e-n«vičke februar 2009 Spoštovana bralka, cenjeni bralec, pred vami je novi spletni časopis Andragoškega centra Slovenije, katerega namen je obveščati, napovedovati, poročati in predstavljati dejavnosti s področja izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja ter vabiti na izobraževanja, strokovne dogodke, posvete. Prepričani smo, da boste našli kaj zanimivega tudi zase. Domače novičke...............................................................................................................................2-3 Imenovan direktor Andragoškega centra Slovenije...........................................................................................2 Poročilo o pregledu ponudbe izobraževanja odraslih v Sloveniji......................................................................2 InfO-mozaik - novi vir informacij na spletni strani ACS.................................................................................3 Teden vseživljenjskega učenja 2009..............................................................................................3-4 Pripravljamo se na TVU 2009...........................................................................................................................3 Znani so novi dobitniki priznanj ACS za izjemne dosežke pri učenju odraslih................................................4 Po svetu............................................................................................................................................4-5 Regionalni posvet za konferenco CONFINTEA VI v Budimpešti....................................................................4 Studijski obisk na temo spremljanja izobraževanja odraslih.............................................................................5 Mednarodno sodelovanje...............................................................................................................6-7 Delavnica o učiteljih v poklicnem izobraževanju v Atenah..............................................................................6 Obisk predstavnikov skupnosti Leasowe pri Liverpoolu..................................................................................6 Udeležba na tretjem sestanku partnerjev v projektu Svetovanje na delovnem mestu.......................................7 Nova knjiga......................................................................................................................................7-8 Trinajsti zvezek zbirke Študije in raziskave......................................................................................................7 Izšla je publikacija Vseživljenjsko učenje in strokovno izrazje........................................................................8 Kotiček je vaš.................................................................................................................................8-10 Sklepi in predlogi s posveta Vplivi koncepta in strategije vseživljenjskosti učenja.....................................8 Z dobrim partnerstvom v pomoč ranljivim ciljnim skupinam...........................................................................9 Strokovne podlage za zakonsko urejanje izobraževanja odraslih......................................................................9 Spletno informacijsko središče za poklicno svetovanje..................................................................................10 Posveti/konference...........................................................................................................................10 Novosti iz knjižnice ACS.................................................................................................................11 DOMAČE NOVICE Imenovan direktor Andragoškega centra Slovenije Vlada RS je na seji 29. januarja 2009 dala soglasje k imenovanju mag. Andreja Sotoška za direktorja ACS, in sicer za mandatno dobo