GLASNIK OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA Ljubljana, 19. septembra 1956 LETO III., ŠTEV. 72 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR ODLOČBA O NOTRANJI ORGANIZACIJI IN DELOVNEM PODROČJU UPRAVNIH ORGANOV OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA IN O SISTEMATIZACIJI DELOVNIH MEST j. Kiimiu |>otem, ko je stopil v ve-, 4v“ novi komunalni sistem v sep-»iliru lanskega leta, je ljudski bor sprejel Odločbo o začasni Q,lemizaciji delovnih inest v upravi Rajnega ljudskega oila le začasna in ne ustreli Več današnjim potrebam. Ljudje* skupščina LRS je namreč dne g' a|iril« t. 1. sprejela Zakon o bj**v,»ih organih v Ljudski repu-Sloveniji, ki je prinesel spre-mi>e tudi v organizaciji upravnih , Kanov ljudskih odborov. Ta zakon ,vv ovojem 70. čl. določil, da ljnd-6ot 0,**.lur' * odločbo določijo svojo g. ralJ<>_ organizacijo upravnih or-g *v in sistemizacijo delovnih Dni 1. T#ko odločbo pa mora nato lij “di Izvršni svet Ljudske skup-^ *e LRS. |y^a Podlagi zgoraj cit. zakona je j., 'a notranje zadeve in splošno ?v° OLO razpravljal o novi or-„ '^ciil in sistemizaciji in jo ud,1 *°iil ljudskemu odboru, da jo y me. Vo klavna razlika med staro in no-0UntOtranj° organizacijo uprave ti|e*jnpga ljudskega odbora je ^ *" Vzpostavi se novo Tajništvo K ?a'vidno obrambo, ki ga poprej in D,*°. Zadeve narodne obrambe Prej obravnavale kot poseben TjjJjV v Uradu tajnika OLO. Novo ! Močil. vo za narodno obrambo je iji’'"n nova Uredba o organiza-škjjj Odborov, komisij ter republi-1» n ln lokalnih upravnih organov i»v|j r,,,l,,o obrambo, ki je bila ob- Itgj v 29. štev. zveznega urad- novo tajništvo je bilo izpostaviti Tajništvo za fi- ni bilo. ‘vUp ** lista! tMhaKot na vz v kV*0 "a P°l>r<*j iejni,.a novo je bilo vzpostavljeno SJ*tva • zo delo. Posle tega taj-T»ji,jx, j’1 poprej opravljalo bivše delov,, V° za socialno varstvo in 'fstini” ,.raz,nprja OLO. Po novi I, j*ni rijl l>a sl> I* Posli sedaj raz->tvi|ln se obravnavajo v dveh rMj •; Tajništvo za prosveto 1* Je .dobilo širše področje dela ?*Vo ,’dej preimenovano v Tajni- ^vhnjl" *zo' ? z j* Uudski odbor ima, vštev- l.**W - m ,ai"ikn. 12 tajništev, M«o,n?jnr okrajne uprave in in-hl *hi(tn *n 6 okrajnih zavodov ti ajni V lpr končno Se poseben Ih Vnl>riin!i,:an'. »krajnega javnega * Nn!Lni*ci ln Senat za prekrške h,u ka prekrške. L^izar'; •dp! odločbe pa določa si-»!!l*isiiiiJ?.dplovnih inest. Posebna b>ni ’ k,1 jo ip postavil Svet za k‘0, : zudeve in splošno upravo »ii ** ie l,rv*lpdnln delovna mesta L8 l,l> n,!*iiVa, '‘Islpuiizncija posta-u.V, tp l 1 la* navodil in zaključuj« d,:mis'ip. Prejšnja sistemi-lovnih mest, ki je bila sprejeta v septembru lanskega leta, je obsegala vsega skupaj 381 uslužbencev, medtem ko jih sedanja sistemizacija predvideva 369. V teh številkah ni zapopndeno tehnično osebje (snažilke, šoferji in delavci), katerih je 27. Število sistemiziranih delovnih mest je torej nekoliko nižje od števila delovnih mest v sturi sistemizaciji. Dejanska zasedba delovnih mest pa je seveda nižja od predvidene sistemizacije. Pri vseh tajništvih dela danes 217 uslužbencev, pri vseh okrajnih zavodih (Zavodu za planiranje, Zavodu za statistiko in štirih Katastrskih uradih) dela danes 75 uslužbencev. V vseh tajništvih in zavodih ter uradih je torej skupno zaposlenih 292 rednih uslužbencev. Poleg teh pa je zaposlenih še 21 honorarnih uslužbencev, ki so na sistemiziranih delovnih mestih, ter II honorarnih uslužbencev, ki delajo nu mestih, ki so začasnega značaja in bo po opravljenem delu honorarno razmerje prenehalo. V upravi Okrajnega ljudskega odbora dela torej trenutno 327 uslužbencev. Pri tem pa moramo seveda upoštevati, da honorarni uslužbenci ne delajo polnega delovnega časa. Ako primerjamo torej število uslužbencev, ki so dejansko zaposleni danes v upravi ljudskega odbora (327) s številom uslužbencev, ki jih predvideva nova sistemizacija (369), potem vidimo, da manjka še 42 uslužbencev. Seveda pa je malo verjetno. da bo število uslužbencev izpopolnjeno s številom, ki ga predvideva nova sistemizacija. Kljub temu, da je bilo treba v smislu novega zakona o upravnih organih in po nekaterih drugih posebnih predpisih organizirati še nova tajništva, je sistemizacija delovnih mest vendar nižja, kot pa je bila stara, določena v septembru lanskega leta. Dejstvo je, da nalagajo številni predpisi okrajnim ljudskim odborom še danes vse polno nalog, ki jih mora uprava ljudskega odbora izvršiti. Pri ustanovitvi novih republiških sekretariatov se je pokazal v praksi tudi tale problem: novo ustanovljeni sekretariati žele imeti v upravi Okrajnega ljudskega odbora svoje ustrezajoče organe, s katerimi bi ti sekretariati poslovali. Na tn način pa je podana nevarnost, da bi se aparat ljudskih odborov širil, ne pa krčil. Zato je stal Svet za notranje zadeve ln splošno upravo OLO na stališču, da je treba zelo oprezno pristopiti h kakršnimkoli spremembam v organizaciji uprave ljudskega odbora, ki bi narekovale zvišanje števila uslužbencev. Načelo, ki je bilo postavljeno že v začetku lanskega leta, je, da se mora aparat okrajnega ljudskega odbora krčiti, ne pa širiti. To načelo je vodilo tudi Svet za notranje zadeve in splošno upravo OLO, ko je ob- ravnaval novo odločbo o sistemizaciji delovnih mest, ki je nižja, kot pa je bila stara sistemizacija. Na predlog Sveta za notranje zadeve in splošno upravo OLO je Okrajni ljudski odbor na svoji skupni seji obeh zborov z dne It. septembra 1956 sprejel novo odločbo o" notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravi ljudskega odbora. Na osnovi 70. člena Zakona o upravnih organih v Ljudski republiki Sloveniji (Ur. list LRS, št. 13/56) in na osnovi člena 39 Splošnega zakona o ureditvi občin in okrajev (Ur. list FLRJ, št. 26/55) ter v zvezi z določili Statut« okraja Ljubljana izdaja Okrajni ljudski odbor Ljubljana po sklepu K), skupne seje Okrajnega zbora in Zboru proizvajalcev z dne II. IX. 1956 ODLOČBO o notranji organizaciji in delovnem področju upravnih organov Okrajnega ljudskega odbora in o sistematizaciji delovnih mest. A. NOTRANJA ORGANIZACIJA 1. člen Za neposredno uporabo zakonov rn drugih predpisov za strokovno obdelovanje in pripravo aktov ljudskega odbora in njegovih organov, za izvrševanje njegovih sklepov, za opravljanje drugih upravnih zadev ter za opravljanje umninistrutivno-tehničnih zadev iz svoje pristojnosti ima uprava Okrajnega ljudskega od-bora naslednje organizacijske enote: 1. Urad tajnika ljudskega odboru 2. Tajništvo za narodno obrambo 3. Tajništvo za notranje zudeve 4. Tajništvo za finance 5. Tajništvo za gospodarstvo 6. Tajništvo za komunalne zadeve 7. Tajništvo za urbanizem 8. Tajništvo za delo 9. Tajništvo za socialno varstvo 10. Tajništvo-za šolstvo in izven-šolsko izobraževanje 11. Tajništvo za kulturo 12. Tajništvo za zdravstvo. Samostojne okrajne uprave in inšpektorate, in sicer: 1. Upravo za gozdarstvo 2. Upravo za vodno gos|>odurstvo 3. Upravo za ceste 4. Sanitarni inšpektorat. Okrajne zavode in urade: 1. Zavod za planiranje 2. Zavoil za statistiko 3. Katastrska urada I. in TL v Ljubljani ter Katastrska urada v Kamniku in Grosupljem. Posebne okrajne organe: 1. Okrajnega javnega pravobranilca 2. Senat za prekrške in sodnika za prekrške. 