Fogfnlna plaiiana t no to gin I. XVI. lejtnllc. 1938. Oktober 20. 11. numera. ^^H^HHHBb. VHflV 1H|BV JBSMHfifik ^^^MMn JUS^HHBB^ 15iŁ<^fe *^^^EŁ? YNSflf Meseine verske novine Vu Im6nl prSkmurske evang. Slnjorfje redltel I vSdavnlk i FUSAR jAtfOS, Murska Sobota. Rokopisl so moralo v Puconce poiflati. C*ek raiuna St. 13,586; Im6 ,,Dusevni list** Puconci. Cejna na cejlo leto 2© Din., v zv6nstvo 30 din., v Ameriko 1 Dol., edne nuntere 2 din. Ixhaja edn6k na mfesec. Naprejplacilo gorivzeme vsaki ev. duhovnik i vudtel. »,Za t6be se vmdriamo cŁli d6n i tak se drZimo, liki na kldnje valon ovc6. Ali vu vsei eti ob-ladiijemo po torn, ki nas ie IflbO." (Rim. 8, 36-37) So to nej plemenite reCi? Ne postdne nam lice erde5e od srama, gda je vu vusta vzememo? Mi: vmdrjani! Mi: na smrtdr-za*ni, kak na klanje valon ovce! — Pavel je lehko guŁo etak od s6be. On je od mrznje ti zidovov vu stalnoj smrtnoj ne-varnosti bio, je bio zbiti, kameniivani i neprestanoma preganjani, samo zdto, ar je Kristu§a, kak jedinoga ReSitela i ZveliCitela batrivno nazveSCdvo pred vsem liidstvom. Njegov celi zitek, njegova cela m65 i krv je ete jedini cil sliizila. Tak je bio nasled-nik svojega skrizanoga Gospodna i je ob-Cinstvo meo vu Njegovom trplenji. Aii eta trplenja puna stdva ga je nej Cinlla za bojazli-voga i cagloga. Nasprotno, on oblada vso cd-glost, strah i ialost i to z velikov radostjov. On zna, ka ga KristuS liibi, nezgovorno liibi i to ga vozdigne vi§e vsega trplenja i bolezni. Bratje i sestre, ka pa mi? Łi bi se ednok od nas etakSi aldov od lubezni i spoStiivanja, ali pa sploj slobo§5ina i krv zelela, kak to dnes vu Rusiji i Spdnskom vidimo, smo te gotovi na tak§e dldovpri-naSanje? Lttbimo na telko Kristu§a? Sto-jimo vu takSoj zahvalnosti k Njemi, za nasi grehov volo na kriz prebitomi, da smo gotovi njegov kriz nositi? Ne bojimo se dostakrdt za KristuSa volo trpeti i ne Łini nas za eagle, t\ se nam trplenja protijo za vere volo? Ne cini nam brige na§a slaba moŁ i na^e bojazlivo sree, da triidni po-stanemo i smo gotovi KristuSa zatajiti? Gvusno, vsi zroki so poieg, naj se vu na-§em sreej ne vtipamo. Ali mi se smemo vu sreej onoga viipati, ki je vek§i od na-§ega srea i koga moc" se vu na§oj slabosti skoncati §Ce. Od Njegove liibe'zni okoli-vzeti smemo notriidti vu trplenje za volo KristuSa z vupanjem, ka se nasa trplenja gotovnost vu torn voskaze, da bomo z volov nosili vsak§i de"ni vorno on kri2, Steroga Gos-p6d na nas polozi. Trplenje nas vtrdni vu veri. Po razresitvi Nanteskoga Edikta od XIV. Henrik Łasara 1658, je med vnogimi drugimi fudi eden velkopostuvani, takzvdni ,,Parlamentski Advokat" J. le Fevre, zgrdb-leni i do smrti na gdlyerobstvo obsodjeni bio. Da je na gdlyi za volo beteguvanja nej mogo dugo vozdrzati i odprdvlati to moc'no delo, so ga v Marseille odpelali i tarn vu edno kmi^no temnico vrgli, gde je do svoje smrti, prek petnajset let mogo pom^nkavati. Vu toj Zalostnoj i sramotnoj stavi je donok dostakrat meo Cas^e nebe-skoga veselja. Ednok etak pi§e: Ci erCe'm, ka sem vCasi tak zadovolen i blajZeni, ka niti ne mislim na mojo strasno stavo, t^ samo istino pra"vim. Vu trplenja §6H se navCi Clovek mreti za svetske nasladi, sam sebi i sebicnosti. Tu si clovek z Bogom zgufavle vu molitvi, stera je obramba za te verne i tr6St tim mantrnikom. Vu njej najde sree vse, ka samo zele i natelko Stran 122. DOSEVNI LIST Oktobcr 20. bole se briga z Stvoritelom, nakelko menje posla ma z stvorjenjem." Gvu§no, neza-ostanejo vo tlidi vore skusavanja. Od toga etak pise: ,,Bog me ne kastiga z nik-§ega driigoga zroka vo!o, nego samo zato, naj me proti ves sveta i pekla za blajze-noga Cini. Ta vsamogoca roka, stera je eto deio zaCnola, tudi dokonCa. Jaz se dr-zim mojega odkiiplenja" po Krisiusi i obe-canja mojega Boga. Vse od Jezu5 KristuSa vupam, od mojega odkopitela. To je moj tro§t, ka eta veiiki vraŁ odvzeme vse moje bolefiine On