Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija tel: (05) 37 34 750, 051 804 500 OBVESTILA APRIL 2025 AKTUALNO VIŠJI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Višji prispevki samostojnega podjetnika od marca 2025 dalje – višji obvezni zdravstveni prispevek Osnova za prispevke za socialno varnost samostojnega podjetnika je 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2024 je 2.394,92€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.436,95€ (60% x 2.394,92€), najvišja pa 8.382,22€ (3,5 kratnik PP 2024 = 3,5 x 2.394,92€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnik plačuje od marca 2025 dalje so v višini 586,09€ ( do januarja 544,04€, za februar 583,92€), v znesek je vključen tudi obvezni zdravstveni prispevek v pavšalnem znesku 37,17€), najvišji pa 3.237,00€. Predvidoma se bodo 1.7.2025 prispevki povečali še za nov prispevek za dolgotrajno oskrbo (2% od osnove) v višini 28,74€, kar pomeni, da se bodo prispevki povišali na 614,83€. NADOMESTILO ZA SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Nova storitev na portalu SPOT – nadomestilo za bolniško odsotnost Od 4. aprila dalje je na portalu SPOT omogočena z nova elektronska storitev, ki samostojnim zavezancem v primeru bolniške odsotnosti omogoča elektronsko oddajo vloge za direktno izplačilo nadomestila plače. Vlogo za izplačilo nadomestila za čas bolniške odsotnosti ( od 30. delovnega dne dalje pri bolniški odsotnosti zavezanca oz. od prvega dne dalje v primeru nege otroka) lahko preko portala SPOT odda samostojni podjetnik sam s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali pa odda pooblastilo, da postopek uredi pooblaščena oseba ( npr. računovodski servis ali druga pooblaščena oseb). Splošno o postopku Samostojni zavezanci, ki so vpisani v Poslovni register Slovenije in ki so upravičeni do izplačila nadomestila v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja, oddajo prek portala SPOT elektronsko vlogo za izplačilo nadomestila zadnji dan koledarskega meseca, na katerega se nanaša vloga ali kadarkoli pozneje. ZZZS lahko obračuna nadomestilo šele, ko poteče celotno obdobje zadržanosti iz elektronskega potrdila o zadržanosti in ko je znan status zavarovane osebe za celotni koledarski mesec. POMOČ ZA RAZVOJ PODJETNIŠTVA IN GOSPODARSTVA Pravilnik o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Idrija Pravilnik o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Idrija ( Ur.l. 18/2023 z dne 21.3.2025) določa namen, upravičence, pogoje in postopek dodeljevanja finančnih spodbud, za razvoj gospodarstva v Občini Idrija. Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest. Pomoči po tem pravilniku so nepovratna sredstva, ki se dodeljujejo v obliki dotacije. Vrste pomoči in ukrepi Za spodbujanje razvoja podjetništva in gospodarstva Občine Idrija se dodeljuje pomoč za naslednje ukrepe: − spodbujanje zagona in delovanja mladih podjetij − sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij − pomoč za svetovanje v korist MSP − sofinanciranje izobraževanja, usposabljanja in promocije − subvencioniranje najemnin poslovnih prostorov na območju Občine Idrija − sofinanciranje izdelave projektne dokumentacije za gradnjo turističnih nastanitev − spodbujanje sobodajalstva − sofinanciranje stroškov projektov, pomembnih za razvoj mestnega in vaških jeder v občini Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so mikro in mala podjetja ter podjetniki, ki so registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah. Za posamezne ukrepe so lahko upravičeni prejemniki tudi drugi (pravne osebe registrirane skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, fizične osebe, društva, zadruge, zavodi …), če so posebej navedeni v okviru posameznega ukrepa. Pogoji za prejem pomoči Upravičenec mora imeti sedež ali poslovno enoto v občini Idrija, v primeru fizičnih oseb pa stalno bivališče v Občini Idrija. Upravičenec mora imeti najmanj enega zaposlenega oziroma v primeru samostojnega podjetnika izkazovati samozaposlitev. Pomoč se dodeli za konkreten projekt, ki mora biti lociran in se izvajati v Občini Idrija. V primeru dodelitve pomoči, mora upravičenec oziroma njegovo podjetje še vsaj 2 leti od prejema pomoči: − poslovati neprekinjeno in izvajati dejavnost za katero je prejel pomoč; − ohraniti v lasti osnovna sredstva, za katera je pridobil pomoč, − ohraniti delovno mesto, za katero je pridobljena pomoč. DODATNE OBREMENITVE GOSPODARSTVA Obrtno-podjetniška zbornice ostro nasprotuje dodatnim obremenitvam slovenskega gospodarstva. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije odločno nasprotuje vsakršnim dodatnim obremenitvam slovenskega gospodarstva, saj vse več analiz kaže, da to izgublja konkurenčnost oziroma je celo ogroženo. Vodstvo Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije je ponovno obravnavalo tudi vladna izhodišča za pokojninsko reformo in odločno napovedalo, da bo zbornica vztrajala pri svojih stališčih, od njih ne bo odstopala in dodatnih obremenitev za gospodarstvo ne bo dovolila. Pokojninska blagajna mora postati vzdržna, vendar dokler ni znano celotno besedilo zakona, ni mogoče govoriti, da je pokojninska reforma tik pred sprejetjem. Posebej so opozorili na povišanje prispevkov zaradi dviga povprečne plače in drugih obremenitev, kar bo marsikateremu podjetju prevelik strošek. Zato je tudi povišanje zavarovalne osnove, kot izhaja iz izhodišč pokojninske reforme, povsem nesprejemljivo. Ob tem je izpostavljen tudi prispevek za dolgotrajno oskrbo, ker pogoji ( predvsem kadrovske omejitve) za pobiranje prispevka še niso izpolnjeni. OZS zato predlaga zamik začetka pobiranja prispevka vsaj za eno leto, ki naj bi ga začeli plačevati 1. julija letos. VPIS IN PODALJŠANJE KODE 95 Poenostavljen postopek vozniško dovoljenje za vpis kode v Od 1. aprila 2025 uprave enote postopek vpisa ali podaljšanja temeljne kvalifikacije izvedejo le na podlagi podatkov, ki jih pooblaščeni centri za izobraževanje voznikov vnesejo v sistem eTKV. To velja tako za vpis kode 95 v vozniško dovoljenje, kot tudi za vpis v izkaznico o vozniških kvalifikacijah. Navedeno pomeni, da vozniki, ki opravijo redno usposabljanje ne potrebujejo več potrdil o usposabljanju, ker bodo vpisana v eTKV sistem, prav tako tudi ne bo potrebno pridobiti spričevala ( po 35urnem usposabljanju), ki je bilo doslej potrebno za podaljšanje KODE 95 na vozniškem dovoljenju. Spričevala (o pridobljeni temeljni kvalifikaciji in o opravljenem rednemu usposabljanju) se bodo v fizični obliki izdajala le še na željo voznikov. ZAKONODAJA DDV EVIDENCE OD 1.7.2025 Dodatno administrativno breme pri evidencah obračunanega DDV in evidencah odbitka DDV – od 1.7.2025 naprej Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije je nasprotovala uvedbi obveznega oddajanja evidenc, ki pomeni dodatne administrativne ovire za zavezance. Sprememba Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1O), Ur.l.104/2024 z dne 10.12.2024 v 85. in 85.b členu, določata, da bo potrebno evidence obračunanega DDV in evidence odbitka DDV oddajati v strukturirani vsebini in obliki in je obvezna za vse davčne zavezance. Pogosta vprašanja in odgovori, povezana z novo obveznostjo zavezancev: 1. Knjig ne vodim elektronsko, moram vseeno oddajati evidenci v elektronski obliki? Da, evidenci je potrebno oddati v strukturirani obliki in elektronsko. 