2. člen Urad tajnika ljudskega odbora vodi neposredno tajnik, ki načeluje upravi ljudskega odlmra, organizira njeno delo in nadzoruje njeno poslovanje. V Uradu tajnika ljudskega odbora so: a) Personalna služba, ki vodi razvid Uslužbencev Okrajnega ljudskega odbora in tistih uslužbencev zavodov, ki jih postu vi ja in voli ljudski odlror, ter za uslužbence občinskih ljudskih odborov, za katere daje ljudski odbor svojo pritrditev za nastavitev; vodi administracijo za Personalno komisijo, za Komisijo za uslužbenska vprašanja in za Komisijo za volitve in imenovanja: izdeluje na podlagi odločb ljudskega odmira oziroma Personalne komisije osnutke odločb o postavitvah, premestitvah in napredovanju uslužbencev Okrajnega ljudskega odbora in tistih zavodov, glede katerih odloča Okrajni ljudski odluir o uslužbenskih razmerjih, ter opravlja splošne administrativne posle, ki so v zvezi z delovnim področjem personalne službe. b) Upravni inšpektorat, ki nadzoruje zakonitost dela upravnih organov Okrajnega in občinskih ljudskih odborov, pregleduje predloge predpisov, ki jih izdajo sveti ljudskega odlx>ra ter daje svoje pri-pomlie in mnenja o njihovi pravno-tehnični strani; daje okrajnim in občinskim upravnim organom mnenja o osnutkih predpisov in odločb, ki mu jili t:i [Hišljejo v mnenje; [Kini a ga tajniku ljudskega odbora pri nadzorstvu nad izvrševanjem skle-[kiv Okrajnega ljudskega odbora; sodeluje pri organizaciji uprave Okrajnega in občinskih ljudskih odlmrov; pregleduje, in daje pripombe k zapisnikom sej in k aktom občinskih ljudskih odlx>rov; nadzoruje administracijo ljudskih (kIIki-rov in administracijo okrajnih in občinskih zavodov. c) Skupščinska pisarna, ki [Kili vi ga tajniku ljudskega odbora pri tehničnih pripravah za seje ljudskega odliora, oskrbuje stenografske zapisnike na sejah ljudskega odbora in skrbi zn obveščanje pristojnih organov o sprejetih sklepih na sejah ljudskega odbora; vodi in hrani zbirko pravnih firedpisov okrajnega in občinskih ljudskih mllKirov; vmii knjigo sklejKiv ljudskega odbora; votli razvid odlmrnikov ljudskega odbora in članov njegovih svetov in komisij; hrani sejne zapisnike ljudskega odbora in njegovih svetov; vodi [Kisle v zvezi s tehničnim delom za objavo predpisov Okrajnega ljudskega odtuira in občinskih ljudskih odborov v »Glasniki!« in pri izdajanju Biltena. d) Glavna pisarno, ki sprejema, razdeljuje in odpravlja pošto, arhivira spise ter vodi predpisane pisarniške knjige. e) Ekonomnt. ki skrbi za nabavo pisarniškega materiala in inventarju ter za pravilno funkcioniranje pomožno-tehnične službo. Vodi razvid inventarja ljudskega odbora. g) Referat za prošnje in pritožbe, ki rešuje prošnje in pritožbe, ki jih izven upravnega jiostopka vlagajo državljani ter politične in družbene organizacije; izvršuje poizvedbe na zaprosila višjih državnih organov v zvozi s prošnjami, ki so naslovljene na te organe. h) Knjižničar, ki vodi in urejuje strokovno knjižnico ljudske odbora. i) Tajnik Komisije zu upokojene vojaške osebe, ki opravlja posle po navodilih te komisije. 3. člen Tajništvo za narodno ohromim, ki opravlja upravne in tehnične zadeve na področju organizacije in mobilizacije virov in sil države za obrambo ter za izvrševanje sklepov Komisije za narodno obrambo; poleg zadev na področju narodne obrambe, ki jih opravlja kot upravni organ, pripravlja dokumentacijo, ki je potrebna za odloke in sklepe o predmetih in predlogih, o katerih sklepa ljudski odbor ali Komisija za narodno obrambo, in se tičejo mobilizacijski priprav na posameznih področjih dejavnosti državnih organov ter gospodarskih in družbenih organizacij. Notranja organizacija Tajništva za narodno obrambo sc določi s posebno odločim. 4. člen Tajništvo za notranje zadeve, ki opravlja v mejah pravic in dolžnosti okraja vse notranje zadeve razen tistih, ki so po posebnih predpisih v pristojnosti Okrajnega ljudskega odbora in ustreznega njegovega sveta. Tajništvo za notranje zadeve opravlja upravne zadeve s področja: 1. varstva osebnih, premoženjskih in političnih pravic državljanov, 2. zaščite državne varnosti. 3. preprečevanje in odkrivanje kaznivih dejanj, izsleditve in prijemanje storilcev kaznivih dejanj in njihove izročitve organom, ki so pristojni za pregon, ter pomoči in sodelovanja pri odkrivanju storilcev gospodarskih prestopkov, 4. varstva javnega reda in vzdrževanja reda in miru, 5. preprečevanja, odkrivanja in naznanitve prekrškov in njihovih storilcev, 6. izvršitve kazni, varnostnih ukrepov in vzgojnih poboljševalnih ukrepov, če niso posamezne od teh zadev v pristojnosti drugih organov, 7. varnosti prometa na javnih cestah, 8. potnih listov, kontrole potniškega prometa čez državno mejo ter prebivanja in gibanja tujcev. upravne zadeve na področju finančnega poslovanja gospodarskih in družbenih organizacij ter na področju premoženjsko-pravnih razmerij glede zemljišč ter evidence in varstva splošnega ljudskega premoženja (agrarna reforma in kolonizacija, razlastitev, nacionalizacija, zaplemba, zemljiški sklad in promet z zemljišči in s stavbami) Tajništvo za finance ima v svojem sestavu naslednje organizacijske enote; Odsek za proračun in sklade, 1. ki pribavlja od posameznih svetov Iškega oc" ljudskega odbora predloge za proračun ljudskega odbora, jih ocenjuje in sestavlja celotni predlog proračuna; opravlja revizijo in kontrolo nad izvrševanjem proračuna in nad uporabo sredstev, ki so planirana v proračunu; ocenjuje letne predračune dohodkov in izdatkov finančno samostojnih 'zavodov; opravlja kontrolo nad izvrševanjem proračuna in nad izvrševanjem predračunov dohodkov in izdatkov finančno samostojnih zavodov; sestavlja predlog zaključnega računa o izvršitvi proračuna ter predloge zaključnih računov finančno samostojnih zavo do v ter samostojnih skladov; izvršuje tudi druge finančno operativne posle, ki zadevajo izdatke." V odseku za proračun in sklade so naslednji trije referati; n), referat za proračun okrajnega ljudskega odbora in njegovih »stanov ki opravlja naslednje posle: sestavlja okrajni proračun, tro-mesečne in mesečne plane, pripravlja predloge za virmane, votli evidci 9. državljanstva in osebnih stanj, 10. uporabe predpisov o društvih, zborovanjih in drugih javnih shodih, o spravljanju tujega tiska v državo in o njegovem razširjanju; o posesti in nošenju orožja in o prometu s strelnim orožjem, strelivom in razstrelilnimi sredstvi; 11. prijavne in odjavne službe in ugotavljanje istovetnosti državlja- . nov, 12. požarnega varstva in civilne zaščite, 13. in druge zadeve, ki so po posebnih predpisih v okrajni pristojnosti Tajništva za notranje zadeve. Notranja organizacija Tajništva za notranje zadeve se določi s posebno odločbo. evidenco o stanju proračunskih kreditov in o izvršenih dohodkih, vodi evidenco o virmanih, sestavlja sklepni račun, analizira okrajni proračun, pripravlja predloge predračunov za nove ustanove, proračunske in finančno samostojne zavode, pripravlja odločbe o povračilu dohodkov, pripravlja odobritve inventarja in materiala, pregleduje bilance finančno samostojnih zavodov in izvrš-uje kontrolo nad proračunskim poslovanjem vseh ustanov in skladov. b) Referat za proračune občinskih ljudskih odborov in njihovih ustanov, ki opravlja naslednje posle: za prenos organizacijam!, razen v primerih, kjer je s predpisi določeno drugače. 