me je esŁe nigdar nej odvrgo. On me je te isko, gda sem ga jas nej nej isko* On me je proti mojoj okornosti i caglosti za branitela pravice vŁino. Ostavo bi on zdaj mene tŁ, gda jas Njega iscem i z celov nrxjov zelem Njemi siiiziti?" Ci je vu mojem diigom zivlenji kaj gviisnoga postalo, te je eio : „ Irdi grdd je nas B )g" i naj se borijo lu'dje esce tak pievec za veto, jaz zdrzim mojo oblubo : tJezusa neodpustim" — Hindenburg. * B()g se ndjbole srdi te, gda muci. Luther. * Cti i razsirjdvaj Dusevni List! Tvoja biblia. HARI LIPOT, ev. diihovnik. Re5 tvoja je posvet nogam mojim i svet-lost na slezi raojoj (119 Łolt. 105). Na biblfjska nedelo hi rad tri pit*nja po-stavo pred vs^icoga evangeSiSanskoga Cloveka dulno?est. Prvo pitanje: Jeli mas biblio? Bojszlivo posts->im pred (ebe to piUoje. MogOc^e bci za-volo toga pitanja razzaljeni. Priznaiu, da prayico mil do toga, Łr je to takle pitsnje za evange-ii^anskoga Csoveka, kak Se bi nikeik to p;tao od fliene, jeli mam g!a?o? Kak je brezi glave ne-ajogoCi zivi Siovek, ?S?no tak je nemogdSi evan-geliganski Clovek brezi biblie. B blia |e msti re-fjrmacije. Lutherovc?ga vcrepopr^ 'Ianfa, funda-rnent naiega dlstoga e?2nge!iŁanskcga vsdluva-nja, nalega dflbovnc-ga zitka vs^kder^irji kriih, vodeii posvet n^ stez? na§ega zemelskcg^ zitka, s*6to vez&lo z Bogom bodOSe nasc sVQjnostj. Z bibliov i v blbiiji zivemo, brezi i zuin nje prejdemo. I vseedno gcridenem to pitanje isSkomi evangcliCanskomi Łloveki. AH v torn piianji ne pltam to, jeli jeste v tvojoj hizi biblia, nego to, jeli ti osebno mai svojo posebno bbiioV Dragi kinŁ je edna drtizinska biblfs, Stero sin, aii hci herbpjo po svoji stariiaj, v stcre biblije drzinsko kroniko sta tvoj oŁa, ali mati z trepetajofov ro-koy notrlzapisala t^ojega zlvlenja vsŁke znanie- SaEKfcSgSSBE; I Tre deklin hi§toria. Plsala Gyarmathy Zigmondova. — PoslovenCo Flisar J an os, vp. vucitel. (Nadaljavanje.) HI, Carna dekh'na 6 I ii bl Zadynlo?a; ta lepa p!d?oga obraza mams, mcsto togs, ka je s^tna seb^ z fen t?a pila, zakfi sta nj^tiivi dve l€ri ne obe v edno formo leplvi, si tsk mislila, ka je z ne i^pe dekline 1U di mogd^e vrlo zensko zgajili i z toga> ka je Ir nia ne tak Jepa, kak Margitka, neih&ls. to, ka naj nesreJna bode i poleg toga zdravcga rn?§le nja bi ravnala dece zgojo i tfldi ^6rsWa vsa du go?Łnja \ opra?:cŁs teda nebi IrpOla toga di vatnoga betega, nervoznosti niantre i pri njeiioj Wi\ nebi tak ztnozna gratala i& IQhUiska f ijta, ens franculka vu5itelica. Eta z&vlta, pravlco gl^s^5a samica je Ji hi- tro spoznala svojo gespo; na torn je bila, na| oim&ia njeno briganje, zniSi vu nje on riidli Iroit, ^teroga je e§Ce rn^la ^u sebi te, gda je ona k-hizi prisla. Gda je Zadyniova od edne p-Ulekoj-ce tfldi mogla 2utis ka nje je U grda, neprijetna, hudo stvorjenje, je vu diB; poblta gratala, kak te§ki kriz ma i t'k ;e ne bila Jiida, ti se je tern ve5 zalostila. uC\ovcic srdce je fak§e, kak mlnski kamen, 6i p§enfco siplejo pod njega, jo narnclo semele, ^i ga pa praznoga nihajo se vr-teti, sam seb^ zdifizga*. — ZagvQ§no so tnamo tiidi samo za iSpo gajili, zato nevidi \uzitkini-ka drugo, kak to premlnoco pari^ko. Ps odob-raza lepote e$Ce jako dosta lepoga i dobroga jeste na svetil AH z toga dosta lepoga i dobro-g3 se malo naide pri tikioj hizi, gde samo na ta z oneSnja iiislljo, Pri zitka ve^eri tiidi kak krotck pos?et po-zlaCi on 8ta>i p^r tarn vu farof : zide znjega tern a dvema deklinoma tudi, Re*dno vufenje je bdr oktober 20. DUSEVNi LIST Strati 123. nite dcgodke, ali ki pa biblio prav iz srdca lu b!, on more meti tiidi jvojo posebno biblio. Ce je e§Ce nemtS, talc se paSSi i spravi si jo, naj bode tudi tebi ^sŁkdene&nji krfih. Drugo pitanje: Gd^ je tvoja biblija? Mo gofce v bizi na trami poCiva, cd Sterec jo letno samo 11 ednok dolivzemete, gda hizo bclite i raalo znje" pr&h dolzbriiete. A!i mogoJe je v lado, v oro&r zipreta, naj