SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJA NA-ŠIŠKA Štev.: 1-76/81 Datum : 2. 1. 1981 SKRAJŠANI ZAPISNIK 35. skupnega zasedanja z ločenim giasovanjem zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora, ki je bila v torek, dne 27. januarja 1981 ob 16,30 uri v veliki sejni dvorani skupščine občine Ljubljana— Šiška, Trg prekomorskih brigad 1. Sejo je vodil predsednik skupščine tov. DEJAK Franc. Predno je prešel na obravnavodnevnega reda je delegate seznanil, da umika 9. točko dnevnega reda, ,,Predlog programa dela skupščine občine Ljubljana—Šiška za leto 1981" in bo uvrščena na ločenih sejah vseh treh zborov, hkrati pa je predlagal, da se predlog programa prekvalificira v osnutek. Hkrati pa je predsednik skupščine predlagal razširitev dnevnega reda s točko: ,,Sklep o začasnem ukrepu družbenega varstva v DO Zavod športno rekreacijski center Tivoli", o kateri pa so bili delegati obveščeni z dopisom. Oelegati so predlagane spremembe soglasno sprejeli. DNEVNI RED: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in poročilo o navzočnosti delegatov družbenopolitičnega zbora, 2. Potrditev zapisnika 32. in 34. skupnega zasedanja zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitič-nega zbora, 3. Poročilo o realizaciji sklepov zadnje seje, 4. Predlogi in vprašanja delegatov, 5. Sklep o začasnem ukrepu družbenega varstva y delovni organizaciji Zavod — Športno rekreacijski center vTivoli, 6. Poročilo o poteku ,,Vaje Ljubljana 80" - 11. del" 7. Osnutek sprememtion dopolnitev statuta občine Ljubljana-Šiška, 8. Osnutek sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane, 9. Osnutek družbeni dogovor o varstvu, vzdrževanju in obnavlja-nju spomenikov spominskih plošč in drugih obeležij NOB ter socialisitčne revolucije in postavljanje novih na območju Ijubljanskih občin, 10. Obravnava gradiva za sejo zbora občin Skupščine mesta Ljubljane, ki bo 29.1. 1981 in določitev delegatov. Tako predlagani dnevni red so delegati skupnega zasedanja soglasno sprejeli. K 1. točki dnevnega reda: IZVOLITEV KOMISIJE ZA VERIFIKACIJO POOBLASTIL IN UGOTOVITEV SKLEPČNOSTI ZBORA ZDRUŽENEGA DEIA, ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI IN POROČILO 0 NAVZOČNOSTI DELEGATOV DRUŽBENOPOLITICNEGA ZBORA Predsednik skupščine je v verifikacijsko komisijo za ugotovitev sklepčnosti zbora združenega dela predlagal naslednjedelegate: 1. DOBRAVEC Andreja, kot predsednika 2. ČIČEROV Metko, kotčlana 3. NOVAK J ureta, kot č lana Tako predlagano verifikacijsko komisijo zbora združenega dela so delegati skupnega zasedanja soglasno sprejeli. Predsednik skupščine je v verifikacijsko komisijo zbora krajevnih skupnosti predlagal naslednje delegate: 1. VUJANOVIČ Dušana, kot predsednika 2. KREBELJ Leopolda, kot člana 3. ŠAVNIK Tomaža, kot člana Tako predlagano verifikacijsko komisijo zbora krajevnih skupnosti so delegati skupnega zasedanja soglasno potrdili. Nato je predsednica družbenopolitičnega zbora, tov. Anica NOVAK podala poročilo o navzočnostidelegatovdružbenopolitič-nega zbora. Družbenopolitični zbor šteje 25 delegatskih mest Na seji je bilo prisotnih 17 delegatov, odsotnih pa je bilo 8 delegatov. Odsotni so bili naslednji delegatidružbenopolitičnegazbora: Bole Mira (opravičena), Elikan Janez (opravičen), Borčnik Stefan (opravičen), Hribar Franc (opravičen), Jelen Milena (opravičena), Kneževič Anka, Potočki Rudi (opravičen), Predikaka Branka (opravičena). Predsednik verifikacijske komisije za zbor združenega dela toy. DOBRAVEC Andrej je podal naslednje poročilo o navzočnosti delegatov zbora združenega dela. Zbor združenega dela šteje 55 delegatskih mest, na seji je bilo prisotnih 32 delegatov, odsotnih 23 delegatov in to iz naslednjih konferenc delegacij: 1. IMPTOZDTRAA 