2. Odsek za iinovinsko-pravne zadeve, ki opravlja vse zadeve splošno ljudskega premoženja, zlasti: posle iz pristojnosti po Temeljnem zakonu o razlastitvi in upravne posle Okrajne razlastitvene komisije, ugotavlja obseg nacionaliziranih podjetij po Zakonu o nacionalizaciji zasebnih gospodarskih podjetij ter izdeluje predloge zn priznanje akontacij na račun odškodnine za nacionalizirana premoženja, posle iz pristojnosti po Zakonu o prometu z zemljišči in stavbami, i de iz pristojnosti (>o Zakonu o agrarni reformi in kolonizaciji LRS, po Zid ti o razlastitvi posestev, ki jih oIhL.ujejo koloni in viničarji in po Zakonu o likvidaciji agrarne reforme, ki se je izvajala do 6. IV. 1941 na veleposestvih na ozemlju LRS. posle iz pristojnosti po Zakonu o agrarnih skupnostih in Uredbe o agrarnih skupnostih in postopku za preiskovanje prilastitev državnih zemljišč, ledin in zemljišč bivših agrarnih skupnosti, posle iz pristojnosti po Zakonu o ravnanju z razlaščenimi in zaple- njenimi gozdnimi posestvi, posle iz pristojnosti po Zakonu o kmetijskem zemljiškem skladu Splošnega ljudskega premoženja in o dodeljevanju zemlje kmetijskim organizacijam ter po Zakonu o odpravi viničarskih in podobnih razmerij, posle iz pristojnosti po Zakonu o opravljanju in gospodarjenju s premoženjem bivših agrarnih skupnosti. 3. Računovodstvo, ki skrbi za izvrševanje predračunskih izdatkov in nadzoruje izdatke po predračunu ljudskega odbora. 4. Upravn za dohodke, ki opravlja naslednje posle: izdaja pojasnila občinskim Upravam zn dohodke ter jim nudi pomoč pri njihovem delu, zbira podatke o delu občinskih Uprav za dohodke in o izvrševanju predpisov s področja dohodkov, proučuje rešitve občinskih Uprav za dohodke ter predlaga njihovo ukinitev odnosno razveljavitev, v kolikor niso v skladu z zakon? in drugimi predpisi, posluje kot drugn instanca v upravnih zadevah glede dohodkov proračuna in skladov. 6. člen Tajništvo za gospodarstvo, W spremlja izvrševanje okrajnega druž- benega plana, predlaga ustreznem! svetu ukrepe za izpolnitev okrajneg* družbenega plana ter opravlj* upravne zadeve iz okrajne pristoj- M ~ >d 5. člen Tajništvo za finance, ki spremlja finančno izvrševanje okrajnega družbenega plana in opravlja upravne zadeve iz okrajne pristojnosti na področju finančnih obveznosti gospodarskih in drugih organizacij in državljanov do družbene skujmosti ter dohodkov do družbenih skladov; pripravlja in izvršuje okrajni proračun ter kontrolira izvrševanje okranjnega proračuna ter prornčun-sko-računovodskegn in materialnega poslovanja državnih organov, zavodov in družbenih skladov; opravlja ~!«sirag«e«ht- 1 m občinskih l.mkk.h na (k:diščine (1*ri,a Hj zbira podatke o ostvaritvi dohodkov proračunov in skladov no območju okraja in sestavlja sumarnc preglede o zadolžitvah gospodarskih organizacij, ki jih zajema družbeni plan, sestavlja analize o dohodkih od gospodarstvo in od prebivalstva. opravlja tudi druga dela, ki so ji dana v pristojnost. 5. Finančni inšpektorat, ki opravlja naslednje zadeve: nadzoruje, kako sc uporabljajo predpisi o finančnem poslovanju gospodarskih organizacij, finančno samostojnih zavodov (razen nadzorstva nad izvrševanjem predračunov) in družbenih organizacij, ki ustvarjajo tudi dohodke izven redne članarine, nadzoruje oblikovanje in črpanje sredstev posameznih skladov |h> posebnih predpisih, izvršuje občasno kontrolo nad rednim poslovanjem bank, ki go le-tc opravljajo v javnem intcfcsti kot javne službe (skladi, vplačila dohodkov za proračune in sklade, kontrola proračunskega poslovanja, kontrola kreditiranja itd.). nih in občinskih ljudskih odborov, izvršuje analizo izvršitve proračunov občinskih ljudskih odborov, pregleduje občinske proračune glede na skladnost z zakoni in glede na ustrezajočo višino predvidenih kreditov za določene proračunske potrebe, pripravlja garancije za občinske jirornčune za najetje kratkoročnih posojil ter zbira podatke o planih in sklepnih računih občinskih lj-udskih odborov. c) Referat za sklade, ki opravlja naslednje posle; pregleduje, letne predračune skla-nov ustanovljenih z družbenim planom in j>roračunom, sestavlja tromesečne plane skladov, zasleduje poslovanje skladov, evidentira in zasleduje gibanje vseh skladov gospodarskih organizacij, pripravlja za ljudski odbor vse predloge v zvezi s kreditno politiko ter vzdržuje v vseh finančnih zadevah ljudskega odbora stike z bankami, gospodarskimi in zadružnimi nosti na področju gospodarstva. Tajništvo zn gospodarstvo i®* naslednje organizacijske enote: I. Upravno-pravni odsek, ki sodeluje pri pri ji ra vi gradiva za sejf gospodarskih svetov, skrili za izvrševanje sklcjiov svetov na podrocj® gospodarstva, pripravlja osnutke predpisov z gospodarskega področja ki jih izdnih ljudski odbor V čVOj ... izdaja ljudski odbor v 6 pristojnosti in sodeluje pri upravnem [Kistopku v vseh zadevah z gosp0-darskega področja. 2. Referat zn industrijo. spremlja razvoj celotne industrij®* dejavnosti na območju okraja, P*? učuje in zbira problematiko s P°” ročja industrije ter izdeluje predi za potrditev investicijskih l*rof£? mo v. pripravlja material za seje S*® industrijo. mo v, ta zn 3. Referat za blagovni Pro?f ki spremlja proizvodnjo in jiotros”? blaga, namenjenega za široko pot*S*J njo; zbira in proučuje problem**** s področju blagovnega prometa; Suje vse upravne posle, ki so v z*®: z notranjo in zunanjo trgovino, od® nizacijo tržišča in z gibanjem .<^7 izdeluje predloge za potrditev i***" sticijskih programov; pripravlja ® terial za seje Sveta za tržišče. 