XII. tečaj. — V Gorici 1905 p— 10. zvezek. CVETJE z vertov svetega Frančiška. O pobožnih pogovorih. (Po dopisu nekega tretjerednika) „Spet vam povem, da, če se dva izmej vas zedinita na zemlji v čemerkoli, kar prosita, se jima bo zgodilo od mojega očeta, ki je v nebesih ; zakaj, kjer so dva ali trije zbrani v mojem imenu, tam sem jaz v sredi mej njimi." Tako govori Jezus po sporočilu svetega Matevža (18, 19. 20) o veliki moči skupne molitve. Jaz bi pa rad nekoliko govoril z Vami, predragi bratje in sestre ljubega tretjega reda in vsi bravci v. iDežefo. p. e. p. 23. Iz Jeruzalema v Betlehem. Dne 21. februarija sem maševal na Kaljvariji in sicer na mestu 13. postaje, kjer se mašuje celo leto maša praznika Mat?re Božje sedem žalosti. Kako globoko seže zlasti na tem mestu mašniku v serce sequentia (t. j, naslednica) „Stabat Mater“ (žalostna je mati stala) in pa besede evangelija : „Poleg križa Jezusovega pa so stale njegova mati in sestra njegove matere*. (Jan. 19,25). Kako milo se glasi zlasti tukaj na Kaljvariji priserčna prošnja, ki jo moli ma-šnik pred darovanjem. „Spomni se nas, o Devica, o Mati, ki stojiš pred obličjem Najvišjega, in govori dobro za nas, da odverne od nas svojo jezo P — Dozdevalo se mi je pri tih besedah, kaker bi bila zginila pred menoj sedanjost; gledal sem z dušnimi očmi nazaj v davno preteklost, nazaj v oni dan, ko se je veršila velika daritev na Kaljvariji. Ljudstva se kar tare in ravnokar so pribili na križ jagnje božje. Vdarci kladiva strašno odmevajo, zdivjana množica se nevsmiljeno krohota, blizu stoji Marija. Rabeljni vzdignejo križ. Marija se bliža, stopi pod križ, gleda nanj, ki visi na njem, gleda tako žalostno, tako neizrekljivo žalostno ! In tema nastane, s križa se zasliši glas : «Moj Bog, moj Bog, zakaj si me zapustil !» Sonce otemni, skale pokajo, ljudje so vmorili Boga ! Pod mertvim telesom sinu božjega — stabat mater dolorosa! Po sv. maši sem se vernil v samostan sv. Odrešenika, čutil sem, da opravljajo bratje duhovne ure, toda čudil sem se, ko sem opazil, da so to nedeljo mej patri in kleriki tudi dečki pevci na koru, ki so prav dobro izgovarjali besede brevirja, in ko so bile opravljene duhovne ure, lepo peli koraljno mašo. Še dopoldne smo se hoteli odpeljati proti Betlehemu in sicer tako, da bi prišli okoli poldne v Tantur, kjer imajo vsmiljeni bratje svoj samostan. P. prior, po rodu Kočevar, je povabil nas, svoje rojake, svoja sobrata, ki sta z nami priromala v Jeruzalem, avstrijskega konzula se soprogo in duhovnike iz avstrijskega gostišča. Da ni pozabil ljublje- nega p. Hermeta, jeruzalenskega župnika, porodu Čeha, je samo ob sebi umevno. Bilo nas je lepo število samih Avstrijcev. Pri Jafskih vratih so nas čakali vozovi, ki seveda niso bili neobhodno potrebni, ker je Tantur le dobro uro hoda od Jeruzalema. Cesta gre najprej v dolino Gihon, kjer je na levi suljtanov tolmun (birket es sultan). Na desni strani pa vidiš veliko židovsko gostišče, ketero je vstanovil bogati židovski milijonar Mojzes Montefiore. Pustivši goro slabega sveta na levi, se vozimo vedno navkreber, dokler pridemo na planjavo Bekaa. kjer je David dvakrat