2. TIKI 3. Ž3 Centralne delavnice 4. Avtomontaža TOZD ZT 5. IskraTEN 6. Iskra industrija za avtomatiko 7. Donit 8. AeroCelje 9. Tekstil 10. Bayer Pharma 11. Tekstil TOZD Tkal. Vižmarje 12. Metalka 13. Slovin 14. Emona TOZD Poljedelstvo— govedoreja 15. ViatorDSSS 16. SlovenijaAvtoDSSS 17. Šport oprema 18. PAPDSSS 19. Delovni Ijudje —obrtniki 20. OŠZvonka Runka 21.0ŠAIojzKebe 22. OŠ Franc Bukovc 23. Klinični center Predsednik komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora krajevnih skupnosti tov. VUJANOVIČ Dušanje podal naslednje poročilo o navzočnosti delegatov zbora krajevnih skupnosti: > , ... Zbor krajevnih skupnosti šteje 38 delegatskih mest Na seji je bilo prisotnih 35 delegatov, odsotni pa so bili 3delegati: 1. Delegatdelegacije KS Dr. Petra Držaja ! 2. Delegat delegacije KS Podutik 3. Delegat delegacije KS Bukovica — Šinkov Turn Predsednik skupščine je ugotovil, da so vsi trije zbori sklepčni in nadaljeval s sejoo. K 2. točki dnevnega reda: POTRDITEV ZAPISNIKA 32. in 34. SKUPNEG A ZASEDA-NJA ZBORA ZDRUŽENEGA DELA, ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI IN DRUŽBENOPOLITIČNEGA ZBORA Pismeni pripombi je podala delegacija KS Milan Majcen. Predsednik skupščine je predlagal, da se obe pripombi obravnavata, kot delegatsko vprašanje. Delegat delegacije KS Milan Majcen se je s predlaganim strinjal. Zapisnik 32. in 34. skupnega zasedanja sta bila soglasno sprejeta. K 3. točki dnevnega reda: POROČILO 0 REALIZACIJI SKLEPOV ZADNJE SEJE Predsednik skupščine je podal poročilo o realizaciji sklepov zadnje seje in ugotovil, da so bili vsi sklepi zadnje seje realizirani. Delegati so poročilo sprejeli na znanje. K 4. točki dnevnega reda: PREDLOGI IN VPRASANJA DELEGATOV Pismeno delegatsko vprašanje, so posredovale naslednje delegacge KS: Bratov Babnik, Milan Majcen, Koseze, Stanežiče— Medno. Delegat družbenopolitičnega zbora tov. ŠAVNIK Tomaž (mlajši) je postavil ustno delegatsko vprašanje na sami seji, in sicer v zvezi z DO samskidom v ustanavljanju. Odgovor na le-to delegatsko vprašanje bo posredoval izvršni svet v pismeniobliki. K 5. točki dnevnega reda: SKLEP 0 ZAČASNEM UKRE PU ZDRUZENEGA VARSTVA V DO ZAVOD ŠPORTNOREKREACIJSKI CENTER TIVOLI Uvodno obrazložitev je podal tov. Dimnik Adolf, pomočnik družbenega pravobranilca samoupravljanja in je pojasnil razloge, zaradi katerih je družbeni pravobranilec samoupravljanja posredo-val skupščini predlog o uvedbi začasnih ukrepov družbenega varstva. Po končani obrazložitvi je predsednik skupščine pozval predstavnike DO Zavod športnorekreacijski center Tivoli, da podajo pripombe v kolikor jih imajo, na ugotovitve o stanju v DO, ki ga je podal tov. Dimnik Adolf. Tov. Banovič Dragan, vodja tehnične službe je v imenu DO pojasnil probleme, s katerimi se srečujejo v DO in dejal, da so v DO podprli predlog o začasnih ukrepih družbenega varstva zavoda. Na skupnem zasedanju je bil prisoten tudi predsednik delavskega sveta tov. Vide Martin, predstavnik osnovne organizacije sindikata in predstavnik komisije za delovna razmerja ter direktor DO pa so bili odsotni. Nato je podal obrazložitev tudi tov. Florjančič Franc, podpredsednik IS. Predsednik skupščine je seznanil delegate, da so o tej točki dnevnega reda razpravljali: Komisija za družbeno nadzorstvo: Komisija nima bistvenih pripomb na pripravljene ukrepe družbenega varstva. Komisija meni, da je II. varianta ugodnejša s tem, da jo je potrebno dopolniti z vlogo in nalogami zveze telesnokulturnih organizacij občine, mesta in republike. Normativno pravna komisija: ki ni imela pripomb in je predlog podprla. Pismene pripombe so posredovale: KS Senica, KS Hinko Smrekar, KSSentvid, KS Milan Majcen, KS Litostroj, KS Zg. Siška, KS Koseze, Pismene pripombe so posredovale tudi konference delegacij: OŠ Valentin Vodnik št. 49, Litostroj št. 18. IS pa je predlagal spremembe in dopolnitve k sklepu: o začasnem ukrepu družbenega varstva v delovni organizaciji ZAVOD Sportno rekreacijski center TIVOLI, Ljubljana, Celovška 25. / . . _-.,: ¦ . - ¦ - ' / .,. .