SAMOUPRAVNI SPORAZUM O USTANOVITVI KOMUNALNE SKUPNOSTI LJUBLJANA VIČ-RUDNIK 1. Člen Delovni ljudje in občani ter delavci organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti kot uporabniki in delavci komunalnih organizacij kot izvajalci komunalnih storitev (v nadaljnjem besedilu — udeleženci) ustanavljajo komunalno skup-nost za območje obCine Ljublfana Vič-Rudnik (v nadaljnjem besedilu — komunalna skupnost), z namenom, da bodo v okviru te skupnosti samoupravno urejali družbenoekonomske in druge odnose pri opravljanju komunalnih storitev. •- ¦ - .;. ¦¦•¦ ¦¦- 2. člen V skupnosti zadovoljujejo člani svoje osebne in skupne potrebe po komunalnih storitvah. Enakopravno in skupno oblikujejo politiko razvoja komunalnih dejavnosti in določajo program razvoja, zago-tavljajo dostopnost komunalnih sloritev, združujejo sredstva in določajo namen njihove uporabe ter uresničujejo druge skupne inte-rese. 3. člen Glede na vrsto potreb po komunalnih storitvah in glede na način njihovega pokrivanja lahko člani: a) za neposredno uresničevanje samoupravnih p^avic in interesov uporabnikov in izvajalcev komunalnih storitev ustanove v krajevnih skupnostih enote te skupnosti (krajevne enote), b) za uresničevanje širših skupnih interesov po komunalnih stori-tvah ustanove zvezo samoupravnih interesnih skupnosti za območje Ljubljane ali Sirše območje. '¦ •* /¦' ''*¦ 4. člen Pri odločitvah na kakšnem območju in na katerem področju člani skupnosti uresnjčujejo samoupravne pravice in interese je treba upoštevati, da vrsta potreb in način njihovega pokrivanja predstav-lja zaključeno celoto. 5. člen Interesno in funkcionalno zaključena celota za zagotavljanje zadovoljevanja interesov po komunalnih storitvah je na določenem območju organizacijska oblika samoupravne organiziranosti, kjer je mogoče, glede na interesno povezanost uporabnikov in izvajalcev ter funkcionalnega pokrivanja potreb uresničevati samoupravne pravice in interese uporabnikov in izvajalcev komunalnih storitev. 6. člen Skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovor-nostmi, ki jih ima na podlagi ustave, zakonov, tega sporazuma, sta-tuta in drugih splošnih aktov. Sedež skupnosti je v Ljubljani, Trg mladinskih delovnih brigad 14. H. ČLANSTVO V SKUPNOSTI 1 7. člen Člani skupnosti so: — delavci v združenem delu (temeljnih in drugih organizacij združenega dela, delovnih skupnostih ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti) ter občani krajevnih skupnosti kot uporab-niki, — delavci temeljnih in drugih organizacij združenega dela, ki opravljajo komtmalne storitve na območju skupnosti, kot izvajalci. Delavci — uporabniki in izvajalci — postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum in ga podpiše pooblaščenec njihove samoupravne organizacije oziroma skupnosti. Občani in delovni ljudje v krajevni skupnosti postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum v okviru krajevne skup-nosti in ga podpiše pooblaščenec te skupnosti. 8. člen Člani skupnosti po svojih delegatih: 1. odločajo o uresničevanju nalog, ki so kot skupni interesi dolo-čeni v tem sporazumu, 2. sprejemajo in skrbijo za izvajanje posebnih samoupravnih sporazumov zlasti o združevanju sredstev in temeljih samouprav-nega planiranja, 3. usklajujejo svoje interese na področju komunalne dejavnosti v svoji temeljni samoupravni organizaciji, oziroma skupnosti, občini in na območju skupnosti, 4. se dogovarjajo o dostopnosti komunalnih storitev in njihovi kvaliteti, 5. uresničujejo obveznosti sprejete s tem sporazumom, statutom skupnosti in drugimi sporazumi ter dogovori. 9. člen Člani skupnosti urejajo svoje medsebojne pravice, obveznosti in odgovomosti razen s tem sporazumom še s statutom skupnosti, z drugimi samoupravnimi sporazumi in akti v skladu z določili spora-zuma. 10. člen Skupnast uresničuje in izvaja naloge na podlagi ustave, zakonov, družbenih dogovorov, samoupravnih sporazumov, statuta in drugih splošnih aktov. 