2. Imam majhen obseg poslovanja in za izdajo računov uporabljam Mini blagajno. Kako bom oddajal evidenci? Za ta namen bo nadgrajena aplikacija davčnega organa "Mini blagajna". Dodana bo namreč možnost vodenja in predložitev evidenc davčnemu organu preko te aplikacije. 3. Piše, da morajo evidenci oddajati vsi davčni zavezanci, kaj pa mali zavezanec za DDV? Za malega zavezanca za DDV, ki opravlja samo transakcije za katere je oproščen obračunavanja DDV po posebni ureditvi za male davčne zavezance (in ni identificiran za namene DDV) ni določene obveznosti vodenja evidenc. 4. Kaj pa če sem mali zavezanec za DDV z atipično DDV številko? V tem primeru imate identifikacijsko številko za DDV (z omejenim obsegom uporabe), zato je evidence potrebno voditi in primerno posredovati. V tem primeru se evidence vodi samo za transakcije za katere ste identificirani za namene DDV in o katerih poročate v obračunu DDV. Ne vodite (in ne posredujete) pa evidenc o transakcijah za katere ste kot mali davčni zavezanec oproščeni obračunavanja DDV. 5. Ali bomo lahko evidenci posredovali z ročnim nalaganjem datotek v xml formatu? Ne, evidenci se bo lahko oddajalo izključno preko spletnega servisa, ki ima REST in SOAP vmesnik, ročno nalaganje datotek namreč ni predvideno. 6. Kje najdem navodila o tehničnih specifikacijah posredovanja evidenc? Navodila o tehničnih specifikacijah za oddajanje evidenc je FURS objavil na spletni strani eDavki Za razvijalce. 7. DDV obračun oddajam za koledarsko trimesečje, kako bom oddajal evidenci? Evidenci se vodi za vsako posamezno davčno obdobje. V tem primeru je davčno obdobje koledarsko trimesečje, zato se tudi evidenci oddaja za koledarsko trimesečje. 8. Do kdaj moram oddati evidenci? Evidenci je potrebno predložiti najpozneje do roka, v katerem mora zavezanec predložiti obračun DDV. Ponujena pa je možnost, da zavezancem, ki oddajo evidenci vsaj tri delovne dni pred rokom za oddajo DDV obračuna (v primeru, da oddajate tudi RP-O je potrebno evidenci oddati tri delovne dni pred 20. v mesecu) FURS sam sestavi predizpolnjen DDV obračun. Ta predizpolnjen DDV obračun velja kot oddan obračun DDV zgolj v primeru, če zavezanec sam ne predloži obračuna DDV do roka. 9. Na kaj je potrebno biti posebno previden? Paziti je potrebno, da so podatki v obračunu DDV in evidencah usklajeni, saj imate le tri dni časa da v primeru napak to popravite. Vir: OZS TEMELJNA KVALIFIKACIJA IN REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV Nov Pravilnik o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju za voznike Zakona o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2) določa obveznost glede strokovne usposobljenosti voznikov ( 35. člen). Vozniki, ki so državljani držav članic Skupnosti, in vozniki, ki so državljani tretjih držav in so zaposleni pri podjetju s sedežem v državi članici ali zanj delajo (v besedilu 35. do 43. člena in 139. člena tega in ki opravljajo cestne prevoze v Republiki Sloveniji po javnih cestah in pri tem uporabljajo vozila, za katera se zahteva vozniško dovoljenje kategorije C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ali DE ali vozniško dovoljenje, priznano kot enakovredno, morajo pridobiti temeljne kvalifikacije in se redno usposabljati v skladu s tem zakonom in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi. Na osnovi Zakona o prevozih v cestnem prometu, Pravilnik o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju za voznike motornih vozil v cestnem prometu ( Ur. l. 15/2025 z dne 12.3.2025) določa podrobnejšo vsebino pogojev za podelitev pooblastila za izvajanje pridobivanja temeljnih kvalifikacij in rednega usposabljanja, vsebine, način in program pridobitve temeljne kvalifikacije ter vsebine, način in program rednega usposabljanja za voznike, ki opravljajo cestne prevoze po javnih cestah. Pridobitev temeljne kvalifikacije Kandidati pridobijo temeljne kvalifikacije z uspešno opravljenim preizkusom znanja, ki se opravlja pred komisijo za teoretični in praktični preizkus znanja. Kandidati lahko pridobijo temeljne kvalifikacije tudi z uspešno zaključenim srednjim poklicnim izobraževanjem za voznika vozil v cestnem prometu. V tem primeru izobraževalna ustanova, kjer je kandidat zaključil izobraževanje za srednje poklicno izobraževanje za voznika vozil v cestnem prometu, izda kandidatu poleg spričevala o zaključenem izobraževanju za voznika še spričevalo o opravljenem preizkusu znanja za pridobitev temeljnih kvalifikaciji. Program rednega usposabljanja voznikov Redno usposabljanje je obvezno usposabljanje, ki ga izvajajo pooblaščeni centri in ga morajo vozniki, ki so pridobili spričevalo o opravljeni temeljni kvalifikaciji ali so opravili prvo redno usposabljanje v skladu s 15. členom tega pravilnika, opravljati vsakih pet let pred iztekom veljavnosti spričevala. Redno usposabljanje traja 35 ur in se izvaja kot redno delno usposabljanje v petih programih. Voznik lahko opravi redno usposabljanje vsako leto kot delno redno usposabljanje, ki traja 7 ur. Vozniki, ki jim veljavnost kode Unije »95« poteče in je ne podaljšajo pravočasno, morajo za podaljšanje imeti opravljenih skupaj 35 ur delnega rednega usposabljanja v skladu z drugim odstavkom tega člena po programih, določenih za pet let nazaj, šteto od leta, v katerem želi voznik ponovno podaljšati veljavnost kode Unije »95«. INFORMACIJE PREDLOG ZAKONA O GOSTINSTVU Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, je uspela v pogajanjih, da gostincem ne bo treba brezplačno zagotavljati ustavne pravice do pitne vode. Predlog Zakona o gostinstvu (sprejet na Vladi, mora pa še skozi proceduro v Državnem zboru) sistematično razvršča pogoje za opravljanje gostinske dejavnosti v tri glavne sklope: − splošne pogoje (kot so določitev vrst gostinskih obratov, pogoji glede opremljenosti in storitev ter označevanje), − pogoje za prehrambno gostinsko dejavnost (vključno z obratovalnim časom in pogoji za premične gostinske obrate) ter − pogoje za nastanitveno dejavnost (kategorizacija, vpis v register nastanitvenih obratov). Ključne novosti zakona so: − regulacija kratkoročnega oddajanja stanovanj ter nadgradnja registra nastanitvenih obratov, − večja fleksibilnost poslovanja gostinskih obratov (odprava prijave rednega obratovalnega časa) in − strokovno ocenjevanje najvišjih kakovostnih kategorij nastanitvenih obratov in turističnih kmetij. Kratkoročni najem v turistične namene: Splošna časovna omejitev oddajanja nepremičnine v kratkoročni najem v skladu s predlogom je 60 dni v letu za stanovanja v večstanovanjskih stavbah in 150 dni v letu za stanovanja v eno- ali dvostanovanjskih stavbah. Ker je situacija na trgu stanovanj in turističnih zmogljivosti po Sloveniji različna, daje zakon občinam možnost, da omejitve omilijo ali zaostrijo v primeru stanovanj v večstanovanjskih stavbah med 30 in 90 dni in v eno- in dvostanovanjskih stavbah med 30 in 180 dni. Objave so namenjene interni uporabi v skladu z odločbami ZASP in se brez soglasja imetnika pravic ne smejo prosto razmnoževati in distribuirati! Občine bodo morale pri odločitvi presojati tako stanje na stanovanjskem trgu kot potrebe turizma. Predlog zakona tudi podrobneje ureje način pridobitve soglasij etažnih lastnikov v dvostanovanjskih in večstanovanjskih stavba. Za opravljanje kratkotrajnega oddajanja stanovanja v večstanovanjski stavbi je bolj jasno določena enotna višina soglasja, in sicer