- . Lčlen V prvem členu se deloma spremeni tekst predzadnje vrste tako, da se člen na novo glasi: Ugotovi se, da so v delovni organizaciji ZAVOD Športno rekreacijski center Tivoli, Ljubljana nastale bistvene motnje v samoupravnih odnosih po 1., 2. in 9. točki, da so oškodovani družbeni interesi po 3. in 6. točki 620. člena istega zakona. 3. člen V tretjem členu se vstavijo imena členov začasnega kolegijskega organa tako, da se na novo glasi: ,,V začasni kolegijski organ se imenujejo: 1. Lavrič Mitja — kot predsednik . 2. Borštnar Jože — kot član 3. Brečko Miroslav - kot član Na mizo so delegati prejeli tudi pismeno stališče Občinskega sveta ZSSobčine Ljubljana — Šiškaa. ' V razpravi so sodelovali: — tov. Šavnik Tomaž, starejši, delegat delegacije KS Milan Majcen, — tov. Jeršin Jože, delegat konference delegacij Dekorativne št. 25, — tov. Brezovnik Sonja, delegatka konference delegacij OŠ Valentin Vodnik št 49, — tov. Prelog Jože, predsednik skupščine SITEKS Ljubljana— Šiška, — tov. Oejak Franc, delegatdružbeno—političnega zbora, Na podlagi uvodnih obrazložitev in po daljši razpravi je predsednik skupščine predlagal v sprejem naslednje SKLEPE: 1. Skupjičina občine Ljubljana—Šiška je na pobudo družbenega pravobranilca samoupravljanja ugotovila, da so v delovni organizaciji Zavod športnorekreacijski center Tivoli nastale bistvene motnje v samoupravnih odnosih po 1., 2. in 9. točki, da so oškodovani družbeni interesi po 3. in 6. točki 620. člena Zakona o združenem delu. 2. Skupščina občine Ljubljana—Šiška sprejema sklep o začasnem ukrepu družbenega varstva v DO Zavod športnorekreacij-ski ceneter Tivoli in imenuje v začasni kolegijski poslovodni organ naslednje člane: 1. Tov. LAVRIČ Mitja, Kot predsednik 2. Tov. BORŠJNAR Jože, kot član 3. Tov. BREČKO Miroslav, kotčlan; 3. Skupščina sprejema usmeritve po 2., 3. in 4. točki razen po 1. točki, ki segiasi: i Skupščina nalaga izvršnemu svetu, da z začasnim kolegijskim poslovodnim organom, s samoupravno interesno telesno—kulturno skupnostjo občine Šiška, zvezo samoupravnih interesnih telesno— kulturnih skupnosti mesta Ljubljane in zvezo telesno kulturnih organizacij občine uskladi in pripravi predlog nove samoupravne organiziranosti v DO Zavod športnorekreacijski center Tivoli do konca meseca februarja. Predlagane sklepe je predsednik skupščine dal v razpravo. Ker ni bilo razprave so delegati predlagane sklepe sprejeli z enim vzdržanim glasom. K 6. točki dnevnega reda: POROČILO 0 POTEK U,,VAJE LJUBLJANA 80 - II. DEL" Uvodno obrazložitev je podal tov. Dejak Franc, predsednik skupščine. Ker ni bilo razprave je predsednik skupščine predlagal delegatom v sprejem naslednji SKLEP: Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema Poročilo o poteku ,,Vaje Ljubljana 80 - II. del" na znanje. Predlagani sklep so delegati soglasno sprejeli. K 7. točki dnevnega reda: Osn utek sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana-Šiška Uvodno obrazložitev je podal tov. DEJAK Franc, predsednik skupščine. O tej točki je razpravljal odbor za družbenopolitični sistem in spreje! naslednja stališča: V obravnavi sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana —Šiška je potrebno dodati obrazložitev za spremembo tistih členov, ki govorijo o organizaciji in delu upravnih organov. Te sprem embe pa se nebi smele sprejeti pred sprejetjem odlokov o delu in organizaciji upravnih organov. Ravno tako je potrebno, da bo osnutek sprememb statuta