4. Referat za kmetijstvo in P zdnrstvo, ki spremlja razvoj k® tijske in gozdarske dejavnosti £ območju okraja ter proučuje zbira problematiko s področja k®, tijstva in gozdarstva, izdeluje pr®“ loge za potrditev investicijskih gramov; pripravlja material za Sveta zn kmetijstvo in gozdars* £ 5. Referat za gostinstvo in zem, ki spremlja razvoj gostil®* in turizma na območju okraja; Pj učuje in zbira problematiko s ročja gostinstva in turizma; izde®t predloge za potrditev investicij**1^ programov; pripravlja material seje Sveta za turizem in gosti**6* 6. Referat za obrt, ki spr«®^ razvoj celotne obrtne dejavnosti , območju okraja; proučuje in Z**L problematiko s področja obrti; J?.s, tuje predloge zn potrditev invcs*1 d škili programov; pripravlja ma*c za seje Sveta zn obrt. yj 7.. Uprava za investicije, ki j, vršuje investicije Okrajnega *Jy skegn odboru razen investicij p- 1 vnnjskih zgradb; nadzoruje nn®|j, ( sko in smotrno uporabljanje inv aj. r cijskih sredstev za vse tiste inv cije, ki se finansirajo iz okra) sredstev; nadzoruje namensko rabo sredstev zu vsa invcsti®*d % * l dela gospodarskih organizacij’,^ . katera je dal Okrajni ljudski kreditna sredstva ali pa svojo __i ‘___i ;»vr»6 J cijo; izvaja kontrolo nad izvry#Jl njem tehnične in materialne investicije v namenu čim .£3' «1 pjnm___________________boPi gospodarjenja z investicijskim* $r 8. Kmetijski inšpektorat, ki v^- t, neposredno nadzorstvo nad *(‘|T1’ti ko izpolnjujejo zavodi, orga"17.^- O in državljani zakone in dmgc P tl piše s področju kmetijstva. r 9. Veterinarski inšpektor«* j* ^ vodi neposredno nadzorstvo na< kako izpolnjujejo zavodi, cije in državljani zakone in (Vfl. predpise s področja veterinar* ^ R 10. Tržni inšpektorat, ki v<>< Ri*^ b posredno nadzorstvo nad tem.. ,, ^ izponjujejo zavodi, organizacij«*J ^ državljani zakone in druge ki urejajo trg in blagovni p* 7. člen . Tajništvo za komunalne zadeve, o opravlja upravne zadeve iz okraj-Be pristojnosti na področju komu-Be*oih in stanovanjskih zadev. . Tajništvo za komunalne zadeve ""a naslednje organizacijske enote: h Referat za splošne komunalne ™deve, ki opravlja posle, ki zadc-VjJn izgled naselij in mest; vodi evi-^nco nad stanjem splošne komunal-S® službe v okraju; opravlja in koor-j*lr® delo, ki se tiče pokopališč, J*Vne snage, javnih kopališč in javne Osvetljave. 2..Refcrat za ceste in promet, ki Proučuje in spremlja razvoj osebnega talnega in medkrajevnega prome-[>i obravnava izgradnjo cestne mreže j" rcda v povezavi s vestno mrežo ‘,ln II. reda ter cestno mrežo IV. koordinira tarifno politiko ebnega lokalnega in medkrajev- i.^a prometa; vodi nadzorstvo nad upravo cest. - ^ Referat za hidrotehniko, ki J*®nira, pripravlja dokumentacijo in Mzoruje vsa investicijska dela na potokih, kjer tli formirana vodna leiuPn<*t na podlagi perspektivnih in Blh planov; nadzoruje delovanje ^Pnili skupnosti in daje iniciativo j . Ustanavljali je novih, kjer obstajal za to potrebe in pogoji; opravlja za vodni sklad; sodeluje pri jelenih pregledih, kolavdacijah in upcrkolavdacijah za izvršena dela ** vodotokih. v 4. Referat za oskrbo z energijo, e sc peča s proučevanjem elektro-urgetskih razmer; daje potrebne jPotke elektrodistribunvmm pod-za zboljšanje oskrbe z elek-lav;,'o energijo; sodeluje pri izde-^ Perspektivnega programa rekon-vukcije električne oskrbe okraju. Hj, Referat za nadzorstvo central-. kurjav in dvigal, ki nadzoruje kurjave v vseh vrstah oL j‘‘ glede njihovega pravilnega Ha(,atl)vanja. vzgaja kadre kurjačev; M torujti obratovanje osebnih dvi-^adl ^tanovaniskil1 ™ poslovnih >Se‘ *>rav"‘ referat, ki opravlja 'Uči 'lPravnO"Pravne zadeve s podla komunalne dejavnosti. ly r . hlsek za stanovanjske zadeve, ptviVs"jc pritožbe proti odločbam na Hia stopnji v pogledu razdclieva-9tVjS jUovanj, pritožbe proti vklju-8pyr biš v družbeno upravljanje, godlf v lvofflodu stanovanjskih po-tboti ,na drugi stopnji in pritožbe točkovanju stanovanj. lej v k!t;ktrocnergcLski inšpektorat, tca, neposredno nadzorstvo nad Mi.V.ako iznolnhiicio zavodi, or trn- > eK,Va. 'n elektroenergetskih naprav ^t" in pri graditvi. •j. 8. člen J^tvo zn urbanizem, ki opray-l*°jna'Stvo za urbanizem ima na-I f^ organizacijske enote; ^utm•*s’k ,za urbnaislič. a doku-1 e . N°' ki opravlju posle v zve-4*,tiča;i?ravo 1° odouravnjem urba-L J- rn« ,lrcCV; izvri-6 dokumentacije v izvršiti sest, ,"tc vse pripravljalne posle ,'r»nj\0 Programa regionalnega za izvajanje regulacije, sli T’ pnPrnvlin m daje prek X st*°koyne komisije za urbani-Prušunja ali neposredno predloge za reševanje vprašanj glede dovolitve uporabe zemljišč za konkretne zgradbe. 3. Odsek za gradbeno-pruvue posle, ki opravlja vse posle v zvezi s pripravo in pravno formulacijo odločb, s katerimi se odobravajo urbanistične programske in ureditvene dokumentacije; pripravlja osnutke vse odločb v zvezi z dovolitvami za uporabo zemljišč za gradbene namene in za določitev ožje lokacije gradbenih objektov; pripravlja vse odločbe v zvezi z revizijo in odobravanjem projektov gradbenih objektov; opravlja vse posle, ki se obravnavajo v pritožbeni instanci. 4. Odsek za geodetske posle, ki izvaja vsa geodetska dela na območju okraja za potrebe in namene urbanističnega planiranja in projektiranja, vodi arhiv geodetskih jmdlog z evidenco odobrenih gradbenih dovoljenj, odobrenih parcelacij zemljišč ter realiziranih gradenj. 5. Referat za splošne zadeve ter gradbeno evidenco, ki opravlja vse pomožne administrativne posle in vodi gradbeno evidenco. 6. Gradbeni inšpektorat, ki vodi neposredno nadzorstvo nad tem, kako izpolnjujejo zavodi, organizacije in državljani zakone in druge predpise s področja gradbeništva; zasleduje in proučuje sodobne načine gradnje in gradbeno problematiko, ki se pojavlja na terenu ter daje predloge za zboljšanje gradbeništva na splošno, zlasti pa gradbene operative. 9. člen Tajništvo zn delo. ki opravlja upravne zadeve iz okrajne jiristoj-nosti ha področja sistema plač, strokovnih kvalifikacij in strokovne izobrazbe delavcev in uslužbencev v gospodarstvu, inšpekcije dela. posredovanja dela, higiensko-tebničnega varstva pri delu in socialnega zavarovanja. 1 ajništvo za delo ima naslednje organizacijske enote: 1. Odsek za organizacijo dela in tarife, ki opravlja zadeve s področja organizacije dela in tarifne politike, kakor tudi vse posle za Komisijo za plače. 2. Referat zn delovne odnose, ki zbira in proučuje problematiko delovnih razmerij in stavlja predloge za nove predpise s tega področja. 3. Referat za strokovno izobrazbo delavcev in uslužbencev v gospodarstvu opravlja posle v zvezi z delom izprnševalne komisije za kvalificirane in visokokvalificirane delavce. 4. Referat za statistiko, ki zbira statistične podatke z delovnega področja Komisije za plače in Inšpektorata dela. 5. inšpektorat dela, ki opravlja vse posle po predpisih Zakona o inšpekciji tlela: votli neposredno nadzorstvo nad tem, kako izpolnjujejo zavodi, organizacije in državljani zakone in druge predpise s področja higiensko-tebničnega varstva pri delu in delovnih odnosov. 6. Riro zn posredovanje dela, ki opravlja posle v zvezi z zaposlitvijo moške in ženske delovne sile, invalidskih oseh ter mladine ter izvršuje posle poklicne posvetovalnice; izplačuje oskrbnino brezposelnim osebam. 