je potrebno pridobiti soglasje 75 % etažnih lastnikov in soglasje vseh lastnikov stanovanj v stavbi, ki mejijo na dotično stanovanje. Predlog zakona tudi določa, da je soglasje etažnih lastnikov veljavno tri leta. Za obstoječa soglasja bo veljalo prehodno obdobje, in sicer bodo soglasja, ki so že pridobljena veljavna do 12. decembra 2026 ali tri leta od pridobitve soglasja, kar je pozneje. Za podporo novi ureditvi oddajanja stanovanj v kratkoročni najem se bo prilagodil tudi register nastanitvenih obratov. Ta bo vseboval več podatkov, do katerih bodo imeli pristojni inšpekcijski organi neposreden dostop, in bo povezan s katastrom nepremičnin. Register bo vključeval tudi možnost začasnega preklica ID nastanitve v stanovanju po prekoračitvi dovoljenega števila dni oddajanja. Obratovalni čas gostinskih obratov: Obstoječa ureditev zahteva obvezno prijavo obratovalnega čas, pri čemer je kršitev tudi, če gostinec ne obratuje v prijavljenem času. To se je izkazalo za večje breme za gostince, zato nova ureditev predvideva zgolj obratovanje v predpisanih časovnih mejah in po objavljenem urniku, ki ga gostinec lahko prilagaja svojim potrebam. V primeru potrebe po daljšem obratovanju predlog zakona omogoča možnost podaljšanega obratovalnega časa v skladu s splošnim aktom občine, poleg tega pa bo možno s pravilnikom določiti posebne dneve, ko bo podaljšanje možno brez soglasja (nekateri tradicionalni prazniki). Kategorizacija turističnih kmetij: Predlog zakona uvaja obveznost strokovne in objektivne določitve kakovostnih kategorij nastanitvenih obratov s štirimi ali petimi zvezdicami oziroma jabolki v primeru turističnih kmetij. Od leta 2019 je bila kategorizacija nastanitvenih objektov možna na podlagi samoocene, z namenom zagotavljanja višje kakovosti nastanitvenih obratov pa je bila sprejeta rešitev, ki uvaja ocenjevalce kakovosti nastanitvenih obratov, ki morajo strokovnost izkazati z izpitom. Na področju turističnih kmetij je uvedena dodatna, najvišja kategorija petih jabolk. GRADBENI ZAKON – PREDLOG Bo uvedba sistema eGraditev v novem Gradbenem zakonu pospešila izdajo gradbenih dovoljenj ? Predlog spremenjenega Gradbenega zakona na področju pridobivanja dovoljenj uvaja sistema eGraditev (s 6. 1. 2026 bo vzpostavljen na območju celotne Slovenije), ki digitalno podpira vse procese izdajanja dovoljevanj, ki same postopke nadgrajuje. Cilj spremembe zakona je narediti postopek izdaje gradbenega dovoljenja čim bolj tekoč in učinkovit, z jasno definiranim časom od vložitve vloge do izdaje gradbenega dovoljenja, lažja dostopnost do potrebnih informacij mnenjedajalcev za pripravo projektne in druge dokumentacije na spletnih straneh, na centraliziran in enostavno dostopen način v prostorskem informacijskem sistemu. − je objekt evidentiran v skladu s predpisi, ki urejajo evidentiranje nepremičnin v času vložene zahteve za izdajo odločbe o domnevi. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije že več let opozarja na nedopustno dolge postopke pri pridobivanju gradbenih dovoljenj. Spremembe so nujno potrebne, ker je prostorsko načrtovanje in urejanje naselij ujeto v krču birokratskih postopkov, ki poudarjajo formo in postopek priprave prostorskega načrta ne pa prostorskega načrtovanja kot strokovne discipline iskanja in načrtovanja optimalnih prostorskih rešitev, ki bodo omogočile kakovosten razvoj naselij in odprtega prostora in s tem podprle kakovosten družbeni razvoj ob sočasnem varovanju vseh dragocenih sestavin okolja. 3. Ne glede na prej navedeno, lahko lastnik ali posamezni solastnik ali drug stvarnopravni upravičenec nepremičnine pridobi odločbo o domnevi za objekt, ki je bil zgrajen pred 31. decembrom 1967, ali objekt gospodarske javne infrastrukture, objekt s področja obrambe, objekt s področja zaščite in reševanja ali objekt s področja notranjih zadev, ki so bili zgrajeni pred 25. junijem 1991, če: − se objekt po mejnem datumu iz tega odstavka ni spremenil, ali se je spremenil tako, da po kateremkoli predpisu od spremembe do izdaje odločbe o domnevi, zanjo gradbeno dovoljenje ni bilo predpisano, ali pa je za spremembo investitor pridobil gradbeno dovoljenje, in − je objekt evidentiran v skladu s predpisi, ki urejajo evidentiranje nepremičnin v času vložene zahteve za izdajo odločbe o domnevi. Ključne spremembe Med ključnimi predlaganimi spremembami gradbenega zakona je posodobiti postopek pridobivanja odločbe o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja po samem zakonu za objekte starejše od leta 1967. V lanski razpravi je bil predlog, katerega cilj je bil poenotiti leto 1991, ko je Slovenija postala samostojna, kot mejno leto za vse objekte. A novela prinaša drugačno različico, 25. junij 1991 ni več enotni datum za vse objekte. Ohranja se domneva izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja, pri čemer se dodajajo novi nujni pogoji. Po novem se je ob objektih zgrajenih pred koncem leta 1967, pojavila še kategorija stavb, starejših od 50 let. Ključna je določba o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja (150. člen zakona), ki določa: 1. Šteje se, da ima objekt in vse gradnje na objektu, starejše od petdeset let, pridobljeno gradbeno in uporabno dovoljenje po tem zakonu, če: − ni objekt ali gradnja na objektu poseg, za katerega je treba izvesti presojo vplivov na okolje − so zanje plačani prispevki in nadomestila v skladu z drugimi zakoni, − zanje ni izrečen pravnomočni inšpekcijski ukrep odstranitve objekta ali ukrep v zvezi z nevarnim objektom. 2. Lastnik ali posamezni solastnik ali drug stvarnopravni upravičenec nepremičnine lahko pridobi odločbo o domnevi izdanega gradbenega in uporabnega dovoljenja (v nadaljnjem besedilu: odločba o domnevi) za objekt iz prejšnjega odstavka, če: − se objekt v 50 letih pred vložitvijo zahteve za izdajo odločbe o domnevi ni spremenil, ali se je spremenil tako, da po kateremkoli predpisu od spremembe do izdaje odločbe o domnevi, zanj gradbeno dovoljenje ni bilo predpisano, ali pa je za spremembo objekta investitor pridobil gradbeno dovoljenje, − je predložena dokumentacija izdelana povezana z legalizacijo objekta ( 144. člen zakona), FURS PREVERJA STROŠKE ZA NEPOSLOVNO RABO Stroški za neposlovno rabo pod drobnogledom Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) bo v letu 2025 natančneje spremljala uveljavljanje stroškov za nakupe blaga in storitev, ki niso neposredno povezani z opravljanjem dejavnosti. Stroški, ki niso potrebni za poslovanje, imajo značaj privatnosti ali odstopajo od običajne poslovne prakse, ne sodijo v obračun davka od dohodka pravnih oseb (DDPO) ali obračun akontacije dohodnine in dohodnine od dohodka iz dejavnosti (DDD). Če odhodki niso v skladu z zakonom, lahko to pomeni: − neupravičeno znižanje davčne osnove − prikrita izplačila dobička lastnikom in povezanim osebam! − nepravilno obračunane bonitete zaposlenim − nepravilno odbit vstopni DDV Dodatne informacije na spletni strani FURS: Nakupi blaga in storitev za neposlovno rabo. PODATKI O DOHODKIH IZ TUJINE IN DOHODKIH V SLOVENIJI Vpogled v dohodke iz tujine in dohodke slovenskih izplačevalcev Po novem lahko vsak uporabnik portala eDavki in mobilne aplikacije eDavki zase preveri, kakšne podatke o njegovih dohodkih (plače, pokojnine in podobno) je Finančna uprava prejela zanj preko avtomatične izmenjave podatkov iz tujine in s strani slovenskih izplačevalcev. Pregled