dovolj časa v javni obravnavi, tako da bodo vsi sodelovali pri oblikovanju predloga sprememb statuta. Odbor je mnenja, da bi bilo potrebno v 66. členu v zadnjem odstavku izpustiti besedi prilpga Javne, tako da bi uradno glasilo skupščine občine Ljubljana—Šiška nosilo samostojno ime Delegat-ska Tribuna. O tej točki je razpravljal tudi odbor za urbanizem, stanovanjsko inkomunalno gospodarstvo: Po razpravi je odbor sprejel naslednji predlogj ,,V 223. členu statuta občine Ljubljana—Šiška naj se vnese dodatna alineja, ki se glasi: dovoljuje manjše odmike od sprejete dokumentacije in vsaj enkrat letno poroča skupščini o značaju teh manjših odmikov." 0 tej točki je razpravIjal odbor za družbenoekonomske odnose: 1. S predlaganimi spremembami in dopolnitvami statuta občine Ljubljana—Šiška odbor načeloma soglaša s tem, da naj objavljeno gradivo gre v javno razpravo, po opravljeni javni razpravi, pa naj se glede na sprejete pripombe in dopolnitve predloge izdela osnutek sprememb in dopolnitev statuta občine. 2. 33. člen sprememb in dopolnitev statuta predvideva, da se č leni 82 do 87 prenesejo v poglavje III/9. Ti členi obravnavajo družbeni nadzor. Proučiti je treba ali so v skladu z zakonskimi predpisi in če so, bi jih bilo morda umestno črtati, da se ne ponavljajo. 3. 215. člen statuta omenja komisijo za prošnje in pritožbe, ki se sedaj imenuje komisija za vloge in pritožbe. To naj se upošteva v 38. členu sprememb. 4. Samo opozorilo: 7. člen sprememb ima v tekstu ,,nesamoupravni" namesto ,,na samoupravni". 0 tej točki je razpravljala komisija za volitve in imenovanja: Pod poglaviem kadrovska politika in zaposlovanje v statutu občine Ljubljana—S iška se doda v enem od preostalih členov tudi družbeni dogovor in samoupravni sporazum s področja kadrovske politike in štipendiranja tako kot je v 71. členu opredeljeno za področje zaposlovanja. Komisija predlaga statutarni komisiji, da v 181. in 189. č!enu opredeljene volitve in razrešitve sodnikov za prekrške in imenovanje in razrešitev javnega pravobranilca in njegovre namestnike, uskladi s 74. členom statuta mesta Ljubljana in prouči obrazložitev, ki je podana k temu členu. Komisija v 61. členu spremembvariantni predlog k besedilu 226. člena statuta občine Ljubljana—Siška (namestnik predsednika izvršnega sveta) kakor je tudi v spremembi statuta mesta opredeljenov v 129. členu. V 212. členu statuta občine Ljubljana—Šiška ,,mandat sekretarja SO je 4 leta in je lahko ponovno imenovan" v spremembi statuta mesta Ljubljana je sprememba, ki omejuje 4—letni mandat na ,,praviloma največ dvakrat zaporedoma". Komisija predlaga, da se isto spremembo vnese tudi v občinski statut. Komisija za odlikovanja: Pod poglavje ,,kadrovska politika in zaposlovanje" je potrebno dodati tudi družbeni dogovor oz. samoupravni sporazum s področja kadrovske politike oz. štipendiranja, ker je tudi področje politike odlikovanj opredeljeno v DD. Imenovanje sekretarja SO in imenovanje funkcionarjev in namestnikov funkcionarjev, ki vodijo občinske upravne organe bi bilo potrebno opredeliti in uskladiti določila kot je za njih opredeljeno v osnutku sprememb statuta mesta Ljubljana. 181. in 189. člen statuta občine je potrebno uskladiti z določili sprememb 35. in 40. člen o izvolitvi sodnika za prekrške in imenovanju javnega pravobranilca Ljubljana V 61. členu sprememb občinskega statuta komisija podpira variantni predlog. Komisija za zadeve borcev NOV in vojaških invalidov: Komisija je podala naslednjo pripombo na 19. člen: Komisija se strinja, da se v drugem odstavku 42. člena za besedo ,,v skladu" doda besedo ,,z zakoni". Glede črtanja treijega odstavka 42. člena komisija želi obrazložitev izločitve navedenega odstavka, glede na dejansko stanje urejanja borčevskih zadev. Izvršni svet Skupščine občine Ljubljana Šiška je na svoji 182. seji dne 26. 