10. člen Tainištvo za socialno varstvo, ki opravlja upravne zadeve iz okrajne pristojnosti na področju splošnega skrbstva, in varstva družine, skrbništva in invalidskega varstva. Tajništvo, zn socialno skrbstvo ima naslednje organizacijske enote: t. Odsek za mladinsko in splošno varstvo, ki zbira in proučuie celotno problematiko e področja mladinskega in splošnega varstva, pripravlja gradivo za sejo sveta ter skrbi za izvajanje sklepov sveta: Odsek ima: a) pravni referat, ki rešuje vse pravne zadeve s področja socialnega varstva ter daje pravno pomoč socialnim zavodom in občinskim ljudskim odborom; b) referat za skrbništvo, ki zbira in proučuje problematiko na področju skrbništva ter daje potrebno jHJinoč občinskim skrbniškim referentom; c) Referat za vzgojno zanemarjeno mladino in rejništvo, ki zbiru in proučuje problematiko na področju vzgojne zanemarjenosti in rejništva ter nudi potrebno pomoč občinskim referentom; vodi nadzor nad mladinskimi domovi; č) Referat za zdravstvene kolonije, šolske mlečne kuhinje in Mednarodni dečji fond (MDF), ki zbira in proučuje vprašanja zdravstvene in konstitucionalne krepitve otrok; organizira zdravstvene kolonije ter vrši nadzor nad kolonijami; vodi evidenco nad mlečnimi kuhinjami; pripravlja in zbira razdelilnike glede MDF in ("ARE v vse socialno zdravstvene ustanove. d) Referat za socialno varstvo odraslih, ki zbira in proučuje problematiko socialnega varstva odraslih ter nudi pomoč občinskim referentom pri reševanju problemov s tega področja; nadzira materialno podporo oskrbovancev v starostnih domovih v zvezi z določanjem oskrbnin. 2. Odsek za invalidsko varstvo, ki zbira in proučuje problematiko s področja invalidskega varstva; pri-p ra vi ja poročila o načelnih vpru-šunjih invalidskega varstva na podlagi invalidske statistike ter sestavlja analize in predloge za potrebne ukre|)e; sodeluje pri upravnem postopku v zadevah revizij invalidsKC-ga svojstva ter izdaja uradna potrdila o invalidskih svojstvih. Odsek ima: a) Pravni referat, ki rešuje vse pravne zadeve v zvezi s priznanjem pravice do invalidskega in otroškega dodatka. Izvršuje sklepe Komisij za invalidske dodatke. h) Referat za priznavanje invalidskih svojstev in revizijo, ki vrši poizvedbe in pribavlja dokumentacijo ter sestavlja zaključke s predlogi Invalidski upravi LRS; pripravlja odločbe o spremembah invalidskih prejemkov. e) Referat za invalidske zadeve in' zdravstveno varstvo, ki vrši poizvedbe ter pribavlja dokumentacijo in sestavlja uradna potrdila za priznanje invalidskih svojstev; opravlja posle invalidske zaščite v zvezi z rehabilitacijo vojaških vojnih invalidov; vodi evidenco in kontrolo koriščenja brezplačnih voženj in voženj s popusti; vodi evidenco in izdaja nakazila za ortopedske pripomočke vojaškim vojnim invalidom; posreduje zaposlitve in podpore, skrbi za zdravniške preglede zaradi ugotovitve sposobnosti zn delo v svrho rehabilitacije ali zaposlitve; izdaja odločbe o priznanju podpore civilnim invalidom v namenu rehabilitacije ali prekvalifikacije. d) Računovodstvo in likvidacija, ki izplačuje račune za zdravstveno in ostalo zaščito invalidskih upravičencev; vodi likvidacijo invalidskih prejemkov in dodatkov osebnih vojaških vojnih invalidov in , drugih invalidskih upravičencev; opravlja tudi druge posle, ki so v zvezi z evidenco. izplačili in likvidacijo invalidskih prejemkov in dodatkov. ti. Člen Tnjništvo za šolstvo in izvenšol-sko izobraževanje, ki opravlja upravne zadeve iz okrajne pristoj- nosti na področju šolstvu, predšolske. vzgoje, pred vojaške vzgoje, iz-venšolskcga izobraževanja in ljudske prosvete. Tajništvo za šolstvo ima naslednje organizacijske enote; 1. Referat za šolstvo, ki zbira in proučuje problematiko s področja šolstva. 2. Referat za izvenšofsko izobraževanje, ki zbira in proučuje problematiko s področja izvenšokkega izobraževanja. 3. Referat za štipendije, ki vodi evidenco štipendistov v gospodarskih organizacijah in pri občinah na območju okraja; vodi kontrolo o izpolnjevanju pogodb, ki so sklenjene v z.vezi s štipendijami, nad šolskimi uspehi štipendistov. Razpisuje štipendije, dijah in sle v pendij. 4. Finančni referat, ki izvaja črpanje kreditov in opravlja tudi drugo delo v zvezi s proračuni prosvetnih proračunskih ustanov in finančno samostojnih zavodov. 5. Personalna služba, ki urejuje vse personalne zadeve prosvetnih de-lavcev na popolnih gimnazijah, nižjih in srednjih strokovnih šolah in v vzgojnih domovih ter personalne zadeve pisarniškega osebja v okrajnih prosvetnih in vzgojnih domovih; pripravlja odločbe o namestitvah, premestitvah in razmestitvah za navedene uslužbence ter vodi evidenco vseh prosvetnih uslužbencev v okraju. 6- Šolski inšpektorat, ki opravlja inšpekcijsko službo v osnovnih šolah, srednjih šolah, srednjih strokovnih šolah, nižjih strokovnih šolah, domovih in internatih, kmetij-sko-gospodaTskih šolah in nad tem, kako se vrši pred vojaška vzgoja. 12. člen Tajništvo za kulturo opravlja upravne zadeve iz okrajne pristojnosti na področju kulture in telesne vzgoje. Tajništvo za kulturo ima naslednje organizacijske enote: 1. Referat za kulturo, ki zbira, proučuje in rešuje problematiko s področja kulture in zbira gradivo za seje sveta. 2. Referat za telesno vzgojo, ki zbira, proučuje in rešuje problematiko s področja telesne vzgoje. 3. Referat za zaščito kulturnih spomenikov, ki proučuje problematiko in rešuje posle v zvezi z zaščito kulturnih spomenikov na območju okraja. 4. Inšpektorat zu glasbeno šolstvo, ki opravlja inšpekcijsko službo v glasbenih Soleh. 13. člen Tajništvo za zdravstvo, ki opravlja upravne zadeve iz okrajne pristojnosti na področju zdravstvenega varstva. Tajništvo za zdravstvo ima v svojem sestavu naslednje organizacijske enote: 1. Upravno-organizacijski odsek, ki opravlja vse posle upravnega in organizacijskega značaja s področja zdravstva v okraju; oprovlja nadzorstvo nad delom zdravstvenega kadra ter vodi zdravstveno statistiko. 2. Odsek zn splošno zdravstveno služim, ki opravlju vse upravne in strokovne zadeve splošne zdravstvene zaščite ter zadeve s področja zaščite matere in otroka ter patronažne službe. 14. člen Uprava za gozdarstvo, Uprava za vodno gospodarstvo in Uprava za ceste opravljajo, vsaka za svoje področje, za katero je ustanovljena. pripravlja pogodbe o štipen-opravlju druge upfnvne po-zvezi s podeljevanjem šti- tiste upravne zadeve iz okrajne pristojnosti, ki so s posebnimi predpisi dane v njihovo pristojnost. 15. člen Sanitarni inšpektorat opravlja upravne zadeve iz okrajne pristojnosti na področju sanitarnega nadzorstvu. zlasti: a) nad živili in surovinami za proizvodnjo živil ter nad predmeti splošne rabe, če je s predpisi tako določeno; h) nad sanitarnimi razmerami v delovnih prostorih, javnih zavodih, lokalih, na trgih in na drugih javnih krajih ter nad napravami za snago na deloviščih in v naseljih; e) nad sunitarnijni napravami in izvajan jem sanitarnih ukrepov v stanovanjskih hišah in drugih stavbah; d) nad vodami in napravami za preskrbo z vodo; e) nad odplakami in drugimi odpadnimi snovmi ter nad napravami in ukrepi za preprečevanje škodljivega vpliva tehnološkega procesa proizvodnje na zdravstvene razmere v okolici posameznih tovarn oziroma obratov in delovišč; f) nad cestami in javnimi prometnimi sredstvi; in v drugih primerih, kadar tako določajo posebni predpisi. 