niffce ne more do nje priti, ar v to] kn»gi drziS, Łe mai, banke, davSne (eke, pogodbe, razlifine sklepe i diiiga pfsma, Siera so potrebna za tvoje vsakdereSnje zivlecje. Mogo Łe tarn pofrva na polici v thUzbs detektivski ro raanov i diiigi nikajvredni knig. Ali jo pa tam cajdemo v prvoj, v prednjoj ISpoj hizi na sLi polozeno samo za iepOto, kak za lepoto obc'si-mo na steno edno*edno lepo sliko, a!i na sto? prestre"aio rofrioga dela eden lepi prt. To je niti edno ne vredno i ne primerno mesto za biblio. Biblija vsigd&r tam more bin na vsa*kdene$njega zitka stoli, tam more biti v tvojoj roki, v tvojem irdci. Bog nam je biblijo za kriih, za hrdno dao, naj jo niicanio, naj sebi svojoj driizini vsaki den vlomimo eden fjiiat z toga blagoslcvlenoga kriiha, naj jo tiemo, naj po njenom vJenje delamo i zi^mo. Jeli je tvoja biblija na takSem mesti? TiŁtje pitanje; Kak§a je tvoja biblija? Mo goŁe je lepa, nova, IdkSa kak 6\ bi zdaj prlSia to* iz trgovine, tak§a na Sieroj $e vidl da paii§ na njO, da jo miliijei, da jo preveS malo nticai. Ali mogoŁe ze raztrgane <^b!e it a, i/sti se \i ne drz«jo vkuper. po vnogi str^nl je dosta podirtanoga i vmes napisanoga, na niSterni me-staj se pa siedi sVui vid ka je vse samo Łarna votlina brezi konca; pa je nemreS vsa-koj stvari do dna priti, ar si ti samo boie stvor-jenje. Ti si proti to;m vsemogoŁemi Stvoritel! n€bt i zemJe samo edno glupo i nemo stvor-jenje. Razmerje med Bogorn i Łlo\6kom je isto, liki iced ednov iz zemle napravleno? posodov i clovokcm, §teri je to posodo nspravo Ciovek zna dobro, zakaj je to posodo napraso. Ta po* soda pa gvQSino ne ve svojega clla, toga svojega majstra pa ftidi nemre pitat;; pa Łe bi ga ze pitala, bi jo te maister gvGSno nej rszmo. Nika prispodobnoga torn! je med nami Ifidmi i stem uebeskim Stvoritelom. Ti ntmiti dosi&krat zve-deti svojega cfla v etom zemelskom zitki, ti nemre§ boze poti prebroditi. Sarao edno ti pre-ostsne: Ka se bozoj voli pokoravas tak, liki svojoj lastivnoj voll3 njegovo volo moraS spoz nati za edino sveto i zvelltiielno — to se pravj kri^enik biti i na pravotn mesti stati. Teda dobii na sto i sto pitanj vsigdar samo eden odgovor: Bog! Vse je njegova ?ola, vse je njegovo rav-nanje, vse je njegovo vladanje ! Samo v njeia zadobiS balzam za vs* svoje rane I bolfcine. Samo On ti! lehko posveti s svojim evangel uT;om ? kmidno not tvojega zivljenja ! Sanoo z njegovo^ pomodjo? iehko pr?raz-miS globo^ino i vellSino ivojega rnaloga itv- I Ijenja. Vej njegova reC je liki ogenj, liki barn er, §teri razmlati te najbole trde pe^ine. Pred Bogotn se nemre§ ponaiati s svojov pametjov. Pred njirn se rnorai prikazati samo z odpretirni vfihami, s ponizniro i poboinim sreom. Teda dozivei iiidi ti, ka dobiS na ?sak$e pitanje samo eden odgovor: Oh Bog, ti si moja pettna, ti si moj reiitelj, ti si mo; trdi grad - . . N. N. Hflj si pisale nliosine(l pod naslovom Brad. (1938, VIII. 7.) aPrinas je toŁa nekaj msio zklesiiia ns^e pridelke. NeSterni so zavreli: ka se je to prej zato zgodilo, ar se je k meglam ne zvoniio. Na§ diil'ii paster so naro pa razlozili, ka so tii driigi zroki, najmre: Bog nas kaitfga, ka ne svetimo njegovih nede! i svetkov i ka tUt po teh dela-mo na poli. Pa naCi biti tudi nemore. Vej je pa Gospodnoga Boga nedela i s?etek, ti niti toga ednoga dneva njemi ne damo, iteroga si je zvolo, smo drtigoga kak kaitige ne vredni. Bog daj njihovoj reCi hasek, ka do bratje evangelifianci vidili nai zgled i se po njerc ravnali, ar so i oni duini Gospodnove dni posve^Ovati." To mi ze dobro znamo, zakaj je to bratcc katoiiCanec napisal. Najbrz zato, ar se je najiel nekii evangellCanec v Gornjoj Lendavi, Steri je nej pos?etil njihovi ssetkov : Tejiovo i Petrovo, itere je pa tQdi nej duzen svetiSi, ar evang. sv. sem jo, ar sem zuala, ka m\ nede zn^ia po-vtditi i zato se je tak razdrastila. AH zda ze neCinira tsk. Siroirak diibovnik so