premagal Filistejce. Dolina je, kaker terdijo, jako rodovitna, sicer pa podobna našemu Krasu. Poleg ceste pasejo Arabci svoje de-belorepe ovce in dolgouhe koze. Kako živo me je to spominjalo lepih časov perve mladosti, ko sem vsako leto o božičnem času postavljal jaslice, kjer nikedar ni manjkalo pastirčkov in ovčic ! Prilično na polovici pota se kaže star vodnjak, ki ga imenujejo vodnjak modrih, ali pa vodnjak zvezde. Izročilo pripoveduje, da se je tukaj modrim zopet prikazala zvezda, potem, ko so bili odešli od Heroda. Na levo se vidi gerški samostan sv. Elija. Pot vodi še nekoliko navkreber in pred seboj zagledaš ljubki Betlehem, in če se nazaj ozreš, vidiš za seboj resni Jeruzalem. Pogled na obe sv. mesti ti vzbuja pač resne misli, saj so se v teh mestih godile skrivnosti, ki so začetek in konec našega odrešenja. Sedaj krene pot nekoliko navzdol mej drevjem in ter-tjem v Tantur, ki je last vitezev maljteškega reda, keteri so pa izročili grad in bolnišnico vsmiljenim bratom. Terdi se, da je Tantur kraj, kjer je postavil očak Jakob svoj šotor, ko se je vračal iz Mezopotamije. Blizu Tantura se kaže tako imenovano grahovo polje, glede keterega pripoveduje stara pravljica, da je mili Izveličar vprašal tukaj nekega kmeta, kaj da sadi, in da mu je ta odgovoril : kamenje. Jezus pa ga je na to zavernil: »Tedaj boš pa tudi kamenje bral“. Prerokba se je, tako se terdi, tudi dobesedno spolnila. Se dandanašnji je na tem polju vse polno grahu podobnih kamenčkov. To je dalo gotovo tudi provod tej ljudski pripovedki. — 313 - Za Tanturom na desno se vidi majhino poslopje s kupijo, judom in mohamedancem enako sveto. To poslopje je grob Rahele, žene Jakobove, matere egiptovskega Jožefa. Bogati žid Montefiore je 1. 1841 ta grob kupil in tako je postal judovska last. Akoravno je to poslopje v današnji obliki še precej novo, je vender gotovo, da stoji na mestu kjer je Rahela pokopana. V gostoljubni hiši dobrih sinov sv. Janeza od Boga so nam kaj naglo in veselo minile ure. Kmalu popoldne je bilo treba misliti na odhod v Betlehem, ki je približno pol ure oddaljen od Tantura. Kaker nekedaj pastirji, tako smo govorili, ali vsaj mislili tudi mi: »Pojdimo do Betlehema in poglejmo to reč, ki nam jo je "Bog na znanje dal.“ (Luk. 2, 15). Betlehem (to ime pomeni hišo kruha) ni bilo nikedar veliko mesto. Saj piše že prerok Mihej : „In ti Betlehem Efrata, majhin si mej tisoči v Judi, iz tebe mi pride Go-spodovavec v Izraelu in njegov izhod je od začetka, od večnih dni. (Mih. 5, 2). Akoravno pa je bil in je Betlehem le majhino mesto, nam vzbuja vender toliko lepih, genljivih spominov, da ga moramo prištevati mej najznamenitiše kraje celega sveta. Omenja se večkrat že v sv. pismu stare zaveze. Jako lepa je lega betlehemskega mesta. Na višavi je, 846 m. nad morjem. Hrib, kaker tudi doline krog njega, je jako rodoviten in kaj dobro vspevajo tukaj oljike, smokve in terte. Že od daleč vidiš več velikih in lepih poslopji. Kaker pa je videti krasno od daleč, prav tako vmazano je to mesto v bližini. Ulice so ozke in nesnažne, prav tako kaker v drugih jutrovskih mestih. — Prebivavcev ima Betlehem okoli 