štirih let. Mag. Andrej Sotošek je profesor zgodovine in sociologije. Magisterij z naslovom Kadrovanje andragogov v organizacijah za izobraževanje odraslih je uspešno zagovarjal leta 2000. Po opravljeni diplomi na Filozofski fakulteti v Ljubljani leta 1983 je bil kot učitelj zgodovine zaposlen na Srednji šoli za gostinstvo in turizem v Celju. Krajši čas je služboval v Zgodovinskem arhivu v Celju. Med leti 1985 in 2001 je bil zaposlen na Ljudski univerzi Žalec, najprej štiri leta kot strokovni sodelavec, nato dvanajst let kot direktor zavoda. Zaposlitveno pot je nadaljeval na Regionalni razvojni agenciji v Celju (2002). Od leta 2001 je bil mag. Sotošek generalni sekretar Zveze ljudskih univerz Slovenije, kjer je bil zaposlen do leta 2008. Za čas skoraj vsega zadnjega mandata Sveta Andragoškega centra Slovenije je bil njegov predsednik. A C S • S I A E KAM PO ZNANJE http://pregled.acs.si Poročilo o pregledu ponudbe izobraževanja odraslih v Sloveniji Pregled ponudbe izobraževanja odraslih v Sloveniji je stalna naloga Andragoškega centra Slovenije (ACS), s katero na nacionalni ravni letno spremljamo in evidentiramo izvajalce izobraževanja odraslih in njihovo izobraževalno ponudbo. Informacije o izobraževalni ponudbi za odrasle ter druge pomembne informacije s področja izobraževanja odraslih redno objavljamo na spletni strani Andragoškega centra Slovenije http://pregled.acs.si. Zbrane podatke za posamezno šolsko leto analiziramo in jih predstavimo v letnem poročilu, ki je dostopno na spletni strani (http://arhiv.acs.si/porocila/Pregled_I0_2008-koncno_porocilo.pdf), ter v knjižnici ACS. Spletni Pregled je v prvi vrsti namenjen posameznikom, ki iščejo izobraževalne programe za nadaljnje formalno izobraževanje, usposabljanje in spopolnjevanje za delo ter splošno neformalno izobraževanje in učenje. Baza podatkov iz Pregleda predstavlja pomemben vir informacij strokovnjakom, ki se ukvarjajo z informativno-svetovalno dejavnostjo na področju izobraževanja odraslih, analiza teh podatkov, objavljena v letnem poročilu, pa je edini vir podatkov tudi za razvojno-raziskovalno dejavnost na področju izobraževanja odraslih, zlasti kar zadeva ponudbo neformalnega izobraževanja odraslih. Pregled se je uveljavil kot pomemben vir podatkov pri posodabljanju in dopolnjevanju podatkovnih baz o izvajalcih in programih na področju formalnega in neformalnega izobraževanja in učenja na Statističnem uradu RS. Z letošnjim letom pa začenjamo tudi sodelovanje s Centrom RS za poklicno izobraževanje pri portalu 'mojaizbira', za katerega bomo periodično zagotavljali podatke o izvajalcih in programih izobraževanja odraslih. Daljša predstavitev analize bo objavljena v tiskanih Novičkah januar-marec 2009. Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS InfO-mozaik - novi vir informacij na spletni strani ACS Referenčno obdobje Lizbonske strategije (2000-2010) se počasi izteka in na ravni EU že snujejo nova izhodišča za evropsko sodelovanje. Izobraževanje ostaja ena od ključnih gonilnih sil - tudi, ali pa se zlasti, v času zdajšnje krize. V razpravi so novi kazalniki in ciljne vrednosti, ki naj bi postavile vizijo do leta 2020. A kakšni so trenutni dosežki, kam na evropskih rang lestvicah izobraževalnih sistemov se umešča Slovenija, kako poteka spremljanje izobraževanja odraslih, ali gre zaupati vrednotenju na temelju ključnih kazalnikov ali pa je potreben širši pogled? Nekatere odgovore na ta vprašanja boste našli v novi rubriki spletnih strani I „ JACS - poimenovali smo jo InfO-mozaik. Informacije, ki jih na tem mestu objavljamo (in jih bomo sproti posodabljali ter dodajali nove), zadevajo tudi statistične podatke, vidike uresničevanja Resolucije o nacionalnem programu izobraževanja odraslih, ponudbo izobraževalnih programov za odrasle, kazalnike uspešnosti ACS in še nekatere druge. Vabimo vas, da si vsebine InfO-mozaika (http://www.acs.si/InfO-mozaik), ki je namenjen strokovni, politični, najširši javnosti in medijem, preberete. Dobrodošle pa bodo tudi vaše pobude o tem, katere informacije bi vanjo še lahko umestili. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2009 Pripravljamo se na TVU 2009 Lanska izpeljava Tedna vseživljenjskega učenja, ki je prinesla največje število prirediteljev (676) in dogodkov (nad 4.600) doslej, je potrdila, daje bil prenos festivala na pomladanski čas pravilna odločitev. Z letošnjimi pripravami smo že začeli, saj bo v kratkem prenovljena spletna stran projekta, na njej bomo objavili letošnji načrt dela s pomembnimi datumi in roki. TVU 2009 bo potekal v znamenju dveh tem: prva se navezuje na Evropsko leto ustvarjalnosti in inovativnosti, druga - izobraževanje starejših odraslih - pa bo izziv ne le za prireditelje, temveč tudi za stroko, saj ji bo posvečen 13. andragoški kolokvij. Z izvajalcem letošnjega nacionalnega odprtja na lokalni ravni že tečejo prvi razgovori - kraj in datum naj za zdaj ostaneta še skrivnost. Vsekakor pa bo osrednji del prireditve spet namenjen podelitvi priznanj ACS za izjemne učne in strokovne dosežke v izobraževanju odraslih, zato v teh dneh snemamo njihove video-portrete. Tudi prvo številko TVU-Novičk lahko pričakujete v pomladnem času, v njej bodo tukaj napovedane teme predstavljene obsežneje. -p: 2 0 0 9 141ET noviNaj vas ob tej priložnosti povabimo se na prvi sestanek mreže TVU; ta bo 19. marca, do takrat pa nameravamo pripraviti tudi skupno promocijsko gradivo. Če želite biti dobro obveščeni o sprotnem dogajanju v projektu TVU, redno obiskujte našo spletno stran (http://tvu.acs.si), veseli pa bomo tudi vaših klicev in e-poizvedovanj. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS Znani so novi dobitniki priznanja ACS za izjemne dosežke pri učenju odraslih Priznanja Andragoškega centra Slovenije za izjemne dosežke pri bogatitvi lastnega znanja ter za strokovne in promocijske uspehe pri bogatitvi znanja drugih podeljujemo že dvanajst let. Razpisni postopek za priznanja za leto 2008 smo zaključili oktobra lani. Z veseljem ugotavljamo, da so predlogi za priznanja ACS - kljub manjši številčnosti (na razpis je prispelo skupno 18 predlogov) -kakovostni. V prvi kategoriji - posamezniki za izjemne učne uspehe in bogatitev lastnega znanja - bodo priznanja prejeli: Mladen Dudek iz Ljubljane, Nuša Ilovar iz Žalca, Zlatka Kolman iz Pišec in Marina Brezar iz Črnomlja. V drugi kategoriji - skupine za izjemne učne uspehe in bogatitev lastnega znanja - bodo nagrajeni: Studijski krožek Mala Gora iz Ajdovščine, Skupina Prostovoljni kulturni mediatorji v Loškem muzeju in Skupina Umetnost pripovedovanja pri Univerzi za tretje življenjsko obdobje iz Ljubljane. V tretji kategoriji - priznanja za izjemne strokovne ali promocijske dosežke pri bogatitvi znanja drugih - priznanja prejmejo: Marta Kopun Košuta iz Kontovela pri Trstu, Marjetka Popovski iz Izole in Spela Pahor iz Pirana med posamezniki, Delovna skupina Projekt za življenje iz Maribora in Štajerska turistična zveza s sedežem v Mariboru med skupinami oziroma društvi, ORON, Zavod za obveščanje, raziskovanje, organiziranje in načrtovanje iz Starega trga pri Ložu in ZARJA - Zavod za varstvo in rehabilitacijo po poškodbi glave iz Ljubljane med ustanovami ter MERCATOR, d. d., Ljubljana med podjetji. Vsem dobitnikom priznanj čestitamo. Priznanja bodo podeljena na slovesnosti ob odprtju Tedna vseživljenjskega učenja 2009. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS PO SVETU Regionalni posvet za konferenco CONFINTEA VI v Budimpešti V prvem tednu decembra se je v Budimpešti končal regionalni posvet o izobraževanju odraslih z naslovom Adult Learning for Equity and Inclusion in a Context of Mobility and Competition, na katerem so sodelovali predstavniki evropske regije (Evropa, Severna Amerika in Izrael). To je bila priložnost za pregled doseženega v zadnjih dvanajstih letih in za pripravo zastopala na naslednji konferenci CONFINTEA VI, ki bo maja 2009 v Braziliji stališč, ki jih bo ta regija (Belem). Evropska regija bo v Braziliji zagovarjala številna priporočila, ki zadevajo vprašanja politike, upravljanja, financiranja, raziskovanja, vrednotenja in kvalitete izobraževanja odraslih. Naj med njimi na tem mestu omenimo le nekatere: • Z vidika politike učenja in izobraževanja odraslih, bo evropska regija zagovarjala ukrepe, ki bodo upoštevali potrebe različnih skupin odraslih, osebno, družbeno, zdravstveno, ekonomsko, kulturno in medgeneracijsko korist učenja odraslih ter vzpostavili medsebojno povezavo različnih ministrstev, vpetih v učenje in izobraževanje odraslih. • Nizka udeležba v učenju in izobraževanju odraslih je zaskrbljujoča, zato je potrebna promocija učenja in izobraževanja odraslih (npr. Teden vseživljenjskega učenja) ter posluh za potrebe vseh skupin, še posebej tistih, ki se ne vključujejo. • Za odločanje o politiki učenja in izobraževanja odraslih je pomembno raziskovalno delo, ki bo analiziralo vključenost v učenje in izobraževanje, evalviralo učenje in izobraževanje odraslih ter kakovost in pokazalo tudi na širše koristi tega področja. Evropska regija bo v Belemu podprla razvoj in uveljavitev mehanizmov spremljanja izobraževanja odraslih, ki bodo pokazali napredek na tem področju. Daljši članek o posvetu v Budimpešti bo objavljen v tiskanih Novičkah januar-marec 2009. Dr. Vida A. Mohorčič Špolar (vida.mohorcic-spolar@guest.arnes.si), Izvršni odbor ERDI Študijski obisk na temo spremljanja izobraževanja odraslih Konec leta 2007 je bil na ravni EU za področje izobraževanja odraslih sprejet pomemben dokument -Akcijski načrt za izobraževanje odraslih: Za učenje je vedno pravi čas. Temelji na predhodnem Sporočilu Evropske komisije Izobraževanje odraslih: Za učenje ni nikoli prepozno, v katerem je opredeljenih šest ključnih izzivov za izobraževanje odraslih: odpravljanje ovir za vključevanje v učenje, zagotavljanje kakovosti v učenju, priznavanje in potrjevanje učnih dosežkov, vlaganje v starajoče se prebivalstvo in priseljence ter spremljanje izobraževanja in učenja s kazalniki in ciljnimi vrednostmi. O teh izzivih so države članice razpravljale na regijskih posvetih in v akcijskem načrtu sprejele povsem konkretne ukrepe za okrepitev sektorja izobraževanja odraslih. Med temi ukrepi je tudi izboljšanje spremljanja sektorja izobraževanja odraslih, saj velja, da podatkov ni, ali pa so pomanjkljivi in/ali neustrezni. S to problematiko se sicer ukvarjajo Eurostat, Eurydice, Cedefop, OECD pa tudi na državni ravni si članice prizadevajo pridobivati podatke, oblikovati kazalnike in z njimi meriti doseganje zastavljenih ciljev. Z namenom, da se vzpostavi tesno sodelovanje na področju spremljanja izobraževanja odraslih, bo od 22. do 25. marca v Bratislavi organiziran študijski obisk, ki se ga bodo udeležili predstavniki ministrstev in nevladnih organizacij. Dogodka v Bratislavi se bo udeležila tudi predstavnica ACS, zato bomo o njem podrobneje poročali. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS MEDNARODNO SODELOVANJE Delavnica o učiteljih v poklicnem izobraževanju v Atenah Organizacija za poklicno izobraževanje in usposabljanje (OEEK; http://www.oeek.gr/) iz Aten je 7. in 8. januarja letos organizirala delavnico z naslovom Ključni dejavniki uresničevanja vseživljenjskega učenja v Evropi. To je bila peta v nizu šestih delavnic, ki od oktobra 2008 potekajo v evropskih regijah v okviru širšega projekta Učitelji v poklicnem izobraževanju: ključni dejavniki uresničevanja vseživljenjskega učenja. Delavnica, ki se je je udeležilo štirideset predstavnikov iz Bolgarije, Cipra, Grčije, Hrvaške, Slovenije in Turčije, se je tematsko osredotočila na vprašanja usposabljanja in spopolnjevanja učiteljev v poklicnem izobraževanju ter problemov, ki so s tem