38 MALI IN VELIKI ODMEV Tadeja Česen Šink, Andreja Urbanec: Prvi mednarodni posvet Z roko v roki na OŠ Stražišče Kranj V letu 2020, ko je Osnovna šola Stražišče Kranj praznovala 60-letnico delovanja, so se na šoli odločili, da v ta namen organizirajo prvi mednarodni posvet z naslovom Z roko v roki. Posvet je bil namenjen ravnateljem, učiteljem, vzgojiteljem, svetovalnim delavcem in knjižničarjem. V vabilu k aktivnemu sodelovanju so bila navedena tudi tri tematska področja posveta, in sicer Učitelj skozi čas, Vsak učenec je zgodba zase in Znanje podajamo na različne načine. Prijava na posvet je bila možna do konca decembra 2019, do 17. januarja 2020 je bilo potrebno oddati prispevek, za petek, 17. aprila 2020, pa je bila načrtovana izvedba posveta. Ker pa je ves svet v marcu 2020 presenetila pandemija koronavirusa, se je takoj postavilo vprašanje, če in kako bo posvet sploh izpeljan. Organizatorji so se odločili, da ga kljub situaciji izvedejo, in sicer s pomočjo orodja za izvedbo videokonferenc ZOOM. Udeleženci, ki smo bili sprejeti na posvet s prispevkom, smo bili najprej obveščeni o tem, da bo posvet prestavljen, v začetku maja pa smo prejeli obvestilo, da bo izpeljan v petek, 15. maja 2020 v obliki videokonference. V nadaljevanju smo bili preko moderatorjev posameznih skupin obveščeni še o vseh ostalih podrobnostih glede same izvedbe. Udeleženci s samostojnim referatom smo bili razdeljeni v skupine po deset. Kot rečeno smo se za predstavitev prispevka ob določeni uri prijavili v orodje ZOOM. Na srečanje nas je sprejel moderator in nas najprej seznanil s tehničnimi navodili. V naši skupini posebnih tehničnih težav nismo imeli. Ker je bilo skupaj z moderatorjem le enajst udeležencev, smo imeli vsi vklopljeno kamero, mikrofone pa smo izklopili. Vsak udeleženec je imel približno 5 minut časa za predstavitev referata. V večini smo imeli pripravljeno tudi predstavitev v programu PowerPoint, ki smo jo z možnostjo delitve ekrana ostalim lahko tudi pokazali. Vse je potekalo precej gladko. Edina težava v naši skupini je bila ta, da smo se morali kar trikrat prijaviti v srečanje. Srečanja v orodju ZOOM so namreč časovno omejena na 40 minut. Po preteku tega časa smo se kot rečeno še dvakrat ponovno prijavili in video-posvet v dobri uri in pol pripeljali do konca. Kakšne so prednosti in pomanjkljivosti posveta v taki obliki? Domače okolje vsakega posameznika je zagotovo spodbudno vplivalo na počutje udeležencev in predstavitev referata, na posvet se ni bilo potrebno nikamor voziti. Težave so lahko nastopile pri vklapljanju na konferenco, kakovosti internetne povezave, pri poznavanju orodja ZOOM, pri tem, da je potrebno imeti računalnik s kamero in mikrofonom ter pri slabem tehničnem znanju (moderatorja), ko je bilo potrebno urediti možnosti za deljenje zaslona. Čez dober teden dni smo udeleženci po elek- tronski pošti prejeli potrdilo o sodelovanju in seznam vseh izvedenih samostojnih referatov. Ko sem prebrala skoraj tri strani dolg seznam udeležencev, ki smo sodelovali na posvetu, sem šele dobila občutek veličine posveta, ki ga žal na tisti dan ni bilo čutiti. Prikrajšani smo bili tudi za poslušanje gostov iz tujine. Seveda so manjkale tudi tiste minute, ko se v odmorih srečaš s kolegi, ko si izmenjaš izkušnje in mne- nja. Tudi če bi posvet potekal v živo, zagotovo ne bi mogla slišati vseh referatov, lahko pa bi vseeno zamenjala učilnico in poslušala še kakšen prispevek iz drugih skupin. V tem pri- meru seveda ni bilo možno tega storiti, saj so srečanja potekala ob različnih urah, s katerimi nismo bili seznanjeni, vsak pa je bil povabljen le v eno ZOOM videosrečanje. Naj omenim, da je na posvetu sodelovalo nekaj kolegov šolskih knjižničarjev, kar je dokaz, da dobro delamo, da znamo predstavljati naše delo in deliti izkušnje Prvi mednarodni posvet Z roko v roki na OŠ Stražišče Kranj Tadeja Česen Šink, Andreja Urbanec 39 Šolska knjižnica, Ljubljana, 29 (2020), 4, 39 z drugimi. Na posvetu so sodelovali: Tadeja Česen Šink s prispevkom Vennovega diagrama ne uporabljamo samo pri matematiki, Andreja Urbanec s prispevkom Umetnost in šolska knjižnica si podasta roko, Rajka Korošec Kavčič s prispevkom Tudi v Afriki se umivajo in Alenka Vurnik s prispevkom Medgeneracijsko branje na OŠ A. T. Linharta Radovljica.  Izkušnja posveta v obliki videokonference in s tem spoznavanje novih računalniških orodij sta nam z novim znanjem zagotovo razširila našo računalniško in funkcionalno pismenost. Andreja Urbanec Spodbujanje učinkovitega učenja Pedagoška fakulteta Koper je v okviru programa PEDPACK Pedagogy & Practice, podprtega s projektom Erasmus+, 26. avgusta 2020 organizirala nacionalno strokovno konferenco z naslovom Spodbujanje učinkovitega učenja. Konferenca je potekala v virtualnem okolju Zoom od 8.30 do 18.30, namenjena pa je bila predvsem učiteljicam in učiteljem prvega in drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja oz. vsem, ki se ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem. Predavatelji so predstavili prispevek v obliki referata, posnetka ali plakata na eno od naslednjih tem: • spodbujanje različnih strategij učenja (npr. samostojno učenje idr.), • prilagajanje pouka različnim učnim stilom in različnim potrebam učencev, • zagotavljanje možnosti, da se učenci sami učijo, • omogočanje medvrstniškega učenja, • medpredmetna povezovanja, • vzpostavljanja pozitivne klime za učenje in spodbujanju dobrih medsebojnih odnosov, • formativno spremljanje. Predstavljenih je bilo 56 različnih prispevkov, ki so v večini odražali kvalitetno delo v praksi. Ker so predavanja potekala istočasno v dveh e-učilnicah, ni bilo moč slišati vseh prispevkov. Pedagoška fakulteta je pripravila zbornik prispevkov tako v fizični kot v elektronski obliki (http://www.hippocampus.si/ISBN/978- 961-293-003-5/mobile/index.html), kjer si lahko preberemo neslišane ideje, predloge, primere dobrih praks. Vsekakor je bilo najboljše, če se je prispevek poslušal v živo, saj je bilo možno postaviti ob koncu vprašanja, na katere si takoj dobil odgovor. Med vsemi udeleženci konference sta bila tudi dva prispevka šolskih knjižničark, prvi z naslovom Šolska knjižnica – gradnik medpredmetnega sodelovanja (Andreja Urbanec, OŠ Orehek Kranj) in drugi Bralna delavnica za motiviranje in razvijanje pozitivnega odnosa do branja (Mateja Tomažič Jakac, OŠ Hrvatini).