Političen list za slovenski narod. Po poŠti prcjoman veljiv: Za celo leto predplačan 15 gld., za pol leta 8 gld., za četrt leta 4 gld., za en mesec 1 gld. 40 kr. V administraciji prejemati veljii: Za eelo leto 12 gld., za pel leta C» gld., za četrt leta 3 gld., za en mesec 1 gld. V Ljubljani na dom pošiljan velja 1 gld. 20 kr. več na leto. Posamezne številke veljajo 7 kr. Naročnino prejema opravništvo (administracija) in okspedicija, Semeniške ulice št. 2. Naznanila (inserati) se sprejemajo in volja tristopna potit-vrsta: 8 kr., čo so tiska enkrat; 12 kr. če se tiska dvakrat; 15 kr., če se tiska trikrat. Pri večkratnem tiskanji so ee:i:i primerno zmanjša. Rokopisi se ne vračajo, nefrankovana pisma so ne sprejemajo. Vredništvo je v Semeniških ulicah h. št. 2. Izluija vsak dan, izvzemši nedeljo in praznike, ob '/a(5. uri popoludne. V Ljubljani, v soboto IG. aprila 1887. Leta i .■k. Tajnikovo poročilo o delovanji »Matice Slovenske" v dobi od 28. aprila 1886 — 13. aprila 1887. (Konec.) Stanje premoženja zvati se mora ugodno. Računski sklep za leto 1886., proračun za leto 1888 in račun o tujem premoženji v društvenega odbora oskrbi so bili društvenikom v zmislu pravil začasno v pisarni na ogled in so jim danes tiskani na razpolaganje. Premoženje je v zadnjem letu za spoznanje narastlo, prebitek v blagajni je večji, dolg glavnici se je zopet zmanjšal, pasivnih zastankov ni nič. Premoženje znaša sedaj 51.203 gold. 27 kr. v gotovini in v obligacijah. Dohodki so lani znašali 8551 gold. 53 kr., stroški pa 7217 gld. 26 kr., prebitka toraj 1334 gld. 27 kr. Dolg glavnici, ki se je zmanjšal za 933 gld. 78 kr., znaša sedaj še 8606 gld. 50l/s kr. — Proračun kaže 6290 gold. 96 kr. dohodkov in 6080 gld. izdatkov, toraj 210 gld. 96 kr. prebitka. — Tuje premoženje v društvenega odbora oskrbi znaša sedaj po prirastku 381 gold. 80 kr. v obrestih v skupni svoti 9216 gold. 92 kr. — Računski pregledniki so denarne knjige pregledali iu našli vse v redu. Istotako je imelo škontriranje blagajnice ob navzočnosti gg. blagajnika, obeh ključarjev in pregledovalca društvenih računov dne 5. aprila ugoden vspeh. Pri matičnih hišnih strankah se je zvršilo v zadnjem času nekoliko sprememb: jedni je bilo treba stanovanje odpovedati, drugi pa najemščino zvišati. V bistvu je pa ostalo vse pri starem. Do prodaje hiše na Bregu ni prišlo, akoravno se je prijavilo več kupcev in nekteri z matičinimi pogoji neso bili močno navskriž. Odbor je pa vendar ostal pri prvotnem nazoru, pogojev ne več lajšati, ker ima hiša v resnici zahtevano vrednost. Običajne hiine poprave, ker v pretečenih letih nekoliko večje in važnejše, letos društvu neso prizadele toliko stroškov. Policijskih in sanitarnih hišnih naredeb, ktere so provzročili resni dogodki lanskega leta, se je „Matica" kot lastnica dveh večjih hiš strogo držala. — Društveni pravdni zastopnik je pri matičini upnici izposloval, da bo „Matici" od letošnjega leta počenši od dolga na hiši vkujiženega v znesku 2000 gold. plačevati mestu 5% le 4%, s čimer je društvu prihranjenih 20 gold. na leto. Mimo dohodkov obeh društvenih hiš, ki so si pa že leta in leta v bistvu vedno jednaki, so glavni vir društvenih dohodkov doneski društvenih udov. Tii treba toraj vedue pozornosti, da se število ne le ne krči, ampak tudi vekša, in sicer zdatno po-množuje, da se društvu stari udje ne izneverjajo, mimo njih pa tudi novi pristopajo. Glede števila obrača so v zadnjem času od leta do leta na boljše. Lani