Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina OBVESTILA FEBRUAR 2017 Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija tel: 37 34 750, fax: 37 34 754 ČLANARINA – POPUST OB ENKRATNEM LETNEM PLAČILU Mesečna članarina OZS znaša: 1. 10 € mesečno za člane, ki osebno opravljajo dejavnost domače in umetnostne obrti 2. 18 € za samostojne podjetnike in gospodarske družbe brez zaposlenih 3. 27 € za samostojne podjetnike in gospodarske družbe, ki imajo zaposlene V kolikor imate v celoti poravnano članarino za nazaj, lahko IZKORISTITE POPUST. Član, ki najkasneje do konca februarja tekočega leta plača letno članarino v enkratnem znesku, se mu prizna popust v višini enomesečne članarine. DELAVNICA - AKTUALNE TEME ZA RAČUNOVODJE Delavnica E-vročanje, najpogostejše napake pri oddaji REK obrazcev, novi portal AJPES in novostih pri oddaji letnih poročil za leto 2016 GZS OZ za severno Primorsko Nova Gorica, OOZ Tolmin in OOZ Idrija v sodelovanju z FURS Nova Gorica in AJPES Nova Gorica vabijo na predstavitveno delavnico o E-vročanju, najpogostejših napakah pri oddaji REK obrazcev ter o novem portalu AJPES in novostih pri oddaji letnih poročil za leto 2016, ki bo v torek, 7. februarja 2017 ob 11.uri na OOZ Tolmin, Tumov drevored 15, Tolmin Predstavniki FURS-a bodo izpostavili pomembnejša vprašanja in odgovore na temo E-vročanja (dosedanje izkušnje in opozorila) in najpogostejših napakah pri oddaji REK obrazcev. Prav tako boste seznanjeni z novostmi na področju oddaje letnih poročil za leto 2016 (sprememba predpisov, nova aplikacija LP2016) in z novim portalom AJPES. Predavatelji:  FURS Nova Gorica, mag. Vlasta Stopar, vodja oddelka za informiranje in register  mag. Martina Erzetič, Vodja sektorja za davke ter FURS Nova Gorica  Mara Kos Maver, vodja izpostave AJPES Nova Gorica  Meta Kovačič, AJPES višja svetovalka na področju letnih poročil in statističnih raziskovanj. Kotizacija: 15 €, plačilo do 6.2.2017 na TRR SI56 0475 3000 0307 29, OOZ Tolmin, Tumov drevored 15, 5220 Tolmin Ugodnost: za člane OOZ Tolmin, OOZ Idrija in GZS OZ za severno Primorsko je dogodek brezplačen. Prijave: do 6. 2. 2017 preko e-prijavnice TU ali na email: ooz.tolmin@ozs.si Verjamemo, da je tematika zelo aktualna, zato vljudno vabljeni! DELAVNICA VARNOST NA SPLETU IN SHRANJEVANJE PODATKOV Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira delavnico Varnost na spletu in shranjevanje podatkov v računalniku, ki bo v torek, 14. februarja 2017 ob 17. uri na OOZ Idrija Na računalniku imamo shranjenih vedno več poslovnih in osebnih podatkov. V zadnjem obdobju je zaznana povečana agresivnost izsiljevalskih računalniških virusov, ki podatke uničijo, zaklenejo ali ukradejo osebne informacije ali podatke o naših strankah in s tem povzročijo lahko veliko materialno škodo. 1 Vabimo vas, da se udeležite brezplačne delavnice, na kateri bomo izvedeli, kako zaščititi naš računalnik in podatke v njem. Prijave: obvezna je pisna prijava po pošti, faksu na št. (05) 37 34 754 ali skenirano po e-pošti na naslov ivica.podgornik@ozs.si. Na delavnico prinesite osebni ali prenosni računalnik. BREZPLAČNI SEMINARJI ZA MENTORJE Brezplačni pedagoško-andragoški seminarji Seminarji so namenjeni usposabljanju mentorjev v podjetjih oziroma v obratovalnicah za izvajanje mentorstva dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol in študentom višjih strokovnih šol. Seminar je namenjen tudi mojstrskim kandidatom kot pomoč pri opravljanju četrtega dela mojstrskega izpita. Pedagoško andragoška usposobljenost mentorjev je potrebna tudi za verifikacijo učnega mesta. Seminarji v obsegu 24 ur, razporejenih v tri dni in s samostojnim delom na pripravi projektne naloge ob svetovanju predavatelja, prinašajo potrebne informacije, znanja in napotke za uspešen prenos znanj in veščin na mlade. OZS bo v letu 2017 izvedla seminarje na šestih lokacijah in sicer:  OOZ Črnomelj, 6., 9. In 14. februar 2017  OOZ Zagorje, 13., 14. In 20. marec 2017  OOZ Krško, 3., 4. In 10. april 2017  OOZ Koper, 20., 21. in 27. marec 2017  OZS Ljubljana, 4.,5., in 11. september 2017 Prijavnice za posamezne lokacije so objavljene na spletni strani http://www.ozs.si/Ozbornici/Projekti/Usposabljanjementorjev20172021.aspx. Informacije: OZS, uzana Kljun: tel. 01 583 0574 , e-pošta: suzana.kljun@ozs.si SEMINAR DAVČNI OBRAČUN 2016 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira seminar Davčni obračun za leto 2016, ki bo v torek, 21. februarja 2017 ob 16. uri na OOZ Idrija Davčni zavezanci so dolžni sestaviti računovodske izkaze, davčni obračun ter poslovno oziroma letno poročilo skladno z veljavno zakonodajo. Cilj seminarja je ponuditi davčnim zavezancem strokovno praktičen seminar (delavnico) s konkretnimi napotki in priporočili za pripravo zaključnega obračuna. Opozorili vas bomo, na kaj morate biti pozorni pri izdelavi davčnega obračuna za leto 2016, hkrati pa vas bomo seznanili z davčnimi novostmi, ki bodo začele veljati z letom 2017. Odgovarjali bomo tudi na zastavljena vprašanja in skupaj z udeleženci skušali odpraviti morebitne dileme, s katerimi se srečujejo ob izdelavi računovodskih izkazov in davčnega obračuna. Predstavljene bodo spremembe ZGD-1, ki so vezane na obseg in način poročanja davčnih zavezancev (d.o.o. in s.p.),  predstavljeni bodo novi SRS s posebnim poudarkom na spremembah, ki so vezane na merjenje in izkazovanje bilančnih postavk,  predstavljene bodo metode vrednotenja in njihov vpliv na zaključni in davčni obračun,  predstavljeni bodo davčno priznani, nepriznani in delno priznani prihodki in odhodki,  predstavljeni bodo vplivi, ki jih imajo stroški dela, reprezentance, poslovnih daril, dodatnih vlaganj v opredmetena osnovna sredstva, rezervacij, bonitet in podobnih stroškov na računovodski in davčni obračun,  predstavljene bodo davčne olajšave za leto 2016 za gospodarske družbe in samostojne podjetnike. Vsebina: I. ZGD in SRS 1. Zakonska pravila računovodenja po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1) 2. Slovenski računovodski standaradi SRS 2016 3. Poročanje AJPES 4. Letno poročilo II. B: Davčni obračun 1. Davčni obrazec  Davčna osnova (Rezervacije, Prihodki / davčni prihodki , Odhodki / davčni odhodki) 2. Davčne olajšave 3. Davčne novosti, ki začnejo veljati s 1. 1. 2017 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 2 Predavateljica:Jasmina Malnar Molek, svetovalka v Svetovalnem centru Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, je predavateljica z več kot 23 letnimi delovnimi izkušnjami na področju računovodstva in davkov ter avtorica številnih strokovnih člankov ali Tadeja Bučar, svetovalka v Svetovalnem centru Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije. Predavateljica je revizorka Slovenskega inštituta za revizijo z več kot 25 letnimi delovnimi izkušnjami s področja računovodstva in davčnega svetovanja, pri čemer je glavnino delovnih izkušenj pridobila v revizijski hiši KPMG Slovenija d.o.o.. Cena: 45€, seminar je brezplačen za člane zbornice s poravnano članarino. Prijave: obvezna je prijava na tel.