mi tak pravli, ka dobri moremo bidti k-oniui fiidi, kisok-nam hfidi, zato jo ve2 neeemerim. A!i rada bi se vŁila i zato ii bi mi ajta i mama dovolila, bi rada vu zeosko vucitciiice ila. O5a se je 16kno i malo si je premijlavao, potom nje je te dsren obrazcec spoglado. — Vidim, ka si Cedno dete ... AH ka te je dosegnolo ? Na ono re5, ka je Sedno dete, nje je na-ednok zaials celiti edna ze davno vd^rjena skrov-na rana. Gda nje je ednok o^a pravo: »ti si hfido deteM, te je dobilo rano nj^ Łutno mdlo srdce i zda je ravno on djao potihiajoCi balzam na bolero rano, ravno on, ki je jo vdaro. To je nateliko obbodilo id deklino, ka so jo skuze pobile i ne je mogla zadrzati joŁa. Vdne na dvo- rl$5i se je kocuja rogat zg!a"so i Zady je vo §6 pred grcfa. Grof Nadasdi je pa za konje? volo priiao i kelkokr^t je priiao, ci bi vsigdar kfipo, te bi v Zcidyja itali ze davno ni ednoga konja nebi biJo. Takiega hipa je grof vsigdar tam ostao na juzini, ar kak je §ego meo praviti, nindri na sveti ve^ oega tak zmahne kave, kak pri Z&dy n^niki milostivi. To se je jako dopadnolo toj nersoznoj gospe i doke2 je grcf tam bio, te-koCe frsneuiko zgovarjanje se je ne pretrgnolo z Minov, teCas je glave bolefrna tiidi henjala. Na drug! d6a se je Zddy dugo tanafrvao z gospov, z iteroga tanaSivanja je edna krepka g!S?e bolezen zhajaia i napadnola milostivo. Na svoje rodjenje gizdavo zensko je j^ko razdrastilo ^eri nakanenje ; no takSe tQdi samo Irma zna vSzbrodiii 1 T^ deklina mend v grob spr^vi I I k-tlm prlspodobna vde'rjanja so bila oktober 20. DOSEVNI LIST Stran 127. mafi cerkev ovi dnevov ne predpisuje za svetke. Pa fiidi Łe poglednerno okoii sebe, ]e sarai kato-titancl neiCejo ssetiii. Ce toga neverjejo, naj si brstje katoliŁgnci preŁitajo sledec"e vrste : Eti v ednom neniskom mesti je na sezonskom deli nas 24 delavcev ; 17 zenskoga spola i 7 moikoga, po veil nas je 10 e«ange!iŁancov i 14katoliŁan> cov, ?si srao fz okolice Grada. Gadi se nam srednje dofero, Ceprav smo v skoraj Sisti evan-gehfcanski drzavi i pri evsngeliCanskom gospodi, vse eno morejo bratje katolic'ancl svetiti gvoje praznike, ker pa imajo bratje katoliEanci, kateri so eti znami, svojo cerke? do 30 km oddaijeno I neaiorejo vsake nedele v cerkev, je nai delo-vodja g. Bohar Ludvik zaprosll naiega iefa, da d& auto za Tejiovo, da popelje v cerkev vsaj enkrat na leto katolSSance, Jteroga je tudi gospod drage volje dovolil. Zjutraj ob 6. uri na Tejiovo je lepo okin-Łani auto stal pred sezonsko barako. Ali na Zalost, nasi bratje katoliŁanci se nlso dosta bri-ga!i za to bozjo pot, le nekateri so vstcpili na auto. ln\im\ vred ttidi mi evangeli^anci, da si cgledamo mesto. Ne misiite pa, da so dosta sl&ziii Bogi t sii, Sterl so ill oziroma pelali tri-deset km daleJ. da vidijo svojo cerkev i svoje-ga duhovnika, nemoremo ravno praviti, da niso videli odznotra cerkev pa dQhovnika, vej to sem tudi fas napravo : feprav sem evangcliiancc, sem pokukal notri na vrata, da vidim ksko imajo bratje katoliCanci. Ja vej njim pa tudi nemoremo zameriti, Ce bi dve uri bili v cerkvi, te nebi raogii celi var?.s skoz poglednoti, kŁ bi pa krcmarje delali, Si bi prevei Boga molili. Zdaj pa pustimo Tejiovo, pa hodimo malo naprej. Za Tejlo^im pride drugS katoliianski svetek, tak zs&no Petrovo, Vsi smo se veselilJ, da Jutri nebomo deiaii. AH zgocUo se je narobe, zapoved gospodova je bila takia: dosta je dela, mcremo iti jutri delat, katoli^anci imajo praznik, ali nemajo autoja za to. da bi je v DesBrcin peial varos gledat, pa svoje teike krajcsre ta metat. Zdaj so se pa bratje katoliŁanci naŁi vo-pokszali : raj ka bi piistili evangeli^ancom za-sluziti dve marki veS, so §li delat znami vred z izgovorcm, da nedo doma sedeli. Mi jih p« pltsmo, zakaj so pa prinesli S7oje molitvene knige sebov, jell iz ten nebi doma mogli malo moliti, it so tak sveti, zskaj so pa prinesli svojo Cislo sebom ? Menda