je pristopilo društvu na novo 135 udov, odstopilo pa, ali z letnino zaostalo S3, tako, da se je število letnikov pomnožilo iz predlanskega leta na lani za 52 in da se bo še močneje, ker je nekaj zaostalin sigurno še pričakovati. Kdor no plača, ne dobi knjig, :n tudi ne pride v imenik. Da bi se nabiranje pospešilo in o pravem času končalo, trebalo je več poverjenikov na to nekterikrat opozoriti. Da društvu ne odpadejo, treba je bilo tudi pogostokrat glede iz jedne dekanije v drugo preselivših se bivših članov njih nove poverjenike opomniti. Nekaj z društveninami zaostalih ustanovnikov je bilo na to opozorjenih, da so s parcijelnimi doneski dalj časa še na dolgu. Več odličnejših letnih članov je poprosil odbor, uaj pristopijo društvu kot usta-novniki; isto tako več odličnjakov, ki doslej niso bili udje, da se tako nadomeste po smrti provzro-čene izgube med ustanovniki. Pozivi so bili vsaj deloma vspešni in doseglo se je toliko, da število ustanovnikov ne gre po rakovi poti. Tudi več druzih gospodov, poprošenih, naj bi podpirali naše društvo, je „Matici" pristopilo z letnimi doneski. Da se društvo jači, in do dobrega ojači, treba vsestranske vspodbude, treba pred vsem marljivih iu delavnih poverjenikov. Odbor že stori svoje, da društvenike zadovolji, naj bi ga le občinstvo dobro podpiralo in še pridnejše po svojih poverjenikih pristopalo. V Ljubljanski škofiji so ostale lanskega leta glede dru-štvenikov razmere precej nespremenjene: nič posebnega narastaja, nič primanjkljaja, isti precej ugodni stan. Tudi v Lavantinski škofiji nič bistvenih sprememb ; večina pri starem: le Žalec in Št. Lenart sta napredovala, Brežice pa in Št. Jurij nazadovala. Slabše je z Goriško škofijo: napredka nikjer, pač pa nazadek v Cirkniški, deloma ce!6 v Goriški, dalje v Kanalski in Šentpoterski dekaniji. V Tržaško- Koperski škofiji sta se skrčili Črniška iu Tomanjska dekanija, drugod je ostalo vse nespremenjeno. V Krški škofiji vse pri starem, razven Beljaka in Pli-berka, ki napredujeta. V Sekevski škofiji vse pri starem. Drugod tudi tako, razveu Zagreba, ki ja napredoval. Vsled smrti, preselitve ali pa odpovedi dosedanjih poverjenikov, dobile so nektere dekanije (Cerknica, Leskovec in Lašče na Krajskem; Jareuiua, Mozirje in Šaleška dolina na Štajarskem; Št. Peter na Goriškem in Beljak na Koroškem) nova poverjenike. Drugod so lokalne razmere zahtevale, da je bilo treba dekanije v več poverjeništev deliti (Radeče, Mokronog, Zužemperk in Žalec); nekaj mest je še vedno izpraznjenih, ker se doslej odboru šo ni posrečilo dobiti primernih oseb za poverjeni-štvo (Zavrč, Reka itd.). Ker g. Murnik v zadnjem velikem zboru po-deljeuega mu odboruištva ni vsprejel in tudi gg. Povše in dr. Pajek, mestu njega v odbor pozvana, ker sta dobila od neizvoljeuih največ glasov, nesta hotela stopiti v odbor, je prevzel odborništvo vslei povabila odborovega g. Tomšič, že bivši odbornik. Med letom se je odpovedal odborništvu še g. Hribar. Dva odlična odbornika je zgubila „ Matica" vsled smrti, to je velezasluženega prvoboritelja štajarskih Slovencev, državnega in deželnega poslanca Božidara Raiča, ki je umrl tii v Ljubljani 6. avgusta lanskega leta, in pa neumornega izvrstnega sodelavca prof. Franca Erjavca, v svoji stroki nenadomestljivega, umršega 13. januvarja t. 1. v Gorici nagle iu nepričakovane smrti. Odbor je sklenil, da se imajo po njih izpraznjena mesta popolniti v prihodnjem, rednem velikem zboru. Dalje je bila večina odbo-rova za to, da ima vsako leto izstopiti ravno četrtina odbornikov, kakor je bilo prej običajno in se to naglasa v pravilih § 12. V vseh dvomljivih slučajih odloči naj žreb. Neizprosna smrt tudi v zadnji dobi našemu društvu ni prizanašala. Razven že prej omenjenih dveh odličnjakov, B. Raiča in Pr. Erjavca, kojili pogrebov se je „Matica" dostojno vdeležila deloma po deputaciji, deloma tudi mnogobrojnejše, poklonivša jima vence, zgubila je „Matica" vsled smrti tudi še več ustanovnikov, letnikov, poverjenikov in sotrud-nikov. Poleg Božidara Raiča so umrli ustanovniki: državni in deželni poslanec, trgovec, posestnik in LISTEK. Beli suženj. (Nemški spisal dr. Josip Scheicher.) (Konec.) Kje je rešitev? Socijaldemokratično gibauje je vedno bolj naraščalo. Zbor za zborom se je skliceval. Mojstri, pomočniki in delavci po tovarnah so se združevali. Denarnim mogotcem, ljudskim pijavkam postajalo je tesno. Bali so se za svoj obstanek. Bali so se, da bi se ne vmešavala država med nje iu med njihove sužnje. „Svoboda, prosta pogodba je jediuo dostojna m&ž 19. stoletja", tako so klicali. Ta klic so ponavljali neštevilni časopisi, od njih podkupljeni. Kdor ima denar, ta tudi lahko dela javno mnenje. Ni se pa dalo ljudstvo kar meni nič, tebi nič prevariti. Nobeden ni mogel ubozih sužnjev pre- pričati, da se jim dobro godi, tako dobro, kakor še nikoli. Skušnja je pričala o nasprotnem. Da bi pa vendar denarni mogotci občno nejevoljo in splošno pozornost vsaj nekoliko od sebe obrnili in jo napeljali na kak drug predmet, najeli so tisoče pi-sunov in govornikov, ki naj bi ljudstvo speljali na napačni sled. Kakor tolpa lačnih psov skočili so ti pisuni in kričači na sv. cerkev. Karkoli se je bilo izmisliti nesramnega, hudobnega, sumljivega, vse to se je pripisovalo služabnikom sv. cerkve. Tiskarji, svetlo-pisci, risarji so se kar skušali med seboj, kdo jih bo bolj smešil in hujše sumničil. Pisalo se je o spletkah v spovednici, delali so se nemiri po cerkvah, samo zato, da bi se pozornost priprostega ljudstva zgolj na te reči obračala. Vsegamogočni vladni možje stali so križem rok ter se škodoželjno po-smehovali, ko so opazovali ljut in strasten boj zoper sv. cerkev, ki se je tako umetno napravil. Delavski voditelji so sicer dobro spoznali, od kod vse to izvira, a ker so sami bili neverni, so mislili, da je to voda na njih mlin, ako se vpliv sv. cerkve uniči. Menili so, da potem pristopijo vsi delavski krogi k njihovim društvom ter se pod njihovo zastavo združijo in pojdejo v boj zoper bogataše, svoje zatiralce. Vendar kmalo je ljudstvo sprevidelo, da duhoniki le niso res taki, kakoršne so jih slikali židovski časopisi in razni govorniki. Saj so videli vsak dan, da jedini duhovniki so podpirali uboge, obiskovali bolnike. Nobena podstrešna soba ni bila presiromašua, nobena koča preoddaljena, da bi jo ne poiskali ter delili z radodarno roko telesne in duševno dobrote. Kje jo kak liberalni tovarnar, kak volikokupec kaj tacega storil? Res, prirejali so ti krogi beraške plese, veselice v prid ubogim, glodiške predstave revežem v pomoč, a kak razloček med temi dobrotniki, ki so dali kak goldinar za reveža le zato, da so sami imeli kako korist, kako veselje; udje konferenc sv. Vincencija pa so prostovoljno velik«-: svoto skupaj zlagali in nabirali ter namesto da bi^~ .'