11. člen Skupnost zajema naslednje komunalne dejavnosti posebnega družbenega pomena: I. na področju individualne komunalne porabe: 1. oskrba naselij z vodo, 2. odprava odpadnih in atmosferskih voda (kanalizacija), 3. oskrba naselij z plinom, 4. oskrba naselij s toplotno energijo, II. na področju kolektivne komunalne porabe, 1. javna razsvetljava komunalne porabe, 2. vzdrževanje čistoče javnih površin v naseljih, odstranjevanje smeti iz zgradb ter javne sanitarije (javtta snaga), 3. urejanje zelenih površin v naselju, 4. opremljanje naselij z javnimi otroškimi igrišči, 5. vzdrževanje varstvenih pasov in rezervatov, 6. opravljanje pokopaliSke in pogrebne dejavnosti, 7. opravljanje dimnikarske službe, 8. opremljanje naselij z javnimi tržnicami, 9. dejavnost komunalno storitvenih klavnic, 10. opremljanje naselij z javnimi sejmišči, 11. opremljanje naselij z javnimi parkirišči, 12. javna higienska kopališča, 13. mrliška — ogledna služba, m. — upravljanje in urejanje stavbnih zemljišč, IV. urejanje ulic, trgovin in lokalnih cest, V. opravljanje javnega mestnega prometa. in. PROGRAMIRANJE RAZVOJA KOMUNALNIH DEJAVNOSTIIN ZDRUŽEVANJA SREDSTEV 12. člen Temeljni cilj programiranja razvoja komunalnih dejavnosti v skupnosti je organiziranmo zadovuljevanje potreb članov skupnosti po komunalnih storitvah, to pa terja usklajen razvoj celotne druž-bene reprodukcije in v njegovem okviru tudi komunalne dejavnosti na njenem obtnočju. 13. člen Člani v skupnosti planirajo, usklajujejo in uresničujejo razvoj komunalnih dejavnosti s samoupravnim sporazumevanjem in druž-benim dogovarjanjem tako, da bi z razvojem komunalnih dejavnosti omogočili sebi in združenemu delu boljši komunalni standard, večjo produktivnost svojega in celotnega družbenega dela in uresničili skupaj določeno razvojno politiko. 14. člen Članl ikupnosti ugotavljajo ivoje potrebe po komunalnlh storitvah v okvlru lastnih lamoupravnih planov, jih uiklajujejo v okviru te-meljnlh organlzacij zdruianega dela ln druglh obllkah zdruienega dela ter v krajevnih skupnoitlh in družbenopolitičnlh skupnoitih kot sestavni del plana njenega družbenoekonomskega razvoja. V okviru skupnosti sprejemajo njeni člani temelje samoupravnih planov s sporazumi', na njihovi osnovi pa srednjeročne in dolgoročne programe razvoja komunalnih dejavnosti. 15. člen : Plani skupnosti vsebujejo zlasti: 1. obseg, kakovosti in način zadovoljevanja občanov in delavcev s komunalnimi storitvami, 2. združevanje dela in sredstev, oziroma izmenjave dela zauresni-čevanje skupnih potreb in interesov na območju skupndšti, 3. združevanje sredstev za razvoj komunalnih dejavnosti, 4. pravice, obveznosti in medsebojne odgovornosti pri uresniče-vanju dogovorjenih planov. 16. člen Zaradi oblikovanja, usklajevanja in izvajanja programov in pla-nov ter skladnejšega izvajanja investicijskih programov, skupnost pri opravljanju svojih nalog sodeluje z organizacijami združenega dela in drugimi samoupravnimi organizacijami, skupnostmi in druš-tvi (na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik) zlasti na področju stanovanjskega gospodarstva, cestnega gospodarstva, vodnega gospodarstva, energije, PTT storitev, urbanizma, varstva okolja; za uresničevanje sodelovanja lahko skupnost ustanovi ustrezna koor-dinacijska telesa. • , ,. 17. Clen Skupščina skupnosti sprejema dolgoročne, srednjeročne in letne plane, na osnovi usklajenih potreb in možnosti za njihovo realizacijo ter v skladu s temelji družbenih planov, Skupščina skupnosti spre-jema dolgoročne, srednjeročne in letne plane v soglasju s skupščino občine. 