ZA LJUBLJANSKE CESTE USTANOVLJENA JE SAMOUPRAVNA INTERESNA SKUPNOST ZA URESNIČEVANJE 1O-LETNEGA PROGRAMA IZGRADNJE LJUBLJANSKIH CEST 29. oktobra je bila prva seja skupščine SIS za uresničevanje 10-letnega programa izgradnje cestnega omrežja mesta Ljub-ljana. Do ustanovitve je prišlo na pobudo mestnih družbeno-političnih organizacij in po sidepu skupščine mesta Ljub-ljana, da bi tako čim uspešneje uresničili 10-letni program iz-gradnje cest, katerega po spreje-tem samoupiavnem sporazumu sofinancirajo delavci v združe-nem delu in občani v krajevnih skupnostih. To je ena prioritet-nih nalog na področju infra-strukture mesta Ljubljana, ki je izrednega družbenoekonomske-ga pomena za nadaljni razvoj Ljubljane in tudi širše regije. Gre tudi za velika sredstva, ka-tera zdiužujejo delavci na pod-lagi samoupravne odločitve, ki so jo s samoupravnim sporazu-mom uzakonfli v obveznosti. Zatorej gre za veliko moralno politično pa tudi materialno odgovomost pred delavci, ki so se solidarno o&očili za združe-vanje sredstev. Ustanovljena sa-mourpavna interesna skupnost je zato najboljše zagotovflo, da bo ta program po obsegu in v predvidenem času tudi uresni-čen. Na prvi (ustanovni) seji skup-ščine SIS, katere predsednik je postal dipl. pravnik JanezZem-ljarič, so obravnavali tudi dose-danje izvajanje 10-letnega pro grama izgradnje cestnega omrežja mesta Ljubljana. Za lažji pregjed naj obnovi-mo, da so bili za financiranje 10—letnega programa podpisani naslednji dokumenti: — dogovor o sofinanciianju programa med skupščino mesta Ljubljana in republiško skup-Jiostjo zaceste. RSC zagotavlja 76 % udeležbe pri gradnji ob-voznih cest in 50 % uddežb pri gradnji vpadnic—magistralnih cest. Dogovor je bil podpisan 5. februarjaletos; — družbeni dogovor o zdni-ževanju sredstev za financiranje programa, ki so ga podpisale vse ljubljanske občinske skupščine in mestna skupščina in s kate-rim se zdnižuje 60% sredstev od prispevka za uporabo mest-nega zemljišča in od pristojbin za registracijo mestnih vozu ter odstopljenega prispevka od pro daje bencina. Družbeni dogovor je bil podpisan 5. februarja le-tos; - samoupravni sporazum o združevanju sredstev temeljnih organizacij združenega dda s področja gospodaistva. Podpis-niki zdnižujejo 3,5 % od ostan-ka dohodka, to je od sredstev, ki jih TOZD z zaldjuččnim ra-čunom odvajajo v podovni sklad, v iezervna sredstva in v sklad skupne porabe. Podpiso-vanje na tem področju še ni za-ključeno. Največ nepodpisanih sporazumov je v občini Center, in sicer skupaj 46: 10 TOZD že-lezniškega gospodarstva, 3 TOZD Iskra, 3 TOZD Slovenija-les, 3 TOZD s področja komu-nalnih dajatev ter 7 OZD s pod-ročja bančništva, zavarovalni-štva. V naši občini je od 74 TOZD podpisalo sporazum 69, kar je 93 odstotkov; slabše je še v oo-čini Bežigrad in Center. Do 9.~septembra 1975. leta je bilo namensko vloženih 27.301.412,95 dinarjev. Zdru-ževanje sredstev TOZD ne po teka redno. Vzrok za to je pred-vsem v tem, da TOZD v za-ključnih računihzaleto 1974 te obveznosti niso predvidele, SDK pa ni dovolila izplačila teh obveznosti za leto 1975. Zato je izvršni svet skupščine mesta Ljubljana v soglasju z SDK predložil podpisnikom variante možnosti poravnane nastalih obveznosti. Akcija v tej smeri že poteka. DELA ŽE TEČEJO DELA ŽE TEČEJO Idejni načrt so izdelali za ce-loten program cestnega omrež-ja. Posebej pa sprejemajo ukre-pe za izvišitev pive faze. Grad-nja podhoda na Drenikovi c. teče, v teku so dela in priprave zemljiSča za gradnjo I. etape Karlovškega mostu - začetek del je predviden v decembru le-tos. Za Celovško cesto, Prešer-novo cesto, obvaznico Čmu-če-Dolgi most, kar spada še v I. fazo lOrletnega programa, pa so priprave v predlokacijaski fazi. S. G.