Dolgo — dolgo je trpelo, predno je uspelo človeku, da je začel uporabljati vodno paro za prevoz največjih iovorov. Moe ter silo pare so poznali že davno, a jo uporabiti za pogon, s to težkočo je bilo dolgotrajna borba. Iznajditelj želesniškega stroja ali lokomotive je Anglež Jurij Stephenson. iV mladosti je bil pastir, v moški dobi je postal svetovno znani iznajditelj in vodja prve železniške družbe. Tračnice za prevoz tovorov, katere so pa vlekli skraja konji, so bile prvič položene pred dobrirni sto leti na progi Reinhill — Liverpool (ob morju) na Angleškem. Po teh tračnicah je delal poiskuse s prvo lokomotivo, katero so imenovali »železni konj«, Stephenson. Skraja je gledalo vse z največjim nezaupanjem ter nekakim strahom na novo iznajdbo, ki je sama drčala. Mnogo truda ter prigovarjanj je bilo treba, predno se je začela zanimati za parno prevozno iznajdbo angleška vlada. Slednjič so vendar le poskusi z železnim konjem uspeli toliko, da so se odločili vladni krogi za to, da začnejo z uvedbo lokomotive za tovorni in pozneje tudi za osebni promet. Da bi vlada ne nasedla kakim presenečenjem, je razpisala nagrado za najboljšo lokomotivo v znesku 500 funtov. Določila je 7. oktober pred sto leti kot oni dan, ko naj doseže najboljši železnižki stroj za takrat visoko nagrado. Prcdpogoji so bili ti-le: Stroj ne smc biti tcžji kakor 6 ton, njcgova hitvc.it nc smc znažati pod 16 km na uro, vlcči mora seboj 20 ton in stroški zanj no smejo presegati 500 funtov šterliiigov. Gradbe najboljše lokomotive so se lotili ločeno štirje najboljši angleški inženerji. Inžener John Ericson ]'e izgotovil stroj katerega je imenoval »Novelty«. Inžener Timothy Hackworth se je poskusil z lokomotivo »Sanspareil«. Inžener Burstal si je pripravil stvoj »Perseverance« in iznajditelj Stephenson je hotel poskusiti srečo na stroju z imenom »Rocket«. Med postajama Reinhill—Liverpool so zgradili 4 železniške proge eno tik druge. Vsi stroji naj začnejo tek naenkrat. Kateri bo dosegel prvi cilj, prejme nagrado in se bo uvedel v splošni promet. Dan 7. oktober pred 100 leti je bil razglašen po celem kulturnem svetu kot dan bitke med štirimi lokomotivami. Prihiteli so v Reinhill znanstveniki in radovedneži iz vseh krajev na tisoče ter tisoče peš, s poštnimi vozovi ter na konjih. Ob določeni uri so bile pripravljene na tračnicah tev zakurjene štiri nove lokomotive, katere so vodili graditelji sami. Na dano znamenje so se začele vse štiri premikati naenkrat. Odkraja je drčala najhitreje »Perseverance« ki je pustila ostale tri daleč zadaj. Kar naenkrat pa je obtičala in ni je bilo mogoče pognati naprej. Ob strani vsakega stroja so tekle v nepopisnem navdušenju ter začudenju ijudske množice, jezdeci in vozovi. Druga za »Novelty« je pokazala največjo hitrost lokomotiva »Sanspareil«, ki je bila kmalu deležna usode nepremičnega obstoja. Stroj »Novelty« je že bil kot najhitrejši tako blizu cilja, da ga je videl in so ga pozdravljali tisoči in tisoči z navdušenimi klici zmage. A tudi »Novelty« je odrekla pred Liverpoolom. Ostal je še na svojem vztrajnem »Rocketu« iznajditelj Stephenson s svojim sinom. On edini je dosegel nemoteno in s pvedpisano brzino luko Liverpool. Bil je deležen kot zmagovalec neštetih čestitk. Njegova lokomotiva je odnesla zmago, nagrado in je bila uvedena v splošni promet na progi med mestoma Liverpool — Manchester. Bitko s štirimi lokomotivami so slavili dolgo let na Angleškem in po celem kulturnem svetu.