Vožnja v zimskih razmerah je nevarna V snegu in ledu je voinja po naffli cestah težavna in bolj nevuna a vse udetežence v prometa. Vremenske razmere zahtevajo od nas, da se temu primerno oblačimo, da kljub neugodnemu vremenu opravljamo vsakdanja dela brez nevamosti. Podobne zahteve imajo tudi motorna vozila, saj je znano, da so občutljiva za spremembe. To nam narekuje, da spre-membe primemo prilagodimo vzdiževanju, opremi vozi-la in previdni vožnji v takih razmerah. Zima je že tu in začele so se nevšečnosti v prometu, na katere mora računati sleherni voznik, pa tiidi pešec, ki se poda na pot. Temperatura pade pod ničlo, dež se spreminja v sneg, voda na cesti v led, neredko pa vožnjo otežkoča še gosta megla, ki onemogoča vidljivost in povzroča, da je vožnja po že tako težavnejši cesti še nevarnejša. Vse nevarnosti, ki smo jih našteli, so si v nekem smislu sorodne. Tako na zaledeneli kot na zamegljeni cesti je umestna skrajna previdnost. Hitre vožnje naj se umaknejo počasnejši, ki nam omogoča učinkovitejše in hitrejše reagiranje in ukrepanje. Na poledeneli cesti ni mogoče uspešno niti povečati niti pospeševati, niti zavirati in tudi občutneje spreminja-ti smer ni možno brez nevamosti zanašanja. Posebno nevarno je na tako gladki cesti prehitevanje dmgega voala. Prehitevati je treba prav posebej previdno, če je to v danih okoliščinah sploh potrebno. Spregovoriti velja tudi o ttMki zavinnja vozfla na cestni ledeni ploskvi. Zavirajmo predvsem s pretikanjem v nižje prestave. Strokovnjaki priporočajo v takih prime-rih pretikanje celo za dve prestavi nazaj, ker motor na gladki cesti zavira bolj zanesljivo kot zavore. SkJopko spuščajmo kar se da mehko, tako, da preprečimo sunko-vitejše zadrževanje pogonskih koles. Zelo zahtevno je ustavljanje vozila po klancih navzdol. V še bolj prijetnem položaju se bomo znašli, če bomo na takem delu ceste morali vozilo ustaviti zaradi neprevozne prometne ovire. Na to moramo računati. V takem primeru zavirajmo znatno prej, posebno če se približujemo nepreglednim ovinkom, ko še ne vidimo morebitne ovire na cesti. Preko javnih občil pogosto slišimo, da je potrebna zimska oprema za določena motoma vozila. Kaj pa am-ska oprema? Zimska oprema motornih in priklopnih vozil so pnevmatika za zimsko rabo (M + S) na pogon-skih kolesih oziroma radialne pnevmatike na vseh kole-sih ali pnevmatike s poletnim profilom, če ima vozilo v priboru verige za pogonska kolesa; amska oprema avto-busov in tovomih vozil je tudi lopata. Na pnevmatikah morajo biti žlebovi tekalne plasti po obsegu in širini najmanj 4 nun. Na vozila ni dovoljeno namestiti pnevmatike z žeblji. Seveda ima voznik poleg obvezne opreme lahko še pe-sek, lopato, itd... A. SOVDAT