6000, mej njimi 2500 katoličanov, ki se živijo večinoma z izdelovanjem raznoverstnih nabožnostnih reči, kaker se ponujajo romarjem naprodaj po vsih svetih krajih Palestine. Hoja in vse kretanje betlehemčanov je nekako prosto in plemenito. Pisano oblečeno ženstvo pa že zdavna slovi zavoljo svoje lepote in velikega svojega poštenja. Betlehem-čanke imajo na glavi erdeče, visoki turški kapi podobno pokrivalo, gosto obšito z raznoverstnim srebernim denarjem, ki jim visi tudi globoko še po čelu navzdol. Nad kapo nosijo še pečolano. Obzidje mesta, terdnjavskemu podobno, oklepa tudi dve cerkvi in tri samostane. Mi smo prišli v naš samostan popoldne ko so peli večernice. Ker so bili patri vsi na koru, smo šli tudi mi gori in ostali smo tam še pri litanijah. Orgljal je neki zamorski pater jako poskočno in veselo. Samostanska cerkev, ki je ob jednem tudi župna, je zidana v romanskem slogu in posvečena sv. Katarini. Poprej je stala tukaj pri-prosta kapelica. To cerkev so dozidali s prostovoljnimi mi-lodari, zlasti pa se zdatno podporo našega cesarja. Posvetili so jo prav na cesarjev rojstni dan 18. avgusta 1. 1882. Ker je bilo že jjrecej pozno popoldne in smo hoteli dobro porabiti čas, smo pogledali najpoprej neketere znamenitosti v mestu. Na južni strani mesta je votlina, ki se imenuje : „mle-čna jama.“ Od zunaj je podobna kapelici, od znotraj je pa naravna duplina notri je aljtar. Kamen te votline je bel in jako mehak. Odtod ime mlečna jama. Ljudska pravljica namreč pripoveduje, da se je pred begom v Egipt v tej duplini Marija nekoliko pomudila, da bi nadojila božje dete. Padlo je pa nekaj kapljic nje materinega mleka na tla in od tih kapljic ima kamen te votline čudovito moč poma-gati doječim materam. Ne le katoličanke, tudi gerkinjer mohamedanke in beduinke prihajajo iskat tega kamena, da ga potem zdrobljenega na vodi pijejo; mej tem se zaupno priporočajo presveti Devici. V četertem stoletju je sezidala tukaj sv. Pavla samostan, kjer je živela se sv. Evsto-hijo in drugimi pobožnimi ženami. Leta 1375 so spremenili frančiškani votlino v kapelo in zdaj se vsaki dan mašuje notri. — Blizu te votline se kaže hiša sv. Jožefa ; to hišo je sv. Jožef, po misli neketerih, podedoval, ko se je vernil iz Egipta; drugi pa terdijo, da je imel že poprej tukaj hišo, toda v najem oddano in njegov najemnik ga nii hotel sprejeti v božični noči. — Proti vshodu so nam pokazali Božovo polje, kjer je Ruta pobirala klasje in pa kraj, kjer so čuli pastirji pri čredah. Tukaj stoji sedaj maj-hina cerkvica v sredi oljikovega gojzdiča. Vernivši se, ogledamo še glavno svetišče, cerkev Jezusovega rojstva. Že pervi kristjani so sezidali v pervem stoletju na kraju Gospodovega rojstva kapelico, ki jo je pa cesar Hadrijan razdejal in nato posvetil kraj paganskim malikom nesramnosti. Cesarica Helena je zopet očistila to svetišče in začela zidati prekrasno baziliko, ki jo je cesar Konstantin dozidal. Cerkev ima gol strop ; mogočni stebri jo dele v pet ladij. Žal, da so Gerki zazidali cerkev prav tam, kjer se pričenja poprečna ladij a. S tim zidanjem so pokvarili eno naj lepših in najstarejših svetišč na svetu. Poprečna