lastnih podatkov tako zavezancem zagotavlja možnost za bolj skladno izpolnjevanje njihovih davčnih napovedi oziroma obračunov davka. Gre za sklop aktivnosti, s katerimi Finančna uprava širi dostop do lastnih podatkov na eDavkih in posamezniku omogoča uporabo elektronskega poslovanja in administrativno razbremenitev zavezancev. podatki o vseh dohodkih z datumom izplačila v preteklem koledarskem letu. Podatki so za zavezance zgolj informativne narave. To pomeni, da morajo zavezanci še vedno izpolnjevati svoje davčne obveznosti, torej sami napovedati dohodke iz tujine in v primeru neskladij v prejetem informativnem izračunu dohodnine podati ugovor oziroma vložiti napoved, če le tega niste prejeli. V primeru razlikovanja objavljenih podatkov in podatkov, s katerimi dejansko razpolagate, predlagamo, da se obrnete na izplačevalca dohodkov (velja za tuje in slovenske izplačevalce) in najprej preverite, ali je morda potrebna uskladitev podatkov in mora izplačevalec posredovati popravke podatkov. Pri prijavi dohodkov iz tujine pa Finančni upravi vsekakor napovejte pravilne podatke o dohodkih, ki ste jih dejansko prejeli. Če se ti razlikujejo od tistih, ki smo jih prejeli preko mednarodne izmenjave, skušajte svoje (pravilne podatke) že ob prijavi utemeljiti s kakšnimi dokazi (listinami). V primeru, da zavezanec prihodkov iz tujine na FURS še ni prijavil, naj to stori čim prej (pojasnila FURS) saj se na podlagi samoprijave lahko izogne globam. Vpogled v podatke je mogoč na prvi strani mobilne aplikacije eDavki in na portalu eDavki (v osebnem profilu vsakega davčnega zavezanca). V primeru, da imate ustrezno pooblastilo, je omogočen vpogled tudi za pooblastitelja. Trenutno so zavezancem na voljo naslednji podatki: 1. dohodki iz tujine ( dohodki iz zaposlitve, pokojnine, lastništvo nepremičnin in iz njih izhajajoči dohodek, licenčnine). Te podatke je Finančna uprava prejela v okviru avtomatične izmenjave podatkov na podlagi Direktive Sveta 2011/16/EU o upravnem sodelovanju na področju obdavčevanja. Na voljo so podatki za zadnji dve davčni leti, za kateri so bili podatki prejeti s strani tujih pristojnih organov. V primeru, da podatki o dohodkih, ki ste jih prejeli niso objavljeni, lahko pomeni, da poteka usklajevanje s tujo davčno administracijo. Trenutno zavezancem še ni na voljo podatek o dohodkih preko spletnih platform (npr. prek AirBnb ali Booking) in podatek o odprtih računih v tujini. 2. Dohodki od slovenskih izplačevalcev: na voljo so podatki, ki so jih do dneva priprave podatkov poročali izplačevalci dohodkov v obračunih davčnega odtegljaja – REK obrazcih. Vključeni so Podrobnejše informacije so objavljene na spletni strani FURS v »Pogostih vprašanjih in odgovorih«: Prejeti podatki o dohodkih iz tujine, Vpogled v podatke o dohodkih iz REK obrazcev. POVPREČNA LETNA STOPNJA DAVKA IN PRISPEVKOV Povprečna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od plač v Republiki Sloveniji, za leto 2024 znaša 36,28 % (Ur.l.14/2025 z dne 7.3.2025). Povprečna stopnja davka in prispevkov v letu 2023 je bila 34,93 %. VAJENIŠKE NAGRADE Zneski vajeniških nagrad Sklep o usklajenih zneskih vajeniških nagrad ( Ur.l. št. 20/2025 z dne 28.3.2025) določa, da od 1. marca 2025 vajeniške nagrade znašajo: – za 1. letnik 309,49 €, – za 2. letnik 371,39 €, – za 3. letnik 495,19 €. SEKCIJE PREVOZNIKI Strokovna usposobljenost upravljavca prevoza v cestnem prometu Pravilnik o strokovni usposobljenosti upravljavca prevoza v cestnem prometu ( Ur.l.13/2025 z dne 28.2.2025) določa vsebino, oblika in način izvajanja preizkusa znanja ter vsebina in oblika spričevala ter izobrazba, na podlagi katere je oseba lahko oproščena opravljanja preizkusa znanja iz posameznih predmetov. Program preizkusa znanja je oblikovan modularno in se razlikuje glede na to, za katere vrste prevozov v cestnem prometu bo kandidat za upravljavca prevoza odgovoren. Program preizkusa znanja vsebuje naslednje štiri module: modul za prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, modul za mednarodni prevoz potnikov v cestnem prometu, modul 4 za prevoz blaga v notranjem cestnem prometu ter modul za mednarodni prevoz blaga v cestnem prometu. Priloga pravilnika določa tudi predmete oziroma znanja, ki ga zajema preizkus znanja. Seznam predmetov za opravo modularno oblikovanega preizkusa znanja za pridobitev spričevala o strokovni usposobljenosti odgovorne osebe za opravljanje prevozov v cestnem prometu zajema: civilno pravo, gospodarsko pravo, delovnopravna ter socialna zakonodaja, davčna zakonodaja poslovno in finančno vodenje podjetja, dostop do trga, varnost v cestnem prometu. Preizkus znanja se opravlja v pisni obliki. Kandidat mora doseči najmanj 60 % skupnega števila točk, da se celoten preizkus znanja šteje za opravljenega, pri čemer mora kandidat pri posameznem delu preizkusa znanja doseči najmanj 50 % skupnega možnega števila točk. V primeru nejasno zapisanih odgovorov se odgovori ne upoštevajo kot pravilni. Osebe, oproščene opravljanja preizkusa znanja iz posameznih predmetov Osebe z določeno izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu za pridobitev višje strokovne izobrazbe, ki je po zakonu, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 6. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij, osebe z določeno izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu prve stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih prve stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven, in osebe z določeno izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven slovenskega ogrodja kvalifikacij, so oproščene opravljanja preizkusa znanja po programu za posamezen modul iz tistih predmetov, ki so jih opravile v okviru svojega izobraževanja ter obsegajo znanja iz civilnega, gospodarskega, delovnega in socialnega prava, davčnih predpisov, poslovnega in finančnega vodenja podjetja, dostopa do trga prevozov v cestnem prometu, tehničnih standardov in vidikov poslovanja ter varnosti v cestnem prometu. Osebe, ki so oproščene opravljanja preizkusa znanja, pri komisiji vložijo vlogo za priznavanje posameznih predmetov, ter vlogi priložijo: − overjene fotokopije diplome oziroma potrdila o zaključku izobraževanja, − overjene fotokopije indeksa oziroma potrdila o opravljenih izpitih, − učne načrte predmetov, za katere oseba želi, da se upoštevajo pri priznavanju. Predložitev varnostnih in varstvenih podatkov Prevozniki, ki prevažajo blago (vključno s poštnimi pošiljkami) v ali preko EU, Severne Irske, Norveške ali Švice po cesti, bodo morali pred prihodom blaga predložiti nove varnostne in varstvene podatke. Podatke je treba vložiti v nov sistem za predhodne informacije o tovoru EU – Import Control System 2 (ICS2), ki nadomešča ICS1. Te zahteve, ki začnejo veljati 1. aprila 2025, veljajo tudi za podjetja za v okviru e-trgovine. Sistem za nadzor uvoza 2 (ICS2) je vnaprejšnji informacijski sistem za tovor, namenjen izboljšanju varnosti v mednarodnem prevozu blaga in vključeni dobavni verigi. Vsi gospodarski subjekti, ki prinašajo blago v EU ali prečkajo EU, morajo ICS2 prijaviti podatke o varnosti in zaščiti prek vstopne skupne deklaracije (ENS). Na podlagi ENS je vse blago predmet analize tveganja varnosti in zaščite ter bolj ciljno usmerjenega nadzora. ICS2 pomaga bolje prepoznati pošiljke z visokim tveganjem in posredovati na najprimernejši točki