          P 49 (2021/2022) 628 Najlepše matematične šolske table natečaja Matematika združuje B̌ K, S C  A P́ K Letošnji Mednarodni dan matematike 14. marec 2022 je potekal pod skupnim geslom Matematika združuje. Pri DMFA Slovenije smo se mednarodne- mu praznovanju pridružili z izvedbo likovnega na- tečaja, na katerem smo iskali najlepšo in najbolj domiselno porisano matematično tablo. Prejeli smo 140 izdelkov razredov ali manjših skupin učencev in dijakov iz okoli 70 šol. Njihovi ustvar- jalci so pokazali veliko domišljije in likovne spre- tnosti, pa tudi domiselnih asociacij na matematiko, ki očitno ne združuje le števil, geometrije in logike, ampak je tesno povezana tudi z mnogimi drugimi stvarmi. V vsaki od štirih kategorij (1.–3. razred OŠ, 4.–6. razred OŠ, 7.–9. razred OŠ, vsi razredi SŠ) smo iz- brali nekaj izstopajočih izdelkov, ki po presoji komi- sije dobro odražajo duh gesla Matematika združuje in so tudi likovno ali matematično zanimivi. Njihovi mentorji bodo na svojo šolo za nagrado prejeli kom- plete za sestavljanje poliedrov. Nekaj primerov na- grajenih izdelkov objavljamo na teh straneh, ostale si lahko ogledate na spletnih straneh DMFA. Zahvaljujemo se vsem, ki ste se potrudili in poslali svoje izdelke, veliko jih je bilo čudovitih in izbira je bila res težka. Zahvaljujemo se seveda tudi mento- ricam in mentorjem za spodbujanje svojih učencev in učenk. Veselimo se, da je natečaj navdahnil to- liko ustvarjalnosti in idej ter pokazal, kako matema- tika združuje učence in dijake v praksi. Vsem želimo uspešen zaključek šolskega leta in še veliko prijetnih trenutkov ob druženju z matematiko. SLIKA 1. Na osnovni šoli Duplek je 25 učencev 1. a razreda pod men- torstvom Tjaše Hilš in Marijane Murko predstavilo svoj veseli pogled na matematiko. SLIKA 2. V 3. b razredu OŠ Leskovec pri Krškem je 18 učencev pod men- torstvom Maše Petan Omejec izrezalo obrise svojih glav, v njih pa so narisana področja uporabe matematike. Pravijo, da smo razlǐcni, a prav vsi uporabljamo matematiko.           P 49 (2021/2022) 6 29 SLIKA 3. V vsakem neredu lahko najdemo red, če je le dovolj velik. Učenci 6. a razreda OŠ Olge Meglǐc so to slikovito ponazorili. Matematika je povsod okrog nas. SLIKA 4. Učenci 7. razreda Waldorfske šole Savinja so pod mentorstvom Tjaše Černoša in Anje Kravogel združili matematiko z naravo. Poiskali so naravna števila (1 v gori, 2 in 4 v štorklji, 3 v ptici, 5 na jablani, 7 v zastavi, 8 v metulju, 9 v čebeli). Poiskali pa so tudi geometrijske oblike: daljico na pobočju gore, krog v soncu, nekaj likov v smreki, vzporednice v oblakih, pravoko- tnice, sekante in mimobežnice. SLIKA 5. Šaljivo so pristopili učenci 8. b razreda Osnovne šole Antona Globočnika Postojna Nail, Nika in Tjaš Luka, ki so opazili, da matematika učence združuje še posebej takrat, »ko pišejo cvek«. Ob tem pa so ilustrirali tudi, kako matematika zdru- žuje ostala področja življenja, od agrokulture in ekonomije do teorije. Tabla je nastala pod mentorstvom Romane Harmel. SLIKA 6. Pod mentorstvom Marjete Mrakǐc in Kristine Gruden je pet učencev 9. razreda Osnovne šole Bovec prispevalo matema- tǐcno tablo z naslovom Matematǐcni veleum, ki je, kot sami trdijo, povsem združen z matematiko. SLIKA 7. Zelo pisana je tudi tabla, ki so jo ustvarile Eva, Tinkara, Ivana in Alja iz 1. b Gimnazije Lava, Šolski center Celje. Zanje matema- tika ni nauk o številih, operacijah, enačbah ali algoritmih, pač pa o razumevanju in združenosti. SLIKA 8. Izrazito geometrijsko navdihnjeno tablo je oblikovala skupina 24 dijakinj in dijakov 3. a razreda Srednje šole za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani pod mentorstvom Erika Mahorčǐca. ×××