ladija, ki Gerkom zdaj služi za cerkev, je sezidana prav nad votlino Gospodovega rojstva. Kraj rojstva Gospodovega ni bil na pol razdert hlev, kaker se to večkrat piše in riše, bila je mariveč naravna votlina, ki je služila pastirjem, da so ob slabem vremenu noter gonili svoje črede. Votlina, ki prideš vanjo po 16 stopnjicah navzdol, je 12 m. dolga, 4 m. široka in je vsa preprežena s preprogami in razsvetljena z dragocenimi sve-tilnicami. Lehko si misliš, ljubi bravec, s kakimi čutili stopi kerščanski romer v to votlino. Pobožnost mu moti le turški vojak, ki ima paziti na to, da se mej razpertimi kristjani ohrani mir na kraju, kjer so ga nekedaj angelji oznanjevali vsim ljudem, ki so dobre volje. Ako stopiš par korakov proti vshoda, zapaziš v votlini za seženj široko duplino. Tukaj je aljtar, ki gori pred njim 15 srebernih svetilnic. Pod aljtarjem gori pa še 11 majhinih svetilnic, ki razvetljujejo marmornat tlak, na ke-terem je sreberna zvezda z napisom : „Hic de Virgine Maria Jesus natus est“. Tukaj je bil od Device Marije Jezus rojen. — Že latinski napis priča, da je bilo to sveto mesto nekedaj last katoličanov, toda Gerki so jim ga vzeli se silo in dandanašnji katoličanom tukaj niti maševati ne puste. Želel bi ti, dragi bravec, da bi kedaj sam občutil, koliko moč ima na tem svetem mestu beseda: „ tukaj". Nepremično gleda romar sreberno zvezdo in njen napis; nepremagljivo ginjenje ga primora, da pade na kolena in poljubi tla, tako sveta ! O srečna božična noč, kako lepe so tvoje skrivnosti! Tukaj v tej duplini je bil rojen Zveličar sveta, tukaj ga je v pervič objela presveta Devica! Tukaj sem molil tudi jaz in razumel sem bolje, kaker kedaj poprej, začetek cerkvenih molitev božične noči: „Kristus nam je rojen, pridite molimo ! — Pridite in molimo in padimo na tla in jokajmo pred Go- spodom, ki nas je vstvaril." — On je sicer vbožno dete, ki v jaslih milo joče, toda on je naš Gospod in naš Bog, „mi pa smo ljudstvo njegovo in ovce njegove paše". Od mesta rojstva Gospodovega tri stopinje nižje je kapelica svetih Treh kraljev. Tukaj — tako terdi izročilo — so stale jaslice. Tukaj stoji aljtar katoličanov. —-Kedo bi mogel popisali čustva, ki tukaj, napolnjujejo serce vernega romarja. Tukaj, prav tukaj je bil rojen Izveličar sveta, tukaj je bil položen na terdo slamico, tukaj je pretakal svoje perve solze, tukaj so ga molili priprosti pastirji, tukaj se je vstavila skrivnostna zvezda, ki je pripeljala modre z Jutrovega ; tukaj na okoli se je razlegalo angeljsko petje, ki je oznanjevalo slavo Bogu na višavah in mir ljudem na zemlji, ki so dobre volje. Proti severu se pride skozi majhin prehod v kapelico sv. Jožefa, ki je bil po izročilu tamkaj tedaj, ko je rodila prečista Devica Izveličarja sveta. Tukaj je svetnik tudi počival, ko je slišal glas: „Vstani, vzemi dete in njegovo mater in beži v Egipt in bodi tam, dokler ti ne porečem, zakaj Herod bo dete iskal, da bi ga končal". Mat. 2, 13. — Iz te kapelice se pride v duplino nedolžnih otročičev, keterih trupla so po izročilu tukaj skupno pokopali. — Za to duplino je duplina sv. Evzebija iz Kremone, ki je bil učenec