povezani. Namen in teme kratkih razprav, na katerih so sodelovali predstavniki politik, raziskovalci in učitelji praktiki, so poskušale identificirati ključna vprašanja v zvezi z delom izobraževalcev v poklicnem izobraževanju, z njihovo usposobljenostjo, kompetencami, položajem in profesionalnim razvojem. Poskušali so izpostaviti področja, ki zahtevajo posebno pozornost in hitro ukrepanje. Na delavnici so bili predstavljeni tudi primeri dobre prakse sodelujočih držav. Udeleženci delavnice so identificirali nekaj konkretnih problemov in vprašanj: • problem enotne terminologije - izobraževalci, ki sodelujejo na različnih ravneh v poklicnem izobraževanju, so v različnih državah različno poimenovani; • izhodiščna izobrazba in usposobljenost izobraževalcev v poklicnem izobraževanju se po državah razlikuje; • poklicno izobraževanje je razen v nekaterih državah (npr. Nemčija) z vidika usposobljenosti izobraževalcev pogosto zapostavljeno, čeprav postaja vedno pomembnejši dejavnik pri razvoju koncepta vseživljenjskega učenja. Zaključki atenske in tudi drugih delavnic bodo predstavljeni na spletni strani projekta: http://www.consultationseminars.org/. Natalija Žalec (natalija.zalec@acs.si), ACS Obisk predstavnikov skupnosti Leasowe pri Liverpoolu V sredini januarja so nas obiskali predstavniki skupnosti Leasowe pri Liverpoolu, ki sodelujejo z Open University. Na podlagi objave v britanski publikaciji, ki jo je izdal NIACE leta 2006 in nosi naslov Learning Democratically Using Study Circles (publikacija je na voljo v knjižnici ACS), so prepoznali slovenske in norveške študijske krožke kot možne partnerje v projektu Grundtvig, s katerim želijo oživiti skupnost, v kateri so razmere problematične. Sestanek je bil kljub organizacijski improvizaciji (o obiskovalcih smo vedeli zelo malo) odličen. Po eni strani zato, ker sta svoje izkušnje predstavila dva mentorja iz zelo različnih okolij - mag. Peter Virant iz sindikata Pergam in Marija Imperl iz KTRC Radeče - po drugi strani pa zato, ker sta predstavnika iz Velike Britanije - Roy Scheriff in Lynne Wilson - predstavila kritične socialne razmere v dveh okrožjih in pobudo za skupni projekt razvoja programa učenja v lokalni skupnosti. Nevenka Bogataj (nevenka.bogataj@acs.si), ACS Udeležba na tretjem sestanku partnerjev v projektu Svetovanje na delovnem mestu V Arrasu (Francija) je bilo od 21. do 24. januarja letos srečanje partnerjev v projektu Svetovanje na delovnem mestu _ 2 (Guidance at workplace: Guidance merger 2 - GM2). Iz Slovenije so se sestanka udeležili: mag. Tanja Vilič Klenovšek (ACS, koordinatorica projekta v Sloveniji), Marjan Urbanč (Zveza svobodnih sindikatov Slovenije) in Tamara Kavs (Svetovalno središče Koper), partnerji pri razvoju in izpeljevanju svetovanja na delovnem mestu v konkretnih podjetjih. Prvi del sestanka je bil namenjen usposabljanju oz. spoznavanju dejavnosti partnerske organizacije CIBC (http://www.cibc.net/), še posebej postopkov Skills audit in Acreditation of prior learning - APEL, ter obisku podjetja za proizvodnjo umetnih niti, kjer smo spoznali področje izobraževanja zaposlenih in potek svetovanja zaposlenim za izobraževanje na delovnem mestu. V drugem delu srečanja pa smo pregledali potek dela po posameznih državah in načrtovali delo v prihodnje. Nekatera do sedaj pripravljena gradiva partnerjev v okviru projekta so dostopna na skupni spletni strani projekta: http://www.guidanceintheworkplace.eu/. Mag. Tanja Vilič Klenovšek (tanja.vilic.klenovsek@acs.si), ACS NOVA KNJIGA Trinajsti zvezek zbirke Študije in raziskave ............ ■ - J. r'.