16. člen Zavrni zn planiranje, ki strokovno pripravlja in obdeluje okrajni družbeni plan, opravlja druge zadeve iz pristojnosti Okrajnega ljudskega odi M) ra s področja planiranja in strokovno pomaga občinskim ljudskim odborom pri sestavi občinskih družbenih planov. Zavod za planiranje ima v svojem sestavu 1. Odsek za plan proizvodnje sestavlja plan proizvodnje ter spremlja polletno in letno realizacijo postavljenega plana. Odsek ima v svojem sestavu: a) Referat za industrijo b) Refereta za gostinstvo in turizem c) Referat za kmetijstvo in gozdarstvo d) Referat za gradbeništvo e) Referat za promet in komu nulo f) Referat za obrt g) Referat za trgovino Ti referati sestavljajo vsak za svoje področje letne plane in spremljajo polletno in letno realizacijo postavljenega plana. 2. Odsek za formiranje in delitev narodnega dohodka ter gospodarske analize, ki izdeluje kompleksni plan za vse panoge gospodarstva, sestavlja plane in bilance sredstev občin, vodi pregled nad celotno investicijsko izgradnjo na območju okraja, evidentira osnovna sredstva in amortizacijo ter izdeluje ekonomske analize. Odsek ima v svojem sestavu: a) Referat za kompleksni plan, ki izdeluje kompleksni plan zn celotno gosj>odarstvo okraja, b) Referat za plan občin, ki sestavlja plan in bilanco sredstev občin; e) Referat za investicije, osnovni sredstva in amortizacijo, ki se »tuvlja plan investicijske izgradnje In spremlja polletno in letno izvršitev, evidentira osnovna sredstva in imortizacijo; d) Referat za ekonomske analize, ki izdeluje ekonomske analize različnih gospodarskih dejavnosti v »kraju. 17. člen Zavori za statistiko, ki zbira in itmkovno obdeluje statistične podatke zn Okrajni ljudski odbor in občinske ljudske odbore na območju okraja ter za potrebe zveznih in republiških organov. Zavod ima v svojem sestavu: 1. Odsek za gospodarsko statistiko, ki zbiru in strokovno obdeluje statistične podatke vseh gospodarskih panog na .območju okraja in občin. V odseku so naslednji referati: a) Referat za industrijo in obrt, ki zbiru in obdeluje statistične podatke o industrijski proizvodnji in stanju in gibanju obrtnih obratov in delovne sile po strokah obrti. b) Referat za kmetijstvo in gozdarstvo, ki zbira in obdeluje statistične podatke o kmetijski proizvodnji in o stanju in izkoriščanju ter negi gozdov. e) Referat za gradbeništvo in komunalo, ki zbira in obdeluje statistične podatke o izvršenih gradbenih delih, in o začetku in končanju gradbenih objektov; zbira in obdeluje statistične podnfkc o fondih in komunalnih službah. d) Referat za promet, ki zbiru in obdeluje statistične podatke o železniškem, poštnem, zračnem, avtobusnem in tovornem javnem in režijskem prometu. e) Referat za trgovino, ki zbira in obdeluje statistične podatke o prometu v trgovini na drobno in na debelo, v tržiščni trgovini in odkupu. f) Referat za gostinstvo in turizem. ki zbira in obdeluje statistične podatke o prometu v gostinstvu in turizmu. g) Referat za finance, ki zbira in obdeluje statistične podatke o realizaciji družbenega brutoproizvoda in nettodohodka ter podatke z ostalih finančnih področij (realizaciji proračunov, gibanju hranilnih vlog, gibanju potrošniških posojil itd.). h) Referat zn cene. ki zbira in obdeluje statistične podatke o cenah prehranjevalnih predmetov v trgovini na drobno, cenah industrijskih predmetov v trgovini na drobno, cenah industrijskih predmetov v trgovini na debelo, cenah gostinskih uslug, cenah kmetijskih proizvodov na debelo in odkupnih cenah pri KZ — Kmetijskih zadrugah ter i-zilcluje indeks cen na drobno. i) Referat zn statistiko dela in delovnih odnosov zbira in obdeluje statistične [todatke o celotnem zaposlenem osebju na območju okraja, o plačah v gospodarstvu in o vajencih in sklenjenih učnih pogodbah. j) Referat za statistiko življenjskega standarda, ki /hira in obdeluje statistične podatke o družinskih proračunih, izdeluje teoretično listo potrošnje in izračunava indeks življenjskih stroškov. 2. Odsek za družbeno statistiko, ki zbira in strokovno obdeluje statistične podatke iz družbenih panog za območje okraja in občin. V odseku so naslednji referati: n) Referat za demografsko statistiko zbira in obdeluje statistične pdehije statistične podatke, pomembne za področje javne in sodne uprave. c) Referat za kulturo, prosveto in socialno statistiko, ki zbira in obdeluje statistične podatke s področja kulture, telesne vzgoje, prosvete in socialnega skrbstva. d) Referat za publikacije, ki tehnično in vsebinsko sestavlja vse statistične publikacije internega in javnega značaja. e) Referat za kartoteko organizacijskih enot, ki vodi kartoteko vseh ustanov, nrndov, gospodarskih in družbenih organizacij. f) Arhiv in dokumentacija, ki vodi in ureja statistično dokumentacijo in arhiv. Poleg zgoraj naštetih poslov izvršujejo referati obeh odsekov še razne obdelave že obstoječih statističnih [Mulatkov in sprovajajo razne občasne statistične akcije kot so popisi in ankete. 18. člen Katastrski uradi 1. in II. v Ljubljani, v Kamniku in v Grosupljem opravljajo upravne zadeve iz pristojnosti ’ Okrajnega ljudskega odbora na področju katastra. 19. člen Posebni okrajni organi: 1. Okrajni javni pravobranilec zastopa glede premoženjskih pravic in obveznosti v skladu z zakoni okraj in občine na območju okraja, zavode, ki jim je priznana lastnost pravne osebe in se finansirajo iz okrajnega oziroma občinskih proračunov, in sklade, ki jih je ustanovil Okrajni oziroma občinski organ in jim je priznana lastnost pravne osel>c; daje Okrajnemu ljudskemu odboru in občinskim ljudskim odborom ter njihovim organom in zavodom mnenja o premoženjsko-pravnih zadevah; opravlja tudi druge z zakonom in s predpisi višjih državnih organov določene zadeve. 2. Senat za prekrške in sodnik za prekrške opravljala: senat za prekrške odloča o pritožbah zoper odločbe občinskih sodnikov za prekrške. Sodnik za prekrške vodi na prvi stopnji upravno-kazenski postopek o prekrških, za katere je pristojen po predpisih. 