(05) 37 34 754 ali po e-pošti na naslov ivica.podgornik@ozs.si. Cena: 45€, seminar je brezplačen za člane zbornice s poravnano članarino. Prijave: obvezna je prijava na tel.(05) 37 34 754 ali po e-pošti na naslov ivica.podgornik@ozs.si. REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV ZA LETO 2017 Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija zbira informativne prijave za redno 7-urno usposabljanje za voznike z vpisano kodo 95 v vozniških dovoljenjih po programu za leto 2017 v soboto, 25. marca 2017 ob 8. uri v Gimnaziji Jurija Vege Idrija (predavalnica 2.nadstropje) Cena: 45€ Cena za člane: seminar je za člana zbornice s poravnano članarino brezplačen. Cena za zaposlene pri članu: 15€ Sofinancirano bo izključno redno usposabljanje, ki ga bo organizirala Območna obrtno-podjetniška zbornica. Prijave: obvezna je pisna prijava po pošti, faksu na št. (05) 37 34 754 ali skenirano po e-pošti na naslov ivica.podgornik@ozs.si. Prijavnico dobite na zbornici. ZAVAROVALNE OSNOVE ZA PLAČILO PRISPEVKOV VSEBINA: ČLANARINA - POPUST OB ENKRATNEM LETNEM PLAČILU SEMINARJI, DELAVNICE  Delavnica E-vročanje, najpogostejše napake pri oddaji REK obrazcev, novi portal AJPES in novostih pri oddaji letnih poročil za leto 2016  Delavnica varnost na spletu in shranjevanje podatkov  Brezplačni seminarji za mentorje  Seminar davčni obračun 2016  Redno usposabljanje voznikov za leto 2017 Način določanja zavarovalne osnove za plačevanje prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za samozaposlene osebe, družbenike gospodarskih družb in kmete je opredeljen v Pravilniku o določanju zavarovalne osnove. ZAKONODAJA  Zavarovalne osnove za plačilo prispevkov  FURS - Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost POPSV  Napoved dohodnine od najemnin  AJPES – letno poročilo 2016 Zavarovalna osnova Zavarovalna osnova samozaposlenih se določi na podlagi njihovega dobička iz dejavnosti za preteklo leto povečanega za obračunane prispevke za socialno varnost. - Zavarovalna osnova je dobiček zavarovanca, ugotovljen skladno z zakonom, ki ureja dohodnino, v katerem niso upoštevani obračunani prispevki za obvezno socialno zavarovanje ter znižanje in povečanje davčne osnove, preračunan na mesec. - Za samozaposlene osebe se dobiček zniža za 25%. - Zavarovalna osnova za samozaposlene osebe ne sme biti nižja od 60 % povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji, preračunane na mesec. - Zavarovalna osnova za družbenike ne sme biti nižja od 90 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec. - Zavarovalna osnova ne sme biti višja od 3,5kratnika povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec. - Če dobiček samozaposlene osebe ne preseže 60 % povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji, UPOKOJITEV V LETU 2017 RAZPIS - MIKROKREDITI ZA MIKRO IN MALA PODJETJA IZBIRA DIMNIKARJA RAČUNALNIŠKI NOVICE SKUPINSKE PREDSTAVITVE V TUJINI 2017 SEKCIJE  AVTOSERVISERJI  Usposabljanje in izpit za klimatske naprave  Ogled sejma Avtosalon v Ženevi  FRIZERJI IN KOZMETIKII – Ogled strokovnega sejma - Cosmoproof Bologna 2017  INŠTALATERJI ENERGETIKI – Stro9kovno srečanje  KLEPARJI-KROVCI - – Stro9kovno srečanje  SLIKPLESKARJI Stro9kovno srečanje  PREVOZNIKI  Avstrija - napotitev voznika  Francija - prijave vezane na napotitev voznika  Italija – kabotažni prevozi STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA  Davčno in računovodsko svetovanje  Pravno svetovanje PRISPEVKI  Prispevki samostojnega podjetnika  Prispevki samostojnega podjetnika popoldanca  Prispevki družbenika – poslovodne osebe  Prispevki za zaposlene osebe PODATKI O PLAČAH MOJ OBRTNIK – UREDITE SI PROFIL NA PORTALU IZ URADNEGA LISTA PRISPEVKI JANUAR Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 3 je zavarovalna osnova 60 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec. - Če dobiček družbenika ne preseže 90 % povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji, je zavarovalna osnova 90 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec. Določanje zavarovalne osnove Zavarovalna osnova se na novo določi na podlagi zadnje prejete odločbe o odmeri dohodnine oziroma obvestila o višini dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, in sicer za mesec, v katerem je bila odločba o odmeri dohodnine oziroma obvestilo o višini dohodka iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti vročeno. Dobiček samostojnega podjetnika Dobiček s.p. se določi na podlagi podatkov iz obračuna akontacije dohodnine ali dohodnine od dohodka iz dejavnosti za preteklo leto ter podatka o znesku obveznih prispevkov za obvezno socialno zavarovanje. Pri tem se dobiček določi tako, da se znesku razlike med davčno priznanimi prihodki in odhodki oziroma davčno priznanimi prihodki in normiranimi odhod ki prišteje znesek obračunanih prispevkov za obvezno socialno zavarovanje, ki jih je plačala Republika Slovenija. V primeru razlike med prihodki in odhodki v višini 0 (nič) to pomeni, da bo dobiček določen v znesku plačanih prispevkov za obvezno socialno zavarovanje. Dobiček družbenika Dobiček družbenika se določi na podlagi podatkov iz odločbe o odmeri dohodnine za preteklo leto in obračunov davčnega odtegljaja. Pri tem se za določitev zavarovalne osnove štejejo vsi dohodki, prejeti od gospodarskih družb, zadrug ali zavodov, v zvezi s katerimi je zavarovanec pridobil lastnost družbenika, in sicer tako iz naslova opravljanja poslovodne funkcije kot za opravljanje dela, v zvezi s katerimi je zavarovanec pridobil lastnost zavarovanca (zavarovalna osnova 040). Zavarovanec se lahko odloči za plačevanje prispevkov od višje zavarovalne osnove, kot jo določa pravilnika, vendar ne več kot od zneska 3,5kratnika povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec. Zavarovanec lahko uveljavlja znižanje zavarovalne osnove, vendar le enkrat za posamezno obdobje, in sicer za največ 20%, vendar najmanj od zavarovalne osnove, ki znaša 60 % oziroma 90 % povprečne letne plače zaposlenih v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec. Minimalna zavarovalna osnova po letih za pokojninsko in invalidsko zavarovanje V prehodnih določbah Pravilnika o določanju zavarovalne osnove je so določene najnižje zavarovalne osnove za posamezna leta v prehodnem obdobju. Tako je za samostojnega podjetnika v letu 2017 najnižja zavarovalna osnova za prispevke za pokojninsko in invalidsko Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 4 zavarovanje, starševsko varstvo in za prispevke za zaposlovanje v višini 58% zadnje znane letne PP povprečne plače zaposlenega v RS (namesto 60%), za družbenika pa v najmanj v višini 75% zadnje znane letne povprečne plače zaposlenega v RS (namesto 90%). leto 2016 2017 2018 2019 2020 Družbenik 70 % PP 75 % PP 80 % PP 85 % PP 90 % PP Samostojni podjetnik 56 % PP 58 % PP 60 % PP 60 % PP 60 % PP Osnova za