sv. Jeronima in je tukaj vmerl. Ako greš še nekoliko naprej, prideš v precej veliko kapelo sv. Jeronima, ki ima dva aljtarja; ob vshodu je aljtar, kjer ste pokopani učenki sv. učenika, sv. Pavla in sv. Evstohija, na zahodu je pa aljtar, kjer je bil pokopan sv. Jeronim, keterega truplo so pa pozneje prenesli v Rim. Iz te dupline se pride v zadnjo kapelo, ki je bila molitvenica in prebiv*lišče sv. Jeronima. Tukaj je živel veliki svetnik ločen od sveta, tukaj je molil in učil se, tukaj je prestavljal z velikim trudom sv. pismo iz hebrejskega na latinski jezik. — Ako se verneš iz te kapelice nazaj do kapelice sv. Evzebija, prideš po tesnih stopnjicah v cerkev sv. Katarine. Kajne, ljubi bravec, tudi ti bi želel biti kedaj tako srečen, da bi mogel klečati in moliti v Betlehemu in počastiti kraj Gospodovega rojstva. — Pa, ako ti to ni mogoče* vedi, da ti Betlehem nadomešča vsaka naša cerkev. Daritev sv. maše ni le spomin Gospodove britke smerti, ampak t* /. I % t tudi spomin Gospodovega rojstva v betlehemski duplini. Poglej ! pri vsakem povzdigovanja se ponavlja spomin rojstva Gospodovega. Ko mašnik spregovori besede posvečenja, se Jezus tako rekoč z novega rodi, da ostane kot ljubo dete mej nami na aljtarju. Betlehem pomeni hišo kruha. Tudi naš tabernakelj je hiša kruha in vsak aljtar so jaslice. Ako to pomislimo, ali se ne bomo radi bližali sv. Rešnjemu Telesu, da Jezusa, pod podobo kruha skritega, molimo in v zakramentu ljubezni pobožno sprejmemo? (Konec tega pogl. prih.) d)S fiofl ferpfjenje ? Terpljenje je slovesno prišlo na ta svet skoz vrati greha. Na svetu se je za zmirom vstanovilo, in dokler bo na njem vladal greh, namreč do sodnjega dneva, se ne bo s tega sveta spravilo. Kaker ni Bog vstvaril greha, tako ni on vzrok terpljenja, nesreč in solza. Sam človek, grešnik, se je spravil v ta žalostni položaj. Bog se posluži terpljenja, zato, da nas tako rekoč zoper našo voljo zopet k sebi pripelje. === P. II. R. tolažilne Deseile sv. ^ljjonza. „Nikar se vznemirjati zavolj raztresenosti pri molitvi. Dokler jih radovoljno ne gojiš, se ti ne bodo v greh štele. Bog ima vsmiljenja z našo slabostjo, vsled ketere se vzbujajo v nas proti naši volji vsakoverstne misli. P. H. R. ^§>v. ^ečesfav, veliki easfiveo presv. resnega telesa. Bila je temna, zimska noč; debel sneg je pokrival zemljo, močan veter je pihal in sneg po ulici metal. Neki mož je bosonog korakal po ulicah, velikega in imenitnega mesta, ter pred vratini raznih cerkva, v keterih je Bog imel veselje mej nami prebivati, poklekaval. Ta mož je bil slavni kralj češki, sv. V e č e s 1 a v. Pri teh nočnih sprehodih je sv. kralja spremljeval njegov prijatel, — 318 - in ljubljenec Podivin. »Veličanstvo«, je rekel ta, »mene jako zebe, ne morem več naprej.