dobavne verige, hkrati pa olajšuje zakonit pretok blaga. Nove zahteve za podatke za blago, pripeljano v EU po cestnem prevozu − Cestni prevoznik je zakonsko odgovoren za predložitev popolne in natančne vstopne deklaracije (VSD) v ICS2 za vse blago. VSD je treba predložiti najpozneje 1 uro pred prihodom blaga na prvi carinski urad EU. − Podatki morajo biti predloženi v ICS2 in morajo vsebovati podrobne informacije o blagu (vključno s podrobnim opisom blaga in šestmestno HS kodo), strankah (prevoznik, pošiljatelj, prejemnik, kupec in prodajalec blaga), prevoznih informacijah (identiteta prevoznega sredstva, pot pošiljke in prevoznih sredstev ter prevoznih dokumentov) ter druge ustrezne podrobnosti. − Prevoznik mora pridobiti potrebne podatke iz vseh osnovnih prevoznih dokumentov / tovornih listov, ki jih izdajo špediterji (ne glede na to, ali so s sedežem v ne-EU državi ali v EU) in druge stranke v dobavni verigi (npr. izvozniki, prejemniki s sedežem v EU, vključno s poštnimi operaterji, ki izdajajo enakovredne prevozne dokumente). ICS2 v cestnem prometu - 1. april do 1. september prehodno obdobje, 1. september 2025 popolna uveljavitev Zahteve glede varnostnih in varstvenih podatkov, so začele veljati 1. aprila 2025, do 1. septembra 2025 pa velja prehodno obdobje. Pomembno: − Slovenska podjetja avtomatično pridobijo EORI številko, ko jim je dodeljena davčna številka. − Od 1.aprila 2025 do 1. septembra 2025 velja prehodno obdobje, ki ga lahko slovenski prevoznik avtomatsko uporabi in zanj ni potrebno posebej zaprositi. − 1. september 2025 bodo uveljavljene zahteve glede VSD (vložene v ICS2) tudi v cestnem prometu. Prevozniki se morajo do 1. septembra 2025 pripraviti na nove zahteve glede podatkov za blago pripeljano v EU po cestnem prevozu. Postopek za uspešno predložitev Za predložitev vstopne deklaracije v ICS2 se izbere eno od naslednjih možnosti: − Ustanovite svojo lastno sistemsko dostopno točko (AS4) za neposredno predložitev podatkov v ICS2 iz vašega sistema (potrebujete ustrezno programsko opremo) − Poiščite in dogovorite se s ponudnikom IT storitev (ITSP)/zastopnikom, da v vašem imenu zagotovi predložitev VSD. − Predložite VSD preko ICS2 Shared Trader Portal (STP). Več informacij: • ICS2 - European Commission • How to prepare • Frequently Asked Questions (FAQ) • Resources • EU Advance Cargo Information System (ICS2) • Linkedin - EU Trade’s Post • Linkedin - EU Trade’s Post • Vstop blaga v EU • Vstopna skupna deklaracija (VSD) • e-Carina PRISPEVKI IN DAVKI PLAČILO AKONTACIJE DAVKA IN PRISPEVKOV Z ENIM NALOGOM Davčne obveznosti zavezanci lahko plačujejo z e-računom, s plačilnimi karticami, Flikom, bizBox-om in mBills-om. FURS zavezancu na podlagi obračuna dajatev pripravi zbirni plačilni nalog in ga pošlje zavezancu v obliki eračuna v njegovo spletno banko. Zavezanec plačilni nalog potrdi in s tem poravna obveznosti. Na podlagi izdanega e-računa se z enim plačilnim nalogom poravna več obveznih dajatev, ki zapadejo v plačilo isti dan in se sicer plačujejo na različne račune. Z e-računom se lahko plačajo prispevki za socialno varnost, dohodnina od dohodka od dejavnosti in davek na dohodek pravih oseb. Na ta način lahko predhodno akontacijo dohodnine in vse štiri obvezne prispevke za socialno varnost samostojni podjetniki poravnajo z enim plačilnim nalogom - e-računom. Prijavo na prejem e-računa se lahko odda kadarkoli. Priporočamo pa, da jo oddate do konca meseca in prvi e-račun vam bo izdan že za plačilo obveznosti, ki zapadejo v naslednjem mesecu. Več informacij o plačevanju obveznih dajatev z eračunom je na voljo na spletni strani Plačam z eračunom. Postopek plačila V eDavkih se spletno plačilo izbranih obveznosti izvrši iz vpogleda eKarticaO preko gumba »ePlačilo za označene« oziroma iz vpogleda »Prejeti dokumenti« preko gumba »ePlačilo«. Na pregledu pripravljenih plačilnih navodil se izbere možnost ePlačilo in nato način plačila. Za zaključek plačila se vnesejo podatki v skladu z navodili plačilnega servisa in potrdi plačilo. Izvršena spletna plačila je mogoče preveriti tudi v eDavkih na vpogledu ePlačila, kjer so na povezavi »Postavke« na voljo podrobnejši podatki o plačilu in sicer o višini zneska, ki bo razporejen na posamezno izbrano vrsto davka. 1.Plačilo prispevkov z enim e-računom preko spletne banke Družbeniki in samozaposlene osebe lahko prispevke plačujejo poenostavljeno, z enim plačilom vseh štirih prispevkov (PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti) na podlagi eračuna. Zavezanec se pri svoji spletni banki prijavi na prejem e-računa Ministrstvo za finance FURS, davčna številka 77695771. V prijavi se za »Referenčno oznako izdajatelja e-računa« vpiše davčna številka zavezanca, ki prijavo oddaja. Prijavo na prejem e-računa za plačilo obveznih dajatev oddajte v svoji spletni banki. E-račun, ki ga boste prejeli v spletno banko nekaj dni pred iztekom roka za plačilo, bo vseboval vse podatke potrebne za izvršitev plačila. Prav tako se zmanjša tveganje, da bi pozabili plačati davčne obveznosti. 2.E-račun za plačilo obveznih dajatev po novem tudi preko za bizBox platforme in mobilne aplikacije mBills Z julijem 2024 FURS širi nabor poti, preko katerih lahko zavezanec prejme e-račun za plačilo obveznih dajatev. Zavezanec preko bizBox platforme ali mobilne aplikacije mBills odda prijavo na prejem e-računa izdajatelja. Ministrstvo za finance FURS, davčna številka: 77695771. V prijavi se kot Referenčno oznako izdajatelja e-računa vpiše davčna številka zavezanca, ki oddaja prijavo. 3.Plačilo s Flikom preko eDavkov Finančna uprava v sodelovanju z Upravo za javna plačila omogoča plačevanje davkov preko sistema eDavki s pomočjo Flika. Plačilo s Flikom omogočajo vse slovenske banke (razen trenutno Sparkasse, ki še pripravlja podporo), kar zagotavlja široko dostopnost in uporabnost storitve za vse davčne zavezance. Prednosti plačevanja s Flikom preko eDavkov: − takojšna izvedba plačila: Flik omogoča takojšnje izvajanje plačil, kar pripomore k nemotenemu poteku postopkov; − enostavna uporaba: plačevanje davkov s Flikom preko eDavkov je izjemno enostavno. Z le nekaj kliki v eDavkih lahko zavezanci hitro in brez težav izvedejo plačilo svojih obveznosti brez izpolnjevanja plačilnega naloga; − uporabniku prijazno: z enim plačilom se lahko plača več različnih obveznosti, ki se sicer plačujejo na različne račune. Kako uporabniki Flika izvršijo plačilo iz eDavkov? 1. Na vpogledu eKarticaO določite obveznosti, ki jih želite plačati in izberite možnost »Pripravi plačilna navodila za označene«. Plačilna navodila se lahko pripravijo tudi iz menija "Prejeti dokumenti", kar pomeni, da se lahko plačilo izvede tudi takoj ob vročitvi odločbe. Uporabnikom mobilne aplikacije eDavki pa je ta storitev na voljo tudi v "Koledarju" in obvestilu, ki ga zavezanec prejme kot opomnik tri dni pred iztekom roka za plačilo svoje obveznosti. 2. Na pregledu pripravljenih plačilnih navodil izberite možnost "ePlačilo" in nato način plačila Flik. 3. Vnesite svojo telefonsko številko ali elektronski naslov in potrdite plačilo. Postopek plačevanja je predstavljen tudi v kratkem filmu Plačevanje davkov s Flikom. 