Varujmo otroke! Začelo se je novo šolsko leto. Začele so se nove skrbi za starše, za šolo, za otroke. To . niso majhne skrbi. Nasprotno, velike so in dosti jih je. Lotimo se ene, ki jo moramo pri-števati kot najbolj pomembno, to je: ZAGO-TOVITI OTROKU VARNO POT V ŠOLO IX DOMOV. Nekoč nas to vprašanje ni toliko skrbelo.; Prav gotovo ne, saj tedaj cestni promet ni predstavljal tega, kar predstavlja danes, ko je tako rekoč vse na kolesih, ko so ceste pol- i ne in prepolne motorizacije vsake vrste, ko prav cestni promet zahteva vsak dan nove : žrtve tako med odraslimi kot otroci. Promet- \ no nezgodništvo na naših cestah je zavzelo za-skrbljujoč obseg. Prvi šolski dnevi in tedni, tako govore iz-kušnje iz preteklosti, so za otroke najbolj ne- t varni. Za to je več razlogov. Stvar si oglejmo ". nekoliko globlje. »Zebre« na cesti so varne le takrat, kadar jih udeleženci v prometu spoštujejo Otrokove skrbi na poti v šolo so usmer-jene predvsem v šolske obveznosti. Hoja po cesti postane tako bolj ali manj običajno pre- -prosto gibanje, brez razumevanja in presoje nevarnostne situacije. To pripelje otroke do nepričakovanih, kritičnih trenutkov, ko v delčku sekunde ne vedo več, kako bi se re-šili izpred avtomobilskih koles. Taka je obi-čajno pot do nesreče. Starši lahko za varnost otrok na poti v šolo in domov storijo zelo veliko. Predvsem morajo izkoristiti vsako primerno priložnost, da otroku razložijo prometne zakonitosti, ti-ste, ki nastanejo predvsem v odnosu voznik . — pešec — kolesar. Obravnavajmo vse, kar utegne zaplesti ne-varnostno stanje, od enostavnega pravila ho je po cesti, do prečkanja ceste v vseh mogo čih situacijah, vožnje s kolesora in tako na-prej. Zelo važno je, da se otrok odpravlja na dnevno pot v šolo pravočasno, tako da ne bo hodil v časovni stiski, ko ga bo skrbelo samo '•¦ to, da ne bi zamudil pouka. če smo tako ali . drugače zvedeli za otrokovo nevarno vedenje v prometu, ne smemo mimo tega, da ne bi skupaj z njim na primeren način obravna-vali ta »prometni greh«. Posebno ipoglavje so naši prvošolčki. Te ne puščajmo zdoma kar tako, kot smo jih pu-ščali npr. k babici ali na bližnje otroško igri-šče. Zanje pomeni začetek šole neko življenj-sko pomembno prelomnico. Zanje je pot od doma do šole nekaj drugega kot doslej zna-ne poti. Zanje so prometne nevarnosti v raz-nih oblikah še Bedojemljive. Vse to nalaga staršem še večje odgovornosti do sistematič-ne prometne vzgoje in skrbi za varnost nji-hovih otrok. Vsaj nekaj prvih dni šolskega pouka je priporočljivo, da otroka spremlja- . mo na svoji poti do šole in domov. Navadimo jih na najvarnejšo pot, posebno ko je treba izbirati mesto prečkanja druge ceste. Obvez-no naj nosijo rumeno rutico! Marjan Metljak