* se vdeleževali kakega beraškega plesa, so raje ob-\ iskovali reveže v temnih bivališčih. Ker je ta gonja poverjenik Adolf Obreza v Cerknici 26. septembra 1886. I.; dekan iu poverjenik Martin Šlibar na Vrhniki 22. februvarija t. 1.; posestnik Anton Froelich v Ljubljani 6. novembra 1886. 1.; veleposestnik Franc Šentak ua Vranskem 2. februvarija t. 1. in um. profesor Martin Valenčak v Celji 4. februvarija t. 1. „Matica" žaluje pa tudi ob gomili večjega števila letnih udov, zastopnikov vseh raznovrstnih stanov: duhovnikov, zdravnikov, uradnikov, učiteljev, posestnikov itd. Kolikor daleč segajo poročila poverjenikov in pa druga zasebna poročila, znaša njih število blizo 30. Vsem, posebno pa ustanovnikom, poverjenikom in duševnim podpornikom, bodi iz društva samega najblažji spomin! Nekaj o poiiemčeiaiiji. (Konec.) Tako piše prijatelj Falkove šole v Gorenji Šle-ziji. Zares je to izvrstna kritika brezglavnega po-uemčevanja; tem hujša je ta kritika, ker jo piše Nemec, ki je bržkone sam učitelj, toraj ne zarad idejalnih vzorov ali vsled hrepenenja po enakopravnosti, marveč sploh iz praktičnega stališča, rekel bi iz stališča učiteljske tehnike, ako se podučevanje sploh tako sme imenovati. Temu pristavimo še, da se je na Kranjskem nekdaj isto tako godilo, pa da se na Koroškem še dandanes tako godi. Utrakvistične (nemško-slovenske) šole morajo se umikati zgolj nemškim, to je šolam z izključljivo nemškim učnim jezikom. Ako se na Pruskem tako godi, ni se toliko čuditi, a v Avstriji, kjer je enakopravnost državno postavno načelo, je vendar tako postopanje absolutno zastarano. Vlada tega res ne tirja, a Nemci, kjer so v deželnem zboru iu v odboru v večini, nočejo nič slišati o enakopravnosti, niti ne gledajo, je-li mogoče z brezobzirnim ponemčevanjem kaj doseči ali ne. Kjer gre za nemško hegemonijo, tam vse neha — tudi razum. Kaka da je disciplina v Šlezijskih šolah z nemškimi učitelji, nam razjasni pisatelj dalje, ko pravi: „Koliko krivic se zgodi pri strahovanji (disciplini) v naših nižjih šolah! Koliko krivic se zamolči; kolikrat so pa tudi otroci po krivici kaznovani, ker se ne morejo prav izraziti! Nek tovariš, tako pravi pisatelj, je z veseljem pripovedoval, da on nima sedaj več lakih težav, ker je dobil dečka, ki znil oba jezika, ter mu je v vseh takih primerljejih za tolmača. (Kakšna je ta vzgoja? Otrok otroka toži in •— sodi!) Nek drug učitelj je pa pri takih prilikah soseda na pomoč klical. Poslednji pa je imel tožbo zato, ker je bil deček tepeu. (Gotovo ga služba tolmača ni več veselila.) Tako bi se več enakih slučajev dalo navesti, iz kterih bi se spoznalo, da nemški učitelj do ne-nemških učencev ue more pravičen biti. Otroci tudi tacega učitelja ne bodo nikdar radi imeli in spoštovali, neradi bodo v šolo hodili, to se vidi iz tega, ker je v takih šolah toliko šolskih zamud." Kakšue zapreke še čakajo učitelja na takih šolah! O tem se dalje bere tako-le: „Kje bode učitelj pri takih razmerah jemal ljubezen i u navdušenje do svojega poklica? V nemških šolah je podučevanje otrok prav spodbudno in prijetno opravilo, a pri nas je to drugače. Ni je tiste otročje priprostosti in domišljije, ki učitelju podaja predmet za dušeslovna premišljevanja. Zastonj si prizadeva, da bi se otroci zanimali za lepe basni na duhovščino spodletela, zaukazala se je drugačna. Hujskali so se pomagači na mojstre. Dokazovali so, kako trpinčijo mojstri pomagače, kako jih goljufajo, kako ves obilni dobiček v svoj žep devajo. Pomagači naj se vprejo svojim mojstrom, ter naj z ze-dinjenimi močmi zahtevajo povišanje plače. Blagodušno in radovoljno so delili