FREDLOG Na podlagi 79. člena statuta občine Ljubljana Vič - Rudnik (Uradni list SRS, t. 13/86), je skupčina občine Ljubljana Vič - Rudnik na seji zbora zdruenega dela, dne........in na seji zbora krajevnih skupnosti, dne.........sprejela SKLEP o izstopu iz Stalne konference mest in občin Jugoslavije 1. Skupčina občine Ljubljana Vič - Rudnik s sedeem v Ljub-Ijani, Trg MDB 7, SR Slovenija, izstopa iz Stalne konference mest in občin Jugoslavije. 2. S tem preneha veljati sklep o pristopu v članstvo Stalne konfe-rence mest in občin Jugoslavije, t. S-1315/78, z dne 20.7.1978, potrjen z odločbo predsedstva Stalne konference mest in občin Jugoslavije, t. 355/2, z dne 21.9.1979. 3. Sklep velja takoj. PREDSEDNIK SKUPČINE OBČINE LJUBUANA VIČ-RUDNIK Peter Vrhunc, dipl. soc. OBRAZLOZITEV Občina Ljubljana Vič - Rudnik je zdruena v mesto Ljubljana kot posebno drubenopolitično skupnost. V skladu s členom 80 statuta mesta Ljubljane, delovni Ijudje in občani v mestu skupno in usklajeno opravljajo medobčinske in medmestne dejavnosti, ki so pomembne za vse občine. Ker je skupčina mesta Ljubljane vključena v Stalno konferenco mest in občin Jugoslavije, bo skupčina občine Ljubljana Vič - Rudnik svoje interese v konfe-renci mest, uveljavljala preko skupčine mesta Ljubljane. 0DG0V0RI NA VPRAAJSTJA DELE-GATOV Konferenca delegacij t. 35 - Obrtno zdruenje Ljubljana Vič - Rudnik je na seji zbora zdruenega dela skupčine občine Ljubljana Vič - Rudnik dne 29.3.1989 postavila vpraanje: Kako poteka delo za pripravo novega pravilnika o vodenju poslovnih knjig? ODGOVOR: Pravilnik o vodenju poslovnih knjig je bil objavljen v Uradnem listu SRS t. 44/88 z dne 23. decembra 1988, začel pa naj bi veljati 1. januarja 1989. Ker je sorazmerno kratek rok uveljavitve sproil vrsto dvomov v ustreznost vsebinskih reitev, je Republika uprava za drubene prihodke s spremembo navedenega pravil-nika, objavljeno v Uradnem listu SRS, t. 4/89 z dne 3. februarja 1989 preloila uveljavitev tega pravilnika na 1. januar 1990. V zvezi z delegatsko pobudo skupine delegatov za zbor zdrue-nega dela 32. okolia in skupine delegatov za deiegiranje delega-tov iz občine Velenje v zbor občin skupčine SR Slovenije za ugotovitev primernosti uporabe pravilnika o vodenju poslovnih knjig, je izvrni svet skupčine SR Slovenije imenoval delovno skupino, v kateri bodo poleg predstavnikov izvrnega sveta skupčine SR Slovenije sodelovali tudi predstavniki Gospodar-ske zbornice Slovenije, Zveze obrtnih zdruenj Slovenije in stro-kovna organizacija, ki bo proučila primernost reitev v pravilniku in pripravila predlog sprememb in dopoinitev tega pravilnika. Delovna skupina se bo sestala v torek 18. aprila 1989. ODGOVOR PRIPRAVIL: Tone Pengov, direktor Republike uprave za drubene prihodke Ljubljana Zbor zdruenega dela skupčine občine Ljubljana Vič - Rud-nik je na seji dne 29. 3. 1989 postavil naslednje vpraanje: Zbor sprauje Območno vodno skupnost Ljubljanica - Sava zakaj ni izrabila letonjih izjemnih zimskih vremenskih prilik za ureditev oziroma čičenje reke Ljubljanice. ODGOVOR: Območna vodna skupnost Ljubljanica - Sava je v času nizkih vodostajev kontinuirno čistila umazanijo iz reke Ljubljanice na odseku skozi mesto. Ukrepi čičenja so bili silno teavni in omejeni vsled ogroenega biolokega minimuma v reki, kakor tudi vsled kode, ki so jo pri čičenju trpeli nizvodni uporabniki vode: HE Fuine, Toplarna Moste in Papirnica Vevče. ODGOVOR PRIPRAVIL: tefan Horvat, vodnogospodarski svetovalec Konferenca delegacij St. 36 - Kmetijska zadruga Ljubljana - TZO Vič je na seji zbora zdruenega dela skupčine občine Ljubljana Vič - Rudnik dne 29. 3. 