Na podlagi 32. clena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 149. clena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno precišceno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNacrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNacrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15, 30/16, 61/17 – GZ, 21/18 – ZNOrg in 84/18 – ZIURKOE), 16. clena Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 109/10, 48/12, 36/14 – odl. US, 46/15 in 10/18), 36. clena Zakona o javno–zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06), 29. clena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno precišceno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 6. clena Odloka o gospodarskih javnih službah v Obcini Trzin (Uradni vestnik OT, št. 3/08, 5/12, 11/16 in 2/17) ter 18. clena Statuta Obcine Trzin (Uradni vestnik OT, št. 2/06 – uradno precišceno besedilo in 8/06) je Obcinski svet Obcine Trzin na 9. redni seji, dne 27. novembra 2019, sprejel O D L O K o podelitvi koncesije za izvajanje obvezne obcinske gospodarske javne službe rednega vzdrževanja obcinskih cest na obmocju Obcine Trzin I. SPLOŠNE DOLOCBE 1. clen S tem odlokom, kot koncesijskim aktom, Obcina Trzin (v nadaljevanju: koncedent) doloca predmet, pogoje, pravice, obveznosti in postopek za oddajo koncesije za izvajanje obvezne obcinske gospodarske javne službe rednega vzdrževanja obcinskih cest na obmocju Obcine Trzin (v nadaljevanju: javna služba) ter ureja druga vprašanja v zvezi s koncesijo za izvajanje javne službe. 2. clen Javno službo iz 1. clena tega odloka izvaja gospodarski subjekt, ki se mu v skladu z veljavno zakonodajo podeli koncesijo (v nadaljevanju: koncesionar, izvajalec) v obsegu in pod pogoji dolocenimi s tem odlokom. 3. clen S tem aktom se ugotavlja in potrjuje obstoj javnega interesa za opravljanje izvajanje obvezne obcinske gospodarske javne službe rednega vzdrževanja obcinskih cest na obmocju Obcine Trzin v obliki koncesije, kot to opredeljuje Zakon o izvajanju gospodarskih javnih služb. II. DEJAVNOSTI ALI ZADEVE, KI SO PREDMET GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE 4. clen Predmet javne službe je redno vzdrževanje obcinskih cest na obmocju Obcine Trzin, ki obsega vzdrževalna dela za ohranjanje javnih cest v stanju, ki zagotavlja varnost in prevoznost javnih cest, nadzor nad stanjem javnih cest in cestnega sveta ter vzpostavitev prevoznosti cest ob naravnih in drugih nesrecah (v nadaljevanju: gospodarska javna služba). Natancen obseg, vsebino, nacin izvajanja in ostale parametre, ki so predmet dejavnosti gospodarske javne službe bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. Posamezna dela vzdrževanja vodnih propustov, merjenja osnih pritiskov, vzdrževanje svetlobno-signalnih naprav, zalivanje reg in razpok, cišcenje lovilnih mrež za padajoce kamenje z brežin in druga specializirana dela rednega vzdrževanja obcinskih cest, ki zahtevajo posebno specializirano opremo, katere zaradi obsega njene uporabe ni gospodarno uporabljati zgolj na posameznem obmocju koncesije, ali za katerih izvajanje je potrebna posebna usposobljenost izvajalca, ki je ni smotrno zagotavljati zgolj za posamezno obmocje koncesije, lahko koncedent odda v skladu s predpisi o javnem narocanju. Koncedent oddaja dela iz prejšnjega odstavka tega clena v skladu s predpisi o javnem narocanju. III. OBMOCJE IZVAJANJA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE IN UPORABNIKI STORITEV GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE TER RAZMERJA DO UPORABNIKOV 5. clen Obmocje izvajanja gospodarske javne službe je obmocje celotne obcine Trzin. Konkretno obmocje izvajanja gospodarske javne službe bo koncedent opredelil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. 6. clen Uporabniki storitev gospodarske javne službe so vse pravne in fizicne osebe, ki uporabljajo obcinske ceste, ki so predmet izvajanja gospodarske javne službe po tem odloku. 7. clen Storitve, ki so predmet gospodarske javne službe, so kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji. Uporaba storitev gospodarske javne službe je za uporabnike brezplacna. IV. PRAVICE IN OBVEZNOSTI KONCESIONARJA, KONCEDENTA TER UPORABNIKOV 8. clen Obveznosti koncesionarja so predvsem: - izvajati koncesijo s skrbnostjo strokovnjaka, v skladu z zakoni, drugimi predpisi in koncesijsko pogodbo in zagotavljati uporabnikom enakopravno kontinuirano oskrbo z javnimi dobrinami ter kvalitetno opravljanje gospodarske javne službe, v skladu s predpisi in v javnem interesu; - upoštevati tehnicne, zdravstvene in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem gospodarske javne službe; - kot dober gospodarstvenik uporabljati oziroma vzdrževati objekte, naprave in druga sredstva, namenjena izvajanju gospodarske javne službe; - vzdrževati objekte in naprave koncesije tako, da se, ob upoštevanju casovnega obdobja trajanja koncesije, ohranja njihova vrednost; - omogocati nemoten nadzor nad izvajanjem gospodarske javne službe in koncesije; - skrbeti za tekoce obvešcanje javnosti o dogodkih v zvezi z izvajanjem koncesije; - pravocasno odgovoriti uporabnikom na njihove pobude in pritožbe; - obracunavati pristojbine in druge prispevke, ce so le-ti uvedeni s predpisom; - vodenje evidenc v zvezi z javno službo in izvajanjem koncesije, usklajenih z obcinskimi evidencami; - ažurno in strokovno voditi poslovne knjige; - pripraviti predloge poslovnih nacrtov, letnih programov in dolgorocnih planov gospodarske javne službe in jih predložiti županu in pristojnemu oddelku obcinske uprave v potrditev, pripravljati letna porocila, kakor tudi druge kalkulacije stroškov in prihodkov dejavnosti; - porocati koncedentu o izvajanju koncesije; - v prvotno stanje povrniti nepremicnine, na katerih se je izvajala gospodarska javna služba ter - obvešcati pristojne organe o kršitvah. Natancen obseg, vsebino, nacin izvajanja in ostale parametre pravic in obveznosti koncesionarja, ki so predmet dejavnosti gospodarske javne službe, bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. 9. clen Obveznosti koncedenta so zlasti: - da zagotavlja izvajanje vseh storitev predpisanih z zakonom, s predpisi o nacinu izvajanja gospodarske javne službe in s tem odlokom ter v skladu s pogoji, ki so navedeni v tem odloku; - da zagotavlja takšno višino placil in ceno storitev, da je ob normalnem poslovanju možno zagotoviti ustrezen obseg in kakovost storitev ter vzdrževanje objektov, naprav in opreme iz koncesije, da se lahko, ob upoštevanju casovnega obdobja trajanja koncesije, ohranja njihova vrednost; - da zagotovi sankcioniranje uporabnikov zaradi onemogocanja izvajanja storitev gospodarske javne službe; - da zagotovi sankcioniranje morebitnih drugih nepooblašcenih izvajalcev, ki bi med dobo trajanja koncesije izvajali storitve gospodarske javne službe na podrocju Obcine Trzin ter - pisno obvešcanje koncesionarja o morebitnih ugovorih oziroma pritožbah uporabnikov. Natancen obseg, vsebino, nacin izvajanja in ostale parametre pravic in obveznosti koncedenta, bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. 