1. 1981 ob obravnavi predloga osnutka sprememb in dopolnitev statuta sprejel naslednji tekst: ,,Glede na različnost določb o postopku za spremembo statuta občine in postopku za spremembo statuta mesta Ljubljane je potrebno tudi v nadaljnjem postopku zagotoviti sočasnost sprejemanja sprememb in dopolnitev občinskih statutov in sprememb in dopolnitev mestnega statuta, kar je nujno, da bomo zagotovili usklajeno vsebino. Na podlagi 283. člena Statuta občine izvršni svet ugotavlja, da je potrebno načelno presoditi, ali je v obljavljenih tekstih sprememb in dopolnitev tako občinskega kot mestnega statuta zagotovljen osnovni smoter in cilj, ki je narekoval uvedbo postopka za spremembo statuta, kar pomeni, ali je tekst v taki vsebini, o katerem lahko teže javna razprava. V mejah take opredelitve izvršni svet izpostavlja naslednja načelna stališča, ki naj imajo poseben poudarek vjavni razpravi: 1. S spremembami in dopolnitvami je potrebno doseči, da bodo statuti očiščeni določil, ki so neposredno prepisana iz ustave in zakonov ter drugih predpisov, pri čemer pa se izključuje tisti minimum takih primerov, s katerim sezagotavlja logična povezava med posameznimi določili v statutu. 2. Celovito je potrebno ponovno vsestransko proučiti področja in obseg pooblastil za opravljanje skupno dogovorjenih nalog v mestu. Gre za vprašanje takšne opredelitve, da ne bodo več možne dileme o ugotavljanju pristojnosti. 3. Izvršni svet bo v teku javne razprave definiral predlog sprememb in dopolnitev v poglavju Izvršni svet, pri čemer mu bo kot osnova služil tekst sprememb in dopolnitev pod analognim poglavjem statuta mesta, ker ocenjuje, da so ponujene rešitve povsem ustrezne ter se lahko smiselno uporabijo v občinskem štatutu. V celoti je potrebno v lem poglavju slediti določilu 5. člena Zakona o sistemu državne uprave in izvršnem svetu, ko govori, da se s statutom občine podrobneje določijo funkcije izvršnega sveta, občinske skupščine ter način njihovega uresniče-vanja, zlasti pa način dela izvršnega sveta in njegovo razmerje do zborov in teles ter organov občinske skupščine. 4. Kot bistven razkorak med občinskimi spremembami in dopolnitvami ter spremembami in dopolnitvami mesta pa se kaže pri organizaciji in opredeljevanju podrošij dejavnosti upravnih organov. Pri definiranju in usklajevanju organizacije upravnih organov je potrebno upoštevati že znane družbenetežnjeo racionalizaciji in zmanjševanju družbene režije, po drugi strani pa mora biti med organizacijo upravnih organov v občini in organizacijo upravnih organov v mestu zagotovljena logična povezava, ki bo omogočala usklajevanje, spremljanje in odločanje na vseh področjih dejavnosti. V statutih smo dolžni na podlagi 185. člena Ustave SRS opredeliti temeljno organizacijo upravnih organov, kar pomeni, kateri so kolegijski upravni organi in kateri so individualni upravni organi. Racionalizacija mora biti zagotovljena tudi na področju strokovnih služb. Iz tega stališča izhaja bistvena konkretna pripomba na spremembe in dopolnitve mestnega statuta, ker se ne navaja v teh spremembah konkretna temeljna organizacija upravnih organov. Glede temeljne organizacije, ki je predlagana v spremembah in dopolnitvah statuta občine pa izvršni svet ugotavlja, da razprava o tem vprašanju poteka sočasno s pripravo predloga odloka o organizaciji_ in delovnem področju upravnih organov občine Ljubljana Šiška. V kolikor bo odlok sprejet pred sprejetjem sprememb in dopolnitev statuta, bodo določila odloka, ki bodo opredeljevala temeljno organizacijo^ vključena v spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana Siška. Izvršni svet ocenjuje, da je predlog