18. Clen Sredstva skupnosti so: ' ' — prispevek uporabnikov komunalnih storitev in naprav, — del stanovanjskih sredstev, za katere se dogovori pristojna stanovanjska skupnost s komunalno skupnostjo, — sredstva, ki jih namensko združujejo organizacije združenega dela, — samoprispevek, — sredstva, ki izvirajo iz zajemanja mestne zemljiške rente, — del prispevka za uporabo mestnega zemljišča, — prispevek investitorja za urejanje stavbnega zemljišča, — cestne pristojbine in komunalne takse, — krediti, ' " — druga sredstva. ..-•.¦• 19. člen Združevanje sredstev uporabnikov se ureja z posebnimi samou-pravnimi sporazumi o združevanju sredstev, oziroma drugimi obli-kami samoupravnega sporazumevanja. .¦-_•<¦.¦ 20. Llen ' Podrobnejša določila o postopku samoupravnega planiranja, o . sklepanju samoupravnih sporazumov o združevanju sredstev, meto-dologiji planiranja, o postopku in načinu združevanja sredstev ureja statut in drugi splošni akti skupnosti. IV. ORGANI KOMUNALNE SKUPNOSTI 21. člen Orgam skupnosti so: . ' — skupščina, — interesni odbori za posamezne skupine komunalnih dejavnosti, — izvršni odbor, — odbor za samoupravno kontrolo.- . a) skupščina 22. člen Skupščina skupnosti šteje^f delegatov in jo sestavljata: — zbor uporabnikov komunalnih storitev, ki ga sestavljajo dele-gati delovnih ljudi in občani v krajevni skupnosti in delavci organi-zacij združenega dela, drugih samoupravnih organizacij in skupnosti kot uporabniki komunalnih storitev. Zbor uporabnikov ima *L*delegatskih mest. — zbor izvajalcev komunalnih storltev, ki ga sestavljajo delegati delavcev komunalnih organizacij, ki opravljajo komunalne storitve v občini. Zbor izvajalcev ima 26 delegatskih mest. ' 23. člen Delegate v zbor uporabnlkov in zbor izvajalcev skupnosti delegi-rajo: — v zbor uporabnikov delegirajo krajevne skupnosti: Brdo, Kolezija, Kozarje, Krim-Rudnik, JUavrica, Malči Belič, Milan Česnik, Rožna dolina, Trnovo, Vič, Vrhovci, Brezovica, Črni vrh, Dobrova, Golo-Zapotok, Horjul, Ig, Notranje gorice, Podpeč-Preser-je, Polhov Gradec, Rakitna, Rob, Škofljica, Tomišelj, Turjak, Velike Lašče, Vnanje gorice, Želimlje... delegatov in delegacije, ki jo sestavljajo delegati občanov in delavcev organizacij združenega dela, drugih samoupravnih organizacij in skupnosti na njenem območju — v zbor izvajalcev delegirajo delavci izvajalcev — podpisnikov tega samoupravnega sporazuma po 2 delegata in to: Mestni vodovod, Kanalizacija, Plinarna, KEL — komunalna energe-tika, Javna higiena, Rast, Žale, Živilski trgi, Dimnikarstvo, Komu-nalne gradnje, Javna razsvetljava, MPP Viator, Zavod za urejanje stavbnih zemljižč Vič 24. člen ^ Oelegate v skupščino skupnosti lahko člani skupnosti delegirajo iz delegacij, oblikovanih po zakonu o oblikovanju in volitvah delegacij ter delegiranju delegatov v skupščine skupnosti, ki enakovredno odločajo s samoupravnimi zbori skupščin družbenopolitičnih skup-nosti (Uradni list SRS, št. 34-74) — v nadaljnjem besedilu: zakon o volitvah SRS. Člani skupnosti lahko odjočijo, da bo funkcijo delegacije za delegi-ranje v skupščino skupnosti opravljal delavski svet ali drugi njihov organ, lahko pa izvolijo posebno delegacijo za delegiranje v skupš-čino skupnosti. b) Interesni odbori ' > 25. člen V okviru skupnosti se lahko kot organi skupščine ustanovijo inte-resni odbori za individualno komunalno porabo, za kolektivno komunalrio porabo upravljanje iri urejanje stavbnih zemljišč, ureja-nje ulic, trgov, in lokalnih cest ter opravljanje javnega mestnega prevoza, ki so v^djučene v skupnošt, z nalogo, da na področju komu-nalne dejavnosti proučujejo zadeve, da predlagajo ustrezne ukrepe oziroma, da ukrepajo v primerih, kadar jih za to pooblasti skupščina skupnosti. 26. člen Interesm odbori so organi skupščine, ki jih sestavljajo delegati, ki jih izvoli skupščina za dobo 4 let. 27. člen Predsednika, podpredsednika in člane interesnega odbora voli skupščina skupnosti. V interesne odbore se volijo delegati iz vrst delegatov obeh zborov. c) Izvršni odbor 28. člefl Izvršni odbor je izvršilni crrgan skupščine skupnosti in opravlja naloge, ki se določijo s statutom skupnosti. 