4.Plačilo s karticami Finančna uprava je razširila nabor načinov plačila, ki se jih lahko uporabi v eDavkih. Poleg spletne banke Bank@net in Flika je v eDavkih od zdaj mogoče izvršiti spletno plačilo davkov tudi s karticami MasterCard, Visa, Maestro in Diners club ter rešitvami mobilne telefonije mBills in VALÚ. Postopek kartičnega plačevanja obveznosti do Finančne uprave preko mobilne aplikacije eDavki si lahko ogledate v predstavitvenem videu Kartično plačevanje obveznosti do FURS . PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu je potrebno preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Od leta 2018 dalje je osnova za prispevke za socialno varnost 60 % povprečne plače za preteklo leto. Povprečna letna plača za leto 2024 je 2.394,92€, najnižja osnova za plačilo prispevkov je 1.436,95€ (60% x 2.394,92€), najvišja pa 8.382,22€ (3,5 kratnik PP 2024 = 3,5 x 2.394,92€). Najnižji prispevki, ki jih je samostojni podjetnik plačal za februar 2025 dalje so v višini 583,92€, v znesek je bil vključen tudi obvezni zdravstveni prispevek v pavšalnem znesku 35€. Od marca 2025 dalje so najnižji prispevki v višini 586,09€ in vključujejo tudi obvezni zdravstveni prispevek v pavšalnem znesku 37,17€, najvišji pa 3.239,18€. Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (PODO-OPSVZ) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v obračunu niso pravilni in/ali popolni, ali če obrazec PODO-OPSVZ ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti obračun najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PLAČEVANJE PRISPEVKOV Pri plačilu davkov, prispevkov in drugih obveznih dajatvah zavezanci z referenco na plačilnem nalogu določijo vrsto dajatve ali pa izberejo način plačila s katerim poravnajo več vrst dajatev, in sicer tako da, združijo obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni oziroma istemu IBAN računu. Uporabljena referenca pri plačilu vpliva na način zapiranja terjatev s plačili v davčnem knjigovodstvu. 1. Primer: plačilo z referenco na izbrano dajatev ali izvršilni naslov (npr. SI19 DŠ-45004; DŠ pomeni davčno številko zavezanca in šifra dajatve 45004 za prispevke za zdravstveno varstvo) zapre zapadle in nezapadle terjatve za izbrano vrsto dajatve. 2. Zapiranje s plačilom s splošno referenco (SI19 DŠ99996; oznaka 99996 določa, da se plačilo uporabi za vse dajatve na podračunu) pa se izvede šele, ko terjatve dospejo v plačilo in sicer znotraj prehodnega davčnega podračuna na katerega je prispelo. Pri uporabi splošne reference se prednostno zapirajo terjatve, ki so prej dospele v plačilo. 3. Z enim plačilom se lahko plača več vrst dajatev z združitvijo obveznosti, ki pripadajo isti javnofinančni blagajni, istemu IBAN računu: IBAN Referenca SI19 namen SI56 01100-8881000030 DŠ-99996 akontacija davka, prispevki (st. varstvo, zaposlovanje) SI56 01100-8882000003 DŠ-99996 Prispevki PIZ SI56 01100-8883000073 DŠ-99996 Prispevki ZZ Pravilno izpolnjen plačilni nalog je pogoj za pravilno evidentiranje prejetega plačila v knjigovodsko evidenco. V primeru pomote pri vpisovanju se lahko plačilo knjiži na napačnega zavezanca ali zapira napačno odprto postavko. V primeru odprte terjatve in obveznosti, lahko predlagate pobot, v primeru preveč ali napačno plačane dajatve lahko predlagate vračilo ali preknjižbo. Plačilo z enim e-računom Zavezanec lahko prispevke plačuje poenostavljeno, z enim plačilom vseh štirih prispevkov (PIZ, ZZ, prispevke za starševsko varstvo in prispevke za primer brezposelnosti) in akontacijo davka na podlagi eračuna. Zavezanec se pri svoji spletni banki prijavi na prejem e-računa. Izdaja in plačilo e-računa sta neposredno vezana na predložitev obračuna prispevkov za socialno varnost in plačilo te obveznosti. V eDavke FURS 10. v mesecu vloži obračun prispevkov. Do 15. v mesecu zavezanec tako vložen obračun lahko popravi (v primeru bolniške ali druge odsotnosti z dela). Obveznosti je potrebno poravnati najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2025 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 50,63€ in sicer 12,66€ (povprečna plača oktober 2024 = 2.388,35€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 37,97€ (25% povprečne plače oktober 2024 = 25% X 2.388,35€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2024 do 31.3.2025 je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 46,28€ (doslej 42,19€). Prispevek se določi s Sklepom o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja (Ur.l.19/2024 z dne 8.3.2024) in velja za obdobje od aprila tekočega koledarskega dela do marca naslednjega koledarskega leta. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki od 1.1.2025 so 96,91€ (50,63€+46,28€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 46,28€ do 31.3.2025 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 50,63€ od 1.1.2025 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX € Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je od januarja 2020 90% povprečne letne plače za preteklo leto. Od februarja 2025 dalje je najnižja zavarovalna osnova 2.155,43€ (90% povprečne letne plače za leto 2024, ki je 2.394,92€), najvišja pa 8.382,22€ (3,5 kratnik PP 2024 = 3,5 x 2.394,92€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer za februar 2025 najmanj v višini 858,39€ (vključen tudi obvezni zdravstveni prispevek v pavšalnem znesku 35€), od marca 2025 dalje pa v višini 860,56€ ( vključen obvezni zdravstveni prispevek v pavšalnem znesku 37,17€) in največ v višini 3.239,18€. Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Ta razlika vpliva le na obračunavanje in plačevanje prispevkov. To pomeni, da delodajalcem razlike do najnižje osnove ni treba prišteti k bruto plači v enakem smislu kot to velja za dodatke, torej se zaradi te razlike delavčeva bruto plača ne spremeni. Zaradi obračunanih prispevkov pa ta razlika posredno vpliva na delavčevo neto plačo. Za izplačila od 1.3.2024 do 28.2.2025 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju v višini 1.332,57 € (60% povprečne bruto plače za leto 2023, ki je 2.220,95€). Za izplačila od 1.3.2025 do 28.2.2026 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju v višini 1.436,95 € (60% povprečne bruto plače za leto 2024, ki je 2.394,92€). Minimalna plača 2025 za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2025, je 1.277,72€. PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Prispevek za kratkotrajno delo od 1. januarja 7,17€ Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi. Opravlja ga lahko zakonec ali zunajzakonski partner, starši ali otroci lastnika mikrodružbe ali samozaposlene osebe, ki lahko opravljajo pomoč v podjetju največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-O (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 1. 2025 v višini 7,17€ (0,30% PP za oktober 2024 = 0,3% x 2.388,35€) in se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Minimalna urna postavka od 8. februarja 7,34€ Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.7/2025 z dne 7.2.2025) določa od 8. februarja 2025 minimalno bruto urno postavko za začasno in občasno delo dijakov in študentov v višini 7,21 € (doslej 7,21€). Zakonsko določena bruto urna postavka za opravljeno uro začasnih in občasnih del dijakov in študentov (na podlagi 130. c člena Zakona za uravnoteženje javnih financ) ne sme biti nižja od zneska minimalne plače, preračunanega na uro dela povprečne mesečne delovne obveznosti za polni delovni čas, tako da se upošteva, da povprečna mesečna delovna obveznost za polni delovni čas znaša 174 ur. Minister, pristojen za delo, je na podlagi 6. člena Zakona o minimalni plači določil znesek minimalne plače, ki za plačilo dela, opravljenega od 1. januarja 2023 do 31. decembra 2023, znaša 1.203,36 €. Začasno in občasno delo dijakov in študentov je vključeno v pokojninsko in invalidsko zavarovanje (pokojninska doba) in zdravstveno zavarovanje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%. Delodajalec na znesek na napotnici plača prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2%. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV Minimalna urna postavka do 1. marca 7,35€ Zakona o urejanju trga dela (ZUTD) določa, da začasno ali občasno delo lahko upokojenec opravlja v obsegu največ 60 ur v koledarskem mesecu, pri čemer neizkoriščenih ur ni mogoče prenašati v naslednji koledarski mesec. Ne glede na navedeno lahko upokojenec opravlja začasno ali občasno delo tudi največ 90 ur v koledarskem mesecu, vendar največ trikrat v koledarskem letu, pri čemer seštevek ur opravljenega začasnega in občasnega dela v koledarskem letu ne sme preseči 720 ur. Sprememba Zakona o urejanju trga dela (ZUTD-G), Ur.l.54/2022 z dne 20.4.2022 je določila, da bruto urna postavka upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasnega dela ne sme biti nižja od zneska minimalne plače, preračunanega na uro dela povprečne mesečne delovne obveznosti za polni delovni čas, tako, da se upošteva, da povprečna mesečna delovna obveznost za polni delovni čas znaša 174 ur. Od 1. marca 2024 do 28. februarja 2025 bruto dohodek za opravljeno začasno in občasno delo v seštevku v koledarskem letu ne sme presegati 10.781,07€, od 1. marca 2025 do 28. februarja 2026 pa ne sme presegati 10.985,91€. Višina bruto urne postavke in višina bruto dohodka za opravljeno začasno ali občasno delo se usklajujeta z rastjo minimalne plače v Republiki Sloveniji, kot jo določa zakon, ki ureja minimalno plačo, ter ju enkrat letno določi minister, pristojen za delo, in objavi v Uradnem listu Republike Slovenije najpozneje do konca februarja v koledarskem letu. Višina bruto urne postavke na osnovi spremembe zakona velja od marca tekočega koledarskega leta do vključno februarja naslednjega koledarskega leta. Od 1.marca 2024 do 28.februarja 2025 urna postavka za opravljeno začasno ali občasno delo upokojencev ne sme niti nižja od 7,21 €, od 1. marca 2025 do 28. februarja 2026 pa ne nižja od 7,35€. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za januar 2025 je znašala 2.464,35€, neto plača pa 1.569,12€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje november 2024 - januar 2025 je znašala 2.595,97€, neto 1.668,80€. UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje predstavite vprašanje (tema svetovanja). Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. (05) 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj. https://www.mojobrtnik.com/ MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Preverite aktualni seznam. partnerjev in njihovih ugodnosti, ki ga ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. (05)37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si MOJ OBRTNIK Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje IZ URADNEGA LISTA 14 15 15 15 16 17 17 18 7.3. 12.3. 12.3. 12.3. 14.3 18.3. 18.3. 21.3. Povprečna letna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od plač v Republiki Sloveniji Pravilnik o temeljnih kvalifikacijah in rednem usposabljanju za voznike motornih vozil v cestnem prometu Sprememba Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem potrjevanju računov Sklep o spremembah Sklepa o določitvi prispevkov za posebne primere zavarovanja Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo Sprememba Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2B) Sprememba Pravilnika o davčnem obračunu davka od dohodkov pravnih oseb CERKNO - Zaključni račun proračuna Občine Cerkno za leto 2024 18 18 18 18 18 18 18 18 19 20 21 21.3. 21.3. 21.3. 21.3. 21.3. 21.3. 21.3. 21.3. 25.3. 28.3. 31.3. CERKNO - Odlok o proračunu Občine Cerkno za leto 2025 CERKNO - Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva, podeželja in gozdarstva v Občini Cerkno IDRIJA - Sprememba Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu SOČA IDRIJA - Sprememba Odloka o razglasitvi krajinskega parka Zgornja Idrijca IDRIJA - Sprememba Odloka o turistični in promocijski taksi v Občini Idrija IDRIJA - Pravilnik o dodeljevanju pomoči za razvoj podjetništva in gospodarstva v Občini Idrija IDRIJA - Sklep o razveljavitvi Sklepa o določitvi izhodiščne cene nepremičnin za potrebe občinskih cest v Občini Idrija IDRIJA - Sklep o prenehanju statusa grajenega javnega dobra lokalnega pomena Poročilo o gibanju plač za januar 2025 Sklep o usklajenih zneskih vajeniških nagrad Zakon o dopolnitvi Zakona o prevozih v cestnem prometu (ZPCP-2J) VSEBINA AKTUALNO................................................................................................................................................................................. 1 VIŠJI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ............................................................................................................... 1 NADOMESTILO ZA SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ............................................................................................................ 1 POMOČ ZA RAZVOJ PODJETNIŠTVA IN GOSPODARSTVA .................................................................................................. 1 DODATNE OBREMENITVE GOSPODARSTVA ..................................................................................................................... 2 VPIS IN PODALJŠANJE KODE 95...................................................................................................................................... 2 ZAKONODAJA ............................................................................................................................................................................ 2 DDV EVIDENCE OD 1.7.2025........................................................................................................................................... 2 TEMELJNA KVALIFIKACIJA IN REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV ................................................................................... 3 INFORMACIJE ............................................................................................................................................................................ 4 PREDLOG ZAKONA O GOSTINSTVU ................................................................................................................................. 4 GRADBENI ZAKON – PREDLOG........................................................................................................................................ 4 FURS PREVERJA STROŠKE ZA NEPOSLOVNO RABO .......................................................................................................... 5 PODATKI O DOHODKIH IZ TUJINE IN DOHODKIH V SLOVENIJI ........................................................................................ 5 POVPREČNA LETNA STOPNJA DAVKA IN PRISPEVKOV ...................................................................................................... 6 VAJENIŠKE NAGRADE ..................................................................................................................................................... 