Žid Kohn in drugi tem upornikom velike podpore, da bi jih le več privabili in da bi med pomagači in mojstri nastal večji razkol. In res, jako veliko število mojstrov prišlo je na nič, zgubili so delo, prositi so morali zaslužka pri Samuelu Kohnu in pri drugih Židih. Pomagači pa, ktere so kmalo pustili na cedilu, niso mogli dobiti nikjer zaslužka. Silili in ponujali so se toraj tudi takim prodajalcem izdelanega blaga. Se ve, da so jim ti plačilo določevali, kakor se jim je zlju-bilo. Ljudje so pa bili prisiljeni kupovati v toliko obilnejem številu pri teh prodajalcih, pravih ljudskih pijavkah, izdelanega blaga, ker je toliko mojstrov moralo ustaviti svoje rokodelstvo. Podpore, in pravljice v berilu. Njegovo opravilo je edino le v tem, da jih izuri za nektere spretnosti, ki ne dajo niti srca, niti čutila. Otroci so sicer nauče brati, pisati, tudi nekaj pesmic na pamet, a uri se pri tem le eua duševna moč — spomin, drugo pa se zanemarja." Kakšen pa je potem napredek? O tem se bere tako-le: „To enostransko podučevanje v nižjem razredu se ne dti popraviti v višjem razredu. Učenec mora napenjati vse dušne sile, da zadostuje šolskim zahtevam, ker od leta do leta rastejo učni predmeti. Povsod gre razlagati nove pojme in nadomestiti pomanjkljivosti. S pridnostjo se otroci res izurijo v nemškem jeziku, a tiste duševne zrelosti in temeljite izobražbe,kije potrebna, da se srce oblaži, te žalibog ni pri takih šolah. Kar se vednosti tiče, se je v poslednjih letih res nekaj doseglo, a za vzgojo se je malo storilo. Dokler naše šole delajo v takih razmerah, ne moremo mi, kot vzgojitelji mladine, s pedagogičnega stališča ponemčevanja nikakor odobravati, niti ne moremo prijatelje poljskega jezika točno zavrniti." Tako govori Nemec s pegadogičnega, a drugače pa s političnega stališča. Kaj n. pr. Slovanom sploh koristi boljše šolstvo, ako je tii in tam vse le tako osnovano, da se njihovim otrokom nemški jezik t glavo vtepa, vse drugo pa je le postrauska stvar. „Schulvereinove" šole Slovencev ne bodo izobrazile, marveč iz njih naredile brezdomovince iu odpadnike. Bolgari za Leona XIII. Kakor drugod po širnem svetu, tako se trudijo tudi katoliški Bolgari, da bodo dostojno, kaj pa da svojim malim močem primerno, praznovali petdesetletnico mašništva sv. očeta papeža Leona XIII. Med drugim pripravljajo domače moči umetne tkanine lastnega uma za preproge in cerkveno obleko. Z darovi vred odposlala se bo v Rim v praznik slovanskih apostolov ss. Cirila in Metoda tudi krasna adresa, napisana s Cirilskimi črkami. — Tako hočejo katoliški Bolgari pokazati svojo vdanost do Rimske stolice iu vzlasti do slavno vladajočega papeža Leona XIII. Spominjajoč se prvih svojih bla-govestnikov ss. bratov Cirila in Metoda, hočejo tudi oni po njunem vzgledu pokazati svojo edinost z Eimom in ob enem prisrčno zahvaliti se Leonu XIII., ker je slovanska apostola s prelepo okrožnico „Grande munus" tako zelo pred vsem svetom poslavil. Prvo skrb za ta dokaz sinovske ljubezni do sv. očeta ima Plovdivski nadškof msg. Roberto Menini iz reda kapuciuov. Naj pri tej priliki pristavimo še nekoliko črtic o stanji katoliške stvari na Bolgarskem. — Leta 1880 imenovan je bil msgr. Robert Menini koad-jutorjem staremu voditelju bolgarskega misijona, msgr. Renaudi-ju. Po smrti Renaudijevi postal je Menini nadškof Sredeški in Plovdivski, s sedežem v Plovdivu. Prva skrb mu je bila, da se je priučil bolgarščine. Na to pa je obračal svojo pozornost