29. člen Izvršni odbor ima predsednika in 8 ;. — lokalnih vodovodov, — lokainih fekabiih kanalizacij m kanalizacij za odvodnjavanje atmosferskih voda, — stanovanjskih cest, vaških cest, dostopov, peš poti in lokalnih parkirišč (vse ja vne ceste in ulrce ter trgi, ki niso v pristojnosti občine oziroma cestnih skupnosti), — rjjimaka služba na cestah v upravljanju krajevnih skupnosti, — lokalne zelene površine, lokalna otroška igrižča in druge zelene povriine, ki niso v pristojnosti občine oziroma mesta, — javna snaga z lokalnimi odlagališči, — lokalna pokopališča in potrebna deja vnost na teh pokopaliSčih (z izjemo pokopaliič, ki so z odlokom SML dana v upravljanje Komu-nalnemu podjetju »Ljubljana — TOZD »Žale«) — upravljanje in urejanje stavbnih zemljišč v okviru pooblastil skupščine občine. 2. povezava s komunalnimi dejavnostmi na svojem območju in usklajevanje izgradnje komunalnih kapacitet, 3. dajanje iniciativ skupš&ni skupnosti za sprej«n odlokov, s .katerimi se nalagajo porabnikom komunalnih storitev določene dolžnosti zaradi zagotovitve komunalnih storitev, 4. zagotavljanje sredstev za uresničevanje posebej dogovorjenih potreb in interesov članov na svojem območju, 5. opravljanje drugih nalog, ki zaradi uresničevanja skupnih inte-resov na svojem območju sodijo v njeno pristojnost. 39. člen Krajevne enote komunalne skupnosti so pri izvrševanju svojih nalog dolžne upoštevati sklepe in odločitve organov komunalne skupnosti. 40. člen Samoupravno organizacijo krajevne enote skupnosti, način dele-giranja in sprejemanja sklepov ter druga vprašanja, ki zadevajo njeno delovanje, ureja enota v skladu z načeli tega sporazuma in v skladu s statutom komunalne skupnosti. VH. JAVNOST DELA 41. člen Delovni Ijudje in občani imajo pravico vpogleda v delo komunalnih organizacij in komunalnih skupnosti. Organi komunalnih organizacij in komunalne skupnosti morajo obravnavati pripombe in predloge delovnih ljudi glede zadovoljeva-nja potreb po komunalnih storitvah ter jim na zahteve dajati odgo-vore na te pripombe oziroma predloge. Vm. ZDRUŽEVANJE 42. člen Skupnost se lahko združuje z drugimi SIS v skladu z skupnimi interesi ter vzpostavlja druge oblike medsebojnega sodelovanja. Skupnost se združuje z ostalimi komunalnimi skupnostmi na območju mesta Ljubljane v Zvezo komunalnih skupnosti. V samou-pravnem sporazumu o ustanovitvi zveze komunalnih skupnosti bo določeno, katere od svojih pristojnosti skupnosti prenašajo na zvezo skupnosti v celoti oziroma kaj bodo reševale v soglasju z zvezo skup-nosti. K. STROKOVNE SLUŽBE 43. člen Za opravlfanje strokovnega in administrativnega dela za potreb« komunalne ;kupaosti bo organizirala komunalna skupnost stro-kovno službo, katere organizadja in naloge se določijo š statutom skupnosti. Strokovne naloge skupnosti lahko opravlja tudi organlzacija zdru-ženega dela, ki jo pooblasti skupSčina skupnosti. X. ODGOVORNOST ZA IZVAJANJE SPČRAZUMA 44. člen Za izvajanje tega sporazuma, statuta in odločitev organov skupno-sti so odgovorni organi akupnosti. 45. člen Člani skupnosti odgovarjajo za obveznosti skupnosti, sprejete s tem sporaztunom ter sporazumotn o združevanju sredstevJn prevze-majo omejeno subsidiamo jamstvo do viSine svojih deležev v zdru-ženih sredstvih. 46. člen Podrobnejša določila o odgovomosti članov in organov skupnosti ureja statut skupnosti. XI. KONČNA DOLOČBA 47. čleh Ta samoupravni sporazum začne veljati, ko ga podpiSe večina udeležencev in potrdi skupSčina občine. Sporazum se objavi v Urad-nem listu SRS. Ljubljana..................... UDELEŽENO: Krajevne skupnosti • Organizacije združenega dela. Komunalne organizacije PODPISI: