skoraj neverjetno se zdi, da se je začela po- mlad. Konec zime nas je navdajal z upanjem, da smo končno premagali dve leti trajajočo grožnjo bolezni, ko zaradi mask skoraj nismo več prepoznali naših mladih bralcev in bralk. Po navadi vsakega septembra ugotavljamo, kako so v zadnjih dveh mesecih zrasli, zdaj, po dveh letih, pa so odložili maske in pri- znam, da za kakega med njimi potrebujem kako minutko ali dve, da ga znam uvrstiti v pravi razred. Res so se spremenili. Vem, da je bilo vedno tako, a prej si imel te učence ves čas pred očmi in to ni bilo tako zelo opazno kot po dveh letih. Končno smo menili, da smo svobodno za- dihali, pa so naslovnice začele polniti še bolj grozne novice o vojni v Ukrajini. Človeka kar stisne pri srcu in si ne more predstavljati, da se to resnično dogaja. Vprašaš se lahko, ali nihče med njimi nikoli ni prebral nobene knjige, da se ne zna vživeti v nekoga, ki mu z eno napačno potezo uničiš dom in prihod- nost. Seveda so med državami nesoglasja. Na vsakem najmanjšem delu življenja pride do nesoglasij in nestrinjanj, a se stvari ne rešujejo na ta način. Učence celotno šolanje učimo o tem, kaj je primeren način reševanja konfliktov, pogosto s pomočjo raznovrstne literature, da bi laže razumeli, lahko razvili vsaj delček empatije. Na koncu pa so odrasli, izobraženi ljudje tisti, ki na povsem neprime- ren način izkazujejo svojo moč ali pa skrivajo nemoč. K sreči je naša revija naravnana veliko bolj pozitivno. Tudi v letošnji prvi dvojni številki boste našli izjemno pisano paleto prispevkov in prav vsak med njimi nam prinaša kakšno idejo oziroma nam predstavi že utečene projekte, ki jih na hitro zasledimo in potem pozabimo nanje. Ker so tako lepo predstav- ljeni, s prednostmi in včasih tudi slabostmi, ki jih prinašajo, upam, da bodo navdihnili koga izmed vas, da se jih lotite v naslednjem šolskem letu. Nekatere ideje iz te številke pa boste lahko uporabili že kar to pomlad, saj se približuje konec bralne značke, april, ko praznujemo dneve knjig, pa tudi ni več daleč. Če je kakemu izmed učencev zelo težko ob ponovni vrnitvi v šolske klopi in je pod stresom pridobivanja ocen, mogoče lahko pomaga kaka ideja iz prispevka o bibliotera- piji. Tudi živali so nam lahko v veliko pomoč in jih lahko povežemo z vrsto knjig. Če pa so učenci bolj usmerjeni v tehnologijo kot živali, se jih laže motivira z robotki. Odlično je predstavljenih tudi kar nekaj pro- jektov, ki se jih lotevajo na posameznih šolah v Sloveniji. Eden med njimi je tudi bralni projekt Odprta knjiga GG4U, ki je namenjen nekoliko boljšim učencem, saj predpisuje kar zahtevne knjige in naloge. Vloga knjižničarja kot zunanjega motivatorja pa zelo pripomore k uspehu projekta. Knjižničarji za učence seveda pripravljamo zelo raznovrstne dejav- nosti vse šolsko leto, a ena glavnih ob koncu leta je vedno zaključek bralne značke. Ker sta bili zadnji dve leti zelo posebni, se je bilo za zaključek bralne značke treba znajti malo drugače. Kako lahko to storite, kljub koncu epidemije, si lahko preberete v reviji. Na drugi strani pa se mora vsako leto bralna pot tudi začeti in na poseben način so jo začeli na OŠ Komenda Moste. V enem od prispevkov pa lahko dobite idejo, kako s pomočjo bralnih listov zagotoviti sledljivost prebranih knjig za bralno značko skozi celotno devetletko. Vesolje in strip, dve stvari, ki pritegneta tako UVODNIK Drage bralke in bralci, Mateja Drnovšek Zvonar 2 Mateja Drnovšek Zvonar: Uvodnik Kažipot Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR za 2030) ima pomemben cilj: povečati prispevek vzgoje in izobraževanja h gradnji pravičnejšega in bolj trajnostnega sveta. Pričujoča publikacija opredeljuje • nujne izzive, s katerimi se sooča naš planet, • ter predstavi področja delovanja ter priporočila za nadaljnje korake pri odzivanju nanje s pomočjo vzgoje in izobraževanja. Slovenski prevod publikacije sta založila UNESCO in Slovenska nacionalna komisija za UNESCO, izdal pa Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Publikacijo najdete v digitalni bralnici na spletni strani ZRSŠ. DOSTOJNO DELO IN GOSPODARSKO RAST INDUSTRIJO, INOVACIJE IN INFRASTRUKTURO ZMANJŠANJE NEENAKOSTI Oglas_VITR_dim_210-280mm.indd 1 01-Mar-22 14:21:23 dekleta kot tudi fante. Preberite si, kaj se zgo- di, ko oboje združiš. In kdo ne pozna knjige Bi se gnetli na tej metli? Kaj vse se da izpeljati s pomočjo ene pravljice. Med že utečene dejavnosti, ki jih izvajamo knjižničarji na različnih šolah, spadata tudi mesec šolskih knjižnic in medgeneracijsko branje. Vsak ju izvede nekoliko drugače in v reviji si lahko preberete o tem, kako so ju izpeljali. Vedno so tudi dobrodošle raznovr- stne ideje, kako mlade spodbujati k branju. Branje pa mora tudi postati rutina. Bliža se tudi čas, ko bo treba zagristi v učbeniški sklad. Mogoče boste kako idejo dobili tudi iz prispevka v reviji. Želim vam, da se tudi s pomočjo revije napol- nite z idejami in močmi, ki jih boste potre- bovali ob zaključevanju šolskega leta. Ker vem, da se boste lotevali različnih zaključkov, projektov, mogoče obeležili kake posebne obletnice, se priporočam, da vtise prelijete tudi na papir in jih delite s preostalimi šolski- mi knjižničarji. Kažipot Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR za 2030) ima pomemben cilj: povečati prispevek vzgoje in izobraževanja h gradnji pravičnejšega in bolj trajnostnega sveta. Pričujoča publikacija opredeljuje • nujne izzive, s katerimi se sooča naš planet, • ter predstavi področja delovanja ter priporočila za nadaljnje korake pri odzivanju nanje s pomočjo vzgoje in izobraževanja. Slovenski prevod publikacije sta založila UNESCO in Slovenska nacionalna komisija za UNESCO, izdal pa Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Publikacijo najdete v digitalni bralnici na spletni strani ZRSŠ. DOSTOJNO DELO IN GOSPODARSKO RAST INDUSTRIJO, INOVACIJE IN INFRASTRUKTURO ZMANJŠANJE NEENAKOSTI Oglas_VITR_dim_210-280mm.indd 1 01-Mar-22 14:21:23