1989 postavila vpraanje: Z odgovorom Mestne uprave za inpekcijske slube glede gradnje objektov na podlagi lokacijskega dovoljenja nismo zado-voljni. Od organov, ki bi preprečevali nelegalne gradnje, smo pričakovali predloge konkretnih ukrepov za reevanje določe-nega stanja, ne le ugotovitve dejstev. Prosimo za konkretneji odgovor. ODGOVOR: Razen delegatske ugotovitve, da kot posledica nelegalnosti gradenj (bodisi brez lokacijskega ali gradbenega dovoljenja), druba izgublja velika sredstva \z naslova neplačanih prispevkov (tudi phspevek za spremembo namembnosti) je MUIS ugotovila naslednje: Nadzor legalnosti gradnje nadzirata urbanistična in gradbena inpekcija MUIS. Postopek nadzora začenja urbanistična inpek-cija, ki ugotavlja ali je objekt v gradnji. 1. Brez lokacijskega dovoljenja (opravljenih 402 pregleda). Temu sledi izdaja ruitvene odločbe (73. čl. ZUNDP) ali ustavitvena odločba do pridobitve lokacij-skega dovoljenja (74. čl. ZUNDP). 2. Z lokacijskih dovoljenjem (opravljenih je bilo 655 pregledov v letu 1988) z ali brez gradbe- nega dovoljenja. V primeru, da se objekt gradi brez gradbenega dovoljenja, prevzame nadaljnji postopek gradbena inpekcija, ki z odločbo ustavi gradnjo (91. č. ZGO) do pridobitve gradbenega dovoljenja (274 pregledov v letu 1988). Pri omenjenem nadzoru MUIS ugotavlja anomalije, ki vplivajo, da večina privatnih investitorjev gradi objekte, ne da bi pridobila vsa ustrezna dovoljenja in poravnala predpisane prispevke. Po izdaji lokacijskega dovoljenja za pridobitev gradbenega dovolje-nja (v letu 1988 je občinski upravni organ izdal 340 lokacijskih dovoljenj, 297 gradbenih in 163 odločb o spremembi namembno-sti zemljič) mora investitor predloiti občinskemu upravnemu organu: 1. Veljavno lokacijsko odločbo (veljavnost lokacijskega dovo-Ijenja je omejena na maksimalno 3 leta z vmesnimi monostmi podaljanja po tem roku, če ni pridobljeno gradbeno dovoljenje, objekt postane ťčrna gradnjaŤ. 2. Dokazila o plačanih prispevkih za spremembo namembnosti kmetijskega zemljiča, zakloniča, komunalnega prispevka ... 3. Potrjeno tehnično dokumentacijo. 4. Soglasja komunalnih organizacij: elektro, vodovod, kanali-zacija, PTT, plin, energetika, vodnogospodarstvo, narodna obramba, sanitarno, poarno itd. Glede na opisani postopek MUIS ugotavlja, da investitorji zavestno ne pridobivajo gradbenih dovoljenj, ker se izogibajo plačilu natetih prispevkov, kazni za prekrek pa so v primerjavi z viino prispevkov simbolične. (25.000 do 80.000 din za civilno pravno osebo, če gradi brez gradbenega dovoljenja). Gradbena inpekcija razen odločbe o ustavitvi gradnje in pred-loga sodniku za prekrke nima druge monosti za ukrepanje. MUIS se zaveda drubene kode, ki nastaja zaradi izogibanja investitorjev, da izpolnijo vse predpisane postopke v zvezi z grad-njo objektov. Večkrat smo opozarjali pristojne organe o nujnosti spremembe zakonodaje, v smislu ustreznega materialnega sank-cioniranja tovrstnih prekrkov. Zaradi izogibanja plačila prispevkov naselja niso komunalno ustrezno opremljena, sredstev za gradnjo zaklonič ni zadosti, vzpostavitev novih kmetijskih zemljič se ne izvaja, objekti niso grajeni skladno s predpisi in drugo. Za ustrezen nadzor ob primernih sankcijah MUIS meni, da bi k izboljanju stanja pripomogla tudi avtomatska obdelava podat-kov, ki bi koristila tako občinskim upravnim organom, kakor tudi davčnim in inpekcijskim organom (kot podatek za nadzor in izterjavo obveznosti). . ODGOVOR PRIPRAVIL: Rudi Lampret, načelnik Mestne uprave za inpekcijske slube 14 15 Delegatsko gradivo izhaja v oKviru občinskega glasila SZDL Ljubljana Vič-Rudnik Naa komuna. Gradivo pripravlja za tisk sekretariat skupčine občine Ljubljana Vič-Rudnik. Tisk: Tiskarna ČGP ťDeloŤ - Po mnenju sekretariata za informacije izvrnega sveta SRS je Naa komuna opročena prometnega davka.