Književnost in umetnost. ,,Popotnik" prinaaa v 10. številki to-le vsebino: 1.) Fr. Hubad: Kranjski pristaai formalnih stopenj in njih kritik. — 2.) Viktor Bežek: Razvijajoče-upodabljajoča metoda v službi ^materinske šole" in otroškega vrtca. — 3.) Anton Kosi: Le preveč nikar! — 4.) Ivan Ivanovič: Šolstvo v tujini. — 5.) Razgled. Liatek. — Pedagoški paberki. — Kronika. Križarji. Zgodovinski roman. Spisal Henrik Sienkiewicz. Poslovenil Podravski. V 121.—127. snopiču A. Gabršckove nSlovanske knjižnice" je izsel III. in IV. del tega velikega in slovitega romana znamenitega poljskega romanopisca. Roman obaega v celoti (s I. in II. delom) 1038 strani ter se prodaja v knjigarnah po 5 K 20 h. Zanimiva vsebina, živo, slikovito pripovedovanje in mojsterska karakterizacija delujočih oseb bo brez dvoma pridobila nKrižarjem" obilico čitateljev in čitateljic. Prihodnje leto izide v rSlovanski kujižnici" istega pisatelja za polovico večji roman nPotop«. Risanje v Ijudski šoli. (Konec.) Učitelji in strokovnjaki T zvezi probujajo, govorijo in pišejo v novejsem času z vsemi silami za temeljito preosnovo risarskega pouka, in upati sinemo, da tudi njemu napoči kmalu beli dan, da se tudi temu določi dostojno vplivno mesto pri sploSni harmonični odgoji človeštva. Upati smemo, da ae navdusenim iu delavnim probuditeljem kmalu poareči njibova najiskrenejša želja: da rešijo učence tujega, trakaatega, geometričnega, parketnega, ravnočrtnega naailatva in dovedejo riaanja željno mladež po pametnih, prirodnih potili nazaj, v njihovo obzorje k DJibovim vsakdanjim živim in neživim tovarišem in prijateljem, da se najprej s takimi potem šele z njibovimi okraski do dobrega seznanijo. Da se bo potem z risanjem — ne več s pisanjem! — začelo poueevati, da se bo potem riaanje kmalu naslanjalo na vse druge poučne predmete ljudske šole, kar je logično in paibologično le prejasno utemeljeno, o tem ni več dvomiti. Zaatopniki navedenib reformatoričnih idej so deloma skupno, deloma na različne smeri: G. Hirtb, K. Lange, P. Jessen, Wirchow, Albin Heim, P. Stade; nLehrervereinigung zur Pflege der kiinatleriscben Bildung in Hamburg", C. Goetze, A. Licbtwark, W. Rein, Prang, L. Tadd, E. Cooke, dr. Diem, H. Halbgebauer, K. Hubericb in drustvi učiteljev riaarjev nWien" in »Berlin". Navedenih strokovnjakov in učenjakov — za pametno preosnovo se boreče in vso sedanjost zavladajoče — nazore npoštevši in apodbujen 1. a stoterimi odgovori svojih avgusta 1901. v 1000 komadih. razposlanih 15erib vprašanj in 2. s prijaznim odobravanjem mojih nazorov pri osmib uradnib učiteljskib. konferencijab sem se odločil na mnogostranako zahtevanje in prigovarjanie za založbo ravnokar dovršene knjige ,,Risanje v ljudski šoli" z naslednjo vsebino: A. 1. predgovor; 2. namen in naloga pouka v risanju; 3. splošna špecijelno-metodiška navodila; 4. metodiška in stvarna navodila k posameznim vzorčnim listom; 5. deaet popolnoma izvraenib učnih slik; 6. naučni načrti. B. 34 vzorčnih listov z 90imi skupnimi predvajami za risanje in piaanje, 400 predmetov iz življenja in okolice učencev in nad 70 hiatorienih in modernih ornamentov. Knjigo, ki je deloma sad skupnega premišljevanja in dela, izrocim cenjenim tovarišem in tovarišicam, nadejaje se, da pridemo z njo sigurno naprej, ter prosim, da mi blagovolite prilično svoje nazore, bodiai ugodne ali neugodne, odkritosrčno naznaniti. Knjiga se razprodaja vkljub ogromnim troškom jako ceno po 4 K s poštnino vred in še naročuje pri meni ali knjigotržcu Karl Scbeidbachu, Gosposke ulice, Maribor. S. J. Marin.