zato, da so je eti ze marcameseca na cvek obesili i je decembra ko-maj doj zemejo, ka pavuk lezej svojo pavoŁino okoli su^e. Eite nessm videl, da bi je Łteri vroke vzeo. Zdaj pa, dragi bratje katoliŁanci, ne misiite, da se z etirn Siankom norfarimo z vas, ali z vaie vore, niti z vaii knig, niti z vascga Cisla. TO sara napisal samo tistomi gospodeki, iteri je napisal v Novinsj Łlanek pod naslovom Grad. Svetujemo tomi gospodeki, naj v bodoSe dobro prej premisli, kak bode kaj pisal, svoj prag naj prej pomete i za svoje grehe se nsj briga, ne za evangel;Łanske. F. B Gross Belovo, Nenolija. zrok n^glomi obeteguvsnji. Gospod nje je telko cite na zn&nje bio mogoSi dati, ka nema mo-dusa vogrskoga vuSitela najeti, ix njemi je ver-stveni polo^a] preteiki • komaj so rnogoft se gori dfzati. Ali to pa vi^e vsega zele, naj njemi (eri vogrski tOdi kaj zn^jo : c'i bar samo koliŁ-kd] . . . I potom, kak je vido, ka si z tov ncr-voznov zenskov nemore omurno guCati, je nii-terno minuto tilt Sakao, kapa h se vtihia i medtem c^kanjem se je spomeno z edne driige Zadyove, itera je nigdar ng bila aervozna i v-etoj prijetnoj, inda§njoj hizi je vgila svojega rraloga sina Boga moliti. Na oblok je notri si-jao roesec, msti njemi je tarn sedela kre kraja iUmpeka ; ravno tarn je stao te m&li Jtarapek, gde so zda cingole (zongore). Kak blajzeno je bilo ono vremen, te so tlit ne biI6 nervozne zenske! Tuzno se je zgledno 8 e rat a po spdinici i ne je Łako vec, tak da bi njemi nika vpamet priilo, je odh^jao. Na drug: den je etak erkao Irmiki: — Na ze bode od koga te se vŁile. Vsalci zve^arek pride k-vama eden vrli mladenec, ki je za svojo paiSlivost, za r^zumnost, za nasledii-vanja vredno znd§anje takie odlikovanje dobo, na §tero bi eŁŁe eden kralevski herceg lehko gizdavi bio. Tri mesece bode dom^ (c2as te se lehko dosta od njega vŁHe i potom kleti etak-iega hipa te lehko pa nadaljavale; t\ je nemo-goJe na^i, tak de tadi dobro, kak pa nika se ne vSiti. — Dosta de bogie, drŁgi ^jta! (Dale.) ,,Meti i nikaj ne dati je vnogokrdt hii§e, liki kradnoti." Maria v. Ebner. Stnin 128. DUSEVNI LIST oktober 20. Zakai sem Evangeliianec i net Katholifenec ? Odgovor je poscbno za nas E?angeliŁance v Prekraurji i v raztorjenost! vazen i to zato, ar zivemo stalno z drfigimi vornikmi vkfiper, boj-disi ze v samoj drfizini all pa kak sosidje i znanci. To skQpno zblenje nas zato nedovejdo-ma dostakrat pripela do ctogis p'tanja, da o njera ze&iemo globie premiSIavsti i odgovore iskati. ZagvQino se |i tfidi dosta i raziic*ni najde, ka je povssra rszutaljlvo j Stere je eti nej mogoSe vse omeniti. Li niSterne razlike nssj bodo pokazanc, ki nas JoCijo od rimokathoiiSanstva. MogdSe se tfidi najdejo iudje, ki bcdo pravlii, da je dnes v 20. stoletji nej polrebao vec, da se razpravla i pise od tej vorski razltk. ZagviiSno toga ne bi biio potrebno, Si bi Rim, kak sedez katholic'an-stvas miren buo, Ail gda Stemo Borromaos-Ency-kliko, gde papa iiofa i grdi naSe reformatory Łi znamo za strcge dcloCbe od mejSani z&ko-nov, za molitve s?etoga ieta 1925, za povrnitev krivovSrcov (Evangelicanov) v rim. kith, cerkev i se spomniiiso razni evharistiini kongresov, te nam je to sveteo dckaz, kak§ega nakanenja je pspeiUo. Za nje je evaogeliCanstvo vsigdar e$Łe po domaCe povedano trn v peti, i se bode zato vsigdar trudilo, da javno ali tajno i z vsem! sred-stvi, itere na razpolago ma, pa Łi tiidi s politi-kov, lehko evangeiiCanstvi §kodi. Protireforma-cija je tiit nej konŁana, nego trpi dale, vsega-veŁ se boj vodi na drugo formo, z drugitn oroz jom. Mi EvangeiiJanci k to mi nemremo tiiho biti, &( zndmo, ka je protestantizem nekaj veli-koga, z boze pravice porodjenoga. Mi moramo pokazati, ka je nam na$a vora, ki je zrasia s t-istoga E?angeliuma i v korn se zato loiirno od kathoii^anstva. $to ma prav ? Rim. kath. cerkev se sklicftje na to, ka je stareSa od evangelitianske i to naj