osnutka sprememb in dopolnitev statuta občine in predlog osnutka sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane pripravijen tako, da lahko gre kot osnutek v javno razpravo. Pismene pripombe so posredovale KS Komandanta Staneta, KS Šentvid, KS Milan Majcen. Pismene pripombe so posredovale tudi konference delegacij TZ Litostroj št. 20 in TZ Litostroj št. 18. Gradivo je obravnavala tudi Statiitarna komisija, ki ni ; imela posebnih pripomb. V razpravi sta sodelovala tov. Mrak Marko, delegat družbenopolitičnega zbora in tov. Dejak Franc, delegat družbeno-p olitičnega zbora. Na podlagi uvodne obrazložitve in razprave je predsednik skupščine predlagal v sprejem naslednje SKLEPE: 1. Skupščina občine dploča ,,Osnutek sprememb indopolnitev statuta občine Ljubljana—Šiška. 2. Podane pismene pripombe in pripombe iz razprave na sami seji se obravnavajo kot pripombe na že sprejet ,,Osnutek sprememb in dopolnitev statuta občine Ljubljana—Šiška" in jih je potrebno obravnavati v javni razpravi. 3. Na podlagi 183. in 184. člena veljavnega statuta občine Šiška se ,,Osnutek sprememb in dopolnitev statuta" daje v javno obravnavo zborom delavcev in zborom delovnih Ijudi in občanov do1. marca1981. 4. Javna obravnava traja od 1. marca 1981 na osnovi sklepa Občinske konference SZDL občine Ljubljana— Šiška. Javna obravnava poteka sočasno z obravnavo ,,Sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane" na osnovi sklepa Mestne konference SZDL Ljubljane. Predsednik skupščineje dal predlagane sklepe v razpravo. Ker ni bilo razprave sodelegati predlagane sklepe soglasno sprejeli. K 8. točki dnevnega reda: OSNUTEK SPREMEMB IN DOPOLNITEV STATUTA MESTA UUBLJANA Uvodno obrazložitev je podal tov. Dejak Franc, predsednik skupščine. O tej točki dnevnega reda je razpravljahodbor za družbeno-politični sistem: Pri obravnavi osnutka sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljana so člani odbora prešli do istih ugotovitev kot pri obravnavi osnutka sprememb in dopolnitev občinskega statuta. Odbor za družbenoekonomske odnose in razvoj: Odbor je predvsem obravnaval spremembe statuta mesta v poglavju 9. Družbeno planiranje (glej 6. do 18. člen sprememb) in ugotavlja, da se celotno planiranje odvija na nivoju Ljubljane, kar postavlja podvprašanje ali je sploh še smoterno planiranje na nivoju občine. Sicer pa odbor meni, da bi v statutu mesta morvvla biti urejena razmejitev, kaj se planira na nivoju mesta, da se ne bo celotno planiranje ponavljalo vobčinskih oz. v mestnem planu. V VIII. poglavju, ki obravnava mestne upravne organe je njihova organizacija tako močna da se tudi tu postavlja vprašanje ali so ti organi še potrebni v občinah. Statut bi moral biti bolj dorečen v tem, da občine poverjajo določene zadeve mestu in se zato statutu urejajo odveznosti občin. Odbor za urbanizem stanovanjsko in komunalno gospodarstvo: Odbor predlaga: 1. Da se pod točko 2. ,,Prostorsko urejenje mesta" v 54. členu 5. alineja. ; 2. Nov 12. člen: V zvezi z 8. alineo se postavlja vprašanje ali besedilo te alineje ni v nasprotju z določilom, da občinske skupščine sprejemajo razdalne načrte. Odbor smatra, da bi bilo potrebno besedilo 8. alineje tega člena črtati. 