Problemi Zmajskega mostu Spodbudna odločitev Ko-munalne skupnosti občine Center, da prebivalstvu me-sta javno pokaže, kako so strokovnjaki popravili Zmajski most in zakaj so ta-ko dolgo ovirali promet na Resljevi cesti, je prav goto-vo ena izmed višjih oblik sa-mouprave občanov. Ko nesporno ugotavlja-mo, da je pokojni profesor Plečnik zavestno spoštoval edinstveni pogled na most s tem, da je tržne mesarske arkade prekinil daleč pred mostom, je tudi sam doka-zal in zelo visoko ocenil bo-gato oblikovan objekt. Žal smo kasneje, na zahtevo mestne sanitame inšpekcije vmili med arkade in most-no konstrukcijo lokalno do-kaj funkcionalno javno stra-nišče, ki nam prisilno pokri- va brežni del mostne kon-strukcije. Pričakujem, da bomo ob nadaljnjih podkletitvah trž-nih in prometnih površin na Vodnikovem in Pogačarje-vem trgu ali ob ustenjeni ri-barnici našli dovolj možno-sti za nove in bolj primerne sanitarije tako, da bomo te- daj po presoji občanov se-danji obrobni zasilni objekt WCpodrli. Ob natečaju za urejanje Petkovškovega nabrežja sem prikazal eno izmed možnosti za podhod za peš-ce pod lokom konstrukcije s tem, da bi pod mostom zgradili pomolni hodnik, ki bi ga obojestransko navezali s 'potkami na Petkovškovo nabrežje. Po ogledu razstav-Ijenega gradiva pa predla-gam lažjo izvedbo tako, da bi pešce in sprehajalce po krajši potki speljali po bre-žini Ljubljanice do prve od-prtine nad lokom mostne konstrukcije, ki je sicer prazna. Tako bi odpadla gradnja pomolne plošče, ki bi tudi kvarila čisti pogled na most. Le če bomo imeli pod mostom še privez za čolne, potem bomo morali zgraditi temu primeren do-stop. Na skici sem skušal prika-zati potek potk do podhoda skozi most, ki ne bi v niče-mer pokvaril pogled na ob-jekt. Neposredno ob mostni konstrukciji pod zmaji bo treba urediti vsaj nekoliko vodoravnega platoja za eno malo klop in staro železno ograjo iz tržnih površin. Vi-soka masivna ograja na ob-novljenem mostu ovira po-gled na Ljubljanico in okoli-co, zato predlagam, da obrežne žive meje obrezuje-mov višini 80 cm do 1 m, da tako pešci spotoma neovira-no gledajo na Ljubljanico, bregove, mostove in mejne objekte. Pospešujmo po Ljubljanici plovbo! Zato zgradimo na Petkovškovem nasipu zaliv za zasebne čol-ne in za turistični promet. To sicer pasivno postavko naj podpre mestni javni promet. Ob zapori Prešer-novega trga bomo še bolj prisiljeni, da pospešimo de-centralizacjjo prometa na osrednjem živilskem trgu, ker se bo sicer promet peš-cev, kolesaijev in avtomobi-lov povsem zadušil. Ciril Stanič