bode dokaz, ka je ona prava cerkev. Ci je tomi tak, te je poganstvo eitt najbole popolno, ar je ono naj-stareie. Poleg toga pa, je nej naia cerkev Łis~ toga Evangeliuma, §tera ma svoj rojstni den na risale, gda se nastavila v jeruzalemi prva gruana, stareia od katholiCanske ? I Ci se nadale rim. kath. cerkev sklicfije na svoje uspehe, na svojo veliko edinost, ka njeno vCenje odgovarja pa-meti, te mislim, ka aam je nej potrebno k tomi ksj pripisavsti, ar vsi dobro znamo, kak je s te&. Pas Adam puconski duhovnik meli svoj odprtni govor od JezuSovi Ł(id vu naii dnevi. Pctem so odprli gjiilei i napredali svoje naznanilo od driiitve-noga zitka v preteCenom leti. Z toga naznaniia li niiterne todke zamerkamo ese. NotrijetEanja je bilo z osta"lim i zojom pr-veiega leta navkQp 13 625 25 D; veC 309 25 D, liki v prveiem leti. Dariivano je po faraj: Pu-conci 4 041 D 25 p, M. Sobota 1954 D, Bo-donci 1788 D 25 p, G. Slavefl 1.129 D 50 p, Krizevci 874 D 75 p, G Petrovci 733 D 25 p, Hodos" 679 D 50 p, Moravci 610 D, Domanj ievci 425 D, Lendava 400 D, ApaCe 295 D. — Poprekno spadne na duio 63 par, d6nok etak po-preknost se vu pojedini faraj etak razvijs: Lendava je ddla za vsakov dfiSov 1 D 10 p, Pucocci 1 D 5 p, ApaCe 90 p, Hodos 85 p, M. Sobota 82 p, Bodonci 74 p, G. SlaveCi 71 p, Moravci 47 p, Domanjievci 34 p, G. Petrovci 31 p, Krl-zevci 20 p. — Dece dar je vozanesao 937 Din 75 par. Podpore so dane: ApaCam i Lendavi 1850 -1850 D, SlaveCam 300 D, Seli 200 D, Domi Di-akonis v N. Vrbasi i S rotiJnici v N. Pazovi 100—100 Din. Goriostanjena Suma je poleg pra-vi) dana g'dvnomi druStvi. Predsednik so se spoituvajo&rr.i re^mi spominali z Kuhar Janoia, kak z kotrige dru§tve> noga predstojnikstva, ki se je prem. 1. nov 24-ga odselo vu vekive^nost. Za novo kotrigo pred-stojnikstva je spravi&e zvolilo Sifcar Lajoia ve-letrgovca i fabrikanta v M. Soboti. Nazadnje so predsednik zahvalnost vadlu-vali vsem onim, ki so se vkomlali trudili za pozdlgojeni tekaj Jetne osvetnosti, i z molitvov zaklQCili spraviSCe. Z c^rkvi vaidoCi so 287 din. cffertoriuma polozili na cio Gustav Adolfa pod-pornoga druitva. oktober 20. DUSEVNI LIST Strdn 131. Svetek radosti v Moravska fara je oktobra 9 ga znamenitl den mela. Njenoga novoga diihovnika, KQhar Franca, roj^ka fare, sina edne n&jkrepkele famr familije, so initalirail vu diihovniiko Cest Kovati Stehn senior. Ob toj vese'loj priliki so ne] samo domaft fardni i ogengas'ld priili vu lepom raCuni vu Gospodnovo hlzo, nego z blfiii i dalece je dosta gostov tiidi priSlo radtivat se z t'mi radiivajo-Cimi. Priila je rodbina novcga diihovnika; priili so Heiner Geza i Luther Adam dtihovnika, Dar-va§ Aladar kaplan, z ApaS pod vodstvom KerŁ-mar Zoltan predigara i VreiiS ViloioS teologuSa se je pripelalo eden pun autobus gostov; tarn smo vidili zastopnfce soboŁiroga farnoga zen-skoga drUitva, tarn je bilo vuSiteistvo zevse §61 fcirncga prestora i dosta d* ugi . . . Ousvetnost se je zaCnola z obŁnim pope-vanjem 392 pesme. Potom so Luthar dUhovnlk molitev pravli i epiitolo Cteli (Efez, 4,1 6). Po obŁnom popevanji 373. pesme so KovatI senior odnovoga dahovnika vovze'i predpisano prlsegoi boziblagoslov prosiii na pastera i njegovo Credo. Po obfinotn pop6vanj{ 207. pesme so Kiihar Franc in§talirani diihovnik stopili na predganco i na podlagi R ml. 1, 16 obdrzali svojo nŁ;odno predgo. Z geniivostjov so pozdravili gmano, ite ra jih je pred ednim letom zebrala i vu Stero so z radostjov ino istinskov lutezaostjov pri^iL Raz-pravlali so svoj cio, iteri je: E?angeliom Kris tu§o? predgati vu cerkvi I vu ioli, raduvsjodm i joksjofim. K spunjavanji svojega pozvanja so prcsili pom65 vsakoga, da se tak zida gmana njihova. Oko je ne ostalo siiho, gdasosevsem, predvsem pa svojim roditelom i rodbini zahva-lili, ka so njim pripomogli do toga, ka eto vero so lehko dose'gnoli. Po molitvi i naznanilaj je moiki khorui pod vodstvom