Potrebe in možnosti Obema poslopjema, v katerih ima prostore OS Edvarda Kardelja v Polju, se že poznajo leta. Starejša od obeh stavb, v njej si zdaj šolsko učenost nabirajo učenci prvega, drugega in tretjega razreda, je bila zgrajena že v preteklem stoletju. Leta 1930 so jo obnovili, kasneje pa so v njej napeljali še cenlralno ogrevanje, kaj več pa za izboljšanje učenih in delovnih razmer ni mogoče napraviti. V učilnicah tudi ni tekoče vode, kar je menda že sila redek, če ne edini primer v Ljubljani. Nekoliko bolje je v novefši stavbi, ki je bila sezidana lela 1957, obi-skujejo pa jo učenci četrtega do osmega razreda. Prostorska ulesnje-nost je značilnost te šole. Vsi razredi imajo pouk v dveh izmenah. Skupnih prostorov ni. Telovadoica v starejšem poslopju meri le 97 kvadratnih metrov, zato šolaiji ob lepem vremenu raje telovadijo kar na dverišču. Tudi igrišča namreč nimajo. V okolici novega poslopja so travnata igrišča, ki pa niso urejena io opremljena. Oa hrup z ZaJoške in Zadobrovške ceste ovira učcnce in učitelje pri pouku, ni treba posebej omenjati. OŠ Edvarda Kardelja v Polju je po številu učencev druga največja šola v Ljubljani in tudi med večjimi šolami v Sloveniji. V letošnjem šol-skem letu jo obiskuje 1169 otrok z Vevč, iz Zg. Kašlja in Polja. To-likšno število otrok onemogoča dobro organiziranost pouka in drugih dejavnosti. Že pred časom je zavod za šolstvo priporočal, naj šole ne štejejo več kot 800 učencev. Marsikateri poljski šolar mora prehoditi dvakrat na dan kilometer ali dva dolgo pot po prometni in nevarni Za-loški cesti. V naslednjih letih ni pričakovati, da se bo število učencev zmanjšalo. Podatki, M jih je zbrala patronažna služba zdravstvenega doma Ve\ če, kažejo, da bo v šolskem letu 1984-85 obiskovalo šolo v Polju 1419 otrok, kar bo 260 več kot v letošnjem šolskem letu. Zato bo seveda po-trebnoše osem učnih oddelkov. Ob tem izračunu pa niti ni upoštevano, da je predvidena gradnja novih stanovanjskih sosesk v Polju, pa tudi na Vevčah in v Zgomjem Kašlju še rastejo nove hiše. Medtem ko v neka-terih Ijubljanskih šolah razmišljajo in že uvajajo celodnevni pouk, pa so na OŠ Edvarda Kardelja v Polju izračunali, da bodo morali proti koncu tega srednjeročnega obdobja uvesti vsaj na nekaterih stopn:, .-h tretjo izmeno. Če pa bi hoteli imeti enoinpolizmenski pouk, bi bilo ¦ o-trebno zgraditi novo šolo z 18 oddelki. Pred nedavnim so o vseh teh težavah spregovorili tudi predstavniki krajevnih skupnosti Polje in Vevče — Zgornji Kašelj. Vzgoja in izobraževanje otrok je na-mreč skrb vse družbe. Večkrat je slišati, naj imajo vsi otroci v Ljubljani enake možnosti za osnovnošolski pouk. Vemo pa, da v naši občini za zdaj ne moremo imeti nobene celodnevne šole, saj se iz leta v leto komajda izogibamo tretji izne-ni. Zato so predstavniki obeh krajcvaih skupnosti sklenili, da o razmerah na O$ v Poiju ia o lem, luj je mogoče pričakovati v prihodnje, obvestijo ofočinski šub za pripravo III. samoprispevka ter ohčinski in mestni sis za vzgojo in izobraževanje. V obeh knjevnih skupoostih menijo, da je gradnja nove šolc na lem območju neobhodno potrebna. DARJA JUVAN