6 SEKCIJE ..................................................................................................................................................................................... 6 PREVOZNIKI .................................................................................................................................................................. 6 Strokovna usposobljenost upravljavca prevoza v cestnem prometu .................................................................................... 6 Predložitev varnostnih in varstvenih podatkov .................................................................................................................. 7 PRISPEVKI IN DAVKI ................................................................................................................................................................. 8 PLAČILO AKONTACIJE DAVKA IN PRISPEVKOV Z ENIM NALOGOM .................................................................................... 8 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ....................................................................................................................... 9 PLAČEVANJE PRISPEVKOV .............................................................................................................................................. 9 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 10 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 10 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 11 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 11 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 11 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA DELO UPOKOJENCEV .................................................................................................. 11 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 12 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA ...................................................................................................................................... 12 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE................................................................................................................... 12 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 12 MOJ OBRTNIK .............................................................................................................................................................. 12 MOZAIK PODJETNIH ..................................................................................................................................................... 12 IZ URADNEGA LISTA ............................................................................................................................................................... 12 PRISPEVKI - MAREC 2025 ....................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI - MAREC 2025 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA prispevek PIZ ZZ Starš. var. Zaposl. najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova v EUR TRR SI56 SI56 SI56 SI56 0110 0110 0110 0110 stopnja 0888 0888 0888 0888 2000 3000 1000 1000 003 073 030 030 referenca SI19 SI19 SI19 SI19 24,35% 13,45% 0,20% 0,20% DŠ-44008 DŠ-45004 DŠ-43001 DŠ-42005 najnižji DRUŽBENIK najvišji 1.436,95€ 2.155,43€ 8.382,22€ (60% PP 2024=60% X 2.394,92 €) (90% PP 2024=90% X 2.394,92€) (3,5 kratnik PP 2024) 524,85 327,08 4,32 4,31 860,56 2.041,07 1.164,58 16,76 16,77 3.239,18 349,90 230,44 2,88 2,87 586,09 PRISPEVKI SKUPAJ DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke je 60% PP za leto 2024 (2.394,92€), prispevki skupaj 586,09€ (vključen OPZ 37,17€) 1.436,95 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2024 (60% x 2.394,92€= 1.436,95€) individualno 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 90% PP za leto 2024 (PP za 2024 je 2.394,92), prispevki skupaj: 860,56€ ( vključen OPZ 37,17€) 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2024 (3,5 x 2.394,92€), prispevki skupaj: 3.239,18€ ( vključen OPZ 37,17€) OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava - letni dohodek do 16.832,00 € (mesečni do 1.402,67 €) - letni dohodek nad 16.832,00 € (mesečni nad 1.402,67 €) mesečna olajšava € 438,33 + (1.644,75 -1,17259 x bruto dohodek) 438,33 236,53 257,13 426,87 306,83 254,55 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 4. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 5. za dohodke iz delovnega razmerja: - mesečni bruto dohodek do 1.402,67€ - mesečni bruto dohodek nad 1.402,67€ - za osebe do dopolnjenega 29. leta starosti 6. za zavezanca po dopolnjenem 70. letu starosti 7. za invalida s 100% okvaro 438,33 + (1.644,75 -1,17259 x bruto dohodek) 438,33 113,97 131,50 1.594,54 OBRTNIKI - POPOLDANCI namen akontacija davka na dejavnost SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ Znesek € 8.382,22 € letna olajšava € 5.260,00 + (19.736,99 -1,17259 x skupni dohodek) 5.260,00 2.838,30 3.085,52 5.146,39 3.682,00 3.054,65 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 438,33€ 1.367,60 1.578,00 19.134,42 DELOVNI DNEVI sklic prehodni račun 2.155,43€ DELOVNI PRAZNIKI 21 168 0 0 DELOVNI DNEVI MAREC 2025 OBRAČUN UR 46,28 50,63 SKUPAJ 21 168 96,91 PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JANUAR 2025 Povprečna plača JAN 2025 –JAN 2025 Povprečna plača NOV 2024–JAN 2025 Povprečna bruto plača (PP) 2024 Povprečna bruto plača (PP) 2023 Minimalna plača od 1.1.2025 bruto € 2.464,35 € 2.464,35 € 2.595,97 € 2.394,92 € 2.220,95 € 1.277,72 € neto € 1.569,12 € 1.569,12 € 1.668,80 € 1.526,02 € 1.445,12 € STOPNJE PRISPEVKOV PRISPEVEK Pokojninsko, inval. zavarovanje Zdravstveno zavarovanje DELAVEC DELODAJALEC KONTO 15,50% 8,85% SI19 DŠ-44008 6,36% +35€ 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje SKUPAJ: 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% Dohodnina LESTVICA SI19 DŠ-40002 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila ( neobdavčeno do zneskov po Uredbi) Znesek za prehrano Terenski dodatek Prevoz na delo Kilometrina za službeno potovanje Regres za letni dopust Dnevnice za službeno pot v Sloveniji na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela, prisotnost na delu nad 10 ur za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,99€ (Uredba Ur.l.87/2022) Uredba (Ur.l.162/2022) Uredba (Ur.l.87/2022) Uredba (Ur.l.114/2021) Uredba (Ur.l.87/2022) Najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je povprečna plača za predpretekli mesec 6-8 ur 8-12 ur Uredba (Ur. l. 162/2022) nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad osnova do € dohodnine € € 9.210,26 27.089,00 54.178,00 78.016,32 9.210,26 27.089,00 54.178,00 78.016,32 1.473,64 6.122,11 15.061,48 24.358,43 Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja SKUPAJ 16 % + 26 % nad 9.210,26 + 33 % nad 27.089,00 + 39 % nad 54.178,00 + 50 % nad 78.016,32 7,96 € + 0,99 € 4,49 € 0,21 € 140 € mesečno 0,43 € 2.464,35€ 9,69 € 13,88 € 27,81 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE neto davčna neto davčna znesek DOHODNINE osnova nad € osnova do € dohodnine € 767,52 2.257,42 4.514,83 6.501,36 767,52 2.257,42 4.514,83 6.501,36 122,80 510,18 1.255,12 2.029,87 SKUPAJ + 26 % + 33 % + 39 % + 50 % 16 % nad 767,52 nad 2.257,42 nad 4.514,83 nad 6.501,36