3. V členu 137/19 je potrebno opredeliti za katere organizacije združenega dela gre (najbrž gre za organizacije posebnega družbenega pomena, ki so ustanovljene na nivoju mesta Ljubljana). Komisijaza zadeve borcev NOV in vojaških invalidov: Na osnutek ,,Sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane" Komisija nima pripomb. Komisija smatra, da za področje varstva borcev NOV zadostuje besedilo 64. člena statuta. Statutarna komisija: 1. V prvem členu vevljavnega statuta naj bi se opredelilo v smislu 194. člena Ustave SRS naslednje zadeve: — na zadeve, ki jih v skladu z Ustavo delovni Ijudje in občani uresničujejo v občini pa se združujejo v mestu, — katere pravice po Ustavi in zakonih in odgovornosti občine kot temeljne družbenopolitične skupnosti se poverijo mestu Ljubljani, — potrebno je v statutu omeniti tudi originalne pravice v skladu z zakonom in ustavo kot posebne družbenopolitične skupnosti; 2. Členi od 41. do 44/9 niso v celoti v skladu z 144. členom Zakon o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije in 90. členom družbenega plana SRS, ker bi zlasti v tem, da se skupne interese, ki jih bodo občine usklajevale v mestu Ljubljani in postopek planiranja, določa na samoupravni način z dogovorom. 3. Cleni od 7. do 22. so materialne določbe (vsebinske), so ponujene družbenopravne formulacije, ki niso bile pred tem družbenopolitično verificirane. 4. Za sedmo poglavje menimo, da večina navedenih zadev, ki jih urejajo določbe 116. do 138. člena ne spada v statut, ker so že urejene z zakonom. Poleg tega pa se izvršilna funkcija oz. pooblastila IS, ki se nanašajo pa LOVDS v 117. členu prejudicira doseženo soglasje delovnih Ijudi in občanov in občin, ki so jih poverili ali uresničevali v mestu. Menimo, da pravice in dolžnosti izvršilnega organa izhajajo iz pravic in dolžnosti mesta in jih ni potrebno posebno navajati. 5. Osmo poglavje je potrebno: a) Uskladiti z zakonom o sistemu državne uprave (kar je v zakonu ni potrebno dobesedno prenašati v statut), b) Ko ureja temelje organov 144. člen pokriva vsa področja, ki so v pristojnosti občine in se postavlja vprašanje upravnih organov vobčinah, Izvršni svet pa je podal skupne pripombe na statut občine Ljubljana-Šiška in mesta^ Ljubljane, ki so bile podane že pri statutu občine Ljubljana—Šiška. Pismene pripombe so posredovale KS Komandant Stane, KS Šentvid, KS Milan Majcen, KS Koseze. Pismene pripombe je posredovala tudi konferenca delegacij TZ Litostroj št. 20. V razpravi^ sta sodelovala tov. Tominšek Anka, delegat delegacije KS Šentvid in tov. Dejak Franc, delegat družbeno-političnega zbora. Po končani razpravi je predsednik skupščine predlagal v sprejem nastednje SKLEPE: ¦" ,¦ ¦':.~r'r\ ¦ "..:':"','•¦ : , " '¦¦ , ¦ . . ¦ ¦'' 1. Skupščina občine Ljubljana—Šiška sprejema osnutek sprememb indopolnitev statuta mesta Ljubljane. 2. Skupščina občine zavezuje delegate, da pri določanju ,,Osnutka sprememb in dopolnitev statuta mesta Ljubljane" uveljavljajo prej navedena stališča, mnenja in pripombe, sicer jih je šteti za že dane pripombe iz javne razprave. Delegati so predlagane sklepe soglasno sprejeli. K 9. točki dnevnega reda: OSNUTEK DRUŽBENEGA DOGOVORA O VARSTVU, VZDRŽEVANJU IN OBNAVLJANJU SPOMENIKOV, SPOMINSKIH PLOŠČ IN DRUGIH OBELEŽIJ NOB TER SOCIALISTIČNE REVOLUCIJE IN POSTAVUANJE NOVIH NAOBMOČJU UUBLJANSKIHOBČIN _ Uvodno obrazložitev je podal tov. Ščernjavič Drago, član izvršnega sveta. O tej točki dnevnega reda so razpravljali: Komisija za zadeve borcev NOV in vpjaških invalidov: V 8. in 9. členu družbenega dogovora naj se jasneje opredeli vloga krajevne skupnosti. Komisija ima pomisleke pri spremembi navedenega osnutka v predlog glede na to, da bi pri odločanju morale krajevne skupnosti imeti enakopraven položaj napram podpisnikom družbenega dogovora. V 29. členu dogovora ni določen začetek veljavnosti družbenega dogovora. Skupna stališča Komiteja za družbene dejavnosti, Občinskega odbora podpisnikov in Izv ršnega sveta: 1. Izvršni svet se strinja s stališči obeh predlagateljev in ugotavlja, da predlagani osnutek Družbenega dogovora ureja pomembno problematiko tako v Ljubljani kot v občini, zato ga Izvršni svet skupščine občine v celoti podpira. 