na semenišče za domače dečke. Z denarno pomočjo, ktero dobiva večinoma iz Avstrije, ustanovil je zavod — imenuje se „Collegium seraphicum" — v kterem imajo letos nekako 60 mladenčev, ki se urijo v gimnazijskih vedah. Ko latinske šole dokončajo, pošljejo one, ki se hote posvetiti duhovskemu stanu, ki so jih poprej delili upornim pomočnikom, poplačale so se jim na ta način stokrat. Pravi, resnični prijatelji ljudstva so si mnogo prizadevali, da bi se vsa zadeva mirno in pravično poravnala. Zlasti Sukač se je mnogo trudil, da bi mojstrom, pomočnikom in vsem delavcem vcepil prepričanje, da le pravo versko mišljenje in ljubezen do dela zamore še rešiti uboge sužnje. Njegovo delavnico, ktero je imel sedaj na jako lepem, očitnem prostoru, je Krasil kip sv. Jožefa, kteremu so pred nogami ležala znamenja krojaške obrti. Pridno se je vdeleževal Sukač shodov krščansko-socijalnih društev, za ktere je kaj marljivo nabiral novih udov. Ta društva so si prizadevala doseči nekako prerojenje v mišljenji delavskega stanu. Spoznali so mojstri iu pomočniki v teh društvih, kdo jih je vodil za nos, kdo je njihov najhujši sovražnik in kdo pravi prijatelj. Marsikdo je s Sukačem vred zaklical, potem ko so se mu oči odprle: „IIvala Bogu, še je čas, zamujeno popraviti in pogreške poravnati. Zatoraj krepko in navdušeno ua delo! v semenišče v Budjo blizo Smirne v Mali Aziji, kjer dovrši bogoslovske nauke in se uče tudi francoščine in novo-grščine. Zavodu Plovdivskemu sta na čelu dva Avstrijca: P. Linus iz Tirolskega in naš rojak P. Maks Stranjšak, ki je potoval lansko leto tudi po naših krajih. Velike pomembe za bolgarski misijon oo. ka-pucinov bila je 1. 1884 izvolitev P. Bernarda pl. Andermatt-a, rodom Švicarja, za redovnega generala oo. kapucinov. P. Andermatt je namreč koj po svoji izvolitvi potoval po Bolgariji, ter potrebno vkrenil, da se mladi misijon vkrepi in potrdi. V ta namen ustanovi še en zavod, kjer naj bi se vadili gojenci vzlasti v modroslovji. Pripraven kraj za tak zavod našli so v sv. Štefanu blizu Carigrada, vasi s 1500 prebivalci, ki je pa imenitna postala po miru, sklenjenem tam v zadnji rusko-turški vojski. Meseca oktobra prošlega leta odprli so tu novo modroslovno šolo z dvema tečajema. V prvo se je zapisalo 10, a v drugo 9 slušateljev. Temu zavodu načeluje Tirolec P. Zeno, ki je ob enem nemški pridigar v cerkvi sv. Jurja v Carigradu. V sv. Štefaun imajo kapuciui tudi lastno faro in vzdržujejo ljudsko šolo. Bivši bo 1 g ars k i knez A 1ek s ander Battenberg, dasi sam nekatoličan, bil je katoličanom jako prijazen. Ko bi bil oii dalje vladal, bi bile imenovane katoliške naprave lep sad rodile. Tudi sedaj se sicer lepo razcvitajo. Kaj pak da jim veliko škoduje negotovo stanje v deželi. Želeti je v vsakem obziru, da dobe Bolgari zopet kmalo trdno trajno vlado — katoličanom prijazno. Sigurno bodo potem donašali misijoni kapucinov v Bolgariji kakor oni Lazaristov v Macedoniji, bogatega sadu v obilici v prospeh zedinjenja razkolnikov in Turkov s katoliško cerkvijo! Bog! Politični pregled. V Ljub lj a u i, 16. aprila. Notranje — I fr» v Čas Stanje S k 3 3 g --Veter Vreme i'* = onarovanin »^omorn toplomera o 8BuajMk» horzit. (Telegrarično poročilo.) 16. aprila. Papirna renta po J00 gi. (s 16% davka) 81 gl. 35 kr. Sreberna ., 5% ., 100 (s 16% davka) 82 .. 15 „ 4* avstr. zlata renta, davna prosta 113 „ 20 „ Papirna renta, davka prosta 97 , 30 „ Akcije avstr.