PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na svoji 43. seji dne 18/2-1987 obravnaval osnutek odloka o organizaclji in delovanju civilne zaščite in skle-nil, da ga posreduje zborom skupščine občine v obrav-navo in sprejem. IZVRŠNI SVET OSNUTEK Na podlagi 70. člena Zakona o splošni Ijudski obrambi Uradni list SFRJ, št. 21/82), 73. člena Zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82, popravek 22/83) ter 78, člena Statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na...... seji zbora združenega dela, zbora krajevnih skup- nosti in družbenopolitičnega zbora dne.......sprejela Odlok o organizaciji in delovanju civilne zaščite I.Splošnedoločbe 1. člen Ta odlok ureja vsebino in izvajanje osebne in vzajemne zaščite, pripravljenje in izvajanje ukrepov civilne zaščile, ustanavljanje, organizacijo in delovanje občinskega štaba za civilno zaščito, občinskih enot civilne zaščite, enot in štabov civilne zaščite v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah združe-nega dela ter drugih organizacijah in skupnostih in izdelavo načrtov civilne zaščite. 2. člen Na območju občine organizirajo in pripravljajo civilno zaščito temejjne in druge organizacije združenega dela, krajevne skup-nosti, skupnosti stanovalcev, hišni sveti ter druge samoupravne organizacije in skupnosti. • Organizacije in skupnosti iz prvega odstavka so odgovorne za zaščito in reševanje prebivalstva, materialnih in drugih dobrin ob vojnih dejstvovanjih, ob haravnih in dfugih nesrečah, v izrednih razmerah in ob drugih nevarnostih. 3. člen Na območju občine obsega civilna zaščita osebno in vzajemno zaščito delovnih Ijudi in občanov, ukrepe civilne zaščite, enote in štabe za civilno zaščito ter druge oblike organiziranja civilne zaščlte. II. Osebna in vzajemna zaščita 4. člen Osebna in vzajemna zaščita obsega ukrepe in postopke 'za neposredno osebno in vzajemno zaščito, reševanje in prvo pomoč delovnih Ijudi in občanov ter družbenega in zasebnega premoženja v stanovanjskih hišah, poslovnih stavbah, na javnih mestih ter v drugih bivalnih in delovnih okoljih. 5. člen - Ob vojnih dejstvovanjih, naravnih in drugih hudih nesrečah ter v izrednih razmerah pričenjo delovni Ijudje in občani takoj izvajati potrebne zaščitne ukrepe, pri katerih so si dolžni medsebojno pomagati, v skladu z načeli vzajemnosti in solidarnosti. III. Ukrepi civilne zaščite 6. člen Poieg ukrepov, ki jih določa zakon, v občini pripravljamo in izvajamo naslednje ukrepe civilne zaščite: 17 - zaščita in reševanje ob potresih, ok-.;':' '•¦¦'"' "-'"/¦ -'nio^ - zaščita in reševanje ob vremenskih ujmah. ijdo Način, priprava in izvajanje ukrepov civilne zaščite se določi z načrti civilne zaščite. 7. člen V pripravljanje in izvajanje ukrepov in nalog civilne zaščite se neposredno vključijo tudi organi, organizacije in društva, katerih redna dejavnost je posebnega pomena za zaščito in reševanje Ijudi ter materialnih dobrin. Te določi Izvršni svet na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. IV. Občinske enote in štab civilne zaščite 8. člen Občinske enote in občinski štab civilne zaščite imenuje Izvršni svet skupščine občine. Občinski štab civilne zaščite je operativni in strokovni organ za organizacijo, pripravljanje in vodenje civilne zaščite v vojni, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter ob izrednih razmerah. Za svoje delo je odgovoren Izvršnemu svetu skupščine občine ter občinskemu komiteju za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. Občinski štab civilne zaščite izdela načrt civilne zaščite v občini. Občinski štab ima poveljnika, namestnika poveljnika, načelnika, ustrezno število članov in namestnikov. Občinski štab civilne zaščite opravlja svoje naloge na podlagi Zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82) ter določb tega odloka. 9. člen Občinski štab civilne zaščite odloča v spornih primerih o razpo-reditvi obveznikov civilne zaščite v posamezne enote in štabe za civilno zaščito v občini. 10. člen Zahtevnejše naloge in ukrepe pri zaščiti in reševanju prebival-stva in materialnih dobrin izvaja občinski združeni odred civilne zaščite in občinske specializirane enote civilne zaščite. Te enote ustanovi Izvršni svet skupščine občine, delujejo pa pod vodstvom občinskega štaba za civilno zaščito. • 11.člen Občinske specializirane enote iz 10. člena ustanovijo na pod-lagi ocene ogroženosti ter v skladu s potrebami in možnostmi tiste organizacije združenega dela, ki jih določi na predlog občin-skega štaba za civilno zaščito Izvršni svet skupščine občine. S sklepom o ustanovitvi se določi tudi osebna in materialna forma-cija. 12. člen Občinski združeni odred^civilne zaščite sestavljajo naslednje enote: poveljstvo, komandni vod, tehnično-reševalna četa, sani-tetni vod, gasilska četa, RBK vod, oskrbni vod in kinološki od-delek. Podrobnejšo osebno in materialno formacijo občinskega zdru-ženega odreda sprejrne Izvršnl svet skupščine občine na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. Občinski združeni odred sestavljajo vojaški obvezniki ustreznih specialnosti in obvezniki civilne zaščite. 13. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela morajo dati občinskemu štabu za civilno zaščito na voljo strokovne kadre, prostore in materialna sredstva za reševanje in odpravljanje posledic vojnih akcij, naravnih in drugih hudih nesreč. V. ENOTEINŠTABICIVILNEZAŠČITE VKRAJEVNIHSKUPNOSTIH , 14. člen V krajevnih skupnostih praviloma ustanovijo njihovi sveti, na podlagi ocene ogroženosti, specializirane enote za gašenje poža-rov, za reševanje \z ruševin, za nudenje prve medicinske pomoči, za RBK zaščito, za prvo veterinarsko pomoč, za vzdrževanje zaklonišč, za socialno delo za organizacijo zvez v civilni zaščiti ter enote za izvajanje drugih ukrepov civilne zaščite. Krajevne skupnosti poleg enot iz prvega odstavka določijo tudi evakuacijske enote in evakuacijske poverjenike. 15. člen Poleg specializiranih enot ustanovijo krajevne skupnosti tudi splošne enote civilne zaščite v posameznih stanovanjskih blokih, skupinah stanovanjskih hiš na osnovi samoupravne organizira-nosti stanovalcev in v določenih predelih oziroma ulicah, vaseh in zaselkih. Za vodenje teh enot se lahko ustanovijo področni štabi za civilno zaščito. 16. člen Število in opremljenost specializiranih in splošnih enot v kra-jevnih skupnostih se določi v nadrtu civilne zaščite v krajevni skupnosti, na podlagi ocene ogroženosti. Soglasje za ustanovitev enot civilne zaščite v krajevnih skupno-stih daje občinski štab za civilno zaščito. ¦ 17. člen Svet krajevne skupnosti ustanovi štab za civilno zaščito kra-jevne skupnosti. Štab je za svoje delo odgovoren svetu krajevne skupnosti, komiteju za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito krajevne skupnosti ter občinskemu štabu za civilno zaščito. 18. člen Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti vodi delo civilne zaščite na vsem območju krajevne skupnosti. Skrbi za usposabljanje štabov in enot civilne zaščite, ob reše-valnih akcijah usklajuje in vodi delo vseh štabov za civilno zaščito na območju krajevne skupnosti, sodeluje s štabi za civilno zaš-čito sosednjih krajevnih skupnosti in služb za opazovanje, obveš-čanje in alarmiranje ter opravlja druge naloge, določene z zakon-skimi predpisi. c ¦.¦*¦> w- « ¦ 19. člen Štab za civilno zaščito v krajevni skupnosti ima poveljnlka, namestnika poveljnika,. načelnika in določeno število članov. Število članov se določi na podlagi ocene potreb izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zašdite. VI. ENOTEINŠTABICIVILNEZAŠČITEV ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA, DRUGIH ORGANIZACIJAH IN SKUPNOSTIH 20. člen V temeljih in drugih organizacijah združenega dela ter drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, v delovnih skupno-stih državnih in drugih organov ustanovi delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanja enote in štabe civilne zaščite na osnovi ocene ogroženosti. 21.člen V naštetih organizacijah se ustanovijo specializirane ali splošne enote civilne zaščite. Formacija in oblika enot civilne zaščite sta odvisni od notranje organiziranosti in možnosti za organizacijo enot in štabov civilne zaščite. 22. člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v delovnih skupno-stih državnih organov lahko delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanja ustanovi specializirane enote civilne zaščite za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za prvo medicinsko pomoč, za RBK zaščito, za vzdrževanje zaklonišč, za zveze v civilni zaščiti in za izvajanje drugih ukrepov. 23. člen ' " '-¦¦'¦: Delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanja v orga- fiizaciji združenega dela ali skupnosti ter v delovni skupnosti državnih in drugih organov pa mora ustanoviti specializirane enote, če to določa občinski načrt ali načrt civilne zaščite v krajevni skupnosti. 24. člen V stanovanjsko-poslovnih objektih, v katerih deluje več samou-pravnih organizacij ali skupnosti in skupno število zaposlenih ne presega 100, se vse organizacije in skupnosti sporazumejo o ustanovitvi skupne splošne enote civilne zaščite. Če je v stavbi zaposlenih več kot 100 delovnih Ijudi, pa se na podlagi ocene ogroženosti ustanovijo specializirane enote civilne zaščite in skupni štab za civilno zaščito. Nosilec organizacije civilne zaščite je lastnik ali upravljalec objekta oziroma organizacija ali skupnost z največ zaposlenimi. 25. člen Delavski svet oziroma drugi organ upravljanja ustanovi štab za civilno zaščito. Štab je za svoje delo odgovoren organu, ki ga je imenoval, komiteju za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, v strokovnem pogledu pa občinskemu štabu za civilno zaščito in štabu civilne zaščite v krajevni skupnosti. •¦•;¦" '••. -¦¦¦'- 26. člen ' - Štab za civilno zaščito temeljne in druge oganizacije združe- nega dela ali skupnosti ima poveljnika, namestnika poveljnika načelnika in določeno število članov štaba. Število članov štaba se določi ob ustanovitvi, glede na potrebo usmerjanja in izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V organizacijah, kjer se ustanovijo samo splošne enote civilne zaščite, opravlja naloge štaba poveljnik te enote. 27. člen Štab za civilno zaščito v temeljni in drugi organizaciji združe-nega dela ter v drugi samoupravni organizaciji in skupnosti ter delovnih skupnostih državnih in drugih organov vodi delo civilne zaščite v svoji organizaciji, skrbi za usposabljanje delavcev, za izvajanje zaščitnih in reševalnih ukrepov ter skrbi za druge naloge, določene z zakonskimi predpisi. Štab sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih organizacij, s štabi za civilno zaščito v krajevni skupnosti in občinskim štabom za civilno zaščito ter ob • reševalnih akcijah tudi izvršuje naloge štaba za civilno zaščito krajevne skupnosti in občine. Štab izdela načrt civilne zaščite. 28. člen Načri civilne zaščite izdelajo temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti ter druge samoupravne organizacije in skupnosti. Z načrti civilne zaščite se določi organizacija, postopki in ukrepi civilne zaščite v vojni, ob naravnih in drugih hudih nesre-čah ter ob izrednih razmerah. Organizacije združenega dela in skupnosti so dolžne izdelati načrt civilne zaščite v vojni, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter ob izrednih razmerah. Organizacije združenega dela in skupnosti so dolžne izdelati načrt civilnezaščite tudi za poslovne enote izven svojega sedeža. 29. člen Vse organizacije in skupnosti so dolžne uskladiti načrte civilne zaščite med seboj in z načrti civilne zaščite v krajevni skupnosti, te pa z občinskim načrtom civilne zaščite. VII. UPORABA ENOT CIVILNE ZAŠČITE ZA OPRAVLJANJE DOLOČENIH NALOG NARODNE ZAŠČITE 30. člen Enote civilne zaščite občine Ljubljana Vič-Rudnik lahko opravljajo določene naloge narodne zaščite v miru, ob naravnih in drugih hudih nesrečah, v izrednih razmerah, v neposredni vojni nevarnosti in v vojni le v obstoječi organizacijsko-formacij-ski sestavi v skladu z Zakonom o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti in navodilom o uporabi enot civilne zaščite za opravljanje določenih nalog narodne zaščite ter odločitvi komiteja za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito občine Ljubljana Vič-Rudnik. VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 31. člen Na predlog občinskega štaba za civilno zaščito izda Izvršni svet občinske skupščine potrebne sklepe in druge akte za izvajanje tega odloka. Sekretariat za Ijudsko obrambo občine pa skrbi za izvajanje tega odloka in v ta namen izdaja strokovna navodifa. 32. člen Za kršitev določb tega Odloka se uporabljajo kazenske določbe zveznega Zakona o splošni Ijudski obrambi (Uradni list SFRJ, št. 21/82) in kazenske določbe republiškega Zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82, popravek 22/83). 33. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o organiziranju in delovanju civilne zaščiite Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 20/79). ¦ . . ¦ 34. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu. OBRAZLOŽITEV Spremembe Zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82 in 22/83) ter spremembe Statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) so narekovale potrebo po dograditvi Odloka o organizaciji in delovanju civilne zaščite v občini Ljubljana Vič-Rudnik iz leta 1979. Kljub temu, da smo si pri izdelavi Odloka prizadevali vsebinsko in konkretno opredeliti specifične pogoje in oblike organiziranja in delovanje civilne zaščite se zaradi celovitosti materije nismo mogli izogniti povzemanju nekaterih zakonskih določil. Z Odlokom se na novo ureja področje osebne in vzajemne zaščite, kar pomeni, da smo vsi delovni Ijudje in občani dolžni takoj in povsod izvajati zaščitne ukrepe in si med seboj pomagati v skladu z načeli vzajemnosti in solidarnosti, ne glede na to ali je pristojni organ že aktiviral enote civilne zaščite ali ne. Prav tako smo na podlagi novih spoznanj, ocen ogroženosti in iz dosedanjih izkušenj posebej opredelili ukrepe zaščite in reše-vanja pred potresi in ob vremenskih ujmah. Na novo so oprede-Ijena tudi določila glede izdelave načrtov civilne zaščite. Zakon o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82 in 22/83) določa v 186. členu, da lahko določene naloge narodne zaščite opravljajo tudi enote civilne zaščite. Na podlagi 110. in 186. člena zakona o splošni Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti, je izdal republiški sekretar za Ijudsko obrambo v soglasju z republiškim sekretarjem za notra-nje zadeve Navodilo o uporabi enot civilne zaščite za opravljanje določenih nalog narodne zaščite (Ur. I. SRS, št. 29/83).