GOCOVI VTISI Dialektični bumerang Najbolj vsakdanje opravilo, M ga človek poč-ne praviloma vse življenje, - je iskanje samega se-be. Včasih so to trudapolno opravilo počeli z lučjo pri beleim dnevu, danes pa imamo dosti bolj pre-finjene načine, kar je seveda v skladu z drugimi dasi in navadami. Eden od tefr načinov so vsekakor različni sa-moupravni sporazumi, s katertmi namensko zdru-žujemo denar za posamezne naloge in se pri reali-zaeiji teb. nalog skušamo znova najti kot ljudje — samoupravljalci. Na poti do naše ponovne potr-ditve pa se marsikdo zgubi: Vedno poudarjamo, da svet ostaja na mladih. Še glasneje govoiimo, da je premalo kadrov v osnovni zdravstveni mreži pa premalo visoko izo-bražeiuh kadrt>v v gospodarstvu, itd. Najglasnejši pa smo, ko je treba zbrati denar in to ne v ena-kem tonu, kot v prejšnjih dveh primerih. Delavci v gospodarstvu se lažje odločajo »za«, kot-iisti v negospodarstvu. V slednjem pa je največ ravno srednje in visoko izobraženlh ljiidi, zaradi česar lahko sklepamo, da.so omenjeni izgubili solidar-nost in občutek, morda celo sami sebe. Dogaja se tudi, da tisti, ki so zase poskrbeli, izgubijo občutek skrbi za druge. Delavci v železna-šikem gospodarstvu menijo, da so za svoje mla-dince poskrbeli in da naj po njihovem zgledu vsak poskrbi za svoje. Ocitno je potrebno poiskati »lastoika« študentov in dijakinj medicinske šole. Podobna mnenja najdemo v trgovinski in gradbe-niški dejavnosti. Pozabljanje na drugo plat medalje ali nedia-lektičmo obravnavanje družbenih problemov se brez milosti maščuje. Primer za to je obveza, da pokrijemo izpad transportnih dohodkov v želez-niškem gospodarstvu.. Prva povezava je z obnaša-njem, ko gre za dijaške in študentske domove, kar naj ohranijo v mlslih tudi tisti, ki trenutno niso neposredno prizadeti. Solidarnost je namreč medsebojna obveznost. Druga povezava pa je"z iskanjem čistejšega okolja, boljših cest in končno,' a ne nazadnje z vikom in krikom ob demontira-nju nekaterih železmiških prog, na primer tiste od, Jesesnic do Planice in naprej. Na ves glas iščemo človeka, ki bo to naredil, plačal in storil namesto aas samih. . • Pinanciranje krajevnih skupnosti je podoben prianer, saj se denar, ki ga dam kot delavec v tej družbi, vrne v mojo krajevno skupnost, kjer ga poralbim kot prefoivalec v tej isti družbi. Marsikdo ne najde sebe kat samoupravljalca, ne v delovni organizaciji in ne v krajevni skupnasti. Preveč bi pričakovali, če bi mislili, da bomo danes popoldne vse te probleme rešili, vendar jih kljub temu ne odlagajmo na jutri. Vse to se na-mreč maščuje, kot se maščuje neusposobljenost marsikaterega uvodničarja pri razpravah pred skle-panjem. Saj slaba obrazložitev zamegli pot do dru-ge plati iste medalje, pomeni pa tudi materialno škodo. Analiziranje vseh strani nekega problema ter vzrokov zanj in njegovih posledic nam omogoča i^kanje samega sebe. Dialektika ima namreč to lastnost, da nas vedno udari po glavi tisti njen del, na katerega smo pozabili. Gorazd Marinček