10. clen Uporabniki imajo od koncesionarja zlasti pravico: - do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev koncesionarja; - do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev; - zahtevati vse obvezne in neobvezne storitve gospodarske javne službe; - vpogleda v evidence oziroma v zbirke podatkov, ki jih vodi koncesionar in se nanašajo nanj ter - uporabljati storitve gospodarske javne službe pod pogoji, dolocenimi z zakonom, s tem odlokom, koncesijsko pogodbo in z drugimi predpisi. Natancen obseg in vsebino pravic ter obveznosti uporabnikov v razmerju do koncesionarja, bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. V. POGOJI, KI JIH MORA IZPOLNJEVATI KONCESIONAR 11. clen Koncesionar je lahko pravna ali fizicna oseba. Vrste in možnosti skupnega nastopa pri izvajanju gospodarske javne službe bo koncedent natancno opredelil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja. 12. clen V prijavi za pridobitev koncesije (prijavi na javni razpis) mora prijavitelj izkazati: - da ne obstajajo razlogi za izkljucitev prijaviteljeve prijave iz sodelovanja v postopku, skladno z dolocbami veljavne zakonodaje, ki ureja javno narocanje in - da izpolnjuje vse ostale osnovne pogoje, ekonomske in financne pogoje ter tehnicne in strokovne pogoje, ki jih koncedent opredeli in doloci v dokumentaciji za izbor koncesionarja za vsakokratno podelitev koncesije. 13. clen Koncesionar mora biti ustrezno zavarovan za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzrocijo pri njem zaposleni ljudje uporabnikom ali drugim osebam in za škodo, ki jo pri izvajanju javne službe povzroci uporabnikom ali drugim osebam. Obseg in vrsta zavarovanja iz prejšnjega odstavka se doloci v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja. VI. JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJU 14. clen Koncedent bo koncesionarju podelil javno pooblastilo, da izvaja gospodarsko javno službo rednega vzdrževanja obcinskih cest na obmocju Obcine Trzin v skladu s predpisi Republike Slovenije in Obcine Trzin ter dolocbami dokumentacije za izbor koncesionarja in koncesijsko pogodbo. Natancen obseg in vsebino javnega pooblastila koncesionarju bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. VII. SPLOŠNI POGOJI ZA IZVAJANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE 15. clen Izvajanje gospodarske javne službe zagotavlja koncesionar z opremo, objekti in napravami, ki so njegova last, jih ima v najemu, posesti ali jih kakorkoli drugace zagotovi. Koncesionar izvaja gospodarsko javno službo v svojem imenu in za svoj racun. Natancen obseg in vsebino splošnih pogojev za izvajanje gospodarske javne službe, bo koncedent dolocil v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. VIII. VRSTA IN OBSEG MONOPOLA ALI NACIN NJEGOVEGA PREPRECEVANJA 16. clen Gospodarsko javno službo izvaja koncesionar na podlagi podeljene koncesije in sklenjene koncesijske pogodbe. 17. clen Koncesionar je po pooblastilu koncedenta edini in izkljucni izvajalec podeljene gospodarske javne službe skladno s tem odlokom. V izjemnih primerih lahko koncesionar, ob soglasju koncedenta in po predpisanem postopku, sklene z drugim usposobljenim izvajalcem pogodbo o zacasni pomoci, v okviru katere lahko druga oseba opravlja posamezne storitve javne službe na koncesijskem obmocju. Kakršenkoli odstop od dolocila zgornjega odstavka bo koncedent opredelil v dokumentaciji za izbor koncesionarja oziroma v koncesijski pogodbi. IX. ZACETEK IN CAS TRAJANJA KONCESIJE 18. clen Koncesijsko razmerje za dejavnost iz 1. clena tega odloka nastane, koncesionar pa pridobi pravice in dolžnosti iz koncesijskega razmerja na nacin, kot to doloca dokumentacija za izbor koncesionarja oziroma koncesijska pogodba. Koncesijska pogodba se lahko po njenem izteku podaljša zgolj iz razlogov in pod pogoji dolocenimi v zakonu in dokumentaciji za izbor koncesionarja oziroma koncesijski pogodbi, najvec do izbire novega koncesionarja ali izvajalca za podrocje predmeta javne službe. 19. clen Koncesijsko razmerje se podeli najvec za obdobje 10 let, pri cemer koncedent natancen cas trajanja koncesije opredeli v dokumentaciji za izbor koncesionarja oziroma v koncesijski pogodbi. X. NACIN PODELITVE KONCESIJE, ORGAN, KI OPRAVI IZBOR KONCESIONARJA IN ORGAN, POOBLAŠCEN ZA SKLENITEV KONCESIJSKE POGODBE 20. clen Koncedent izbere koncesionarja z javnim razpisom, ki se objavi skladno z veljavnimi dolocbami zakonodaje, ki ureja podelitev koncesije za izvajanje gospodarskih javnih služb. Koncesionar mora izpolnjevati pogoje po zakonu, predpisih Obcine Trzin, dolocbah javnega razpisa in dokumentaciji za izbor koncesionarja. V postopku izbire mora koncedent zagotoviti transparentno in enakopravno obravnavanje ponudnikov. 21. clen Sklep o zacetku postopka javnega razpisa sprejme župan. 22. clen Javni razpis se objavi po dolocbah tega odloka in v skladu z zakonom, ki ureja podrocje gospodarskih javnih služb. Javni razpis mora dolocati in vsebovati vse zahtevane informacije, kot jih predvideva podrocna zakonodaja, ta odlok in ostali relevantni predpisi Obcine Trzin. 23. clen Odpiranje prijav, njihovo strokovno presojo ter mnenje o najugodnejšem prijavitelju opravi strokovna komisija, ki jo imenuje župan in ima najmanj tri clane. Njena sestava in naloge se dolocijo skladno z relevantno zakonodajo. 24. clen Po koncanem javnem odpiranju, ki ga vodi strokovna komisija, ta pregleda prijave in ugotovi ali izpolnjujejo razpisne pogoje. Komisija posreduje porocilo (obrazloženo mnenje) obcinski upravi, ki vodi postopek izbire koncesionarja. Ko obcinska uprava prejme porocilo komisije, izda pristojni organ odlocitev o izbiri. 25. clen Koncesijsko pogodbo sklene v imenu koncedenta župan. 26. clen S koncesijsko pogodbo koncedent in koncesionar uredita vsa medsebojna razmerja v zvezi s koncesijo, tveganja, ki jih nosi posamezna pogodbena stranka, in druga vprašanja, ki jih mora urediti koncesijska pogodba po zakonu, ki ureja gospodarske javne službe. V koncesijski pogodbi se dolocijo tudi pogodbene kazni za primer kršitev obveznosti koncesionarja. XI. VIRI FINANCIRANJA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE 27. clen Koncesionar si zagotavlja placilo za opravljene storitve gospodarske javne službe z zaracunavanjem opravljenih storitev koncedentu, storitve pa se financirajo iz proracuna Obcine Trzin ter drugih virov. 