-i r; urao muttuijUmmi Na Andragoškem centru smo doslej razvili in v prakso izobraževanja odraslih vpeljevali različne dejavnosti, namenjene notranjemu presojanju in razvijanju kakovosti v izobraževalnih organizacijah za odrasle. V zadnjem obdobju smo pozornost namenili vprašanjem o tem, kako vse te dejavnosti, ki so se doslej večinoma spodbujale na projektni ravni, tudi sistemsko umestiti ter kako jih nadgraditi z zunanjimi vidiki presojanja kakovosti. Prav s tem namenom smo v letih 2007 in 2008 opravili obsežno empirično študijo v omrežju izvajalcev formalnega srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja odraslih, o nekaterih temeljnih vprašanjih notranjega in zunanjega presojanja kakovosti. Izsledke, dobljene v empričnem delu, smo želeli v nadaljevanju še dodatno osvetliti z razpravami med zastopniki še nekaterih drugih pomembnih interesnih skupin. V ta namen smo januarja 2008 izpeljali štiri fokusne skupine s strokovnjaki s področij edukacijskih in sorodnih ved, predstavniki izobraževalne politike in sistema, predstavniki gospodarstva, predstavniki šolske inšpekcije, izvajalcev izobraževanja odraslih in drugim. Rezultate študije in zaključke fokusnih skupin smo zbrali v publikaciji Razvoj kakovosti izobraževanja odraslih - notranje in zunanje presojanje kakovosti, katere avtorici sta mag. Tanja Možina in Sonja Klemenčič. Ugotovitve raziskave naj bi bile ena od strokovnih podlag za načrtovanje nadaljnjega razvoja področja kakovosti v izobraževalnih organizacijah za odrasle. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS Izšla je publikacija Vseživljenjsko učenje in strokovno izrazje Po posvetu Vpliv koncepta in strategije vseživljenjskosti učenja na strokovno izrazje v vzgoji in izobraževanju, ki je bil 1. decembra lani v Ljubljani, je Pedagoški inštitut v Ljubljani v sodelovanju z Andragoškim društvom Slovenije (ADS) izdal publikacijo Vseživljenjsko učenje in strokovno izrazje. Uredila jo je dr. Petra Javrh ob sodelovanju programskega odbora in sodelavcev iz ADS. V knjigi je objavljenih 19 prispevkov; napisali so jih avtorji, ki so sodelovali tudi na posvetu. Monografijo so ocenili trije recenzenti in ima priznan status znanstvene monografije. Obsega 230 strani. V Sloveniji po letu 1986 ni bilo objavljeno nobeno delo (knjiga), ki bi obravnavalo strokovno izrazje na področju vzgoje in izobraževanja. To je torej pobuda, da se raziskovalno lotimo vprašanja strokovnega izrazja v vzgoji in izobraževanju. Knjigo, ki stajo sofinancirala Ministrstvo za šolstvo in šport in Evropska komisija, lahko brezplačno dobite pri Evi Klemenčič (tel.: 031 290 507, e-naslov: eva.klemencic@pei.si) na Pedagoškem inštitutu, Gerbičeva 62, Ljubljana. Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.arnes.si), ADS KOTIČEK JE VAŠ Sklepi in predlogi s posveta Vplivi koncepta in strategije vseživljenjskega učenja Po posvetu Vpliv koncepta in strategije vseživljenjskosti učenja na strokovno izrazje v vzgoji in izobraževanju, ki je bil 1. decembra 2008 v Ljubljani, se je sestal Programski odbor posveta v sestavi: dr. Petra Javrh (predsednica), dr. Andreja Barle, dr. Zoran Jelenc, dr. Zdenko Kodelja, ddr. Barica Marentič Požarnik, dr. Zdenko Medveš, dr. Janko Muršak in dr. Pavel Zgaga. Sprejeli so končne ugotovitve in predloge s posveta. Dokument vsebuje pregled poglavitnih stališč in ugotovitev, obravnavanih izrazov ter na posvetu ponujenih predlogov in rešitev. Sklepe in predloge bo Andragoško društvo Slovenije (ADS), soizvajalec posveta, poslalo odgovornim organom na Ministrstvu za šolstvo in šport ter na druge ustrezne naslove. Od njih pričakujemo, da lahko pripomorejo k udejanjanju stališč in predlogov s posveta, ki je obravnaval zelo aktualno temo - strokovno izrazje v vzgoji in izobraževanju. Besedilo bo poslano tudi medijem. Celotno besedilo je objavljeno na spletnih straneh ADS: http://www.andragosko-drustvo.si/. Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.arnes.si), ADS Z dobrim partnerstvom v pomoč ranljivim ciljnim skupinam gj partnerstvom v pomoč ranljivim ciljnim skupinam. 4. decembra lani je Razvojno izobraževalni center Novo mesto ob podpori partnerjev - Ljudske univerze Kočevje in Centra za izobraževanje in kulturo Trebnje - organiziral strokovni posvet z naslovom Z dobrim Uvodoma smo udeležencem posveta predstavili projekt Center vseživljenjskega učenja Dolenjska (2005-2007, 2008-2013), v okviru katerega med drugim delujejo Svetovalno središče Novo mesto, Točke za vseživljenjsko učenja, Mobilna svetovalna služba za Rome in Vodeno kombinirano učenje računalništva v spletni učilnici. Dejavnosti v projektu so dostopne vsem občanom in so brezplačne, saj so financirane iz sredstev Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada. Strokovni dogodek smo organizirali z namenom, da širši javnosti predstavimo dejavnosti, ki so še posebej namenjene tistim odraslim, ki se iz različnih razlogov težje vključujejo v vseživljenjsko učenje: starejšim odraslim, zaposlenim z nizko stopnjo izobrazbe, manj izobraženim in odraslim s podeželja. Pomen svetovanja za ranljive ciljne skupine odraslih je še posebej poudarila mag. Tanja Vilič Klenovšek, vodja projekta ISIO na ACS. V drugem delu posveta so udeleženci v štirih delavnicah najprej prisluhnili predstavitvam, kasneje pa se je razvila živahna razprava z izmenjavo stališč, izkušenj in potreb, na osnovi katerih so že na srečanju oblikovali smernice za delovanje na področju regije v letu 2009. Daljši zapis o posvetu bo objavljen v tiskanih Novičkah januar-marec 2009. Barbara Ivanež (barbara.ivanez@ric-nm.si), Svetovalno središče Novo mesto Strokovne podlage za zakonsko urejanje izobraževanja odraslih Andragoško društvo Slovenije (ADS) je 8. januarja 2009 v prostorih Andragoškega centra Slovenije (ACS) organiziralo strokovno razpravo o prvem, javno predstavljenem predlogu gradiva Strokovne podlage za zakonsko urejanje izobraževanja odraslih. Gre za predlog končnega poročila raziskave, ki so jo opravili na ACS. Nosilec projekta je mag. Peter Beltram, v skupini pa je sodelovalo še 13 sodelavk in sodelavcev. Razprave, kije trajala tri ure, so se udeležili strokovnjaki, ki jih je povabilo ADS, pretežno člani društva, pa tudi predstavniki drugih strokovnih združenj (Zveze ljudskih univerz Slovenije, Društva za izobraževanje odraslih v srednjih šolah, Društva zasebnih izvajalcev izobraževanja odraslih) ter Oddelka za pedagogiko in andragogiko Filozofske fakultete v Ljubljani. Razprava je nudila priložnost, da se Ministrstvo za šolstvo in šport, kije naročnik raziskave, vnovič opozori na potrebo po celoviti sistemski ureditvi izobraževanja odraslih, ki mora biti podlaga zakonski ureditvi. To je bila tudi poglavitna splošna zahteva za dopolnitev predloženega gradiva, danih pa je bilo še veliko drugih splošnih in podrobnih stališč in predlogov. Ministrstvo za šolstvo in šport obljublja, da bo o gradivu, ko bo izdelan in predložen končni predlog, organizirana javna razprava. Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.ames.si), ADS Andragoški center Republike Slovenije Spletno informacijsko središče za poklicno svetovanje Spletna stran http://www.mojaizbira.si/ je posvečena poklicni orientaciji v najširšem pomenu besede. Namenjena je učencem, dijakom in njihovim staršem ter tistim odraslim, ki so pred odločitvijo o nadaljevanju šolanja ali poklicne kariere. Hkrati pa je stran namenjena tudi strokovni javnosti, kije dejavno vključena v proces poklicnega oziroma vseživljenjskega svetovanja (šolski in poklicni svetovalci ter svetovalci v vseživljenjskem učenju). Glavni cilj te spletne strani je na enem mestu ponuditi vsem ciljnim skupinam preprost in učinkovit dostop do informacij, ki jim bodo v pomoč bodisi pri odločanju o nadaljnji poklicni, izobraževalni in s tem tudi življenjski poti, bodisi pri opravljanju vloge dobrega svetovalca. Na tej spletni strani bo mogoče najti odgovore na mnoga vprašanja, med drugim: kateri poklic me zanima, kakšno izobrazbo potrebujem za to, katero šolo naj izberem, kateri projekti se odvijajo na področju poklicne orientacije in še mnoga