SkaliC D voga dtihovnika z Itib^znostjov pozdravili Luthar puconski dQhovnlk i (6 vu ime'ai puconske bivie msterske fare; vu imeni senioratne Gustav Adol-fa podruzn;ce; vu imeni prekmurski evang. Ca-sopiso? i nazadnje vu svcjern lastivnom ime'ni. Novi duhovnik so zahv^Hli pozdr^vlenje i potom zakiQSili oivetno spravii^e. Po obtnom spevanji 6. ver$uia 373. pesme so z Boie hize razhaja joCi vernici cffertorium darQvali na Gustav Adol* fa drUStvo. Opoidne so v Titanovoj gcstilni priobilno prestreti 6tolaj novi duhovnik za svoje goste meli dUhov^cino, svojo rodbino, zastopnice soboCko-ga zenskoga driiitva, vuSitelstvo na fare prcstori lezeii id!, fame presbitere i ogengasilce, pa veC svoji prijatelov. Med prije'tnim medsebnim zgo-varjanjem so veS vor bill vkQper gOttje, vu iteri in?^ni so Luihir duhovnik zahvalili obilno po-gostitev i zeleli novomi diihovnJki KQhar Franc!, naj skoz dug! let z Gospodnovov s?6tov Recjov tak nasitiava i napija ŁloveŁe du§e, ka ednok lehko pridejo na nebesko gosUenjel -L- Rdzlotni mdli glisi. R«d08ti gl^s. MNej z pravice del, itera bi mi vŁinili, nego poleg smilenosti svoje je nas zveliCao." (Titus 3, 5) Gor. Slaveta. Okt. 30 ga bomo obhajaii 10 letnico posvetienja na§e Boze hilt. Pri lepoj osvetnosti glaven tao bode opravlalo naie f&rno zensko driiitvo. Gustav Adolfa glŁvno drQitvo v Jugosla-viji je svoje VI. letno sprdviife i osvetnost t. I. okt. 15. i 16. melo vu fari Buljkes (BaCka). Z naiega seniorata sta na torn spriviiCi tao vzela Luthar Adam blagajnik drfiitva i §kal/C Sandor lendavski duhovnik. Od vsega vet pride v pri-iestnoj numeri. Zgrablfvo namigAvanje ? Vu redoveki za sept. 11. v Crensovci je po triploma bilo na-znanjeno, ka Mse bo slovesna sveta meHa sluftla za celo Slov. krajino, za ves njeni narod doma i v tujini ... naj ga Marija vzeme pod svoj materni pla§Ł i njemi sprosi vremenitno, predvsem pa vekiveCno blazenost." — Leknoli smo se nad etakiov CQdnoy lehkotov, itera vse liid-stvo Prekmurja v takie lice poit&vla, kak da bi se vu svojoj celoti pokordvalo r. kat. veri. TQdi po etoj poti prosimo evang. vernike, naj krepijo sebe i svoje gmane z tistim starinskim vCenjora evangelioma, Steroga so reformatorje gl^sili i naii ofac! med skiiidvanjami diigi ttotin tudi nevkleknjeno vadltivali. Prestopi v evang. clrkev. Pri rokaj ma-mo uradno v5pokdzanje, poleg iteroga je vu steierskom evang. seniorati vu prvoj polovici t. leta prestopilo vu evang. cerkev vkQp 2.203 Str4n 132. DUSEVNI LIST oktober 20. dfii; od 1933 Jan. 1. do 1938. jun. 30. to je v 5'/2 letaj pa skQpno 13 155 dfii je prestopilo v naio cerkev. Steierski seniorat stoji zdaj z 22 gman i ma* 49 850 dQS. Solske dece je bilo v preteCenom iolskom leti 7261, Jtera je 248 krajaj v 568 Cuporaj, tjedens'to v 606 vOraj vdablala ver ske vCenje. Brezi verskoga vCenja je ostalo na 7 mestaj vkQp 24 dece*. — D. Spanuth senior, ki so nam zvOn zgornji skfipni djatk vse liidi po drob nom po gmanaj vtfpokazali, so se v posebnom svojem pisrai celo pohvalno sporoiaali z Pucon skoga svetiivanja i zevsega, ka so vu toj gmani ino pri riaSem dobrom liidstvi lepoga i dobroga vidili. Oktobra 23 toga, v-nedelo pred poldng vom ob 11 toj xQri prek dajo svojemi pozvaiji v Rakitani pove'kSsno kmetijsko solo. Z dalcinji 1 blizanji vesnfc dosta !udi bode z-radostjov pri-ha"jalo v-Rakiean ial jemat vu torn dogodki i g?e" dat to Idlo, Stera je z dijSkov intercatom potek-Sana. Ceioga Prekmurja prebivalstvo radost ob-se'de te* Sole gori posta.lanje. Tak ffitimo, kase nam z tern edno divno zelenje spuni. Istina, ka naia mlade"zen ne nateliko to Solo zele, nego ra] se tere v NemCijo i vu Francijo idti, gde se nje dober slflf ponuja, ali nesmimo pozabiti, ksj taro tQdl rai gori vzemejo vu5ene delavce i bogie je plaCajo. Vu kmetskoj Soli de se mlad^zen pred-poldn^/ora z-knig v5ila kmetijstva navuk, po poldnevaj pa vu praksi vajala na poli, vu