prispevke zdravstvenega zavarovanja Tabelaričen prikaz prispevkov za zdravstveno zavarovanje Osnova za prispevke za zdravstveno zavarovanje (skupna stopnja prispevkov je 13,45 %) je zavarovalna osnova po predpisih o PIZ, vendar ne manj kot 60 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunane na mesec. Plačujejo prispevek za poškodbe pri delu: mesečno 0,53 % od bruto 2. Popoldanski s.p. - osebe, povprečne plače v oktobru preteklega ki opravljajo dejavnost kot leta. postranski poklic (10. točka Plačujejo prispevek za zdravstveno 17. člena ZZVZZ)zavarovanje: mesečno 6,36 % od zneska 25 % bruto povprečne plače v oktobru preteklega leta. 3. zavarovanci na podlagi Prispevki za zdravstveno zavarovanje se delovnega razmerja: plačujejo tudi od razlike do minimalne osnove za prispevke za osnove za prispevke po predpisih o PIZ. zdravstveno zavarovanje z Zavezanec za ta del prispevka je osnovo za prispevke za delodajalec – tudi za prispevek pokojninsko in invalidsko zavarovanca. zavarovanje Plačuje se:  prispevek za poškodbe pri delu: 0,53 % od zneska prejemka iz drugega pravnega razmerja, prispevek plača izplačevalec. Prispevek se plačuje na vsak prejemek iz drugega pravnega razmerja, ki se šteje za dohodek po 2. Prispevki za osebe, ki ZDoh-2, ni oproščen plačila opravljajo delo na podlagi dohodnine ali drug dohodek (razen, drugega pravnega razmerja če iz tega razmerja oseba ni (5. točka 17. člena ZZVZZ, zavarovana na drugi podlagi). novi 55. a člen ZZVZZ prispevek za zdravstveno avtorske in druge pogodbe zavarovanje: 6,36 % od zneska civilnega prava prejemka iz drugega pravnega razmerja; prispevek se plača v breme zavarovanca. Prispevek se plačuje na vsak prejemek iz drugega pravnega razmerja, ki se šteje za dohodek po ZDoh-2, ni oproščen plačila dohodnine ali drug dohodek (izjema je dohodek za študentsko delo). 1. Samostojni podjetniki osebe, ki opravljajo dejavnost kot edini in glavni poklic (5. točka prvega odstavka 15. člena ZZVZZ) Vrste in stopnje prispevkov Vrste in stopnje prispevkov, ki jih plačujejo samozaposlene osebe in družbeniki, so razvidne iz naslednje tabele: Vrsta prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje za zdravstveno zavarovanje za starševsko varstvo za zaposlovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni Skupaj Stopnja prispevka zavarovanca 15,50 % Stopnja prispevka delodajalca 8,85 % 6,36 % 6,56 % 0,10 % 0,14 % 0,10 % 0,06 % 0,53 % 22,10 % 16,10 % OBRAČUN PRISPEVKOV BO PRIPRAVIL FURS Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost POPSV Finančna uprava RS bo prvič sestavila predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) za januar 2017 in ga zavezancem (samozaposlenim osebam in družbenikom) odložila v sistem eDavki do 10. februarja 2017. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ni potrebna. V tem primeru bo POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov za davčno izvršbo. Če podatki v POPSV ne bodo pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL/Z najpozneje do 15. februarja 2017. Zavezanec mora sam v OPSVL/Z posredovati tudi morebitne spremembe osnov zaradi uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust, …) ali če se odloči za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. V primeru, da bo zavezanec oddal OPSVL/Z do 15. februarja 2017 po tem, ko je davčni organ zanj že sestavil POPSV, velja OPSVZ/L, ki ga je oddal zavezanec. OPSVL/Z zavezanec lahko še vedno popravlja v skladu z določbami 53., 54. in 55. člena ZDavP-2. Obrazec za socialno varnost mora biti še vedno oddan do 15. v mesecu, prispevki pa morajo biti plačani najpozneje do 20. februarja 2017. NAPOVED DOHODNINE OD NAJEMNIN Samostojni podjetniki in gospodarske družbe predložijo:  podatke iz zaključnih poročil na poenotenih obrazcih (za državno statistiko, s predložitvijo izjave za uveljavljanje poenostavitve pa tudi za javno objavo),  zaključno poročilo v neenotni obliki v PDF datoteki (za javno objavo). Uporabniki predložijo podatke prek spletne aplikacije po brezplačni registraciji ter vključitvi v sistem e-Pooblastil, ki preverja pravice uporabnikov za predložitev podatkov. Podatke lahko v spletno aplikacijo vnesejo neposredno ali pa uvozijo XML datoteko, ki jo pripravijo iz Excel preglednice. Poslovni subjekti, ki ne razpolagajo s programom za pretvorbo DOC, RTF in drugih formatov besedil v PDF format, lahko za pretvorbo uporabijo enega od brezplačnih programov ali programov v skupni rabi. Potrditev predloženih podatkov opravimo:  s kvalificiranim digitalnim potrdilom (več na spletni strani elektronsko podpisovanje),  z obvestilom za AJPES, izpisanim iz spletne aplikacije, ki ga podpiše zastopnik poslovnega subjekta. Obvestilo za AJPES predložijo izpostavi osebno ali pošljejo po pošti s povratnico. Izjeme Podatkov iz letnih poročil ne predlagajo samostojni podjetniki, ki so obdavčeni na podlagi ugotovljenega dobička z upoštevanjem normiranih odhodkov ter poslovni subjekti, ki niso ustanovljeni kot pravne osebe in nimajo statusa samostojnega podjetnika (notarji, odvetniki, samostojni zdravstveni delavci, samostojni kulturni delavci, športniki, novinarji, nekateri drugi poslovni subjekti in civilna združenja). Vir: AJPES Rok za oddajo napovedi 28. februarja 2017 Zavezanci, ki so v letu 2016 fizičnim osebam oddali v najem premično ali nepremično premoženje, morajo vložiti napoved za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem najpozneje do 28. februarja 2017. Napoved se vloži preko portala eDavki ali na pristojni finančni urad (kjer ima zavezanec prebivališče) na predpisanem obrazcu »Napoved za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem«. AJPES – LETNO POROČILO 2016 Vnos preko spletne aplikacije Samostojni podjetniki, gospodarske družbe in drugi poslovni subjekti morajo do konca marca v skladu s predpisi AJPES predložiti podatke iz letnih poročil za državno statistiko oziroma letna poročila za zagotovitev javnosti. UPOKOJITEV 2017 Spremembe na področju pokojninskega in invalidskega zavarovanja v letu 2017 V letu 2017 se podaljšuje obdobje, ki se upošteva za izračun pokojninske osnove. V preteklem letu so se upoštevale osnove iz katerih koli najugodnejših zaporednih 22 let zavarovanja od leta 1970 dalje, v letu 2017 se bo upoštevalo 23 let, od leta 2018 dalje pa se bo upoštevalo 24 let. Splošni pogoji za pridobitev pravice do starostne pokojnine v letu 2017 Za izpolnitev pogojev za pridobitev pravice do starostne pokojnine v letu 2017 morata biti hkrati izpolnjena pogoja starosti in pokojninske dobe, in sicer: Pokojninska doba ŽENSKE - Starost 59 let in 4 mesece (+4 mesece glede na leto 2016) 63 let in 6 mesecev (+6 mesecev glede na leto 2016) 65 let (enako kot v letu 2016) Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 5 39 let in 8 mesecev brez dokupa (+4 mesece glede na leto 2016) najmanj 20 let najmanj 15 let zavarovalne dobe MOŠKI - Starost 59 let in 8 mesecev (+4 mesece glede na leto 2016) 65 let (enako kot v letu 2016) Pokojninska doba 40 let brez dokupa najmanj 15 zavarovalne dobe let Pravico do starostne pokojnine je v določenih primerih možno pridobiti tudi pri nižji starosti. Predpisane starosti je možno znižati zaradi: 1. skrbi za vsakega rojenega ali posvojenega otroka, za katerega je zavarovanec skrbel v prvem letu njegove starosti, ki ima državljanstvo Republike Slovenije, če ni z mednarodnim sporazumom drugače določeno in sicer se starostna meja zniža za šest mesecev za enega otroka, za 16 mesecev za dva otroka, za 26 mesecev za tri otroke, za 36 mesecev za štiri otroke in za 48 mesecev za pet ali več otrok. Do znižanja starosti je upravičena ženska, moški pa le, če je užival pravico do nadomestila iz naslova starševstva; 2. služenja obveznega vojaškega roka za dve tretjini njegovega dejanskega trajanja in; 3. zaradi vstopa v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje pred dopolnjenim 18. letom starosti za ves čas trajanja obveznega zavarovanja do dopolnjenega 18. leta starosti. Zaradi otrok se ženski oziroma moškemu, če je dopolnil 38 let pokojninske dobe brez dokupa, lahko zniža starostna meja 65 let, največ do dopolnjenega 61. leta starosti. Zaradi služenja obveznega vojaškega roka se moškemu, ki je dopolnil 38 let pokojninske dobe brez dokupa, lahko zniža starostna meja 65 let največ do dopolnjenega 63. leta starosti. Pravico do starostne pokojnine je možno pridobiti pri nižji starosti tudi zaradi:  dela na delovnih mestih, kjer se je zavarovalna doba štela v povečanem trajanju (beneficirana delovna doba),  osebnih okoliščin, ki os pogojene z zdravstvenim stanjem, zaradi katerih so bile osebe do 31. decembra 2000 upravičene do štetja zavarovalne dobe s povečanjem, nato pa do prištete dobe. Če je oseba upravičena do znižanja starosti za pridobitev pravice do starostne pokojnine tudi zaradi štetja zavarovalne dobe s povečanjem in/ali prištete dobe, se najprej opravi to znižanje. Sledijo znižanja na drugih podlagah (zaradi skrbi za otroke, obveznega služenja vojaškega roka oziroma vstopa v obvezno zavarovanje pred dopolnjenim 18. letom starosti), vendar pa ne pod najnižje možne starosti, predpisane za posamezno od njih. To pomeni, da je lahko že s prvo od možnih podlag za znižanje starostne meje ta pravica v celoti izčrpana in druge nimajo več nobenega vpliva. Višina starostne pokojnine je pogojena z višino pokojninske osnove in dolžino dopolnjene pokojninske dobe. Ta služi za določitev odstotka za odmero starostne pokojnine. Višina odstotka za odmero se razlikuje glede na spol zavarovanca in znaša za 15 let zavarovalne dobe za ženske 29 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 6 odstotkov pokojninske osnove, za moške pa 26 odstotkov. Za vsako nadaljnje leto pokojninske dobe se ženski prišteje 1,38 odstotka (prej 1,41 odstotka), moškemu pa 1,25 odstotka. Če daljša pokojninska doba ne znaša eno leto, znaša pa vsaj šest mesecev, se odmerni odstotek za tolikšno pokojninsko dobo za žensko poveča za 0,69 odstotka (prej 0,71 odstotka), za moškega pa za 0,63 odstotka. Nova lestvica za odmero starostne pokojnine za ženske, ki velja od 1. januarja 2017, je objavljena na zavodovi spletni strani http://www.zpiz.si/cms/?ids=content&inf=326 Pogoji za pridobitev pravice do predčasne pokojnine v letu 2017 Za izpolnitev pogojev za pridobitev pravice predčasne pokojnine v letu 2017 morata biti izpolnjena pogoja starosti in pokojninske dobe, in sicer:  ženska izpolni pogoje, če je dopolnila starost 59 let in 4 mesece ter 39 let in 8 mesecev pokojninske dobe,  moški pa, če je dopolnil starost 59 let in 8 mesecev ter 40 let pokojninske dobe. Predčasna pokojnina se odmeri od pokojninske osnove, izračunane na enak način, kot je določen za odmero starostne pokojnine, in v enakem odstotku kot bi se, glede na dopolnjeno pokojninsko dobo, odmerila starostna pokojnina. Tako odmerjena pokojnina se nato zmanjša za vsak mesec manjkajoče starosti do dopolnitve starosti:  63 let in 6 mesecev (ženska) oziroma  65 let (moški) za 0,3 odstotka, vendar največ za 18 odstotkov. Zmanjšanje pokojnine je trajno. Pri predčasni pokojnini ni možno zniževati zahtevane starosti na nobeni podlagi. Pogoji za pridobitev pravice do vdovske pokojnine v letu 2017 Vdova oziroma vdovec praviloma pridobi pravico do vdovske pokojnine, če je dopolnil(a) 55 let in 6 mesecev starosti (v letu 2016 je bila starost 55 let). RAZPIS - MIKROKREDITI ZA MIKRO IN MALA PODJETJA Slovenski podjetniški sklad (SPS) je 20. 1. 2017 v Ur.l. št. 3/2017 objavil prvi javni razpis v letu 2017 P7 2017 – Mikrokrediti za mikro in mala podjetja. Tovrstni krediti, ki jih SPS neposredno odobrava že vse od leta 2012 dalje, omogočajo mikro in malim podjetjem hiter in enostaven dostop do zelo ugodnih finančnih virov na trgu. Stroški odobritve kredita se ne zaračunajo. Mikrokredit v višini od 5.000€ do 25.000€ mikro in malim podjetjem omogoča poleg enostavnejših in hitrejših postopkov pridobitve kredita, tudi dostop pod zelo ugodnimi pogoji:  nižjih zahtevah po zavarovanju  nižji obrestni meri (fiksna 1,4 %)  ročnosti kredita do 60 mesecev  možnosti koriščenja moratorija do 6 mesecev  kredit lahko krije do največ 85 % vrednosti upravičenih stroškov projekta, a največ 25.000€  stroški kredita se ne zaračunavajo Na razpis se lahko prijavijo le mikro in mala podjetja, s sedežem v Republiki Sloveniji:  organizirana kot gospodarske družbe, zadruge z omejeno odgovornostjo, samostojni podjetniki posamezniki in gospodarske družbe ali zadruge z omejeno odgovornostjo s statusom socialnega podjetja v skladu z Zakonom o socialnem podjetništvu  imeti vsaj enega zaposlenega za polni delovni čas Vloge lahko podjetja oddajo na SPS na dva prijavna roka, in sicer 10.2.2017 in 10.6.2017 za upravičene stroške, ki so natančno definirani v javnem razpisu P7 2017- Mikrokrediti za mikro in mala podjetja in ga najdete na spletni strani SPSa: www.podjetniškisklad.si IZBIRA DIMNIKARJA S 1. januarjem se je začel uporabljati nov Zakon o dimnikarskih storitvah (ZDimS), na osnovi katerega bo vlada s predpisom podrobneje določila vsebino in način izvajanja dimnikarskih storitev, roke zanje in obrazce zapisnika o opravljeni dimnikarski storitvi. Glavna novost za lastnike kurilnih naprav je, da lahko po novem izbirajo med dimnikarskimi podjetji, ki so si pridobila zahtevana dovoljenja in licence. Seznam dimnikarskih družb z dovoljenjem in dimnikarjev z licenco Ministrstvo za okolje in prostor je objavilo seznam dimnikarskih podjetij in dimnikarjev, ki so si pridobili dovoljenja in licence za opravljanje storitev. Odslej lahko dimnikarske storitve opravljajo zgolj podjetja s pridobljenim dovoljenjem, izvajajo pa dimnikarji s pridobljeno licenco z objavljenega seznama. Seznam je objavljen na spletni strani Ministrstva za okolje in prostor http://www.mop.gov.si/si/delovna_podrocja/dimnikar ska_dejavnost/ Iz seznama, ki se bo sproti dopolnjeval, lahko uporabnik dimnikarskih storitev najkasneje do 30. junija 2017 izbere za obdobje najmanj 12 mesecev dimnikarsko podjetje za opravljanje storitev na kurilni napravi. V primeru, da do takrat ne izbere dimnikarskega podjetja, se šteje, da so izbrali izvajalca, ki je na dan 31. decembra 2016 opravljal obvezno državno gospodarsko javno službo izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom na območju, na katerem se nahaja njihova mala kurilna naprava, pod pogojem, da je ta izvajalec pridobil dovoljenje za opravljanje dimnikarskih storitev. Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 7 1. Dolžnost uporabnika, lastnika kurilne naprave Uporabnik, lastnik kurilne naprave mora zagotoviti opravljanje dimnikarskih storitev na svoji kurilni napravi. Letni pregled male kurilne naprave in z njo povezanih dimnih vodov, zračnikov in pomožnih naprav je potrebno opraviti enkrat na leto sočasno s čiščenjem naprave. Obveznosti uporabnika so:  izbrati dimnikarsko družbo;  omogočiti prvi pregled za novovgrajeno malo kurilno napravo;  omogočiti vpis male kurilne naprave v evidenco ob prvi izvedbi dimnikarskih storitev v skladu s tem zakonom;  dovoliti izvajanje dimnikarskih storitev;  omogočiti pregled pred uporabo malih kurilnih naprav ob spremembah pri malih kurilnih napravah, vgradnji novih naprav in začetku obratovanja neaktivnih naprav;  eno leto hraniti zapisnik o izvedenem pregledu;  na podlagi odločbe pristojne inšpekcije odpraviti ugotovljene pomanjkljivosti. 2. Izbira dimnikarja Uporabnik sam izbere dimnikarsko podjetje, ki bo pristojno za preverjanje kurilne naprave. Če je uporabnik zadovoljen z dimnikarjem, ki je do zdaj skrbel za preverjanje vaše naprave, in je vpisan v seznam dimnikarskih podjetij z dovoljenjem in dimnikarjev z licencami, uporabniku ni potrebno storiti ničesar, za uporabnikovo kurilno napravo pa bo še naprej skrbel isti dimnikar kot doslej. Če uporabnik želi zamenjati dimnikarja, mora to storiti do 30. junija 2017, znova pa bo lahko zamenjal dimnikarja šele s 1. julijem 2018, saj uporabnik dimnikarja izbere najmanj za 12 mesecev. Če dimnikarja, za katerega želite, da da opravi predpisane storitve na kurilni napravi, ni na seznamu Ministrstva za okolje in prostor, je potrebno izbrati novega. Zakon predvideva obveznost, da najbližje dimnikarsko podjetje storitve obvezno opravi in zgolj to podjetje uporabnika ne sme zavrniti, druga ga lahko. Zakon pa določa, da potem, ko vam dimnikarsko storitev opravi določena dimnikarska družba, lahko zgolj ta družba opravlja dimnikarske storitve na vaši kurilni napravi za najmanj 12 mesecev. 3. Obveznosti dimnikarja so:  pregledovanje malih kurilnih naprav (prvi pregled, redne ter izredne preglede)  čiščenje malih kurilnih naprav (mehansko ali kemično čiščenje, redno, izredno, generalno)  izvajanje meritve emisij snovi z dimnimi plini (prve, občasne ali izredne)  odstranjevanje katranskih oblog prednostno mehansko in kemično, sicer pa z izžiganjem ali drugimi postopki  informiranje uporabnika dimnikarskih storitev o energetski učinkovitosti malih kurilnih naprav in svetuje glede izbire, vzdrževanja in uporabe malih kurilnih naprav.  izdaja zapisnika o vseh izvedenih dimnikarskih storitvah.  preverjanje izpolnjevanje osnovnih zahtev vgrajenih malih kurilnih naprav, skladno s predpisi, ki urejajo zahteve za dajanje proizvodov na trg, varstvo okolja, varstvo pred požarom, graditev objektov in energetsko učinkovitost stavb. Izredne storitve se izvajajo po naročilu uporabnika dimnikarskih storitev zaradi suma nevarnosti za zastrupitev ali na zahtevo pristojnega inšpektorja. 4. Cene dimnikarskih storitev Zakon določa najvišje dovoljene cene, podrobnosti glede urnih postavk in časovne normative za posamezna dela pa bodo določene s podzakonskim aktom, tega mora ministrstvo za okolje sprejeti najpozneje do 19. maja 2017.Do takrat se znesek za opravljene dimnikarske storitve oblikuje kot zmnožek cene opravljanja dimnikarskih storitev in dejanskega števila časovnih enot dela dimnikarskih storitev pri uporabniku. Najvišja dovoljena cena izvajanja dimnikarskih storitev je v tem obdobju 25,20 € na uro dela dimnikarskih storitev pri uporabniku dimnikarskih storitev brez DDV. Če je uporabnik oddaljen več kot 25 kilometrov od sedeža dimnikarske družbe, se k strošku prištejejo potni stroški največ v višini 0,25 € na kilometer za vsak kilometer nad 25 kilometrov. 5. Kazni Zakon določa kazni za dimnikarska podjetja, dimnikarje in naročnike. Lastnik naprave je lahko kaznovan z globo od 60 do 100 €, če dimnikarju ne omogočil, da pogleda in očisti kurilne naprave, in če ob ugotovljenih nepravilnostih ne upošteva inšpekcijske odločbe. Kazen za podjetja pa je od 250 do 350 €. Za naše območje sta na osnovi pridobljenih dovoljenj in licenc v seznam dimnikarskih družb z dovoljenjem in dimnikarjev z licenco vpisana:  Dimnikarstvo Idrija Dejan Šukalo s.p., št. odločbe 354-1/2017  Dimnikarstvo Idrija Stanko Šukalo s.p., št. odločbe 354-2/2016 RAČUNALNIŠKI NOVICE Novoletna zaobljuba - uredil si bom varnostno kopiranje podatkov Moje novo leto se je začelo z reševanjem podatkov s prijateljevega računalnika. Med hitenjem, da bi pravočasno oddal projekt, je polil kavo po tipkovnici Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 8 svojega prenosnega računalnika. Tako sva naslednje ure oba hitela, da bi ulovila oddajo njegovega projekta. Seveda si je zadnjo varnostno kopijo podatkov naredil pred pol leta. Pa še ni bil povsem prepričan, kje ima tisti USB ključ. Super. Ker je varnostno kopiranje podatkov eno najpomembnejših opravil na področju računalništva za vsakega posameznika, samostojnega podjetnika in podjetje, sem se odločil, da vam ta mesec predstavim, zakaj morate OBVEZNO urediti varnostno kopiranje podatkov. Varnostno kopiranje podatkov pomeni, da so podatki redno shranjeni na varnostni medij. Podjetjem in tudi samostojnim podjetnikom, ki na računalnikih hranijo pomembne podatke, predlagam, da jim varnostno kopiranje uredi strokovnjak, ki mora za svoje delo dati tudi garancijo. Vseeno pa se lahko osnov lotite tudi sami. Pri vzpostavitvi sistema pazite, da ne bo odvisen od vas, torej, da podatkov ne boste kopirali ročno. V takem primeru se večkrat zgodi, da kopiranje podatkov prelagamo, dokler ni prepozno. V nadaljevanju bom večkrat uporabil izraz medij. V mislih imam prostor, kamor se podatki kopirajo, na primer USB ključ, zunanji disk, kasete, v oblak itd. Podatki morajo biti kopirani na več različnih medijev, ne samo na en USB ključ. Medij se lahko pokvari, lahko ga ukradejo in tako izgubimo vse podatke, ki so na njem. Medija, na katerem so shranjeni podatki, ne smete hraniti v istem prostoru, kot je računalnik. V primeru naravne nesreče bi v takem primeru izgubili oboje. Prav tako medij ne sme biti priklopljen oziroma viden na računalniku, saj nam npr. računalniški virus v takem primeru uniči tudi kopirane podatke. Za to, da bo kopiranje uspešno, predlagam, da