13. SISTEMIZACIJA DELOVNIH MEST USLUŽBENCEV IN DELAVCEV 20. člen Delovna mesta in strokovna izobrazba za ta delovna mesta se določijo takole: Delovno mesto Strokovno izobrazbe 1. Urad tajnika ljudskega odbora 1 tajnik višju 1 pomočnik tajnika višja 3 pisarniški uslužbenci srednja Personalna služba t šef višja 1 referent srednja 1 pisarniški uslužbenec nižja Upravni inšpektorat 1 šef višja 1 referent višja 1 strojepiska Ua nižja Skupščinska pisarna 1 šef višju 2 stenografa srednja 1 stenodaktilograf nižja Glavna pisarna 1 šef srednja 1 uslužbenec za sprejem in signaturo spisov nižja 2 vodju delovodnika nižja 2 uslužbenca za izknji- žcvanje in registraturo nižja 1 uslužbenec za vodstvo indeksa nižja nižja 1 uslužbence za odpravo pošte nižja t arhivar nižja 3 pomožni uslužbenci- služitelji osnovna Ekonoinat I šef srednja 1 inventarist - skladiščnik nižja t pisarniški uslužbenec nižja 4 vratarji osnovna 2 telefonista osnovna t razmnoževalec osnovna Tehnično osebje: kvnli- 1 šel uvtopurka ficirun Delovno mc«to Strokovna izobrazba delavec kvnli- , 9 šoferjev ficirani delavci - kvali- 1 mehanik ficiran delavec pnikvali' 2 hišnika ficiram delavci nekvali- 15 snažilk ficiran' delavk' Referat za prošnje in pritožb« 1 referent srednj® 1 referent Knjižničar srednja Tajnik komisije za upokojene vojaške osebe 1 referent srednja II. Tajništvo za narodno obrambo 1 načelnik višja - , , 1 srednr 2 referenta , viSj„ 1 pisarniški uslužbenec nižja III. Tajništvo za notranje zatlcve Delovna mesta zn to orgaoj** ci iško enoto se določijo s pose® odločbo. IV. Tajništvo za finance 1 načelnik - višja 2 ekonomista višja 1 pisarniški uslu/benec nižja Odsek za proračun in sklade 1 šef višja. 4 proračunski inšpek- 2 višja- torji 2 s reden 2 referenta za proračun okraja in njegovih ustanov srednj® 1 referent zn proračune občinskih ljudskih odborov in njihovih ustanov srednj® 2 referenta za sklade srednj® 1 pisarniški uslužbenec nižja Odsek za imovinsko-pravne zadeve 1 šef višja 3 pravni referenti višja 1 pisarniški uslužbenec nižja 1 strojepisec l/n nižja Računovodstvo 1 šef srednj* 1 referent za sklade srednj 1 blagajnik srednj 1 referent za proračun srednj 1 referent za osebne iz-tlulkc sredn) 1 uslužbenec zn režiserske posle nižja 1 pisarniški uslužbenec nižja Uprava za dohodke 1 šef višjo 3 kontrolorji dohodkov 1 referent za takse srednj6 3 referenti zn dohodke od prebivalstva zn rc- , Sevanje pritožb srednj 1 referent za statistiko . * in evidenco sri’<,r,J 1 refernt za spremlja- . :' Naziv postavke 845 A. Viri osnovnih in Izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 449 3. Razni skladi 3,856 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 6. Drugi viri finansiranja investicij B. Viri obratnih sredstev 366 0. Viri obratnih sredstev (skupno) C. Viri sredstev v -obračunu ln druga sredstva 9 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 1,881 1. Druga pasiva D. Finančni uspeh 0. Dobiček 0,740 10. Kritje izgube * Skupaj: Zap. št. Naziv postavke A. Osnovna in izločena sredstva 1. Osnovna sredstva 2. Investicije v teku 3. Izločena sredstva ln druga Investicijska sredstva B. Obratna sredstva 4. Skupna obratna sredstva / C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva 5. Kupci in druge terjatve S. Druga aktiva D. Finančni uspeh 7. Razporejeni dobiček S. Izguba Skupaj: Znesek v 000 iti ISO »4£ 5H 1J* & Vodja računovodstva: Marn Frane Predsednik upravnega odbora: Otoničar Janke Direktor podjetja: Turk Ivan Izvleček Iz poročila o poslovanju VELEBLAGOVNICE »NA-MA«, Ljubljana, v letu 1955 Glavna značilnost poslovanja v letu 1955 je nesorazmerno povečanje prometa. Določen plan v višini 780,000.000 din je bil presežem z 29^20*^ in je dosegel promet 1.007,731.559 din, to je 129,20% napram planu. Promet je bil po mesecih neenakomeren in je presežen plan realizacije pr°v' vsem s prometom v zadnjem četrtletju. Povprečno število zaposlenih Je znašalo 128 delavcev in uslužbencev tor 21 vajencev. Na vsakega uslti*' benca odpade nad 9,000.000 din prometa. Povprečna rentabiiitetna marža je znašala ca. 7 % na opravljeni promet. Podjetje je s svojo tendci*-" zniževanja cen občutno pripomoglo k splošnemu zniževanju cen v nadrobni prodaji. ČTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1975 Zjc®p" Naziv poitavke Znesek v 000 din Naziv postavke Znesek v 000 . A. Osnovna ln Izločena sredstva A. Viri osnovnih In izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 18,441 1. Sklad osnovnih sredstev 1. Investicije v teku 2. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije 3. izločena sredstva in druga Investicijska sredstva 13,527 S. Razni skladi 4. Dolgoročni kredit za finansiranje investicij B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja investicij 4. Skupna obratna sredstva 112,3*5 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva «. Viri obratnih sredstev (skupno) i&t1 5. Kupci ln druge terjatve 7SJU6 C. Viri sredstev v obračunu ln druga sredstva B. Druga aktiva 998 7. Dobavitelji in druge obveznosti D. Finančni uspeh S. Drugo pasiva 7. Razporejeni dobiček M02 D. Finančni uspeh 4,1 8. Izguba 0. Dobiček 10. Klitje Izgube bkppaj: m,osi Skupaj: Vodja računovodstva! Radešček Rado Predsednik upravnega odbor« Žagar Pavla Direktor podjetja« Jereb Avgust Številčno stanje zaposlenih je znašalo konec leta 1955 37 oseb. Stanje osnovnih sredstev se je zvišalo za 13,461.766 din. Fond za samostojno razpolaganje je bil ustvarjen v višini 1472.950 din. Kot finančni efekt vsega pestovanja Je v zaključnem računu za letto 1955 izkazan dobiček 28,514.910 dinarjev. **OtVA BILANCA na dan M. decembra 1855 PASIVA Naziv postavke Znesek v CflO din Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna ln Izločena sredstva A. Viri osnovnih in Izločenih sredstev L Osnovna sredstva 12,745 L Sklad osnovnih sredstev 12,740 V Investicije v teku 8. Izločena sredstva ln druga Investicijska t. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije sredstva 1,093 8. Razni skladi 8,056 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij — B. Obratna sredstva L Drugi viri finansiranja investicij — 4. Skupna obratna sredstva M,821 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 8.965 L Kupci ln druge terjatve 16,873 C. Viri sredstev v obračunu in druga sredstva L Druga aktiva 3,543 7. Dobavitelji in druge obveznosti 8,071 D. Finančni uspeh 8. Druga gasiva 27,238 t. Razporejeni dobiček S. Izguba 28,515 D. Finančni uspeh 9. Dobiček 28,515 10. Kritje izgube 84,585 Skupaj: 94„535 Vodja računovodstva« Predsednik upravnega odbora« Direktor podjetja: Selan Lojze Ing. Vuga Odon Valant Jože Izvleček iz poročila o poslovanju podjetja MLINSKA INDUSTRIJA, Ljubljana, v letu 1955 ®Mjetje Je poslovalo s šestimi obrati: Beričevo, Bistra, Fužine, Logatec, Vič in Vrhnika; v obratu Gameljne pa so se popravljale strojne naprave v lastni režiji. Podjetje je gradilo silos na Vrhniki in Logatcu. S prodajo mlevskih Izdelkov je doseglo 803,558.000 dim prometa. Stalna obratna sredstva niso zadoščala; potrebni so bili dopolnilni krediti. ***IVA BILANCA na dan 11. decembra 1955 PASIVA Naziv postavke Znesek v 000 din Zap. št. A. Osnovna ln Izločena sredstva Naziv postavke Znesek v 000 din A. Viri osnovnih ln Izločenih sredstev J* Osnovna sredstva «- Investicije v teku *• Izločena sredstva ln druga Investicijska sredstva B. Obratna sredstva 175,655 75,614 3,873 1. Sklad osnovnih sredstev 2. