cialne razmere so v zagorski kotlini popol* noma druge, kot v litijskem predelu. Zaradi tega bo treba tudi dispozicijo za zbiranje materijala usmeriti za vsak predel v oni pra=> vec, ki je zanj najbolj značilen in odločilen. V vsakem takem predelu pa bi določili enega kot zbiratelja materijala. Ti zbiratelji bi tvo* rili oni komite, ki bo izdelal program in na= vodila. Moral bo pritegniti k temu delu tudi kakega strokovnjaka v pomoč. Pozdravljam tudi predlog, da prevzame nalogo in dolžno« sti komiteja odbor okrajnega učiteljskega društva, saj bo tudi ono to knjigo izdalo in založilo, in ravno vsled tega ima dovolj po= voda, da sodeluje ne samo kot sodelavec, am« pak prevzame tudi vodstvo, ker bo gotovo tudi v organizatorskem pogledu najbolje in najlažje uspel. Dolžnost in naloga komiteja bo potem končna razporeditev vsega mate* rijala, sestavljanje raznih statistik in za ure* ditev financnega vprašanja. Približno iste misli sem razvil o priliki pou6nega tečaja v Jevnici dne 4. decembra t. 1. Moj protigovornik pa je zahteval nekega vodstva v eni sami osebi, ki naj vse to ure* juje in vodi. Nastopa proti moji trditvi, da že izdelanih porocil ne bo kazalo bistveno izpreminjati in dokazuje, da jc treba v lite=> rarnem in tehnično«znanstvenem pogledu vendarle poprave. To trdim tudi jaz sam", toda s pridržkom, da 6e tudi je v naših vr* stah par ljudi, ki se tako radi nazivajo za žurnaliste, sem vendar mnenja, da tega tako važnega dela oni niso zmožni. Dolžnost ko« miteja bo torej tudi poiskati onega strokov* njaka X, ki ga med nami ni, da bo delo kon6no popravil in uredil v literarnem, ka» kor tudi v znanstvenem smislu. Proti vodstvu v eni sami osebi sem tudi iz enostavnega razloga, ker bi obremenitev ene same osebe s tako obširnim delom oku» pirala ne samo ves njegov prosti 6as, ampak bi se dotični moral, ako bi hotel le kohčkaj uspeti, odtegovati tudi delu v šoli. Tega pa ne morem smatrati samo kot žrtev, temvcč tudi kot nedopustno dejanje. Na podlagl take knjige pa bodo kon6no presojali tudi vse uciteljstvo našega okraja. Ne samo to, da bi se v takem vodstvu odražala prerrioc« na odvisnost in da bi to delo nosilo pečat ene same osebnosti, sem mnenja. da nam komite lahko v mnogo večji meri garantira za končen uspeh v vseh pogledih. kakor pa Doedinec. Zavedati se moramo, da bomo to knjigo gradili vsi in bo zato ona tudi naše merilo in naš ponos! Jože Tavželj. Dotnoznanstvo za litijski okraj. Litijsko okrajno učiteljsko društvo je že parkrat sprožilo misel, da bi izdalo knjigo domoznanstvenega pouka za svoj okraj. To misel mora vsak 6im prisrčneje pozdraviti. Spisati tako knjigo pa ni samo obširno in težko delo, ki bi ga končno zmogel poedi* nec, katerega bi lahko enostavno najeli in plačali. Delati bomo morali zanjo prav vsi! Zopet bomo stavili na preizkušnjo svoj ide=> alizem, požrtvovalnost in agilnost. Ako smo dovolj trdni bomo tudi prav gotovo uspeli. Prav tako bo treba pričeti z zbiranjem materijala. Zamisel našega g. nadzornika, zbirati materijal po eni enotni dispoziciji, katero ho6e on razposlati na vse šole, bo za zacetek prav dobrodošla. Seveda bo treba pozneje gotovo tudi v tem oziru še kake iz* popolnitve, katere nam bo narekovala že praksa sama. Najenostavneje in najprimer« neje je, da uciteljstvo vsake šole izdela za svoj šcrtski okoliš tozadevno obširno poro* čilo. Ta poročila pa bi potem, ko bodo že Iz* delana, predelana in popravljena na domačih učiteljskih konferencah, pošiljali članom ko* miteja, ki ga bo treba za to na vsak način sestaviti. Po moji zamisli bo najbolje, 6e razdelimo ves okraj na več enot, kakor jih narekujejo že teritorijalne razmere, n. pr.: zagorska kotlina, litijski predel itd. Gospo* darske, industrijske in s tem seveda tudi so=>