GRAL Avtoobnova 30LET GRAL Avtoobnova je eden izmed največjih servisov za po-praviia težkih vozil pn nas. Lani je 350 zaposlenih skupaj s 100 učenci v gospodarstvu ustvari-lo 145 milijonov ceiotneaa pri-hodka. To jim je uspeto s hva-tetno opravljenimi storilvami, ki so jim prinesle stoves po vsej državi. Zato nas ne sme začudi-ti podatek. da so imeli lani več kot tretjino strank iz drugih re-publik, velik del celo iz Make-donije. Zaupanje so si pridobili s svojlm znanjem, ki ga stalno izpopolnjujejo na posebnih te-Čajih. ki jih organizirataTAM -Magirus in Mercedes - FAP. Prav vozila teh proizvajalcev pa so najpogostejša v njihovih de-lavnicah. Tako je v GRAL Avtoobnovi danes. drugače pa je bilo pred 30 leti. ko so jo 17. aprila 1946 ustanovilt v starih Fordovih ga-razah na Bežigrajski 11. Zamet-ki Avtoobnove pa segajo še dlje, v čas med II. svetovno voj-no, ko je peščica mehanikov popravljala vozila v partizan-skih delavnicah v Starih Zagah in črnomlju. Po ustanovitvi podjetja za generalni remont avtomobilov Ljubljana - od tu jzhaja tudi kratica GRAL - se je 50 zapo-slenih spopadlo z množico Že odsluženih vozil. Po nekaterih virih naj bi jih bilo kar 400 ra-zličnih vrst, za katere paje bilo nemogoče dobiti kakrSnekoli rezervne dele. Zato so jihzačeli izdelovati tudi sami, velikokrat pa jim je iz zadrege pomagala le njihova iznajdljivost. Vozil je bito na naših cestah vedno več, vedno več pa je bilo tudi popravil. Kmalu so doteda-nji prostori postali pretesni, ta-ko da je delavnico dostikrat za-menjalo dvorišče ali celo so-sednja ulica. Zaradi nevzdrine-gastanjasoseodločilizagrad-njo novih obratov na prosloru, kjer so še danes. Gradili so jih izkljufino z lastnimi sredstvr. zato je minilo več let. predno so jih dokončali, Selitt sosezačeli že leta 1963. dokončno pa so se preselili Sete leta 1972. saj so se delavnice stalno dopolnjevale in širile. Približno v istem času so se v Avtoobnovi specializirali predvsem za vozila znamke TAM, saj so si le tako zamišljali hitrejŠi razvoj. Leta 1968 so sklenili še dogovor o poslovno tehničnem sodelovanju z Auto-commercem. Tedaj so postali še serviser za gospodarska vo-zila Mercedes in agregate ZF. ki jih izdeluje vodilna evropska tovarna menjalntkov in hidra-vličnih krmil. Poslovno tehnično sodelo-vanje in vedno tesnejša pove-zanost z Autocommercem jih je konec 1976 leta privedla do od-ločitve, da se z njim tudi združi-jo. Tako so od 1. januarja 1976 eden izmed tozdov Autocom-merca. In kako bo v prihodnje? Na-predek vidijo v nadaljnem izpo-polnjevanju in vse boljšem opravljanju storitev. Da bodo načrte lahko izpolnili. bodo moraii zgraditi še nove prosto-re, za katere pa še nimajo loka-cije. Že v letošnjem letu pa na-meravajo zgraditi moderno pralnico za težka vozila. tako da se bodo izboljšali tudi de-lovni pogoji v mehaničnih de-lavnicah.