28. clen Cenik storitev in nacin usklajevanja cen se doloci v koncesijski pogodbi. XII. NACIN PLACILA KONCESIONARJA ALI NACIN PLACILA ODŠKODNINE ZA IZVRŠEVANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE OZIROMA VARŠCINE 29. clen Placilo za izvajanje gospodarske javne službe je mesecno in se obracunava skladno s cenikom storitev za pretekli mesec na podlagi potrjenih izvedenih storitev. Natancen nacin placila, placilni pogoji iz ostale zadeve vezane na placevanje storitev gospodarske javne službe bo koncedent specificiral v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. XIII. NADZOR NAD IZVAJANJEM GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE 30. clen Nadzor nad izvajanjem podeljene koncesije izvaja obcinska uprava v okviru danih pooblastil. Celotna vsebina nadzora bo detajlno opredeljena v dokumentaciji za izbor koncesionarja. 31. clen Nadzor nad izvajanjem pogodbe lahko opravlja tudi notranja revizija, zunanja revizija in Nadzorni odbor obcine. 32. clen Nadzor nad izvajanjem dolocil tega odloka lahko izvaja tudi obcinska inšpekcija. 33. clen Financni nadzor nad poslovanjem koncesionarja izvaja obcinska uprava. Medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem strokovnega in financnega nadzora uredita koncedent in koncesionar s koncesijsko pogodbo. XIV. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA 34. clen Koncesijsko razmerje preneha: - s prenehanjem koncesijske pogodbe, - s prenehanjem koncesionarja, - z odvzemom koncesije, - s prevzemom gospodarske javne službe v režijski obrat ter - iz drugih razlogov opredeljenih v koncesijski pogodbi in razlogov, kot jih doloca veljavna zakonodaja na podrocju javnega narocanja. Koncesijsko razmerje preneha z upravno odlocbo. V primeru predcasnega prenehanja koncesijskega razmerja lahko koncedent zaradi nemotenega zagotavljanja dejavnosti gospodarske javne službe podeli zacasno koncesijo ali posamezna dela, ki so predmet koncesije, drugemu izvajalcu v skladu s predpisi o javnem narocanju po postopku s pogajanji brez predhodne objave in takoj zacne postopek za izbiro novega koncesionarja. 35. clen Koncesijska pogodba preneha: - po preteku casa, za katerega je bila sklenjena, - z (enostranskim) koncedentovim razdrtjem, - z odstopom od koncesijske pogodbe, - s sporazumno razvezo in - iz drugih razlogov opredeljenih v koncesijski pogodbi in razlogov, kot jih doloca veljavna zakonodaja na podrocju javnega narocanja. 36. clen Koncesijska pogodba preneha s pretekom casa, za katerega je bila koncesijska pogodba sklenjena. 37. clen Koncesijska pogodba lahko z (enostranskim) koncedentovim razdrtjem preneha iz razlogov, ki jih doloca veljavna zakonodaja na podrocju javnega narocanja, javno-zasebnega partnerstva in podrocju gospodarskih javnih služb. Prav tako lahko koncesija preneha s koncedentovim enostranskim odstopom iz razlogov, ki jih koncedent opredeli v dokumentaciji za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. Enostransko razdrtje koncesijske pogodbe ni dopustno v primeru, ce je do okolišcin, ki bi takšno prenehanja utemeljevale, prišlo zaradi višje sile ali drugih nepredvidljivih in nepremagljivih okolišcin. 38. clen Vsaka stranka lahko odstopi od koncesijske pogodbe: - ce je to v koncesijski pogodbi izrecno doloceno, - ce druga stranka krši koncesijsko pogodbo, pod pogoji in na nacin, kot je v njej doloceno. Ne šteje se za kršitev koncesijske pogodbe akt ali dejanje koncedenta v javnem interesu, ki je opredeljen v zakonu ali na zakonu temeljecem predpisu, ki se neposredno in posebej nanaša na koncesionarja in je sorazmeren s posegom v koncesionarjeve pravice. 39. clen Koncedent in koncesionar lahko med trajanjem koncesijske pogodbe, pod pogoji dolocenimi v koncesijski pogodbi, sporazumno razvežeta koncesijsko pogodbo v primeru, ce ugotovita, da je zaradi bistveno spremenjenih okolišcin ekonomskega ali sistemskega znacaja oziroma drugih enakovredno ocenjenih okolišcin nadaljnje opravljanje dejavnosti iz koncesijske pogodbe nesmotrno ali nemogoce. 40. clen Koncesijsko razmerje preneha v primeru prenehanja koncesionarja. V primeru, da ima koncesionar univerzalnega pravnega naslednika, lahko koncedent spremeni koncesijsko pogodbo, skladno z dolocili zakonodaje s podrocja javnega narocanja. 41. clen Koncedent lahko odvzame koncesijo koncesionarju: - ce ne zacne z opravljanjem koncesionirane javne službe v za to, s koncesijsko pogodbo, dolocenem roku, - ce je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot javna služba ali kot koncesionirana javna služba; - ce se dejavnost ne izvaja redno, strokovno, pravocasno ter zato povzroca motnje v izvajanju javne službe; - zaradi ponavljajocih kršitev predpisov ali koncesijske pogodbe. Koncedent pisno opozori koncesionarja na kršitve, ki so razlog za odvzem koncesije, mu doloci primeren rok za odpravo kršitev in ga opozori, da bo v nasprotnem primeru uvedel postopek odvzema koncesije. Koncedent mora koncesionarju o odvzemu koncesije izdati odlocbo. Koncesijsko razmerje preneha z dnem pravnomocnosti odlocbe o odvzemu koncesije. Odvzem koncesije ni dopusten v primeru, ce je do okolišcin, ki bi takšno prenehanje utemeljevale, prišlo zaradi višje sile ali drugih nepredvidljivih in nepremagljivih okolišcin. V primeru odvzema iz druge alinee prvega odstavka je koncedent dolžan koncesionarju povrniti tudi odškodnino, v kolikor so za to izpolnjeni pogoji po splošnih pravilih odškodninskega prava. XV. DRUGE SESTAVINE, POTREBNE ZA DOLOCITEV IN IZVAJANJE GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE 42. clen Višja sila in druge nepredvidljive okolišcine so izredne, nepremagljive in nepredvidljive okolišcine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje pogodbenih strank (v celoti tuje pogodbenim strankam). Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, vojna ali ukrepi oblasti, pri katerih izvajanje gospodarske javne službe ni možno na celotnem obmocju obcine ali na njenem delu na nacin, ki ga predpisuje koncesijska pogodba. Višja sila in druge nepredvidene izredne okolišcine bodo konkretizirane v okviru dokumentacije za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi. Prav tako bo koncedent v dokumentaciji za izbor koncesionarja in v koncesijski pogodbi opredelil tudi vse preostale medsebojne obveznosti in pravice iz naslova višjih sil in nepredvidenih izrednih okolišcin. 