izberete ustrezen računalniški program, ki samodejno in redno kopira podatke na varnostne medije. Pripraviti morate načrt, kako boste te podatke kopirali, kateri podatki so pomembni in kateri niso. Paziti morate, da ne kopirate preveč podatkov, torej nepomembnih stvari. Paziti morate tudi, da kopirate res vse pomembne podatke. Na tem mestu moram poudariti, da je za dobro varnostno kopiranje podatkov pomembna tudi organizacija podatkov na samem računalniku. Zelo pomembno je tudi redno testiranje varnostnih kopij. Tako preverite, če so podatki resnično pravilno kopirani in s tem tudi uporabni takrat, ko jih boste potrebovali. Da ta novoletna zaobljuba ne bo takšna, kot je tista, da bomo hodili v fitnes, ki ga potem v celem letu ne obiščemo niti enkrat, bom v sodelovanju z vašo območno obrtno zbornico v prihodnjih tednih izvedel delavnico, kjer se boste napisanega v članku lahko naučili tudi sami. KOMMP Miha Mržek s.p. SKUPINSKE PREDSTAVITVE V TUJINI 2017 Javna agencija SPIRIT Slovenija je objavila seznam skupinskih sejemskih nastopov v tujini v letu 2017. Na podlagi izraženega interesa slovenskih podjetij je pripravila seznam skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na 12 mednarodnih sejmih v tujini, ki jih bo izvedla v letu 2017. Vabila za posamezne sejme bodo objavljena na spletnih straneh www.izvoznookno.si in www.spiritslovenia.si, kjer je objavljen tudi seznam sejmov. Informacije in prijave na spletni strani agencije: Skupinske predstavitve slovenskega gospodarstva na izbranih sejmih v tujini. FRIZERJI IN KOZMETIKI SEKCIJE AVTOSERVISERJI Usposabljanje in izpit za klimatske naprave V Uradnem listu RS št. 60/2016 z dne 16.9.2016 je bila objavljena Uredba o uporabi fluoriranih toplogrednih plinov in ozonu škodljivih snoveh, ki med drugim določa tudi usposabljanje in izpit za tiste osebe, ki delajo na področju zajema plinov iz klimatskih naprav motornih vozil. Izpit morajo opraviti vse osebe, ki v avtoservisu delajo s fluoriranimi toplogrednimi plini. Uredba je stopila v veljavo petnajsti dan po objavi v Uradnem listu (torej velja od 1.10.2016). Predstavniki sekcije so Ministrstvu za okolje in prostor na sestanku v januarju predstavili nestrinjanje s sprejetimi določili Uredbe, predvsem zato, ker avtoserviserjem, ki so že opravili izpit v preteklosti, tega ne priznavajo. Zelo odločno so tudi protestirali, saj se je informacija, ki so jo iz pristojnega ministrstva dobili v prvi polovici leta 2016 izkazala za zavajajočo. Predstavniki ministrstva so odgovorili, da takrat še niso predvidevali, da se bo uredba sprejela v sedaj veljavni obliki in vsebini. Tako nova uredba določa: 1. če gre za prvo opravljanje izpita ali pa je veljavnost izpitu potekla, je potrebno: a. usposabljanje (teoretično+ praktično), b. izpit (teoretični + praktični del) 2. če gre za obnovo izpita – tisti, ki imajo še veljavno spričevalo in so izpit opravili do 31.12.2014: a. predavanje z novostmi b. izpit V obeh primerih kandidat po uspešno opravljenem izpitu dobi spričevalo za nedoločen čas. Ogled sejma Avtosalon v Ženevi Sekcija avtoserviserjev pri OZS je pripravila več ponudb za obisk in ogled sejma Avtosalon v Ženevi za člane sekcije  četrtek, 9.3.2017 iz Ljubljane z letalom  petek, 10.3.2017 iz Zagreba z letalom Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si Cena: 319 € za člene OZS prijave do 10.2.2017, kasnejše prijave 360 €. Cena vključuje: letalski prevoz, letališke takse, vstopnino na sejmišče, predstavnika na potovanju, nezgodno zavarovanje, stroške organizacije in DDV  10.3. do 12.3. 2017 z avtobusnim prevozom Cena: 76,50€ za člane OZS, 80€ za zaposlene. Cena vključuje prevoz s turističnim avtobusom (TV, klima, hladilnik…), cestnina, takse, parkirnina, nezgodno zavarovanje, 2 voznika, zunanji ogledi, vstopnino na sejmišče, slovenski vodnik, stroški organizacije. Informacije: na spletni strani sekcije avtoserviserjev http://www.ozs.si/Za%c4%8dlane/Sekcijeinodbori/S ekcijaavtoserviserjev/Aktualnoizsekcije/Podrobnostn ovice/tabid/1451/ArticleId/4550/Default.aspx 9 Ogled strokovnega sejma - Cosmoproof Bologna 2017 Sekcija kozmetikov pri OZS organizira v soboto 18.3.2017 ogled sejma mednarodnega frizerskega in kozmetičnega sejem Cosmoproof Bologna ( 17. do 20.3.2017), ki praznuje že 50 jubilej. V kolikor bo interes, bo organizirana tudi dvodnevna strokovna ekskurzijo predvidoma 19. in 20.3.2017. Več o sejmu si lahko preberete na spletni povezavi www.cosmoprof.com, nakup vstopnic je na povezavi http://www.cosmoprof.com/visitatori/tickets/purchase -online/. PREVOZNIKI Avstrija - napotitev voznika Veleposlaništvo RS na Dunaju nam je poslalo nekaj konkretnejših informacij glede (priloga). Avstrijsko zvezno ministrstvo za delo, socialo in zaščito potrošnikov BMASK je pripravilo nekatere informacije v nemškem jeziku o novem predpisu glede napotitve delavcev v Avstrijo, do sredine februarja pa bodo na voljo tudi v drugih jezikih. Zaradi nekaterih nejasnosti pri izvajanju nadzora napotenih voznikov naj bi do konca februarja nadzorni organi samo opozarjali in ne kaznovali za morebitne nepravilnosti . Prijava napotitve je potrebna v naslednjih primerih:  kabotažni prevozi (mesto naklada in razklada v Avstriji),  prevozi v Avstrijo (mesto naklada izven Avstrije, razklad v Avstriji)  prevozi iz Avstrije (naklad v Avstriji, mesto razklada izven Avstrije)  vsi zgoraj našteti primeri se smiselno uporabljajo tudi za vse oblike prevoza oseb  v naštetih primerih se obveznost nanaša na vsa vozila (tudi manjša), s katerimi se opravljajo prevozi blaga ali potnikov; prav tako ni pomembno kdo je naročnik prevoza; Primeri, ko prijava napotitve ni potrebna:  tranzitni prevozi blaga in potnikov (v Avstriji se ne izvaja niti nakladanje ali razkladanje tovora ali se ne začne ali konča prevoz oseb, vožnja skozi Avstrijo predstavlja zgolj nujo za dosego končnega cilja).  prevoza blaga ali zaposlenih za lastne potrebe (ne opravlja se dejavnost prevozništva)  turistični prevozi potnikov s ciljem v Avstriji, pod pogojem, je ciljna destinacij izven Avstrije in tudi izven države, v kateri se je prevoz začel in da potniki v Avstriji ne vstopijo ali končajo poti.  dejavnost izvaja samostojni podjetnik sam oz. voznik, ki je tudi lastnik več kot 25% podjetja ( obvezno pa je treba imeti obrazec A1) ali če gre za opravljanje prevozov za lastne potrebe (ne opravlja dejavnosti prevozništva). Na spletni strani se je potrebno registrirati (ne uporabljajte šumnikov ( namesto č,š,ž vpisujte c, s, z). Vpisati je potrebno:  Professional Register, Trade Register or equivalent: matična številka  Registration reference: številka licence  Main activity: Other: Transport Prijava: LOGIN: z email in geslom, ki ste ga izbrali Ko ste logirani, klinknite na 4. Transport > Cas Général in boste v formularju. Samo točka 4 je za transport. (Če ste v napačnem obrazcu vas bo vprašalo za ime vase stranke v Franciji kar je znak, da niste v pravem obrazcu). Podrobna