NA ROB AKCIJI ZA UVEDBO-SAMOPRISPEVKA V UUBUANI Uspeh je odvisen od enotnosti Ljubljančanov Skupščina občine Ljubljana Moste-Polje je na seji dne 10. septembra 1971 predlagala uvedbo samoprispevka v Ljubljani oziroma v občini Ljubljana Moste-Polje in ga posredovala skupno s staJišči skupščine vsem ljubljanskim občinskim skupščinam, družbenopolitičnim organizacijam mesta Ljubljana ter vsem krajevnim skupnostim in družbenopolitičnim oiganizacijam v občini. Na seji skupščine občine Ljubljana Moste-Polje dne 22. 4. 1971 so odbomiki ponovno obravnavali predlog o uvedbi samoprispevka za gradnjo objektov otroškega varstva in osnovnfli šol v obdobju 1972 do 1976. Skupno s predlogom za uvedbo samoprispevka je bil predložen tudi osnutek programa gradenj omenjenvh objektov. je treba takoj lotiti priprav za uved- renduma aktivirati vrsto novih Ijudi Skupščina se jc na seji obeh zbo- bo referenduma o samoprispevku. in mobilizirati vse družbenopolitič-rov zavzela za uvedbo samoprispev- Skupščina je ugotovila, da je tre- ka v Ljubljani in sprejela sklep, da se ba v politični akciji za pripravo refe- (Nadaljevanje na 2. Strani) Uspeh je odvisen od enotnosti Ljubljančanov (Nadaljevanje s 1. strani) ne oiganizacije in samoupravne skupnosti. V javno razpravo je treba posredovati programe za gradnjo ob-jektov osnovnih šol in vzgojno var-stvenih zavodov ter doseči soglasje občanov k tem programom. Nadalje je bilo sprejeto priporočilo, da je tieba čimprej ustanoviti občinski akcijski odbor, nadalje akcijske od-bore v krajevnih skupnostih, šolah in vzgojno varstvenih zavodih ter v delovnih organizacijah. Dosedanje pripave v zvezi z uved-bo samoprispevka so potekale po priporočilih seje skupščine občine Ljubljana Moste-Polje z dne 22. aprik 1971. Z osnutkom programa, stališči in priporočili skupščine občine sta bila najpiej seznanjena aktiva ravnateljev osnovnih šol in vzgojno-varstvenih zavodov v občini. Na zasedanju delegatov krajevnih skupnosti so podrobno obravnavali osnutek programa gradenj in adap-tacij vrtcev in osnovnfli šol. Spiejete so bile dopolnitve programa v težnji, da bj samoprispevek pokrival inte-rese in potrebe čimvečjega števila občanov. Na posebnem posvetovanju so bili predstavniki delovnih oiganizacij iz gospodarstva seznanjeni z osnovnimi smotri samoprispevka, programom . gradenj in medsebojne povezanosti urejenih problemov vzgoje in varstva z uspešnostjo gospodatskih delovnih oiganizacij. Vsem delovnim oiganizacijam v gospodarstvu in družbenih službah ter krajevnim skupnostim je bilo najpiej posredovano to pismeno gra-divo, pozneje pa še poziv, da čim-ptej formirajo akcijske odbore. Izdelan in posredovan je bil po- droben načrt za formiranje akcijskih odbotov in njihovih nalog. ,,Naša skupnost" in tovarniška glasila bodo objavljala stvarne po-datke o problematiki osnovnih šol, predvsenf pa o varstvu šolarjev v času zaposlenosti staišcv 1cr o zlasti perečcm pomanjkanju prostih mest v vzgojno-varstvenih zavodih, saj se je s pričetkom šolskega leta ta pro blematikav naši občini še zaostrila. V preteklih dneh so se zvrstili raz-govori z direktorji oz. vodilnimi de-lavci v večjih delovnih organizacijah, ki kažejo polno razumevanje za predvideno akcijo in tudi žjv interes, da se delovne organizacije vključijo in podpro uvedbo samoprispevka.. Taka podpora delovnih organizacij lahko odločujočc vpliva na odloči-tev delavcev in s tem na izid referen-duma. Vzgojno varstveni zavodi in osnovne šole so imenovale akcijske odbore ter iščejo najprimernejše na- čine in oblike kako obrazložiti star-šem nujnost sanacije materialne osnove vzgoje in izobiaževanja. Gie predvsem za to, da sc starši zavedo razlik med naglim porastom ma-tcrialnega standarda in mnogo pre-počasnim usklajevanjem tega z vzgo-jo in izobraževanjem. KAJ PROGRAM PREDVIDEVA? A OSNOVNE ŠOLE 1. OSNOVNA ŠOLA ZALOG: Gradnja osemrazredne šole z 10 do 12 učilnicami in telovadnico. Za po-trebe podaljšanega bivanja bomo adaptirali sedanji objekt osnovne šole. Šolo bi obiskovalo v petih letih 600 otrok, od tcga bi 220 učencev višjih razrcdov razbremenilo osnov-no šolo Polje. Tako bi zadovoljili vedno bolj naiaščajoče potrebe, ki so posledica gradnje stanovanjskih sosesk na tem območju. Poleg seda-njega šolskega okoliša bo šola zajela tudi otroke iz vasi Podgrad, Laze, Jevnica in Kresnice. Vrednost celotnega objekta je predvidena na 5,000.000 dinarjev. Objekt bomo začeli graditi v letu 1972. 2. OSNOVNA SOLA SOSTRO: Potrebna je dograditev in adaptacija obstoječega objckta. Prizidek bo ob-segal 8 do 10 učilnic, učilnice za tehnični pouk, učilnico za glasbeni pouk, telovadnico z garderobami, kuhinjo za šolsko prelirano, pipnii-sko knjižnieo tcr prostore za cen-tralno ogrevanje novih kot tudi ob-stoječih prostorov. V prvi etapi gradnje se priključi novi objekt na starega na severni. strani, v drugi etapi pa bomo na( vzhodni strani zgradili telovadnico. Z dograditvijo tega prizidka bo šola lahko uvedla kabinetni pouk inl podaljšano bivanje učencev. Zaiadi. naglega porasta prebivalstva bo z do-; zidavo šole v Sostrem omogočena, spiememba šolskega okoliša osnov-ne šole Polje. Tako bo šola Sostro postala centralna šola za podružnice Prežganje, Besnica, Javoi, Janče in Lipogjav. Delno pa bomo tudi raz-bremenili šolo Ketteja in Murna s tem. da bodo učenci z območja Bizovika obiskovali od vključno petega razieda naprej osnovno šolo v Sostrem. Na osnovi demografskih. podat-kov je mogoče oceniti, da se bo v okolišu osnovne šole Sostro v treh letih podvojilo število učencev. Tako se bo v dograjeni šoli šolalo več kot 700 učencev. Vrednost celotnega objekta je predvidena na 5,000.000 dinarjev. Objckt bomo pričeli gradijj v 1974. letu. 3. OSNOVNA ŠOLA NOVO POLJE: Zgradili bomo novo šolo z 10 učilnicami za učence od I. do IV. razreda in telovadnico. V novem objektu bomo uredili tudi prostore za podaljšano bivanje učencev. Tako se bo v dosedanji centralni osnovni šoli Polje zmanjšalo število učencev nižjih razredov. Kljub dograditvi no-vega objekta iti s tem smotmejši raz-poreditvi učencev bo centralna šola imela še vedno v 38 oddelkih več kot 1.200 učencev. S tem pa še ved-no nismo uspeli rešiti problema de-lovanja oddelkov podaljšanega bi-vanjačencev v tcj šoli. Z gradnjo bomo pričeli leta 1973, vrednost nove šole je 5-000.000 di-narjev. 4. OSNOVNA ŠOLA NOVO KO-DELJEVO: Zgradili bomo popolno osemrazredno osnovno šolo. V 16 Povzetek: Osnovna šola Zalog Osnovna šola Sostro Osnovna šola Novo Polje Osnovna šola Novo Kodeljevo B VZGOJNO-VARSTVENI ZAVODI 1. WZ NOVE JARŠE: Zgradili bomo vrtec za 200 predšolskih otrok. V soseski je že doslej zgraje-nih 500 novili stanovanj in naselje individualnih hiš, pričenjamo pa tudi z gradnjo nove soseske z 2.000 stanovanji. Dosedaj na tem območju nimamo objekta za otroško varstvo predšolskih otrok. Vrednost novega vrtca je 5,000.000 dinaijev. Z gradnjo bomo pričelivletu 1973. 2. VVZ VEVCE: Vrtec deluje že 22 let v dvonadstropni stanovanjski hiši, ki je za vzgojno varstveno de-javnost predšolskili otrok nefunk-cionalna. Od ustanovitve zavoda do danes se je število otrok trikrat po-večalo, ne da bi bile opravljeneveč-je adaptacije. Zavod kot matična ustanova za novo enotov Vevčah.v Polju ob Rjavi cesti in tudiv Zadvo-ru pa nujno potrebuje tudi temeljito adaptacijo in preureditev obstoječe kuhinje v centralno kuhinjo za ob-močje Polja, Vevč in Zadvota. Po programu bodo pripravljali kosila za 600 otrok. Z adaptacijo tega objekta bomo pričeli v 1972. letu. Tako bomo pri-dobili tudi 70 novih mest, vrcdnost gradnje pa je 1,200.000 dinarjev. 3. VVZ ZADVOR: Z adaptacijo prostorov v zadružnem domu bomo pridobili prostore za varstvo pred-šolskih otrok v štirih oddelkih. Pro-stori v domu so izpraznjeni, potrebe po varstvu so pa akutne, saj celotno področje nima oiganiziranega var-stva otrok. So pa dani pogoji za takojšnjo in ceneno usposobitev no-vih prostorov. S tem bomo pridobili 70 novih mest. do 18 učilnicah se bo šolalo približ-no 900 učencev, poleg učflnic in kabinetov pa bo imela šola tudi telo-vadnico in prostore za podaljšano bivanje učencev. Z dograditvijo no-vega mostu prek Ljubljanice bo šola sprejela v svoj okoliš tudi učence iz Most in Štepanje vasi ter tako precej lazbremenila osnovno šolo Vide Pre-gaic. Tako bi osnovna šola Vide PTe-garc lahko odprla oddelke podaljša-n^a bivanja za učence višjih raz-rcdov. Z gradnjo bomo pričeli v letu 1976. Vrednost celotne investicije je 10,000.000 dinarjev. 