MINIATURE Tako bi lahko imenovali to razstavo umetniških del majhnih razsežnosti, čeprav seveda ne gre za miniature v klasičnem pomenu besede. Vendar sta oba razstavtjavca - akademski slikar Stane Kumar in akademski kipar Aladar Zahariaš - pokazala predvsem izbor iz svojega opusa intimnejšfli umetniških stvaritev, prvi risbe, dmgi pa majhno plastiko. Stane Kumar je ostal zvest nekdanjim idealom umetniške skupine ,,Gruda", ki jo je po vzoru hrvaške ,,Zemlje" ustano-vil tik pred drugo svetovno voj-no. Čeprav morda danes nje-gova dela niso več programsko kritično poudarjena, pa v njih še vedno prevladuje tako ime-novana socialna tematika. Ta se je združila s trpkimi doživetji iz mladosti, iz življenja ,,vagonar-jev" v trajno nagnjenje do želfez-niških motivov. Na tej razstavi zato tudi sledimo izključno ris-bam-krokijem a železniških čakalnic, prizorom iz tistega življenja, ki ima čisto svoje zna-čilnosti, saj na trenutke izena-čuje vsaj zunanji izgled ljudi, ujetih v čakanje v neprezrače-nih, umazanih prostorih. Ti krokiji so seveda neposredni, sveži in kljub predvsem turin-skim realizacijam dihajo še nakj grudaškega duha, le bolj prene-senega v meditacijo. Nekdanji Putrihov študent Aladar Zahariaš tokrat ni poka-zal svojih aranžmajev iz varje-nega železa, ampak se je omejil na jnajhne sohe iz žgane gline. Petindvajset ženskih figuric pod skupnim nazivom ,JCopalke" nam v različnih, vendar vselej resničnih ali vsaj verjetnih, kon-troliranih pozah pripoveduje o kiparjevi zasidranosti v značilno slovenski lirični oblikovalnitra-diciji. Nekoliko potegnjeni polno-plastični idela figuralnega kipar-stva v miniaturi je našel v Zaha-riašu simpatičnega občudovalca in Ijubitelja. V njegovih kipcih opazimo še tu in tam potezo, ki spominja na delo njegovega uči-telja, zlasti v partijah bokov sto-ječih figur. Vse pa so razgibane v preprosti radosti življenjskega trenutka, sveže, nepretenciozne in prilagodljive intinmenu oko-lju. JANEZ MESESNEL