KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 19 (1) PATENTNI SPIS industris'<:e svojine IZDAN 1 OKTOBRA 1936 STEV. 12630 Golling Friedrich, Laziska Gorne in Tulacz ing. Piotr, Kattovvitz, Poljska. Postopek za izdelovanje plinsko-talilno varjenih zvez tračnic ob uporabi vznožnih spon ali podložnih plošč z vznožnimi sponami. Prijava z dne 25. oktobra 1935. Velja od 1. februarja 1936- Znana je zveza železniških tračnic z vznožnimi sponami ali potom podložnih plošč z vznožnimi sponami. Znano je tudi varjenje tračnic, pri katerem tračnice leže na zglavju in pri katerem tesno druga k drugi pritisnjene vozne ploskve izpodrezanih tračnic ne pridejo v dotiko z varilno dodatno kovino in vsled tega ostanejo nepoškodovane. Te priprave pa nikakor niso prikladne za varjenje tračnic iz trdega jekla, ker se tedaj vsled sprememb strukture tračnega materijala, katera se je pojavila pri zvarje-nju vznožij tračnic, pokaže vpliv zareze ob koncih podložne plošče, kateri povzroči raz-pokanje vznožja tračnice ravno na tem mestu. Nadalje pri znanih varilnih postopkih ne kaže površina zglavja tračnice, katera je v neposredni zveži s kolesi gibajočega se železniškega materijala, enako kakovost snovi, tako da na zveznih mestih po poteku nekega časa nastanejo neravnosti. Navedeni nedostatki so odstranjeni po predmetnem izumu. Novi izum ima prednost, da je kakovost snovi tekalne ploskve tračnic povsod enotna, tako, da oblika zgornjega dela profila tračnice ob zveznem mestu samem ni podvržena nikakšni spremembi, pri čemer varjenje od spodaj navzgor omogoča poljubno ojač tev zglavla tračnice. Nadaljna bistvena prednost je dobro izkoriščanje toplotne energije kisiko-aceti-lenskega plamena vsled istočasne izdelave zvark ob obeh straneh in istočasnega ogre- vanja srednjega dela vznožja tračnice. Ta postopek tvori jedro kisiko-acetilenskega varjenja po predmetnem izumu, dočim je pri obločnem varjenju popolnoma brezpomemben. Nadalje se vsled posebnega izobličenja (poševne odrezanje obeh koncev) prepreči učinek zareze pri spremenljivih upo-gibnih obremenitvah ob zvezni točki in sicer s pomočjo na poseben način izobličene dvodelne podložne plošče z vznožnimi sponami ali z vznožnimi sponami samimi, katere oklepajo robove vznožja tračnice. V smislu izuma se tedaj podložna plošča zvari z vznožjem tračnice v srednjem delu slednjega in to bodisi na spodnji ali zgornji strani vznožja tračnice. Na priloženem načrtu je kot primer pokazana ena izvedba predmeta po izumu ni sicer predočuje: sl. 1 stranski pogled na tračnico, deloma v podolžnem preseku, sl. 2 prečni presek skozi tračnico iz sl. 1 in sl. 3 isti presek druge izvedbene oblike tračnice po sl. 1 in 2. V zglavju 1 tračnice se ob zveznem mestu, nekoliko pod tekalno ploskvijo tračnice izreže klinasta izreza 2, s čimer se o-moguči udobno varjenje tračnice, katera je s svojim vznožjem 3 obrnjena navzgor, in tudi je omogočeno poljubno ojačenje zglavja tračnice (sl. 1). Na vznožje 3 se ob obeh straneh tračnice nataknejo podložne plošče 4 ali vznož-ne spone, katerih zavihani konci segajo Din. 10.— čez stranske robove vznožja 3 tračnice, pri čemer so kraki vznožnih spon, kateri ležijo nad vznožji tračnic, podaljšani na obeh straneh zveznega mesta v obliki koničastega jezika in segajo do korenov mostičev tračnic in so ob tem korenu zvezani s tračnicami potom plinsko-talilnega varjenja. S tem se doseže, da se pri spremenljivih o bremenitivah tračnice ne pojavi takozvani učinek zareze, pri čemer so v to svrho konci podložne plošče 4 odrezani poševno po ravni, krivi ali lomljeni črti. Vsled tega se preprečijo prekomerne napetosti v zv. rj en ih stikih in vznožjih tračnic ter ob koncih zvark. Vsled tako poševno odrezanih koncev podložnih plošč je njihov spodnji del znatno krajši. To omogoča udobno pričvrstitev tračnice med železničkimi pragovi na podložnih ploščah in ima za posledico znatno povečanje elastičnosti. Sl. 3 kaže drugo obliko podložne plošče glasom sl 1 in 2; ta plošča se od prve razlikuje v tem, da je enotna in da se po zvarjenju zglavja tračnice zvari ob svojem dotikališču z mostičem tračnice potom ročne zvarke 6. Zvarjenje zglavij tračnic se izvrši po tom V-stika, ki je proti vznožjem tračnic odprt, na ta način, da tračnice ležijo na zglavjih, nakar se pri isti legi tračnic istočasno zvežejo potom žlebastih zvark 5 drug k drugemu obrnjeni robovi vznožnih spon z vznožji tračnic in to na oni strani, katera je obrnjena od mostičev tračnic, pri čemer se istočasno izvrši zvarjenje robov vznožnih spon, kateri segajo do korena mostičev tračnic, z mostiči tračnic na obeh straneh slednjih. Patentni zahtevi: 1. ) Vznožne spone ali podložna plošča z vznožnimi sponami za plinsko-topilno varjene zveze tračnic, označene s tem, da so nad vznožji tračnic ležeči kraki vznožnih spon podaljšani ob obeh straneh zveznega mesta v obliki koničastega jezika. 2. ) Podložna plošča po zahtevu 1.), o-značena s tem, da nad vznožji tračnic ležeči kraki vznožnih spon segajo do korena mostičev tračnic in so ob tem korenu zvezani s tračnico potom plinsko-topilnega varjenja. 3. ) Postopek za izdelovanje plinsko-topilno varjenih zvez tračnic z vznožnimi sponami po zahtevu 1.), označen s tem, da se zvarjenje zglavij tračnic vrši s pomočjo pro i vznožjem tračnic odprtega V«stika na tak način, da leže tračnice na zglavjih, nakar se pri isti legi tračnic istočasno zvežejo potom žlebastih zvark drug k drugemu obrnjeni robovi vznožnih spon z vznožji tračnic in to na oni strani, Katera je obrnjena od mostičev tračnic. 4) Postopek za izdelovanje plinsko-topilno varjenih zvez tračnic s podložno ploščo po zahtevu 2.), označen s tem, da se vrši zvarjenje robov vznožnih spon, kateri segajo do korena mostičev tračnic, z mostiči istočasno na obeh straneh mostičev tračnic. Ad pat br.12630 1’ *