5,000.000 din 5,000.000 din 5,000.000 din 10,000.000 dinarjev SKUPAJ 25,000.000 din Vrednost adaptacije je 1.300,000 dinarjev. Z usposabitvijo obstoje-čega zadružnega doma bomo pričeli v 1972. letu. 4. VVZ NOVO KODELJEVO: Zgradili bomo vitec za varstvo 200 otrok. Z dograditvijo nove demon-stracijske soseske s približno 5.000 stanovanji bomo s tem objektom vsaj deloma pokrili izračunane po-trebe po varstvu. Gradnjo tegavrtca bomo locirali blizu mostu v podalj-šku Kajuhove ceste ter s tem pokrili potrcbe po varastvu tudi delno na Selu in Kodeljevem. Z gradnjo bomo pričeli v letu 1974. Vrednost objekta je 5,000.000 dinaijev. 5. VVZ SELOMOSTE: Glede na intenzivno stanovanjsko gradnjo v tem predelu terveliko število odklo-njenih otrok, je neobhodno dogra-diti še nadaljnje štiri oddelke za var-stvo predšolskih otrok. Z dograditvijo prizidka bomo pri-dobili 80 novih mest za predšolske otroke. Z gradnjo bomo pričeli v letu 1975. Vrednost prizidka znaša 2,000.000 dinarjev. 6. yVZ POLJE: Osnovna šola Polje je bila prisiljena zaradi porasta ' števila učencev ukiniti dva oddelka podaljšanega bivanja, naslednje leto pa bi moiala ukiniti še pieostala dva oddelka in bo tako ostala brez ureje-nega varstva osnovnošolskih otrok. Da nc bi prišlo do nepopravljive škode na vzgojnem področju, bomo zgradili povsem nov objekt za po-daljšano bivanje učencev. S tem bomo pridobili 120 novih mest, vrednost celotne investicije pa bo 3,000.000 dinarjev. Z giadnjo bomo pričeli 1976. leta. Povzetek: Vzgojno-varstveni zavod Jarše- Vzgojnovarstvcni zavod Vevče Vzgojnovarstveni zavod Zadvor Vzgojnovarstvenizavod N. Kodeljevo Vzgojno varstveni zavod Selo-Moste Vzgojno varstveni zavod Polje Osnovne šole Vzgojno vaistveni zavodi" Prve priprave za uvedbo samo-prispevka za varstvo in šolstvo v Ljubljani od 1972 do 1976 so že za nami. V okviru mesta Ljubljana je bil ustanovljen mestni akcijski od-bor s komisijami za pravna, finanč-na in propagandna vprašanja. Naloge tega odbora so predvsem usmcrjene na smotrno povezavo med posamez-nimi občinskimi skupščfnami in nji-hovimi akcijskimi odbori, ki jih le-te moiajo čimprej ustanoviti. Ne gre pozabiti tudi na reševanje vseh tistih vprašanj, ki so temcljenega pomena za vseh pet Ijubljanskih občin (prav-ni status referenduma, podrobna finančna konstrukcija zbiianja in trošenja sreiistBv ter propaganda in spiemljanje razpoloženja občanov, posameznili akcij in podobno. Izvršni odbor občinske konferen-ce SZDL Ljubljana Moste-Polje je kot nosilec in politični dejavnik akcije o uvcdbi samoprispevka že večkrat razpravljal o problematiki šolstva in varstva. S tem v zvezi je na eni zadnjih sej tudi sklenil, da je po-trebno - če hočemo uspešno izpe-ljati vsebinske, oiganizacijske in po- 1,100.000 din 1,300.000 din 5,000.000 din 2,000.000 din 3,000.000 din SKUPAJ 17,500.000 din 25,000.000 din 17,500.000 din 42,500.000 din litične priprave - čimprej imenovati akcijski odbor, ki mora na območju naše občine postati nosilec celotne akcije. Za uresničitev naiog v zvezi z uvedbb samoprispevka sprejema skupščina občine naslednja skle p a : 1. Skupščina občinc sprejema piogiam giadenj vzgojno vaistvenih in osnovnošolskih obiektov »a ob-močju občine Ljubljana Moste-Polje v obdobju 1972 do 1976, ko je na-veden v skupnem programu petih ljubljanskih občin. 2. Skupščina občinc zavezuje vse krajevne skupnosti in delovne orga-nizacije, družbenopolitičnim organi-zacijam in društvom pa priporoča, da se z vsemi silami vključijo v raz-prave o uvedbi samoprispevka in programu gradenj ter se na zborih volivcev, zborih delovnih Ijudi in drugih oblikah z vso odgovornostjo zavzemajo za dosledno izvedbo vseh akcij, katere bodo usmerjali akcijski odbori.