navodila o elektronski prijavi dobite na zbornici. Navodila je pripravila Suzana Crassard, ki nudi tudi storitev funkcije predstavnika v Franciji v kolikor ga nimate še izbranega. Obvezni dokumenti v vozilu 1. potrdilo A1 (potreben za vse države EU+EGP), pridobite ga na območnem uradu ZZZS ( izdan je na evropsko predpisanem obrazcu, zato prevod v tuje jezike ni potreben); 2. evidenca delovnega časa v nemščini (razvidno število delovnih ur, ki so bile opravljene na teritoriju Avstrije) 3. pogodba o zaposlitvi v nemščini ( v kolikor Aneks k pogodbi o zaposlitvi zajema vse predpisane sestavine (število delovne dobi v stroki (ne pri delodajalcu), vrsta vozila (tonaža in število osi), izobrazba,…), potem pogodbe o zaposlitvi, ki jo ima voznik sklenjeno z vašim podjetjem ni potrebno prevesti v nemščino). Pogodba o zaposlitvi mora vsebovati določbo, da se delo opravlja tudi v tujini (to nadzirajo tudi naši organi) 4. aneks k delovni pogodbi v nemščini 5. ZKO-3 obrazec – napotitev voznika (oteženo izpolnjevanje, ker obrazec še ni prilagojen za namene prevozov) 6. potrdilo o priglasitvi dejavnosti - EU potrdilo o priglašenih dejavnostih (izdaja ga Obrtnopodjetniška zbornica Slovenije). To potrdilo se ne zahteva za vse prevoze, ki se opravljajo na podlagi licence Skupnosti (licenca Skupnosti dokazuje pravico do opravljanja cestnega prevoza blaga ali potnikov); če se opravlja prevoz brez licence, potem je potrebno pridobiti omenjeno potrdilo. 7. plačilne liste (iz katerih je razvidno, da so bile vozniku obračunane ure po minimalnih avstrijskih postavkah) v nemščini 8. potrdilo o bančnem nakazilu plače 9. pogodba o najemu, zakupu ali lizingu, če vozilo ni v lasti podjetja (to velja tudi za prevoze znotraj Slovenije in v ostalih državah). Italija – kabotažni prevozi Francija - prijave vezane na napotitev voznika Napotitev voznika za prevoz v Francijo je od 1. 1. 2017 potrebno opraviti izključno preko spletnega obrazca: SIPSI Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 10 Od 26.12.2016 v primeru opravljanja kabotaže v Italiji ( blago je naloženo in razloženo v Italiji), mora prevoznik zagotoviti:  da ima voznik v vozilu potrdilo A1 (prejmete ga na območnem uradu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije; za sektor transporta je prirejena vloga;  pred začetkom opravljanja kabotaže posredovati izpolnjen obrazec UNI_CAB_UE.pdf) na e-naslov: Cabotaggio.DistaccoUE@lavoro.gov.it in sicer do polnoči dneva pred opravljanjem kabotaže. Pri trajanju napotitve morajo prevozniki navesti datum prvega kabotažnega prevoza in datum, ko bo vozilo zapustilo italijanski teritorij  eden od pogojev za opravljanje kabotaže je tudi, da ima prevoznik v Italiji svojega predstavnika Prevozniki samostojni podjetniki, ki sami opravljajo prevoze sodijo med izjeme, obvezno morajo pridobiti le obrazec A1. Po doslej znanih informacijah je potrebno zagotoviti v vozilih dokumentacijo (v jeziku države v kateri se opravlja prevoz) iz katere je razvidno, da je voznik zaposlen (pogodba o zaposlitvi) in dokazila, ki za čas dela v teh državah potrjujejo plačila vozniku (plačilne liste, dokazila o izplačilu,..) po notranjih pravilih posamezne države (višina plač,..). Prevozna podjetja, ki v Italiji opravljajo kabotažo, morajo spoštovati tudi minimalne pogoje glede plače po italijanskih predpisih. Torej morajo prilagoditi voznikom plačo po italijanski kolektivni pogodbi za prevoznike. Informacije o napotitvi voznikov v Italijo so na spletu http://www.distaccoue.lavoro.gov.it/Pages/Home.as px?lang=eng. Informacije, vezane na opravljanje prevozov v Italijo (vključno z nudenjem storitve vašega predstavnika oz. zastopnika v Italiji) Slovensko deželno gospodarsko združenj Trst, Majna Pangerc, tel. +39 0406724855, Fax. +39 040362692, e-pošta: info@servis.it. ŽIVILCI Nepredpakirana živila 6.2.2017 je stopil v veljavo Pravilnik o splošnem označevanju živil, ki niso predpakirana (Ur.l. 66/2016), ki na novo uvaja razširjeno definicijo nepredpakiranih živil. Nepredpakirano živilo je živilo, ki se daje na trg v nepredpakirani obliki, živilo, ki je pakirano na prodajnem mestu na zahtevo potrošnika, ali živilo, ki je pakirano za neposredno prodajo. Nadalje, živilo, pakirano za neposredno prodajo (torej nepredpakirano), je živilo, ki ga nosilec živilske dejavnosti zapakira brez prisotnosti kupca v enem izmed svojih obratov ter ga trži v okviru istega ali drugih svojih obratov. Živilskim podjetjem, ki dajejo na trg predpakirana živila in imajo zaposlenih do 10 delavcev (v živilski dejavnosti, če imate slučajno več dejavnosti in pozor kaj se šteje pod zaposlene, tudi študentje), ni potrebno označevati hranilnih vrednosti. Z dikcijo »dajanje na trg« je zajeta tako prodaja v lastnih prodajalnah, na stojnicah kakor tudi lokalnim in velikim trgovcem (dajanje na trg pomeni vse navedeno). Za predpakirana živila pa ni dovoljeno edino posredništvo, razen če to predstavlja oz. je vezano le na logistiko (transport oz. dostavo živil). Živijska podjetja , ki dajejo na trg nepredpakirana živila pa morajo obvezno navajati in označevati alergene. STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA Davčno in računovodsko svetovanje Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…) Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave:OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Pravni nasveti Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave:OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 11 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. V enakem roku morajo davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), ki se odda po sistemu eDavki. Osnova za plačilo prispevkov Osnova za plačilo prispevkov po oddaji davčnega obračuna za leto 2016 je dobiček za leto 2016, brez upoštevanja prispevkov ter znižanj in povečanj davčne osnove, preračunan na mesec in znižan za 25%. Minimalna osnove za plačilo prispevkov:  prispevek za januar 2017 PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje: 58 % povprečne plače (PP) 2015 = 58 % x 1.555,89 = 902,42€  prispevek za zdravstveno varstvo: 60 % povprečne plače PP 2015 = 933,53€ Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje v letu 2017 so za januar 2017 v višini 348,90€, najvišji pa 2.080,23€ (osnova PP 2015 – 1.555,89€). Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun:  akontacijo dohodnine do 10. v mesecu,  prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec,  dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Na isti dan morajo biti predloženi davčnemu organu tudi ustrezni obrazci preko e-Davkov. Poseben davek na določene prejemke (podjemne pogodbe,..) je potrebno plačati najkasneje v 3 dneh po izplačilu! PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje . 1. Od 1.1.2017 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 33,24€ (doslej 32,67€) in sicer 8,31€ (povprečna plača oktober 2015 = 1.567,99€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 24,50€ (25% povprečne plače oktober 2015 = 1.567,99€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2016 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 32,43€ . V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 65,67€ (32,43€ + 33,24€). Prispevke se plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 32,43€ Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 33,24€ od 1.1.2017 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Od leta 2015 dalje je najnižja osnove za plačilo prispevkov za delavce v delovnem razmerju (14. člen ZPIZ-2) 52 % zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 3. 2016 se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače preteklega leta (PP 2015 je 1.555,89€). Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju, za izplačila od 1. 3. 2016 dalje, znaša 809,06 € (52 % povprečne letne plače zaposlenih v RS, preračunana na mesec, ki je 1.555,89 €). PLAČA NOVEMBER Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za november 2016 je znašala 1.687,64€, neto plača pa 1.087,08€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – november 2016 je znašala 1.578,27€, neto 1.026,08€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje september - november 2016 je znašala 1.604,80€, neto 1.041,03€. PLAČA NOVEMBER V Uradnem listu št.4/2016 z dne 27.1.2017 je bila objavljena minimalna plača, ki je za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. januarja 2017, v višini 804,96 eurov. IZ URADNEGA LISTA Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 32,43€ Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,24€ od 1.1.2017 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) za januarja 2017 je najmanj 1.166,92 € (75% povprečne letne plače za leto 2015 - PP 2015 je 1.555,89€). Zasebniki predložijo davčnemu organu obračun prispevkov za socialno varnost najmanj v višini 445,76 v elektronski obliki na obrazcu OPSVL prek sistema eDavki. Zavezanec plača prispevke do 20.v mesecu za pretekli mesec. 1 6.1. 3 20.1. 4 4 27.1. 27.1. 4 27.1. 4 27.1. 4 27.1. 4 27.1. Uredba o določitvi zneska trošarine za tobačne izdelke Ugotovitveni sklep o višini regresa za prehrano med delom (negospodarske dejavnosti) Znesek minimalne plače Poročilo o gibanju plač za november 2016 IDRIJA - Odlok o javno-zasebnem partnerstvu za izvedbo projekta pogodbenega zagotavljanja prihrankov energije z namenom energetske sanacije javnih objektov v lasti Občine Idrija Idrija - Odlok o oddaji v najem zemljišč in drugih javnih površin v lasti Občine Idrija IDRIJA - Odlok o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Vrtec Idrija IDRIJA - Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Rožna ID 12/1 CU v Idriji PRISPEVKI - OBVEZNO STI JANUAR 2017 Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 12 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI JANUAR 2017 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR prispevek stopnja PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 PRISPEVKI SKUPAJ 58% PP 2015 (56% X 1.555,89) ZZ - 60% PP 2015 (60% X 1.555,89) Referenca 24,35% SI19 DŠ-44008 13,45% SI19 DŠ-45004 0,20% SI19 DŠ-43001 0,20% SI19 DŠ-42005 902,42€ 933,53€ najnižji DRUŽBENIK 75% PP 2015 1.166,92€ najvišji 3,5 kratnik povprečne mesečne bruto plače 2015 5.445,62€ 219,73 125,56 1,80 1,80 284,14 156,95 2,34 2,33 1.326,01 732,43 10,90 10,89 348,89 445,76 2.080,23 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke ZZ, če je bruto zavarovalna osnova nižja od 60% od PP za leto 2015 (60% x 1.555,89€) 2. ZASEBNIK: Najnižja osnova za ostale prispevke = 58% PP za leto 2015 (58% x 1.555,89€) 3. ZASEBNIK: Osnova za ostale prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 58% PP za leto 2015 4. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 75% PP za leto 2015 (75% x 1.555,89€), prispevki skupaj: 445,76€ 933,53 € 902,42 € individualno 1.166,92€ 5. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2015 (3,5 x 1.555,89€), prispevki skupaj: 2.080,23€ 5.445,62 € OLAJŠAVE splošna olajšava skupna mesečna olajšava € 275,23 368,22 543,32 203,08 423,85 792,06 203,08 Znesek € a) letni dohodek nad 12.570,89 € b) letni dohodek nad 11.166,37 do 12.570,89 € b) letni dohodek do 11.166,37 € Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok za druge vzdrževane družinske člane za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 275,23 + 93,00 275,22 + 268,09 203,08 220,77 368,21 letna olajšava € 3.302,70 4.418,64 6.519,82 2.436,92 2.649,24) 4.418,54 2.436,92 2.477,03 2.819,09 skupna letna olajšava € (1.115,94+3.302,70) (3.217,12+3.302,70) 2.436,92 5.086,16 9.504,70 (2.436,92+212,32) (2.436,92+1.981,62) POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo Vrsta izplačila Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ 4,90 € Terenski dodatek - če prehrano organizira delodajalec je delavec upravičen do terenskega dodatka Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1%, po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12ur 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 798,64 € 1.181,35 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € DELOVNI DNEVI OBRTNIKI - POPOLDANCI namen akontacija davka na dejavnost PIZ nesreče pri delu prehodni račun sklic SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 Znesek € bruto Povprečna plača OKTOBER 2016 Povprečna mesečna plača JANUAR - OKTOBER 2016 Povprečna mesečna plača AVGUST - OKTOBER 2016 Povprečna bruto plača (PP) 2015 Minimalna plača od 1.1.2014 Minimalna plača od 1.1.2015 Minimalna plača od 1.1.2017 Zajamčena plača 1.567,99 € 1.567,10 € 1.565,85 € 1.555,89 € 789,15 € neto STOPNJE PRISPEVKOV 1.020,40 € 1.019,85 € 1.019,66 € 1.015,11 € PRISPEVEK Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje, poškodbe pri delu, izven dela Starševsko varstvo Zaposlovanje, starševsko varstvo SKUPAJ: Dohodnina 790,73 € 804,96 € 237,73 € LETNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 neto davčna osnova do € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 SKUPAJ 1 8 22 176 DELAVEC DELODAJALEC 15,50% 8,85% KONTO SI56 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI56 DŠ-45004 0,10% 0,14% 0,10% 0,06% SI56 DŠ-43001 SI56 DŠ-42005 22,10% lestvica 16,10% SI56 DŠ-40002 MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE znesek dohodnine € SKUPAJ 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 16% + 27% nad 8.021,34 € + 34% nad 20.400,00 € + 39% nad 48.000,00 € + 50% nad 70.907,20 € Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si PRAZNIKI 21 168 32,43 32,67 65,10 SKUPAJ PODATKI O PLAČAH DEJANSKI DELOVNI DNEVI JANUAR 2017 OBRAČUN UR 13 neto davčna osnova nad € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 neto davčna osnova do € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 znesek dohodnine € 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 € Pripravila: Ivica Podgornik Vogrič E-mail: ivica.podgornik@ozs.si 14