« «0 prijatel« odgovori kralj »hodiskerbno po mojih stopinjah«. Ko je torej Podivin hodil po Večeslavovih stopinjah, si je ogreval vse telesne ude; kraljeve stopinje so bile gorke. Hodimo tudi mi po stopinjah Kristusovih, in one bodo naše serce povzdignile in oživile, ogrele in razširile. P. H. R. jBf- ^Janez ^tjanej o ferpljenju. O, ljubimo svoje križe, ker so zlati! Sprejemajmo hvaležno iz božjih rok te iz pravega zlata in z dragocenimi biseri okrašene križe. Tožiti se ali godernjati čez križe pomeni jemati te bisere vun iz križev. Pazite, da naposled svojih križev ne oropate vseh biserov. V veliko srečo bi si šteli, ke bi imeli kak ostanek ali košček svetega križa, na keterem je naš Zveličar vmerl; ali pomislite, da so vaše skerbi, vaša terpljenja, vaše kete-re si bodi britkosti, pravi križ Jezusa Kristusa; in ti vaši križi so bili politi s presveto kervijo. Ta križ bo vaše duše rešil, saj je rešil celi svet: milijone vbozih grešnikov se je le po križu rešilo ; srečali so križ na grešni poti, to je: prišla je britkost, in glej obernili so svoje serce h Bogu, in križ jim je zaslužil nebesa. P. H. R. ^ažno. Biti dober in* ko tak veljati pri druzih, je nevarno. Zdeti se dober in ne biti, je gerda hinavščina. Biti dober in se ko tacega ne kazati, je biti ponižen v veliko dušno korist. P. H. R. Cerkev Matere Milosti v Mariboru. Dolžnost nas veže, da spet nekaj omenimo o naši Marijini cerkvi v Mariboru. Kar smo upali, smo dosegli: Že imamo nov veliki altar in prestol za čudodelno podobo Matere Milosti, ki vsem močno dopadata. Ker je vsa stavba bila že v začetku svetemu Antonu Pado-vanskemu in sveti Filumeni v posebno varstvo izročena, sta oba čudodelna svetnika dobila v novi cerkvi vsak svoj altar — vender jima — 319 - še manjka lepih nastavkov. Te nastavke hočemo kakor hitro mogoče-oskerbeti. Enako mislimo na nov sv. križev pot, če nas naši družniki s svojimi prispevki ne zapustijo. Ker naša družba šteje blizu 66000 ' udov, bi nam bilo jako pomagano, ke bi družniki vsaj še enkrat v življenju prevzeto dolžnost storili. Čim zvestejši bodo z milodari, tem. hitreje bomo napredovali v lepotičenju cerkve Matere Milosti. Nove-družnike pa vedno radi sprejemamo. Frančiškanski samostan v Mariboru dne 21. avgusta 1905. P. Kalist Heric gvardijan in župni upravitelj. -priporočilo v molitev. V pobožno molitev se priporočajo: č. p. Jožef Bi— zavičar, mašnik 1. reda sv. Frančiška, bivši dolgoletni, voditelj tretjeredne skupščine ljubljanske, pozneje predstojnik hospica in svetišča na Brezju in voditelj tamkajšne tretjeredne skupščine, travno tam 8. kimavca 1.1. v 61. letu svoje starosti; rajne tretjeredniee skupščine troj iške: Marija Ahec, Helena Bezjak in Barbara Dovečar od Sv.. Lenarta pri Vel. ned., Terezija Muršec, Marija Benko in Terezija Irgelj od Sv. Urbana, Frančiška Šafarič od Sv.. Jurija na Ščavnici, Barbara Kovačič iz Ljutomera, Marija Edelsbruner od Sv. Ane (f ko šoljska sestra v Dalj matiji),. Helena Letnik od Sv. Ruperta (f ko vsmiljenka v Ljubljani), Terezija Močnik od Sv. Antona, Marija Beloglavec iz Negove, Neža Muršec od Sv. Boljfenka, Neža Belšak, iz Po-lenšeka, Ana Pavlič od Sv. Petra pri Radgoni, Barbara Zemljič in Johana Berložnik od Sv. Benedikta. Poslednja je bila celih 30 let hudo bolna ; rak ji je razjedal obraz in roko, a pri vsem tem je bila vedno zadovoljna ter vesela in daleč na okrog naj lepši zgled prave kerščanske poterpež-Ijivosti. Nadalje priporočajo v pobožno molitev: J. KI. neko-mlado mater (tretjerednico) za ozdravljenje nevarno