2. Izvršni svet predlaga skupščini, da zaveže posamezne podpisnike v občini, ki naj čim prej izdelajo programe svojih aktivnosti in obveznosti ker bodo le tako razvidne konkretne obveznosti po nosilcih in rokih. 3. Izvršni svet podpira stališče Izvršnega sveta SML v kolikor na predloženo besedilo ne bo bistvenih pripomb da se osnutek prekvalificira v predlog in sprejme. Pismene pripombe so posredovale delegacije KS Milan Majcen, delegatsko pobudo pa delegacija KS Dravlje. Pismene pripombe je posredovala konferenca delegacjj TZ Litostroj *t. 20. V razpravi so sodelovati tov. Petrič Jože, delegat družbenopolitičnega zbora, tov. Šavnik Tomaž ml., delegat družbenopolitičnega zbora in tov. Šče rnjavič Drago, član izvršnega sveta. Po končani razpravi je predsednik skupščine predlagal v sprejem naslednje SKLEPE: - . 1. Skupščina občine Ljubljana—Šiška sprejema ,,Osnutek družbenega dogovora o varstvu, vzdrževanju in obnavljanju spomenikov, spominskih plošč tn drugih obeležij NOB ter socialistične revolucije in postavljanje novih na območju Ijubljanskih občin" s tem, da se pripombe posredujejo predlagatelju, da jih upošteva pri izdelavi predloga oziroma obrazloži, v kolikor jih ne bo mogel upoštevati. 2. Skupščina občine Ljubljana—Šiška pooblašča delegate, delegirane za sejo skupščine mesta Ljubljane, da ne glasujejo o prekvalif ikaciji osnutka družbenega dogpvora v predlog. 3. Skupščina občine Ljulbjana—Šiška sprejema in podpira delegatsko pobudo, delegacije KS Dravlje in jo posreduje skupščini mesta Ljubljane v sprejem. Delegati so predlagane sklepe soglasno sprejeli. K 10. točki dnevnega reda: OBRAVNAVA GRADIVA ZA SEJO ZBORA OBCIN SKUPŠČINE MESTA UUBLJANE, Kl BO 29. 1. 1981 IN DOLOČITEV DELEGATOV Program dela skupščine mesta Ljubljane za leto 1981: Pripomba delegacije KS Koseze v Zvezi z mestnim prometom v Ljubljani se posreduje Izvršnemu svetu, ki naj skupaj z DO SAP—VIATOR to pripombo obravnava in predlog posreduje skupščini mesta Ljubljane. OSNUTEK SKLEPA 0 DOLOČITVI SAMOUPRAVNIH ORGANIZACIJ IN SKUPNOSTI, Kl DELEGIRAJO SVOJE DELEGATE V DELAVSKI SVET DO ZDRAVSTVENI DOM LJUBLJANA Komisija za volitve in imenovanja je sprejela naslednjo pripombo: Komisija predlaga, da se v delavski svet delovne organizacije Zdravstveni dom Ljubljana delegira delegat DO LEK Ljubljana, namesto DO. Litostrpj, v delavski svet DO ZD Ljubljana TOZD Šiška delegira delegat iz KS ,,Petra Držaja" namesto iz KS Ljubo Šercer, delegat DO UNION namesto DO LE K - TOZD Kozmetika in delegat DO Dekorativna namesto DO TIKI. Komisija za odlikovanja: • • * Komisija za odlikovanja je obravnavala osnutek sklepa o določitvi samoupravnih organizacij in skupnosti, kidelegirajo svoje delegate v delavski svet DO Zdravstveni dom Ljubljana. Predlagatelju predlaga, da v posebnem členu opredeli tudi možnost sprememb samoupravnih organizacij • in skupnosti ter ostalih organov, ki delegirajo delegate v delavski svet DO Zdravstveni dom Ljubljana in njeneTOZD. Vse navedene pripombe so delegati soglasno sprejeli in predlagali, da se jih posreduje na sejo skupščine mesta Ljubljane. Določitev delegatov za ZO SML: 1. FIC Zdravko, delegat družbenopolitičnega zbora, 2. PANTAR Jožica, delegat družbenopolitičnega zbora, 3. BALABAN N enad, zbor združenega dela, 4. SAVIČ Božidar, zbor krajevnih skupnosti, ' 5. PODOBNK Lea, zbor krajevnih skupnosti, 6. TOMINŠE K Anka, zbor krajevnih skupnosti; Predsednik skupščine je pojasnil prisotnim delegatom, da bodo odgovore na pismena delegatska vprašanja in delegatska vprašanja, ki so jih postavili ustno na sami seji, prejeli najkasneje do februarske seje skupščine, oz. na sami seji. Ker ni bilo več razprave je predsednik skupščine zaključil zasedanje ob 20.30 uri. TAJNIK ZBORA ZDRUŽENEGA DELA Živa Isajlovič I, r. PREDSEDNIK SKUPŠČINEOBČINE UUBUANA-ŠIŠKA Franc DEJAK I. r.