GEOGRAFSKI OBZORNIK ustreznimi učili in učnimi pripomočki (učbeniki, priročniki, gradivo za preverjanje znanja, ostalo strokovno gradivo) itd., - dobro in fo rmi ran je glede vseh novost i , ki j ih potrebujemo pri svojem delu: o seminarjih, strokovnih ekskurzijah itd., - pogosto, redno in natančno informiranje vodstvenih delavcev šol, da bodo podzavestno dojeli pomen našega predmeta in da bodo čutili, da "nekdo stoji za nami", - vplivanje na ustrezno vrednotenje našega dela, - doseči vsaj eno plačano strokovno ekskurzijo za učitelje geografije, - pomoč in nasvete pri pridobivanju nazivov ter točno definiranje naših aktivnosti za točke. Geografsko pedagoško društvo ali pedagoška sekcija v okviru geografskega društva. Geografi - pedagogi bi laže in uspešneje reševali svoje težave, če bi se redno srečevali. Kdo nas bo povezal in zakaj pedagoška sekcija društva ne deluje? Še zadnja pripomba. Pohvalila bi našo strokovno revijo Geografski obzornik in njegove prizadevne ustvarjalce. To je verjetno ena redkih geografskih publi- kacij, ki jo vsi pedagogi (ali pa tudi ne) težko pričakujemo in tudi velikokrat vzamemo v roke. Zaželeno bi bilo njeno pogostejše izhajanje in prosta prodaja na več mestih, da bi res dosegla svoj osnovni namen: popularizacijo geografije. Za začetek naj bi izhajala vsaj dvomesečno, torej 6 številk na leto. Ker so težave verjetno finančne narave, bi morali tudi ostali geografi razmisliti, kako popularizirati to revijo (npr. s pridobivanjem novih naročnikov v šolah ali kako drugače). Predlagam tudi delitev na dva dela: prvi naj bi bil tak kot sedaj - strokovni članki, drugi pa naj bi bil pedagoški del. Tu naj bi bile zbrane vse aktualne informacije za pedagoge, članki iz šolske prakse, metodične in didaktične novosti, novosti s področja učil in tehničnih pripomočkov, pa mogoče tudi naša vprašanja in odgovori strokovnjakov. Za vse to pa je nujna aktualnost in s tem večje število revij. Tako, kolegice in kolegi geografi, začeti je treba. Na račun geografov v pedagoških službah je veliko pripomb, češ da sami nič ne storimo. Opogumimo se in vsak po svojih možnostih prispevajmo k izboljšanju našega trenutnega položaja in pomagajmo tistim, ki se za to že trudijo. Ne zabubimo se vsak v svoje delo in svoje probleme, saj če se bo slabo pisalo naši stroki, našemu predmetu, se bo slej ko prej tudi nam samim. Razmislimo in pogumno v akcijo! KOLIKO POZNAM DOMAČI KRAJ Drago Perko Z Osnovne šole Cerklje ob Krki so uredništvu naše revije poslali publikacijo Koliko poznam domači kraj, v kateri so učenci pod mentorstvom Draga Ivanška prikazali delo pri istoimenski projektni nalogi. Predstavili so krajevno skupnost Cerklje ob Krki in vse vasi, ki jo sestavljajo. Pri nalogi so sodelovali učenci 7. in 8. razreda. Delo je potekalo od oktobra leta 1993, ko so stekle priprave, do maja leta 1994, ko so pripravili gradivo za publikacijo. Zbrali so številne podatke in predmete za razstavo. Publikacija ima 44 strani, tiskana pa je bila v 350 izvodih. Naslovnica je barvna in prikazuje vasico Boršt na terasi levega brega Krke in lesen most iz leta 1941, ki povezuje oba bregova. Notranjost je tiskana v črnobeli tehniki. V uvodnem delu so predstavl jene geografske značilnosti krajevne skupnosti, podkrepljene z zemljevidi in fotografijami, v osrednjem delu pa so opisi krajev krajevne skupnosti s številnimi preglednicami in nekaj grafi. V sklepu so zbrane glavne ugotovitve, dodana pa je tudi literatura z viri. Publikacija je skrbno pr ipravl jena in pr i je tno oblikovana, kar kaže na veliko prizadevnost mentorja in učencev. Upamo, da pri uresničevanju svojih zamisli niso naleteli na prevelike težave in da se bo mentor tudi z novimi učenci lotil podobnega dela in s svojimi uspehi navdušil še druge učitelje. Publikacijo smo odstopili knjižnici na Inštitutu za geograf i jo Univerze, Trg f rancoske revoluci je 7, Ljubljana, kjer je na voljo skupaj z nalogami mladih raziskovalcev z državnih srečanj. PEDAGOŠKA DELAVNICA NA PRIMERU ZGORNJE SAVINJSKE DOLINE Tatjana Ferjan Prispevek prikazuje didaktično vlogo pedagoške delavnice v geografski učni praksi na primeru predstavitve Zgornje Savinjske doline. Za raziskavo sta zanimivi obe sestavini, tako metodična kot tudi snovna. Rezultati slonijo na delu v razredu (vzorec), kjer smo za dosego omenjenih ciljev uporabili različno literaturo in slike kot gradivo pri delu. Opredel i tev metode. Izbrali smo pedagoško delavnico. Za kakšno metodo gre? Websterjev slovar jo opredeljuje kot tečaj, seminar, izmenjavo idej, v šoli pa kot delovno šolo. Pedagoška delavnica je izobraževalna 25