bolne noge ; dva brata, da bi postala prava kristijana in bi se mej njiju povernila bratovska ljubezen ; sama sebe za dušni mir in telesno zdravje; neka vboga žena, ki jo je zadela velika nesreča v zakonskih zadevah, da bi se stvar poravnala in bi bila rešena serčnih bolečin ; neka tretjerednica-priporoča neka družino, zlasti mater, da bi imela večo skerb za versko vzgoje otrok ; sebe pa za poterpežljivost; P. M. za zdravje oči in da bi nazaj dobil neki vkraden denar; J. L. tretjerednica priporoča sebe, svojega moža in svojo hčer za zdravje, sinu za spreobernjenje in vse svoje otroke za milost pobožnega življenja in srečne smerti; V. Š. pri- poroča nekega mladeniča, da bi se vernil na pot pokore; neka oseba se priporoča za srečo in blagoslov pri svojem imetju, milost sv. Duha vsej svoji družini, tudi v neki poseben dober namen ; neki mož za zdravje itd., neka oseba ravno tako; neka tretjerednica tudi blizu tako ; neki dijak za srečen napredek; neki tretjerednik iz Ljubljane za ljubo zdravje. ^afivalo za vslišano mofifev naznanjajo : M. Br. pri čč. š. sestrah v M. za ozdravljenje in druge milosti; L. V. od Sv. R. za ozdravljenje živinčeta; M. M. v M. za ozdravljenje več let bolne noge ; F. P. za srečo in zdravje in druge milosti: neki dijak za pomoč pri učenju; tretjerednica iz K. ozdravljenje noge; P. H. iz Šm. za ozdr. bolezni v gerlu; M. A. P. za pomoč v britkostih dušnih in telesnih ; nekedo, da se je posrečila nevarna operacija. Rimsko-frančiškanski koledar za leto 1S05. Mesec oktober. 1. Ned. 16. po bin. (rožnovenška); zv. Ludovika, vd. 2. r. 2. Pon. Sveti angelji varihi. P.O. 3 Tor. Sv. Kozma in Damijan m.; prenesenje trupla sv. Klare. 4. Srd. Sv. Frančišek Seraf. P. O. 5. Čet. Zv. Janez Pinski, sp. 1. r. 6. Pet. Sv. Marija Frančiška, d. 3. r. P. O. 7. Sob. Sv. Henrik, cesar. 8. Ned. 17. po bin. Materinstvo bi. dev. Marije; sv. Brigita, vd. 9. Pon. Sv. Dionizij in tov., mart. 10. Tor. Sv. Frančišek Borgija, sp. 11. Srd. Osmina sv. Frančiška Ser. 12. Čet. Sv. Serafin, sp. 1. r. (kap.) 13. Pet. Sv. Daniel in tov., m. 1. r. P. O. 14. Sob. Sv. Kalist, pap. mart. 15. Ned. 18. po bin. posveč. cerk.; Devištvo bi. d. Marije; sv. Terezija, d. 16. Pon. Sv. Večeslav. mart. j 17. Tor. Sv. Hedviga, vd. 18. Srd. Sv. Lukež, evang. ' 19. Čet. Sv. Peter Aljkantarski, sp. 1. r. P. O. 20. Pet. Sv. Janez Kancij, sp. 21. Sob. Sv. Uršula in tov. dev. mt. 22. Ned. 19. po bin. zv. Ladislav sp. 1. r. 23. Pon. Sv. Janež Kapistran sp. 1. r. P. O. 24. Tor. Sv. Edvard, kralj. 25. Srd. Zv. Frančišek Kaljdero-ljski, sp. 1. r. 26. Čet. Sv. Lin, papež, mart. 27. Pet. Sv. Brunon, sp. 28. Sob. 8v. Simon in Juda, apost. 29. Ked. 20. po bin. Spomin, svetih ostankov, ki se hranijo v naših cerkvah; sv. Pavla Man-tovanska, d. 2 r. 30. Pon. Zv. Teofilj Kurtski, sp. 1. r.; zv. Liberat, sp. 1. r. | 31. Tor. Vigilija vseh svet. (post). Zv. Tomaž Florenški, sp. 1. r. P. O. pomeni popolni odpustek za vse v frančiškanskih cerkvah. P- O. » » » samo za ude svetovnega 3. reda. P. O. morejo dobiti udje svetovnega 3. reda tudi ob shodu in še enkrat vsaki mesec, keder si keteri sam izvoli, pod navadnimi pogoji.