KRAJANI SO PRISPEVALI 40 ODSTOTKOV DENARJA Za enajst milijonov bogatejša Dobrova Krajevna skupnost Dobrova je predzad-njega avgustovskega dne bogatejša za 1700 metrov asfaltiranih cest v Dobrovi, za tri železo betonske mostove čez Horjul-ščico, za avtobusno postajo na Dobrovi ter za 1200 litrsko motorno brizgalno Rosen-bauer. Veliko pridobitev pa predstavlja tudi novi most čez Gradaščico pri Šujci, ki ga je financirala Republiška skupnost za ceste. Na posebni slovesnosti je komunalne pridobitve izročil v uporabo Dobročanom in ostalim predsednikom skupščine komu-nalne skupnosti naše občine Franc Tomšič, gasilski brizgalni pa je botroval Janez Oven. Slavju na Dobrovi so ob predsedni-ku skupščine Viliji Beliču prisostovali tudi predstavniki družbenopolitičnih organiza-cij in skupnosti naše občine ter predstavni-ki koroških Slovencev. Med te pridobitve pa bi lahko prišteli tudi prizidek pri celodnevni osnovni šoli 7. maja. Z lastnimi sredstvi (2 milijona) in denarjem občinske izobraževalne skupno-sti (3,5 milijona) so šolo povečali za tri nove učilnice, sodobnejše sanitarije pri te-lovadnici, prostornejšo kuhinjo in shram-be. To bo omogočilo, da bo pouk na tej prvi slovenski celodnevni šoli še bogatejši kot doslej. Po kanalizaciji ceste . < »Krajani Dobrove so že leta 1975 spre-jeli v svojem srednjeročnem programu, da bo potrebno pričeti s posodobitvijo komu-nalne opremljenosti vasi Dobrova,« je opredelil pričetek akcije predsednik sveta krajevne skupnosti Anton Potočnik. Prednošt so dali kanalizaciji. Vaščani so k sredstvom občinske komunalne skupno-sti dodali znaten del svojega denarja. Ker so že imeli primarno kanalizacijo s čistilno napravo, so 1977. leta z delavci Komunal-nega podjetja Ljubljana TOZD Kanaliza-cije zgradili še sekundarne vode. Prvi del akcije posodabljanja komunalne infra-strukture je uspel. Takoj so pristopili k naslednji nalogi programa: posodabljanje cest. Po vasi so dosedaj vodile le makadamske poti. Lani so sklicali zbore krajanov, na katerih so se odločili, da bo Dobrova v dobrem letu bogatejša za 1700 melrov asfaltiranih cest. Krajani so pristali, da dajo denar v dveh obrokih. Predvsem zato, da so lahko takoj pričeli z asfaltiranjem, ker bi vsak teden zavlačevanja pomenil znatne podražitve. Ko so izračunavali višino prispevka, so ugotovili, da je enakovreden 8 odstotnemu samoprispevku na osebni dohodek. Zadovoljni so z delom fantov iz Cestne-ga podjetja Ljubljana, ki so znali prislu-hniti posebnostim kraja. Vsi so delali »Pri tem delu je bilo potrebno angažirati vse domačine, družbeno politične organi-zacije, predvsem pa krajevno konferenco SZDL,« je opredelil sodelovanje pri izpe-Ijavi akcije predsednik gradbenega odbora Janez Oven. K izgradnji kanalizacije so po gospo-dinjstvu prispevali povprečno 15 tisoč di-narjev, za asfaltiranje cest pa še nadaljnih osem tisoč dinarjev. To je pracejšnje bre-me, ki pa se mu Dobrovčani niso odpove- dali. Medtem ko so krajani po podrobni obrazložitvi prispevali denar, pa je bilo težje zbrati družbena sredstva. K 40 od-stotkom domačega denarja, so zbrali preo-stali del pri občinski skupščini in komunal-ni skupnosti. S kreditom pa jim je prisko-čilo na pomoč tudi Cestno podjetje Ljub-ljana. »Izgradnja cest na Dobrovi je značilna udarniška akcija,« je poudaril predsednik vaške skupnosti Dobrova Vinko Gognja-vec. Denarja bi bilo premalo, če se ne bi odločili, da vsi lastniki zemljišč ob cesti brezplačno oddajo to vaški skupnosti ter da krajani sodelujejo pri urejanju pomož-nih del. Tako se je do sobote zbiralo na prostovoljnih akcijah vsako popoldne do sto domačinov in urejalo okolico cest. Med njimi pa je bilo tudi veliko mladih. Ker pa Dobrovčani pogosto prihajajo na krajevno avtobusno postajališče, so se od-ločili, da s prostovoljnim delom zgradijo tudi pokrito postajališče. In tudi to nudi od sobote 30. avgusta krajanom prijetnejše čakanje na avtobus. * ¦ Močnejši, varnejši mostovi * Novi mostovi na Razorih in Brezjah čez Horjulščico so rezultat dela tamkajšnjih vaških odborov in vseh prizadetih kmetov in ostalih krajanov. Najprej so mislili te lesene mostove le popraviti, vendar so spoznali, da bi morali čez nekaj let zaradi precejšnjih obremenitev spet postaviti-no-ve mostove. Zato so z železobetonskimi mostovi za precej let rešili problem preho-da čez Horjulščico. Krajani so zgradili kvalitetne mostove, katere cenijo kar po 500 tisoč dinarjev. Za tiste, ki se vozijo med Dobrovo in Polhovim Gradcem pa je vsekakor velika pridobitev nov most čez Gradaščico pri Peklu. Tam je bila znana črna točka na tej krajevni cesti. Most je financirala Republi-ška skupnost za ceste, cesto pa je uredilo Cestno podjetje Ljubljana. Ta most bo omogočal varnejšo vožnjo, Polhograjča-nom pa bo tudi ob večjih vodah omogočil nemoten prehod čez Gradaščico. Do vsake kmetije V gasilskem društvu Dobrova imajo tre-nutno okrog 20 pionirjev, 15 mladincev in 42 članov. Dosedaj so imeli le tisoč litrsko črpalko Rosenbauer. Ker nimajo gasilske cisterne, so se odločili, da bodo kupili še močpejšo črpalko Rosenbauer 1200, s ka-tero bodo lahko speljali vodo po dobrih 700 metrih cevi do vsake kmetije. Zanjo so odšteli 130 tisoč dinarjev. K denarju krajevne skupnosti in občinske gasilske zveze so primaknili gasilci 30 tisoč dinar-jev. Boter nove črpalke pa je Janez Oven, podporni član gasilskega društva Dobrova. Ob teh pridobitvah Dobrovčanov in ostalih krajanov krajevne skupnosti naj dodamo le še misel inž. Srečka Zorna predsednika izvršnega odbora občinske komunalne skupnosti: »Podobno bo po-trebno reševati krajevne probleme tudi v ostalih krajih, kjer si želijo namesto maka-damskih, asfaltirane ceste. Nesporno je, da drugače ne bodo mogli posodobiti cest.«