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije 3. Razni skladi 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 5. Drugi viri finansiranja Investicij 147,558 28,098 5,289 15,311 60,303 t Skupna obratna sredstva 76,019 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva [• Kupci ln druge terjatve Druga aktiva D. Finančni uspeh 96,388 4,890 L Viri obratnih sredstev (skupno) C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 7. Dobavitelji ln druge obveznost) 8. Druga pasiva 160,067 15,250 593 ?• Razporejeni dobiček *• Izguba 57,231 ». 10. Skupaj: 489,703 Dobiček Kritje izgube D. Finančni uspeh 57.234 Skupaj: 489,703 Vodja računovodstva: , Prek Ivanka Predsednik upravnega odbora: Gruden Andrej Direktor podjetja: Puterle Franc ^IVA Izvleček iz poročila o poslovanju podjetja LESNA GALANTERIJA, Ljubljana, šmartinska 10, v letu 1955 Plan je bil presežen 9 %. Povprečno zaposlenih je bito 68 oseb. BILANCA na dan 31. decembra 1955 PASIVA — ——- —Naziv postavke Znesek v uOO din Naziv postavke Znesek v S00 din 1 A. Osnovna In Izločena sredstva L Psr>ovna sredstva 10,425 A. Viri osnovnih ln Izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 10,142 *. l?iVx,tlcjle v teku loecna sredstva ln druga Investicijska sredstva 2. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije 2,174 3. Razni skladi 2,253 . B. Obratna sredstva kupna obratna sredstva , c- Sredstva v obračunu ln druga aktiva 8. D,,116* ln druge terjatve uKa aktiva 11,288 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 5. Drugi viri finansiranja investicij B. Viri obratnih sredstev 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 283 12.700 4,023 1,163 C. Viri sredstev v obračunu ln druga sredstva 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 2,618 , B D. Finančni uspeh §gub°arCjen‘ doblčck 4,708 8. Druga pasiva D. Finančni uspeh 9. Dobiček 1,077 4,708 10. Kritje Izgube Skupaj: 33.781 Vodja računovodstva! Kržišnik Angelca Predsednik upravnega odbora« Tcodorovič Drago Direktor podjetjai Kosec Frane Gostinsko podjetje »Belokranjce, ki ima tri obrate, t. j. gostilni »Belokrakranjc« in »Amerilcanec« ter bufet »Dolenjski hram«, je hiilo ustanovljeno leta 1952. Ustanovil ga je MLO Ljubljana. V letu 1955 je bilo zaposlenih 20 oseb. Ustvarjeni promet je znašal 29,776.861 din. Vse obveznosti *> družbene skupnosti in skladov je podjetje pravočasno odvedlo. Uprava podjetja je bila z delavskim svetom in upravnim odborom v tesnem sodelovanju pri samoupravljanju podjetja. Knjigovodstvo je v redu in ažurno. pasiva AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1955 ZŽ1P' Naziv postavke Znesek v 000 din Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna ln izločena sredstva A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 1,333 1. Sklad osnovnih sredstev 1,333 2. investicije v teku 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3. Izločena sredstva ln druga Investicijska sredstva 1,014 3. Razni skladi 843 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja Investicij 4. Skupna obratna sredstva 3,117 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva 6. Viri obratnih sredstev (skupno) ta 5. Kupci In druge terjatve 1 C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 6 Druga aktiva 56 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 1,47» 1). Finančni uspeh 8. Druga pasiva 24$ 7. Razporejeni dobiček 8. Izguba 482 D. Finančni uspeh 9. Dobiček 10. Kritje Izgube 48* Skupaj: 5,003 Skupaj: S.OOJ^ Vodja računovodstva: Urbančič Irena Predsednik upravnega odbora: , Direktor podjetja« Crv Anica Tomič Josip • Izvleček iz poročila o poslovanju gostinskega pocft«»lri »pip«, Ljubljana, Kardeljeva 4, v letu 1955 Dosežen je bil dohodek v višini 56,797.188 din, s čimer je bil presežen p«umani dohodek za 27 %. Zaradi višjih cen živil in pijač ter vi8j* vzdrževalnih stroškov obrata ni bdi dosežen planirani dobiček. Presežne plače so znašale 10% od plač po tarifnem pravilniku. V letu 1955 je bila izvršena delna preureditev lokala ob Kardeljevi ulici 4. Povprečno število zaposlenih je znašalo v letu 1955 50 oseb. AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1*51 Z’tp" Naziv postavke Znesek v 000 din j Naziv postavke Znesek v 000 dW^ A. Osnovna ln Izločena sredstva A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 4,143 1. Sklad osnovnih sredstev 4,M* 2. Investicije v teku 13S 3. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3 Izločena sredstva in druga investicijska sredstva z.oit 3. Razni skladi 1,»7* 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja investicij IS* 4. Skupna obratna sredstva 5,038 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu ln druga aktiva 6. Viri obratnih sredstev (skupno) l.TK 5. Kupci in druge terjatve 63 I C. Viri sredstev v obračunu in druga sredstva 6. Druga aktiva 3 7. Dobavitelji in druge obveznosti 3,3«< D. Finančni uspeh 8. Druga pasiva 7. Razporejeni dobiček 8. Izguba — D. Finančni uspeh 9. Dobiček -- 10. Kritje Izgube Skupaj: 11,396 Skupaj: 11,3 Vodja računovodstvai Predsednik upravnega odbora« Direktor podletjai Dr. Prclovšek Perlšič Zdravko Usenik Anica Izvleček iz poročilo n nnclnvnnfu aostlnskega podjetju KOI ORVflPSKA RESTAVRACIJA, Ljubljana, v letu 1955 Gospodarska organizacija je imela v preteklem letu 89 zaposlenih delavcev m uslužbencev. Plan 115.000/m din je realiziran z 116.000/m ali »a 1 % prekoračen. Podjetje je s prvim januarjem odstopilo obrat v Divači novemu kolektivu, ki se je s tem osamosvojil. Osamosvojitev j® bilo izvršena po sklepu DS. Podjetje je v preteklem letu poslovalo pod prisilno upravo od 27. oktobra 1955 do 29. februarja 1956 po odločb biv. MLO Ljubljana. Finančni efekt se je pod vodstvom prisilne uprave znatno popravil ter je podjetje izkazalo konec lota 3,364/m din dobiti* | Podjetje je aktivno ter je ustvarilo plačni sklad s presežkom in odvedlo vse dajatve družbeni skupnosti, ki so mu bile določene s planskih11 instrumenti za leto 1955. AKTIVA BILANCA na dan 11. decembra 1*5$ pAS^i Zap. gta Naziv postavke Znesek v 000 din j ZgJp' Naslv poetavke Znesek v e00 A. Osnovna in Izločena sredstva 1. Osnovna sredstva 7,38$ A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev U«* 2. investicije v teku 3. izločena sredstva ln druga investicijska sredstva 3,472 1. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije 1. Razni skladi B. Obratna sredstva 4. Skupna obratna sredstva C. Sredstva v obračunu in druga ^tlva 5. Kupci ln druge terjatve 6. Druga aktiva D. Finančni uspeh 7. Razporejeni dobiček 8. Izguba 7,412 84« z,m 3*386 4. Dolgoročni kredit za finansiranje investicij $. Drugi viri finansiranja Investicij B. Viri obratnih sredstev 1. Viri obratnih sredstev (skupno) C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 1. Dobavitelji ln druge obveznosti e. Druga pasiva D. Finančni uspeh ». Dobiček 23» $ p' 3,»* Skupaj: 24,107 10. Kritje Izgube Skupaj: Vodja računovodstvM Kal tič stane Predsednik upravnega odbor« Trupej Marija Direktor podjetja« tiodec Anton