ogra-Ceki ladoveao drevje, zelenino, trstje it?, gajlti. Z-srdca por^Samb evang. roditclom to Solo. Naj se paSSijo v njo svoje sini poSilati. Vu vezd^i njem vr^meni ze kmetijstvo ludi potrebuje zn&nje, ne samo telovno mod. Z* novogii verovuSitela v MaCkovce je imenQvan Jon^S Stefan puconski predigar i katehet. V Puconskoj fari je na GustŁv Adolfa Podpornico nasledujCŁi aldov vkfipnabranl: do hodek raoinje na svetek reforrcacije 105 D, of fertorium na Trikralovo 11525 D, 6kx konfr-rnanduiov 283 D, dartivanje decŁ nedelske Sole 171 5 D. S toga je d4no v MoStanskoj Self 28 D, v Predatiovskoj 42 D, v Brezovskoj 25 50 D, v Puconskoj 15 D, v Sebeborskoj 22 D i offer torium 39 D, dar farnoga zenskoga drustva 400 D, dar farnoga mladinskoga druitva 500 D, d^ri po zlatoj knigi: 1430.5 D, nab^ranje v 17 ves-nicaj: 1036 D. S toga so dŁli: MarkiSavci 31, Predanovci 90, Puconci 166, Lemerje 58,50, Go-rica 76, Brezovci 72, Puzavci 62,75, Andrejci 70, Polana 28, Doiina 32, Salarnenci 70, Bokra^i 15, MoSCanci 57J5, Pegarovcl 52, Krnci 21, VaaeCa 72, Sebeborci 62 D. Vsevkup je tak darfivano 4041 Din 25 p. — Gde vola, tarn pot i modus'. Bogi dika za vsel Lendava. Od Prekm.-ga G. A. DruStva smo dobili 1850 Din podpore, od toga je 200 Din dŁr Puconskoga f^rncga mladinskoga driiS-tva. Z Ncmfije od G. A Dr. nam je obefano 200 Mark na odplaSilo cerkvenoga dugd Tudi po etoj priiiki se z srdc^ zahvalimo vsem tern naiim dobroiinitelom, ki z svojov verebratskov IQbeznostjov porragajo nositi naSoj rualoj gmani velJko bremen. — Sk. NOVO! Iziia je evangelija polna knjiz'ca nPridi k Jezusu"! Knjizfca vabi k Jezusu, pri-jatelju greinikov. Obscga 64 strani ter stane fz-vod Din 4 ; kdor naroŁi 10 Jzvodov dobi po Din 3 75; 50 izvodov pa po Din 3 50. Ugodna prilika za delavce v Gcspodovem vinogradu. NaroCa se pri Vekoslav J. KoroSec, evang. misi-jonar, Ljubljana—Moste, Bezenikova 34/1. Ka novoga? Zadnji dnŁvi meieca septem-bra so bili prevec napeti. §Io se je za to, ali se z mirnim potom poravna pitanje CeSkih Nemcov v Sudctaj ali pa z bojno?. Razgovor med Hitle-rom t atigleikim ministerskim predsednikom v Gottesbergi je ostao skoron brez uspeha i so Cehi razgiasiii mobiliza*cijo. Nemci so tfidi ed-niko §teli i v 24 ^6raj bi ze napadnoli Ceiko, ti na pos'cdovanje Mussolinija ne bi bila pozva-na korierenca v Munchen, na steroj so tao vzdli Nem^ja, Italija, AngleSka i Franc'ja. Tfi so konC-no sklenoli na 13 torskoj seji, ka se sudetski Nemci do 10. oktobra morejo prekdati Nemcara, v niiterni meiani krajsj se pa more zvriiti gla-sovanje. S tern so Nemci pridobili tilt okoli 4 milijonov prebivalstva i 148 fabrik z bogatimi bregami. V Nemfrji je zdaj 79 milijon ludi. Cehi so se zednim zavezali do novoga leta prepiistiti Vogrom vogrske kr^je t. j. Komarom, Ipolysdg, Pdrka-y Satoraljaujhely, okol'co Kasse i Pozso-nyj, Poljakom pa precejSnji tao silezizijskoga czemija, itero so Cehi zaseli 1. 1920., gda so se Polaki i Rusi bili. S tern je nevarnost bojne od-stranjena i svet se je pomiro. Ceiki prezident Benei je odstopo, 2 letnika notrlpozvani solda* kov so domo pustili i komunistiine organizacije razgnali, Slovakom so pa dali autonomijo, a od Anglije dobijo 30 mil- funtov posojila. Vl^do na Ceikom vodi general Sirovi, ki je kak vodja ŁeS-ki legionarov v Rusiji v bolSeviike roke dzo admirals KolŁaka v Irkutcki. — StaHn pi .Cisti". Kak se vidi, on ne§(e vlditi pametnejii liidi pred sebo?. Dao je spoloviti 34 viiiSi of cerov, mar-Sala Buchera dao bujti, zviineinji komisar Lttvi-nov je pa tudi v nemilost spadno zavolo zafu-iane poiitike, ka ne mogao priti z ovimi Stirami v Miincheni k ednomi stolil — NaS psrlament je razpiiifcen?; nove poslanske volitve bodo v nedelo, 11. decembra. Imenuvaniva sta dva no-viva ministra: eden za telesno vzgojo naroda, drQgi pa brez portfelja. Stnmpano v WPREKMURSK1 TISKARNI" odgovoren HAHN IZIDOR v Murski Soboti.