OBČNI ZBOR PAPIRNIŠKEGA PIHALNEGA ORKESTRA VEVČE DELO - USPEHI - NAČRTI Občni zbor PPO Vevče je bil kot nekakšna uvertura v bogat pro-gram koncertov, planiranih v letu 1983. Upravni odbor in člani orke-stra so kritično ocenili delo v Ietu 1982 in opozorili na nekatere po-manjkljivosti z namenom, da jih v letu 1983 odpravijo. V celoti lahko trdimo, da je bilo preteklo leto več kot uspeš-no, in to tako organizacijsko kakor strokovno. Orkester je lani štel 73 članov. Poprečna njih starost ne presega 21 let. Lani je imel 82 vaj in 64 nastopov. Med najvažnejšimi naj navedemo-redni letni koncert, več po-membnih koncertov, gostovanj v Leverkusnu, kjer je orkester žel priznanja na številnih koncertih idr. Uresničevanje programa je rezultat resnosti dela in dobre organiziranosti, ustrezne pro-gramske politike, pravilnega ka-drovanja in vrednotenja nasto-pov. Člani orkestra so se z vso vest-nostjo vključili v realizacijo na-črta, tako da je domala sleherni od n jih zaslužen za uspehe. Po-sebno velja poudariti vlogo čla-nov upravnega odbora na čelu s predsednikom Jožetom Mede-nom, ki je z vso resnostjo in preudarnostjo organizacijsko vodil orkester. Orkester je poleg kvalitete dosegel tudi razvese-Ijivo mnogostranost svojega de-lovanja, kar se kaže v sposobno-sti obvladovanja več stilnih usmeritev in zvrsti glasbe, tako domače kot zabavne in resne Največ zaslug za dosego teh kva-litet pa ima pri tem dirigent Jožc Hriberšek, ki uspešno strokovno vodi orkester že osem let. Poudarek na pravilnem vred-notenju hastopov bo še naprej vodilo pri delu orkestra. Z enako resnostjo se je treba udeleževati tn igrati na vseh nastopih — od koncertov do pogrebov. Žal lani ni bilo vedno tako zaradi obvez-nosti članov na delovnem mestu ali v šoli. Selekcija nastopov, pa ne dosega svojega naniena, kajti ocenjevanje pomena nastopov po naprej določenih merilih vodi k enostranosti. Dobra organiziranost orkestra se kaže tudi v tem, da je bila na pobudo mladih ustanovljena mladinska organizacija. To je edina pravilna pot, da mladi so-delujejo pri sprejemai.ju važnih odločitev, ki imajo ncposredni vpliv na nadaljnji razvoj r,rke-stra. Povezanost in organizira-nost orkestra se odraža tudi nav-zven, saj dobvo sodcluje z glas-beno šolo MoUe-Polje, ki orke-stru nudi vso podporo pri šolanju godbenikov in njihovemu usmerjanju ter tako zagotavlja stalen dotokinladih. Takšnega sožitja med orkestrom iri glasbeno šolo.je najbrž v vsem slo-venskem pros'.oru lc nekaj primerov. Seveda je bila za realizadjo pro-graira poleg prizadevnosti godbeni-kov, potrcbna tudi finanena pomoč, ki sui jo orkcstru nudila ZKO in Papirnica Vevče. Veliko razumeva-nja jc orkcster našel prav pri delavcih ip vodstvu tovarne ter njih družbe-nopolitičnih organizadj, ki se vsi za-vedajo, da tak orkcstcr pomeni del kulturnega bogastva kraja, v širšcm prostoru pa orkester predstavlja Pa-pirnico Vevče in občino. Vclikost in kvaliteta orkestra pa sla posredna kazalca moči in ugloda tovarne iri kraja. Tudi delovni načrt za leto 1983 jc postavljen smelo, kljub temu, da se godbeniki zavedajo pohoda stabili-zacije tudi v kulturi. Ta pojem za godbenikc ri nov. lc beseda je bila drugačna Mabilizacijski ukrepi ne bi smeli okinili razvoja orkestra, ki stalno skr>->i za razvoj v kvaliteti in številčnosii. Žal pa je zaradi poveča-nja števi';i godbenikov nastalo vpra-šanje vtdbenega prostora. Kam s takim številom godbenikov? Vaje so v tako majhnem prostoru že domala onemogočene. Zadrževanjc (vadba) v prepiajhnem prostoru je že zdravju škodljiva in obstaja nevarnost za po-' škodbe sluha. Pred novim upravnim odborom se s lem v zvezi postavlja eno osnovnih vpra.šanj: pridobiti ustrezne prostore ali pa zmanjšati število članov orke-stra, oziroma ont-mogučiti mladiin, da se še naprej vključujejo v orkcster. Tu pa bi bila verjetnu neodpustljiva družbena škoda. Negativnosti tak.šne odločilve bi se pri razvoju orkeslra še dolgo odražale. Upajmo, da bo to vprašanje ustrezno rešeno in da bu orkester še uspešneje opravljala svoje poslanslvo z željo, da v kratkem dose/. ulimp amaterskih pihalnih urkcMiov našega planeta. CIRIL ŽIVIC