43. clen Ce nastanejo po sklenitvi koncesijske pogodbe okolišcine, ki bistveno otežujejo izpolnjevanje obveznosti koncesionarja in to v takšni meri, da bi bilo kljub posebni naravi koncesijske pogodbe nepravicno pogodbena tveganja prevaliti pretežno ali izkljucno le na koncesionarja, ima koncesionar pravico zahtevati spremembo koncesijske pogodbe. Spremenjene okolišcine iz prejšnjega odstavka niso razlog za enostransko prenehanje koncesijske pogodbe. O nastopu spremenjenih okolišcin se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju koncesijske pogodbe v takih pogojih. Kljub spremenjenim okolišcinam je koncesionar dolžan izpolnjevati obveznosti iz koncesijske pogodbe. 44. clen Za vsa razmerja med koncedentom in koncesionarjem ter koncesionarjem in uporabniki storitev gospodarske javne službe se uporablja izkljucno pravni red Republike Slovenije. XVI. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 45. clen Postopek za podelitev koncesije po tem odloku se pricne najkasneje v 60 dneh po uveljavitvi odloka. Gospodarska družba, ki ima ob uveljavitvi tega odloka z obcino sklenjeno pogodbo za redno vzdrževanje obcinskih cest, opravlja delo po tej pogodbi do izteka njenega roka ali do uveljavitve pogodbe, sklenjene z izbranim koncesionarjem v skladu s tem odlokom, ce do poteka roka navedene pogodbe koncesijska pogodba še ni sklenjena. 46. clen Ta odlok zacne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Obcine Trzin. Številka: 9-3/2019 ŽUPAN: Datum: 27. 11. 2019 Peter LOŽAR, l. r. ...... Na podlagi 32., 35. in 37. clena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO in 127/06 – ZJZP, 38/10 - ZUKN in 57/11 - ORZGJS40), 21. clena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07-uradno precišceno besedilo 2, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10, 40/12 – ZUJF 14/15 ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 20. clena Statuta Obcine Domžale (Uradni vestnik Obcine Domžale št. 9/11-uradno precišceno besedilo 2), 17. clena Statuta Obcine Mengeš (Uradni vestnik Obcine Mengeš, št. 1/15), 20. clena Statuta Obcine Lukovica (Uradni vestnik Obcine Lukovica, št. 9/11 in 15/14), 17. clena Statuta Obcine Moravce (Uradni vestnik Obcine Moravce, št. 1/95, 3/95, 1/96, 5/96, 6/96 in 7/98) in 18. clena Statuta Obcine Trzin (Uradni vestnik Obcine Trzin, št. 2/06-uradno precišceno besedilo in 8/06), je Obcinski svet Obcine Trzin na 9. redni seji, dne 27. novembra 2019, sprejel naslednji: ODLOK o koncesiji za gospodarski javni službi obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov I. SPLOŠNE DOLOCBE 1. clen (uvodne ugotovitve) (1) Ta odlok je koncesijski akt, s katerim se zaradi zagotovitve sodelovanja pri skupnem izvajanju storitev obveznih gospodarskih javnih služb za obcine Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravce in Trzin (v nadaljevanju: obcine koncedentke), dolocijo predmet in pogoji za podelitev koncesije za izvajanje obveznih gospodarskih javnih služb obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov ter ureja druga vprašanja v zvezi z izvajanjem podeljene koncesije. (2) Izvajanje gospodarskih javnih služb iz prejšnjega odstavka se pri obcinah koncedentkah zagotavlja s horizontalnim povezovanjem z obcinami, ki so 15.12.2009 sklenile skupno Pogodbo o pristopu obcin širše Ljubljanske regije k sofinanciranju nadgradnje regijskega centra za ravnanje z odpadki Ljubljana – RCERO Ljubljana, zaradi uresnicitve skupnih ciljev zagotavljanja storitev javnih služb iz prejšnjega odstavka z zaokrožitvijo, enotnostjo in optimalno izkorišcenostjo Regionalnega centra za ravnanje z odpadki (RCERO) kot infrastrukture predmetnih javnih služb, doseganja skupnih ciljev na podrocju ponovne uporabe komunalnih odpadkov skladno z Direktivo Evropske komisije 2008/98/ES ter zaradi znižanja stroškov storitev za uporabnike v javnem interesu. (3) Obcine koncedentke so ustanoviteljice Javnega komunalnega podjetja Prodnik d.o.o., ki na dan sprejetja tega odloka izvaja obvezne gospodarske javne službe zbiranja komunalnih odpadkov, obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov. 2. clen (predmet odloka) (1) Koncesija po tem odloku se podeli za obdobje 10 let neposredno družbi JP VOKA SNAGA, d.o.o., Vodovodna cesta 90, 1000 Ljubljana, maticna št. 5046688000. (v nadaljevanju: koncesionar) skladno s predpisi, ki urejajo postopek podelitve koncesije za gospodarske javne službe. (2) Pogoj za obstoj koncesijskega razmerja je, da poslovni delež v koncesionarju in poslovni delež v družbi JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o., Verovškova ulica 70, 1000 Ljubljana, ki ima v lasti stoodstotni poslovni delež koncesionarja, razen v primeru dolocenim z zakonom, ni prenesen na osebo zasebnega prava. Koncesionar je dolžan obvestiti obcine koncedentke o vsaki statusni spremembi, vkljucno s kontrolno spremembo kapitalske strukture. Ce koncesionar tega v razumnem roku ne stori, ce je zaradi sprememb prizadet interes obcin koncedentk, ali ce so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe ali pogoji podelitve koncesije, obcine koncedentke pod pogoji iz tega odloka, razdrejo koncesijsko pogodbo. (3) Pogoja za veljavnost koncesijskega razmerja sta sklenjena veljavna pogodba o najemu infrastrukturnih objektov in naprav iz 7. clena tega odloka, sklenjena med koncesionarjem in lastnikom infrastrukture ter veljavno okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje infrastrukturnih objektov RCERO v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja. 3. clen (pojmi in izrazi v odloku) (1) V tem odloku uporabljeni pojmi in izrazi pomenijo: - »gospodarska javna služba« oziroma »javna služba« (v ednini oziroma dvojini): sta obvezni gospodarski javni službi obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov; - »obcine koncedentke«: so Obcina Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravce in Trzin, posamicno oziroma skupno; - »obcinski svet«: je obcinski svet Obcine Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravce in Trzin, posamicno oziroma skupno; - »koncesija«: je skupen izraz za koncesijo za izvajanje gospodarskih javnih služb iz prvega clena; termin »koncesija« se uporablja zaradi ureditve pravnega razmerja v zakonu, ki ureja gospodarske javne službe, ceprav Direktiva o koncesijah tako pravno razmerje izkljucuje iz osebne/stvarne veljavnosti direktive; - »koncesionar«: je JP VOKA SNAGA, d.o.o., Vodovodna cesta 90, 1000 Ljubljana, maticna št. 5046688000; - »izvajalec javne službe«: je koncesionar po tem odloku; - »dolocene vrste komunalnih odpadkov«: so mešani komunalni odpadki, katerih ostanki se po obdelavi odložijo na odlagališcih nenevarnih odpadkov; - »povzrocitelj odpadkov«: je vsaka oseba na obmocju obcine Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravce in Trzin, katere delovanje ali dejavnost povzroca nastajanje odpadkov (izvirni povzrocitelj odpadkov; - »uporabniki«: so vsi povzrocitelji odpadkov iz predhodne alineje. (2) Ostali izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot ga doloca zakon, ki ureja varstvo okolja in drugi predpisi, ki urejajo dejavnosti ravnanja z odpadki. II. VSEBINA IN OBSEG IZVAJANJA JAVNIH SLUŽB 4. clen (vsebina javnih služb) Vsebino in dejavnosti, ki jih zajemata gospodarski javni službi iz 1. clena tega odloka, podrobneje dolocajo zakon, podzakonski predpisi in Odlok Mestne obcine Ljubljana, ki ureja obdelavo dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov ter odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki posamezne obcine koncedentke. 5. clen (loceni racunovodski izkazi) Koncesionar mora zagotoviti locene racunovodske izkaze za dejavnost obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov, odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanje komunalnih odpadkov in druge dejavnosti v skladu s slovenskimi racunovodskimi standardi in Zakonom o preglednosti financnih odnosov in locenem evidentiranju razlicnih dejavnosti. 6. clen (obmocje izvajanja koncesioniranih gospodarskih javnih služb) (1) Koncesionirani gospodarski javni službi iz 1. clena tega odloka se zagotavljata na obmocju obcin koncedentk. (2) Uporabniki imajo pravico do uporabe storitev javnih služb na pregleden in nepristranski nacin pod pogoji, dolocenimi z zakonom, ki ureja varstvo okolja in na njegovi podlagi sprejetih predpisov. (3) Storitve javnih služb so kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji. Uporaba storitev javnih služb je v obsegu, ki ga dolocajo zakoni in predpisi o nacinu izvajanja gospodarskih javnih služb, za uporabnike obvezna. 7. clen (objekti in naprave potrebni za izvajanje javnih služb) (1) Objekti in naprave, potrebni za izvajanje javnih služb, so Regijski center za ravnanje z odpadki Ljubljana – RCERO LJUBLJANA (v nadaljevanju: RCERO), na lokaciji Barje v Ljubljani, katerega najemnik je koncesionar JP VOKA SNAGA, d.o.o., Vodovodna cesta 90, 1000 Ljubljana, katerega lastnik stoodstotnega lastninskega deleža je JAVNI HOLDING Ljubljana, d.o.o. ter drugi objekti in naprave za obdelavo mešanih komunalnih odpadkov in odlagališce z objekti, napravami in omrežjem za odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov v najemu koncesionarja ali obcin, ki sodelujejo pri skupnem izvajanju javnih služb. (2) Najemno razmerje se dokazuje z najemno pogodbo med lastniki infrastrukture in najemnikom. (3) Najemna pogodba se ne sme bistveno spremeniti od najemne pogodbe, ki je bila veljavna v trenutku sprejema tega odloka. III. OBVEZNOSTI IN JAVNA POOBLASTILA KONCESIONARJA, KI SODELUJE PRI IZVAJANJU JAVNIH SLUŽB 8. clen (obveznosti koncesionarja) Dolžnosti koncesionarja so zlasti: 1. v javnem interesu kvalitetno, pravocasno in v ustreznem obsegu sproti in takoj opravljati javni službi, v skladu z zakonom in drugimi predpisi, v skladu z odloki ter koncesijsko pogodbo; 2. upoštevati tehnicne, zdravstvene in druge normative in standarde, povezane z izvajanjem javnih služb, zlasti pa v tem okviru skrbeti za ekološko usmerjeno ravnanje z odpadki; 3. izvajati javni službi skladno s programom za obvladovanje kakovosti poslovanja, ki ga na podlagi javnega pooblastila izdela vsako leto do konca junija za naslednje leto; 4. zagotoviti ustrezno zavarovanje nevarnih ali zdravju škodljivih odpadkov ter odpraviti napake na objektih in napravah, ki utegnejo povzrociti vecjo škodo na okolju ali zdravju ljudi najkasneje v roku 12 ur od ugotovitve napake oziroma prejema obvestila uporabnikov (interventno izvajanje javnih služb), ne glede na navedeno pa nemoteno sproti sprejemati vse odpade s podrocja obcin koncedentk; 5. uporabljati objekte, naprave in druga sredstva za izvajanje javne službe kot dober gospodar, jih tekoce vzdrževati in odpraviti morebitne napake, okvare in pomanjkljivosti, ki neposredno ne ogrožajo varstva okolja ali zdravja ljudi v roku 14 dni od ugotovitve oziroma prejema obvestila uporabnikov, ne glede na navedeno pa nemoteno sproti sprejemati vse odpade s podrocja obcin koncedentk; 6. odlocati v upravnem postopku v vseh upravnih zadevah iz naslova izvajanja javnih služb; 7. obracunavati pristojbine in druge prispevke v skladu s predpisi; 8. pripravljati (letne in dolgorocne) programe za izvajanje javnih služb in kalkulacije prihodkov in odhodkov dejavnosti in najmanj enkrat letno obcinam koncedentkam porocati o izvajanju javnih služb; 9. svetovati in pomagati obcinam koncedentkam pri pripravi razvojnih in investicijskih nacrtov ter projektov za pridobivanje financnih sredstev v okviru javnih razpisov ter drugih virov; 10. voditi vse predpisane evidence in katastre, obvešcati pristojne organe o kršitvah, ažurno odgovarjati na pritožbe in/ali pobude uporabnikov, omogocati nemoten nadzor v zvezi z izvajanjem koncesije in skrbeti za tekoce obvešcanje javnosti o dogodkih v zvezi z izvajanjem javnih služb. IV. FINANCIRANJE JAVNIH SLUŽB 9. clen (viri financiranja) (1) Javni službi se financirata: - s ceno storitev javnih služb, - iz sredstev, zbranih od prodaje frakcij, sposobnih ponovne snovne ali energetske uporabe, - iz okoljske dajatve, - iz proracuna, - iz drugih virov. (2) Cena storitev javnih služb se oblikuje skladno s predpisom, ki doloca metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih obcinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. (3) Koncesionar ima na podlagi tega odloka pooblastilo za predlaganje cen storitev javne službe. (4) Predlagana cena ne sme biti višja od cene storitev, ki je dolocena za uporabnike na obmocju Mestne Obcine Ljubljana, ki je investitor Regijskega centra za ravnanje z odpadki Ljubljana – RCERO. (5) Organ, ki v imenu oziroma, ki za racun koncesionarja po tem odloku sprejme cene doloca zakon ali odlok. (6) Kolikor ni drugace doloceno z zakonom ali odlokom je za obcine, ki so clanice Sveta RCERO, po pooblastilu iz tega odloka, pristojni organ za sprejem cene Svet RCERO Ljubljana, ustanovljen z Aktom o ustanovitvi sveta RCERO Ljubljana. (7) Podrobnosti v zvezi z obracunom javne službe obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov se uredijo skladno z dolocili odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki posamezne obcine koncedentke, ki doloca nacin obracunavanja storitev javne službe zbiranja komunalnih odpadkov. (8) Ažurirane baze podatkov in evidence o uporabnikih storitev, ki se vodijo na podlagi odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki posamezne obcine koncedentke, je izvajalec zbiranja komunalnih odpadkov dolžan posredovati koncesionarju iz tega odloka po prejemu njegove utemeljene zahteve. 10. clen (koncesijska dajatev) Koncesionar obcinam koncedentkam ne placuje koncesijske dajatve. V. KONCESIJA 11. clen (sklenitev koncesijske pogodbe) (1) Koncesionar pridobi pravice in dolžnosti iz koncesijskega razmerja s sklenitvijo koncesijske pogodbe za vsako izmed obcin koncedentk po tem odloku. (2) Šteje se, da je koncesijska pogodba veljavno sklenjena, ko jo podpišejo koncesionar in vsi župani obcin koncedentk. 12. clen (koncesijska pogodba) S koncesijsko pogodbo se uredijo naloge in dejavnosti koncesionarja, odgovornost in pravice ter obveznosti do obcin koncedentk in uporabnikov. 13. clen (koncesionarjev pravni monopol) (1) Koncesionar ima na podlagi koncesijske pogodbe na celotnem obmocju obcine: - izkljucno oziroma posebno pravico opravljati javni službi iz 1. clena tega odloka, - dolžnost zagotavljati uporabnikom kontinuirano izvajanje in kvalitetno opravljanje javnih služb, v skladu s predpisi in v javnem interesu. (2) Koncesionar, ki ima izkljucno pravico opravljanja dejavnosti iz 1. clena, mora dejavnosti opravljati v svojem imenu in za svoj racun. 14. clen (trajanje in podaljšanje koncesijske pogodbe) (1) Koncesijska pogodba se sklene za obdobje 10 let. (2) Koncesijsko razmerje in izvajanje koncesije pricne teci skladno s terminskim planom pricetka dovažanja odpadkov v RCERO Ljubljana, ki ga izdela upravljavec RCERO Ljubljana in se doloci v koncesijski pogodbi. Terminski plan lahko do pricetka teka koncesijskega razmerja (iz prejšnjega stavka) pogodbeni stranki sporazumno uskladita. (3) Trajanje koncesijske pogodbe se lahko podaljša zgolj iz razlogov, dolocenih z zakonom. 15. clen (razmerje do podizvajalcev) Koncesionar mora tudi v primeru delnega izvajanja javne službe preko pogodbe s podizvajalcem, v razmerju do obcin koncedentk in uporabnikov ter tretjih oseb v zvezi s tem, nastopati v svojem imenu in za svoj racun. VI. NADZOR 16. clen (nadzor nad izvajanjem javnih služb) (1) Nadzor nad izvajanjem javnih služb izvaja pristojni organ oziroma služba obcinske uprave koncedentk. Nadzor lahko zajema vse okolišcine v zvezi z izvajanjem javnih služb, zlasti pa zakonitost in strokovnost izvajanja. (2) Obcine koncedentke lahko za posamezna strokovna in druga opravila pooblastijo pristojno strokovno službo oziroma drugo institucijo. (3) Ce pristojni organ obcine koncedentke ugotovi, da koncesionar ne izpolnjuje pravilno obveznosti iz koncesijskega razmerja, mu lahko z upravno odlocbo naloži izpolnitev teh obveznosti, oziroma drugo ravnanje, ki izhaja iz koncesijskega akta ali koncesijske pogodbe. 17. clen (inšpekcijski nadzor) Nadzor nad izvajanjem dolocil tega odloka izvaja tudi obcinski ali medobcinski inšpektorat, ki je pristojen za vodenje postopkov o ugotovljenih prekrških ter ostali državni organi, ki imajo takšno pristojnost po samem zakonu. 18. clen (financni nadzor) (1) Financni nadzor nad poslovanjem koncesionarja izvaja notranja financna revizija oziroma imajo obcine koncedentke pravico, da najamejo zunanjega revizorja za preveritev dela poslovanja, ki se nanaša na opravljanje koncesije. Medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem strokovnega in financnega nadzora uredijo obcine koncedentke in koncesionar s koncesijsko pogodbo. (2) Koncesionar mora obcinam koncedentkam omogociti odrejeni nadzor, vstop v svoje poslovne prostore, pregled objektov in naprav koncesije ter omogociti vpogled v dokumentacijo (letne racunovodske izkaze …), v kataster javne službe oziroma vodene zbirke podatkov, ki se nanašajo nanjo ter nuditi zahtevane podatke in pojasnila. (3) Nadzor je lahko napovedan ali nenapovedan. V primeru nenapovedanega nadzora morajo obcine koncedentke to sporociti pisno in navesti vzrok nenapovedanega nadzora. (4) Obcine koncedentke izvršijo napovedan nadzor s poprejšnjo napovedjo, praviloma najmanj 15 dni pred izvedbo. Nadzor mora potekati tako, da ne ovira opravljanja redne dejavnosti koncesionarja in tretjih oseb, praviloma le v poslovnem casu koncesionarja. Izvajalec nadzora se izkaže s pooblastilom obcin koncedentk. (5) O nadzoru se napravi zapisnik, ki ga podpišeta predstavnika koncesionarja in obcin koncedentk oziroma pooblašcenec obcin koncedentk. VII. RAZMERJA KONCESIONARJA DO UPORABNIKOV IN OBCIN KONCEDENTK 19. clen (izvajanje javnih služb) Koncesionar je dolžan izvajati javni službi, ki sta predmet koncesije, na nacin, kot je dolocen v zakonu, ki ureja varstvo okolja, podzakonskih predpisih in odloku Mestne obcine Ljubljana, ki ureja obdelavo dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov in drugih predpisih ter splošnih aktih, izdanih po javnem pooblastilu. 20. clen (obracun storitev gospodarskih javnih služb) (1) Storitve javnih služb iz tega odloka uporabnikom obracunava koncesionar, na podlagi ažuriranih baz podatkov, ki mu jih posreduje izvajalec javne službe zbiranja dolocenih vrst odpadkov za obmocje posamezne obcine koncedentke. (2) Izvajalec javne službe zbiranja dolocenih vrst komunalnih odpadkov in koncesionar se lahko dogovorita, da storitve javnih služb iz tega odloka obracunava izvajalec javne službe zbiranja dolocenih vrst komunalnih odpadkov, pri cemer vrši obracun in izterjavo za racun koncesionarja izvajalec javne službe zbiranja dolocenih vrst komunalnih odpadkov. (3) V primeru iz 2. odstavka izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov za izvedbo teh podeljenih nalog obracuna upravicene stroške, katerih nadomestilo zajema stroške obracuna, pošiljanja racunov, placilnega prometa, izterjave, sodne stroške ter odpise terjatev in znašajo 5% stroškov storitev od višine racuna za sprejeto kolicino odpadkov. (4) Izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov in koncesionar v primeru iz 2. in 3. odstavka tega clena medsebojna razmerja uredita s pogodbo. 21. clen (obvešcanje o statusnih spremembah) Koncesionar je dolžan takoj obvestiti obcine koncedentke o vsaki nameravani in izvedeni statusni spremembi, vkljucno s kontrolno spremembo kapitalske strukture. Ce koncesionar tega takoj ne stori, ce je zaradi sprememb prizadet interes obcin koncedentk, ali ce so zaradi sprememb bistveno spremenjena razmerja iz koncesijske pogodbe, lahko obcine koncedentke na nacin in pod pogoji kot je to doloceno v tem odloku, koncesijsko pogodbo razdrejo. 22. clen (obvešcanje obcin koncedentk) Koncesionar mora pisno sporocati obcinam koncedentkam o vseh pomembnih dogodkih in okolišcinah, ki bi lahko vplivale na izvajanje javne službe, kot so: - postopki poravnave, arbitražni postopki ali sodni spori koncesionarja v zvezi s koncesijo; - stavke in drugi dogodki, zaradi katerih pride do motenj v izvajanju javnih služb; - poškodbe infrastrukture, ki onemogocajo izvajanje koncesionirane dejavnosti; - v vseh primerih višje sile. 23. clen (odgovornost koncesionarja) (1) Za izvajanje javnih služb je ne glede na dolocbe prejšnjih clenov odgovoren koncesionar kot izvajalec javnih služb. (2) Koncesionar kot izvajalec javnih služb je v skladu z zakonom odgovoren tudi za škodo, ki jo pri opravljanju ali v zvezi z opravljanjem javnih služb povzrocijo pri njem zaposleni ljudje ali pogodbeni (pod)izvajalci obcini, uporabnikom ali tretjim osebam. (3) Koncesionar je pred sklenitvijo koncesijske pogodbe, dolžan iz naslova splošne civilne odgovornosti (vkljucno z razširitvijo na druge nevarnostne vire), z zavarovalnico skleniti zavarovalno pogodbo za škodo z najnižjo višino enotne zavarovalne vsote, doloceno s koncesijsko pogodbo - zavarovanje dejavnosti (za škodo, ki jo z nerednim ali nevestnim opravljanjem javnih služb ali v zvezi z opravljanjem javnih služb povzrocijo pri njem zaposlene osebe ali pogodbeni (pod)izvajalci Obcini uporabnikom ali tretjim osebam). 24. clen (dolžnosti in pravice obcin koncedentk) (1) Dolžnosti obcin koncedentk so zlasti: - da zagotavljajo pogoje za izvajanje vseh storitev, predpisanih z zakonom, predpisi o nacinu izvajanja gospodarskih javnih služb ter v skladu s pogoji, ki so navedeni v tem odloku; - da zagotovijo sankcioniranje uporabnikov zaradi onemogocanja izvajanja storitev gospodarskih javnih služb; - da zagotovijo sankcioniranje morebitnih drugih nepooblašcenih izvajalcev, ki bi med dobo trajanja te koncesije izvajali storitev gospodarskih javnih služb na obmocju Obcine; - pisno obvešcanje koncesionarja o morebitnih ugovorih oziroma pritožbah uporabnikov. (2) Pravice obcin koncedentk so zlasti: - nadzor nad izvajanjem gospodarskih javnih služb in financni nadzor; - druge pravice, dolocene s predpisi, tem odlokom in koncesijsko pogodbo. 25. clen (pravice uporabnikov) (1) Uporabniki imajo do koncesionarja zlasti pravico: - do trajnega, rednega in nemotenega zagotavljanja storitev, - pravico do enake obravnave glede kakovosti in dostopnosti storitev, - uporabljati storitve javnih služb pod pogoji, dolocenimi z zakonom, s tem odlokom in z drugimi predpisi. (2) Uporabnik storitev javnih služb se lahko v zvezi z izvajanjem javnih služb pritoži koncesionarju in obcinam koncedentkam, ce meni, da je bila storitev javne službe opravljena v nasprotju s tem odlokom. 26. clen (dolžnosti uporabnikov) (1) Uporabniki imajo do koncesionarja in obcin koncedentk zlasti dolžnost: - upoštevati navodila koncesionarja in omogociti neovirano opravljanje storitev javnih služb, - prijaviti vsa dejstva, pomembna za izvajanje javnih služb oziroma sporociti koncesionarju vsako spremembo. (2) Inšpektor lahko na pobudo koncesionarja odredi uporabniku storitev, da zagotovi vse, kar je potrebno za izvedbo storitev javnih služb. VIII. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA 27. clen (nacini prenehanja koncesijskega razmerja) (1) Razmerje med obcinami koncedentkami in koncesionarjem preneha: - s prenehanjem koncesijske pogodbe, - s prenehanjem koncesionarja, - z odvzemom koncesije, - z odkupom koncesije. (2) Razmerje med obcinami koncedentkami in koncesionarjem preneha z upravno odlocbo. 28. clen (prenehanje koncesijske pogodbe) (1) Koncesijska pogodba preneha: - po preteku casa, za katerega je bila sklenjena, - z enostranskim razdrtjem, - z odstopom od koncesijske pogodbe. (2) Ne glede na razloge prenehanja koncesijske pogodbe mora koncesionar opravljati javno službo do izbora novega koncesionarja, vendar ne vec kot 1 (eno) leto po prenehanju koncesijske pogodbe. 29. clen (potek roka koncesije) Koncesijska pogodba preneha s pretekom casa, za katerega je bila koncesijska pogodba sklenjena. 30. clen (razdrtje koncesijske pogodbe) (1) Koncesijska pogodba lahko z enostranskim razdrtjem obcin koncedentk preneha: - postopek zaradi insolventnosti, drug postopek prisilnega prenehanja ali likvidacijski postopek pri koncesionarju, - ce je bila koncesionarju izdana sodna ali upravna odlocba zaradi kršitve predpisov, koncesijske pogodbe ali upravnih aktov, izdanih za izvajanje koncesije, na podlagi katere utemeljeno ni mogoce pricakovati nadaljnjega pravilnega izvajanja koncesije, - ce je po sklenitvi koncesijske pogodbe ugotovljeno, da je koncesionar dal zavajajoce in neresnicne podatke, ki so vplivali na podelitev koncesije, - ce koncesionar predpise ali koncesijsko pogodbo krši tako, da nastaja vecja škoda uporabnikom njegovih storitev ali tretjim osebam, - ce se z dokumentiranimi ugotovitvami nadzora ugotovi, da koncesionar v bistvenem delu ni izpolnil svoje obveznosti iz koncesijske pogodbe, - ce koncesionar ne dovoli obcinam koncedentkam opravljanja nadzora iz 16. do 18. clena tega odloka, - ce koncesionar ne izpolnjuje pogoja za obstoj koncesijskega razmerja iz 2. odstavka 2. clena tega odloka, - ce koncesionar nima veljavnega okoljevarstvenega dovoljenja za obratovanje infrastrukturnih objektov RCERO, v skladu z zakonom, ki ureja varstvo okolja. (2) Koncesionar lahko razdre koncesijsko pogodbo, ce obcine koncedentke ne izpolnjujejo svojih obveznosti iz koncesijske pogodbe, tako, da to koncesionarju onemogoca izvajanje koncesijske pogodbe. (3) Enostransko razdrtje koncesijske pogodbe ni dopustno v primeru, ce je do okolišcin, ki bi takšno prenehanja utemeljevale, prišlo zaradi višje sile ali drugih nepredvidljivih in nepremagljivih okolišcin. 31. clen (odstop od koncesijske pogodbe) (1) Vsaka stranka lahko odstopi od koncesijske pogodbe: - ce je to v koncesijski pogodbi izrecno doloceno, - ce druga stranka krši koncesijsko pogodbo, pod pogoji in na nacin, kot je v njej doloceno, - ce se pogodba o najemu infrastrukturnih objektov in naprav iz 7. clena tega odloka sklenjena med koncesionarjem in lastnikom infrastrukture bistveno spremeni od pogodbe o najemu, ki je bila veljavna v trenutku sprejema tega odloka oziroma ce pogodba o najemu preneha veljati in ni sklenjena nova. (2) Ne šteje se za kršitev koncesijske pogodbe akt ali dejanje obcin koncedentk v javnem interesu, ki je opredeljen v zakonu ali na zakonu oprtem predpisu, ki se neposredno in posebej nanaša na koncesionarja in je sorazmeren s posegom v koncesionarjeve pravice. 32. clen (prenehanje koncesionarja) (1) Koncesijsko razmerje preneha v primeru prenehanja koncesionarja. (2) Koncesijsko razmerje ne preneha, ce so izpolnjeni z zakonom in koncesijsko pogodbo doloceni pogoji za obvezen prenos koncesije na tretjo osebo (vstopna pravica tretjih) ali v primeru prenosa koncesije na koncesionarjeve univerzalne pravne naslednike (pripojitev, spojitev, prenos premoženja, preoblikovanje, …). V teh primerih lahko obcine koncedentke pod pogoji iz koncesijskega akta ali koncesijske pogodbe razdrejo koncesijsko pogodbo ali od koncesijske pogodbe odstopijo. 33. clen (odvzem koncesije) (1) Koncesijsko razmerje preneha, ce obcine koncedentke v skladu s koncesijskim aktom koncesionarju koncesijo odvzamejo. Obcine koncedentke lahko odvzamejo koncesijo koncesionarju: - ce ne zacne z opravljanjem koncesionirane javne službe v za to, s koncesijsko pogodbo, dolocenem roku, - ce je v javnem interesu, da se dejavnost preneha izvajati kot javna služba ali kot koncesionirana javna služba. (2) Obcine koncedentke morajo koncesionarju o odvzemu koncesije izdati odlocbo. Koncesijsko razmerje preneha z dnem pravnomocnosti odlocbe o odvzemu koncesije. (3) Odvzem koncesije ni dopusten v primeru, ce je do okolišcin, ki bi takšno prenehanje utemeljevale, prišlo zaradi višje sile ali drugih nepredvidljivih in nepremagljivih okolišcin. (4) V primeru odvzema iz druge alinee prvega odstavka so obcine koncedentke dolžne koncesionarju povrniti tudi odškodnino, v kolikor so za to izpolnjeni pogoji po splošnih pravilih odškodninskega prava. IX. VIŠJA SILA IN SPREMENJENE OKOLIŠCINE 34. clen (višja sila) (1) Višja sila in druge nepredvidljive okolišcine so izredne, nepremagljive in nepredvidljive okolišcine, ki nastopijo po sklenitvi koncesijske pogodbe in so zunaj volje pogodbenih strank (v celoti tuje pogodbenim strankam). Za višjo silo se štejejo zlasti potresi, poplave ter druge elementarne nezgode, stavke, vojna ali ukrepi oblasti, pri katerih izvajanje javne službe ni možno na celotnem obmocju obcin koncedentk ali na njenem delu na nacin, ki ga predpisuje koncesijska pogodba. (2) Koncesionar mora v okviru objektivnih možnosti opravljati koncesionirani javni službi tudi ob nepredvidljivih okolišcinah, nastalih zaradi višje sile, skladno z izdelanimi nacrti nujnih ukrepov za tiste javne službe, kjer so nacrti ukrepov predpisani, za ostale javne službe pa skladno s posameznimi programi izvajanja javne službe. O nastopu okolišcin, ki pomenijo višjo silo, se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju javnih služb v takih pogojih. (3) V primeru iz prejšnjega odstavka ima koncesionar pravico zahtevati od obcin koncedentk povracilo stroškov, ki so nastali zaradi opravljanja koncesioniranih javnih služb v nepredvidljivih okolišcinah. (4) V primeru višje sile in drugih nepredvidljivih okolišcin lahko župan posamezne obcine koncedentke poleg koncesionarja aktivira tudi Obcinski štab za civilno zašcito ter enote, službe in druge operativne sestave za zašcito, reševanje in pomoc v obcini. V tem primeru prevzame Obcinski štab za civilno zašcito nadzor nad izvajanjem ukrepov. X. PRISTOJNOST ORGANOV NA STRANI KONCEDENTOV 35. clen (pristojnosti organov obcin koncedentk) (1) Za usklajevanje odlocitev v zvezi z zagotavljanjem gospodarskih javnih služb iz tega odloka obcinski sveti pristopijo k Aktu o ustanovitvi sveta RCERO Ljubljana v šestih mesecih po zadnji objavi iz 2. odstavka 39. clena. (2) O splošnih aktih odlocajo vsi obcinski sveti obcin koncedentk skupno, o posamicnih aktih odloca župan posamezne obcine. 36. clen (spremenjene okolišcine) (1) Ce nastanejo po sklenitvi koncesijske pogodbe okolišcine, ki bistveno otežujejo izpolnjevanje obveznosti koncesionarja in to v takšni meri, da bi bilo kljub posebni naravi koncesijske pogodbe nepravicno pogodbena tveganja prevaliti pretežno ali izkljucno le na koncesionarja, ima koncesionar pravico zahtevati spremembo koncesijske pogodbe. (2) Spremenjene okolišcine iz prejšnjega odstavka niso razlog za enostransko prenehanje koncesijske pogodbe. O nastopu spremenjenih okolišcin se morata stranki nemudoma medsebojno obvestiti in dogovoriti o izvajanju koncesijske pogodbe v takih pogojih. Kljub spremenjenim okolišcinam je koncesionar dolžan v okviru objektivnih možnosti opravljati koncesionirani javni službi iz koncesijske pogodbe. XI. UPORABA PRAVA IN REŠEVANJE SPOROV 37. clen (uporaba prava) Za vsa razmerja med obcinami koncedentkami in koncesionarjem ter koncesionarjem in uporabniki storitev gospodarskih javnih služb se lahko dogovori izkljucno uporaba pravnega reda Republike Slovenije. 38. clen (prepoved prorogacije tujega sodišca ali arbitraže) V razmerjih med obcinami koncedentkami in koncesionarjem ter razmerjih med koncesionarjem in uporabniki storitev javnih služb ni dopustno dogovoriti, da o sporih iz teh razmerij odlocajo tuja sodišca ali arbitraže. XII. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 39. clen (odlocba o izbiri koncesionarja) (1) Ta odlok, v katerem je z njim dolocen koncesionar za izvajanje gospodarskih javnih služb obdelave dolocenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, je individualni akt o izbiri koncesionarja v smislu prvega odstavka 37. clena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 - ZZLPPO, 127/06 - ZJZP, 38/10 - ZUKN in 57/11 - ORZGJS40). Z uveljavitvijo odloka nastane koncesijsko razmerje po tem odloku, ki se zacne izvrševati po sklenitvi koncesijske pogodbe (rok koncesije), v trenutku iz 2. odstavka 14. clena tega odloka. (2) Župan posamezne obcine koncedentke v 15. dneh po veljavnosti koncesije objavi sklep o skupnem zacetku izvajanja koncesije po 1. clenu tega odloka v uradnem glasilu posamezne obcine koncedentke po tem odloku. (3) Z dnem, ki je dolocen v sklepu o skupnem zacetku izvajanja koncesije po 1. clenu tega odloka preneha veljati 4. alineja 1. odstavka 4. clena Odloka o javnem komunalnem podjetju Prodnik d.o.o.. 40. clen (sklenitev koncesijske pogodbe) (1) Najkasneje v treh (3) mesecih po uveljavitvi tega odloka pošljejo obcine koncedentke koncesionarju v podpis koncesijsko pogodbo, ki jo mora koncesionar podpisati v roku 14 dni od uskladitve njenega besedila. (2) V primeru nasprotja med pogodbami iz prejšnjega odstavka in predpisi veljajo neposredno predpisi. 41. clen (zacetek veljavnosti odloka) Ta odlok sprejmejo v enakem besedilu Obcina Domžale, Mengeš, Lukovica, Moravce in Trzin ter pricne veljati 15. dan po zadnji objavi. Številka: 9-4/2019 ŽUPAN: Datum: 27. 11. 2019 Peter LOŽAR, l. r. ...... Izdajatelj: Obcina Trzin, Mengeška cesta 22 1236 Trzin ISSN: 2386-0464