-ogerske banke 875 . — „ Kreditne akcije 284 „ 30 „ London.......126 „ 85 „ Srebro.......— n — n Francoski napoleond......10 „ 03 „ Ces. cekini.......5 „ 95 „ Nemške marke . . 62 „ 25 Tužnega srca javljava, da je včeraj ob po-poludne umrl posestnik in gostilničar na Črnučah gospod Janez Bedenek, star 52 let in previden s sv. zakramenti. y Pogreb bo v ponedeljek, 18. t. m. ob 8. zjutraj na Černučah. Neža Peterca roj. Betlenek, sestra. Franc Peterca, fosestnik v Ljubljani, svak. •ov jaboMa (mošta) 1 so prod;! pri Jos. Strzelbe nasledniku 'w ■■ B» hd 5 - rclodčeva esenca jekarjaPiCColl-ja ^ v. Lju oljani. rešila ino jo od nepopisljivih muk, Itojo sem trpel vsled želodčove obolelosti veliko let ; vsa umetnost in veda zdravništva obupala je nad menoj in gotovo bil bi žo danes pokopan, ko bi no našel rešilno roko v tem neprecenljivem sredstvu, ki me je rešilo pogubne bolezni. II. Hermanu, delovodja v Tržaškem arzenalu. Izdolovatelj pošilja jo v zabojčkih po 12 sto-klenic za 1 gld. :!<> kr. po poštnem povzetji. Poštnino trpe p. t. naročniki. V steklenicah po 10 kr. samo v Plccoll-Jevl lekarni „pri angelju" na Dunajski eosti v Ljubljani. — V steklenicah po 15 kr. v Rizzioli-jovi lekarni v Novem mestu in v mnogih lekarnah na Štajarskem, Koroškem, v Primorji, Tirolih, Trstu, Istriji in Dalmaciji. (10) :Opo »lin: vsem p. č. čitatoljem cenjenega lista. 1500 popolnoma dovršenih in popolnih oblek za gospode V. II K 1> O 111 1 ji <1 1 11 ]> O 1 O tj «! , in sicer 1 elegantna, zgotovljenii suknja, 1 elegantne, zgotovljene hlače in 1 eleganten zgotov-Ijcn žlvotnlk (gilet). Vso po spodnji podobi, v štirih vrstah, v vseli barvah, prodam po novrjetni coni le za delavsko plačilo, kor hočom popolnoma opustiti zalogo tovarno. lo M" vrst0: UI- vrsta: 1«, Kina popolna Fina popolna IT"! ^'00 obIekn iz obleka iz n.np 1 & B::r" L,bbeea Pri naročbah zadostuje kot mera dolgost hlač, ši-rokost prs in dolgost rokavov, ter poljubna barva obleke. Vzorov no razpošiljamo, kor imamo le zgotovl|eue obleke. N aroceno obleko razpošiljamo proti poštnemu povzetju, naročila naj so pošiljajo na Waarcnliaus „zur Monarcliie" Wien, III., Hintere Zollamtsstrasse 9. (2) t Ernest Petric, orgljarski mojster (*) «v. I*etr» nasip št. «5, mm »< se priporoča prečastitim g. župnikom, oziroma cerkvenim predstojništvom za zgradbo novih e ter provzamo tudi vsako popravo starih; isto tako izvršuje vsa v to stroko spadajoča dola, o poroštvu nizke cene in poštene postrežbe. Kdor-koli postavlja ali zida kakošno poslopje in potrebuje železja, obrne naj se na Franc-a Terček-a, trgovca z žclczjem na Tal vazorj oveni trgu št. 5, v hiši c. k. okrajnega glavarstva. Tii se dobe po nizkih conah v obilnem izboru: Vezi za zidovje, opore (traverze) in stare železniške šine za oboke, Portland in Roman cement, stokador in alabaster gips, storje za štokadoranje, asfalt za tlak, sklejni papir (Dachpappe), štedilna ognjišča (šparherdi) in posamezni deli za zidanje istih; okovi za okna in vrata in druge pri stavbah potrebno stvari. Za obilna naročila se vljudno priporoča (2) gori podpisani. Išee se v gostllnljulh kuhinjskih opravilih In v pospravljanji sob izurjona M ženska /, dobrimi spričevali. Služba so odda začasno za pol lota, ako bi so pa ista v vsestransko zadovoljnost izvrševala, postala bi trajna. — Več o tem pov<5 vrodništvo „Slovonca". (3) Izvožno marčno pivo v steklenicah (17) dobiva se v pivovarni Janeza Perlcsa v Ljubljani v zabojih po 50 steklonie, steklenice z 5/10 L. » » u » i. '/io L.