druga. Projekt uveljavljanja in spodbujanja poklicnega in strokovnega izobraževanja vodi Center RS za poklicno izobraževanje ob finančni podpori Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada Evropske unije. V projektu so sodelovali partnerji (http://www.mojaizbira.si/vsebina/onas.htm), ki s svojo osnovno dejavnostjo pokrivajo izobraževanje dijakov in odraslih, pripravljajo izobraževalne programe in poklicne standarde, svetujejo mladim in odraslim o njihovi nadaljnji poklicni poti, organizirajo dogodke za mlade in odrasle ter povezujejo delodajalce in šolo. ACS za portal zagotavlja podatke iz Pregleda ponudbe izobraževanja odraslih v Sloveniji. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS MOJA IZI3IKA.S1 POSVETI/KONFERENCE Creativity & Innovation: Best Practice from EU Programmes (Ustvarjalnost in inovativnost: primeri dobre prakse v programih Evropske unije) Bruselj, Belgija, 2. in 3. marec 2009 Konferenca in sejemska prireditev bo skušala odgovoriti na vprašanje, kako najbolje promovirati ustvarjalnost in kreativnost v Evropi. Podrobnejše informacije najdete na spletni strani: http://create2009.europa.eu/calendar of events/events archive/events singleview/news/brussels-conference-exhibition-creativity-innovation-best-practice-from-eu-programmes.html. Quality in Teacher Education (Kakovost v izobraževanju učiteljev) Umea, Švedska, 18. do 20. maj 2009 Več informacij o letni konferenci TEPE (Teacher Education Policy in Europe) najdete na spletni strani http://htk.tlu.ee/tepe/invitation/. NOVOSTI IZ KNJIŽNICE ACS LEARNING in places : the informal education reader / edited by Zvi Bekerman, Nicholas C. Burbules, Diana Silberman Keller. - New York (etc.) : P. Lang, cop. 2006. - vi, 315 str. : ilustr. ; 23 cm. -(Counterpoints ; vol. 249, ISSN 1058-1634) LICHTMAN, Marilyn Qualitative research in education : a user's guide / Marilyn Lichtman. - Thousand Oaks ; London ; New Delhi: Sage, cop. 2006. - xviii, 249 str. ; 24 cm : ilustr. LIFELONG learning : concepts and contexts / edited by Peter Sutherland and Jim Crowther. - London ; New York : Routledge, 2008. - xv, 247 str. : ilustr. ; 24 cm LITOSSELITI, Lia Using focus groups in research / Lia Litosseliti. - London ; New York : Continuum, 2007. - vii, 104 str. : preglednice ; 21 cm. - (Continuum research methods) The THEORY and practice of teaching / edited by Peter Jarvis. - 2nd ed. - London ; New York : Routledge, 2006. - xiv, 257 str. ; 22 cm WELLINGTON, Jerry J. Educational research : contemporary issues and practical approaches / Jerry Wellington. - London ; New York : Continuum, 2007. - x, 214 str. : ilustr. ; 22 cm ADULT education in the rural context : people, place, and change / Jeffrey A. Ritchey, editor. - San Francisco : Jossey-Bass, cop. 2008. - 103 str. ; 23 cm. - (New directions for adult and continuing education, ISSN 1052-2891 ; no. 117) ALPS know how [Elektronski vir] : a curriculum for the sustainable development of the Alps / [texts: Fabrizio Bartaletti ... [et al.]. - Release 1.0. - Schaan : CIPRA International, 2008. - 1 optični disk (CD-ROM) ; 12 cm Peter Moneti (knjiznica@acs.si), ACS Knjižnica ACS je za obiskovalce odprta - v sredo in petek od 10. do 12. ure - v ponedeljek in četrtek od 14. do 16. ure Fond knjižnice je uvrščen v COBISS/OPAC kooperativni bibliografski sistem online. Založnik: Andragoški center Slovenije, Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana | Uredniški odbor: mag. Andrej Sotošek, dr. Angela Ivančič, Sonja Klemenčič, mag. Zvonka Pangerc Pahernik in mag. Margerita Zagmajster | Urednica: Nevenka Kocijančič (tel.: 01 5842 595, e-naslov: nevenka.kocijancic@acs.si) | Jezikovni pregled: Nevenka Kocijančič | Oblikovanje: Larisa Hercog ISSN 1855-5942 Številkeje mogoče prebrati na: http://www.acs.si/e-novicke. Izdajo glasila Novičke denarno omogoča Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.