Po kalollškem svefu Proti grdi književnosti. Slabe knjige in nekrščanski listi delajo zlasti s svojimi slikami in povestmi veliko škodo med ljudstvom, posebej med mladino. Dobri, nepokvarjeni del mladine se bori zoper to duševno okuževanje ljudstva. To plemenito borbo opažamo med vsemi katoliškimi narodi. Katoliška mladina je v prvi vrsti borilcev za pošteno književnost in zoper razširjevaice nesramnosti po spisih in slikah. Irska katoliška mladina je na svojem letošnjem občnem zboru sprejela resclueijo, v kateri se poziva državna vlada, naj zakon o cenzuri izpopolni in razširi, da bodo prepovedane in zaplenjene vse knjige in vsi listi, ki širijo nauk, kateri je škodljiv za kršč^nsko življenje. Pred letošnjimi volitvami v parlameftt pa je irska katoliška mladina agitirala med volilci v tem smislu, da naj glasujejo samo za tiste kandidate, ki dajo obljubo in obvezo, da se bodo potegovali za poostritev zakona zoper slabo književnost. Francoska katol;-ka mladina smatra tudi za svojo vestno dolžnost, da nastopi zoper okuževanje ljudske duše s slabimi knjigami in listi. Franciji ni toliko treba novih zakonov zoper slabo književnost, kolikor tolj izvrševanja teh zakonov. Francoski zakoni iz let 1882, 1898 in 1908 oznaiujejo kot prekršenje dobrih običajsv prodajo, razširjanje, zasebno ponudbo, izdajanje, pošiljanje po ^nHi in razširjevanje tiskanic, plakatov, črtežev, slik in značk, ki so grde vsebine, ter določujejo globo 100 do 5000 frankov in kazen zapora cd enega meseca do dveh let. Vsak državljan ima pravico, da se obrne na sodnijo, naj nastopi zoper tako književnost in umetnost. Včasih so sodišča po tera zakonu strogo postopala, pa ne vselej. Naj bi se ti zakoni vedno strogo izvajali: to je zahteva katoliške mladine. Narodno-socialistieni »krst«. Najbolj gorečim pristašem narodno-socialist. stranke krščanski krst ni več po godu, zato ga hočejo nadomestiti z drugimi ceremonijami, ki so bolj germanske (nemške), ker se nanašajo na nemško raso in kri. Tak primer se je zgodil na Gornjem Avstrijskem Xsedaj v pokrajini Oberdonau). Predmet ceremonij je bil sinček nekega bivšega voditelja napadalruh oddelkov. Izvršil je te iceremonije na vzvišenem prostoru pred Hitlerjevim doprsnim kipom »kulturni referent«, ki je imel na otroka v plenicah ta-le nagovor: »Ti malo bitje si prihodnji korak našega rodu v bodočnost. Za teboj se temni pot v tisočletja. Ti nisi ne danes ne jutri. Ti si tisoč let pred seboj in tisoč let za seboj. Tisoči let pred teboj so varovali tvojo kri, da si ti tak nastal, kakršen si. Kajti ti ei živi tok krvi, ki veže prednike na nemško bodočnost. Zato varuj svojo dušo in kri, da ti bodo tvoji potomci hvaležni. To je »Biasel življenja, da se zbudi Bog v 'krri. Toda samo v čisti krvi je Bog... Mo&*ost tisočerih rodov spi v tebi. Zbudi jo in našel si ključ, ki ti odpre vrata najglobIjega brepenenja, vrata k Bogii v tebi in k tvojemu edinemu, svetemu narodu.« Nato je »kulturni referent« vprašal botra, kako naj bo dojenčku ime. »Horst bodi njegovo iriie. Postane naj tak kot naš vzor Horst iWessel«, je odgovoril boter. (Horst Wessel ¦je bil mlad pristaš narodno-socialistične stranke, ki je dai življenje za stranko kot žrtev napada nasprotnikov.) Nato se je »kulturni referent« obrnil k staršem in dejal: »Mati, hrabro mu delaj pot; oče, bodi mu močan tovariš. In ti, decko, nosi ponosno svoje ime, ne bodi ponižen in majhen! Tvoja volja naj najde svoje najvišje v tem: Vse za Nemčijof« Nagrade zoper preklinjanje. ItaHja vodi smotrno praktično borbo zoper preklinjanje. Njeni zakoni določajo kazni zoper javno preklinjanje, zlasti zoper bogokletje. Ti zakoni so kajpada vse hvale vredtii, pa se niso izvrševali. Oko javne varnosti se je dostikrat zaprlo, da ni Videlo preklirrjevalca, uho se je zamašilo kakor od sebe, da ni slišalo kletve. Zaradi tega so nekatera občinska oblastva razpisala nagrade za tiste redarje, ki zalotijo kakega preklinjevalca. Tako je bilo nedavno v mestu Veroni v severni Italiji razdeljenih 20 nagrad — vsaka po 100 lir — tistim stražarjem, ki imajo največje uspehe v boju proti grdd razvadi preklinjevanja. Ostudnr navada bogokletja se vedno bolj širi kako kuga tudi v naših krajih. če bi pri nas bil razpisane slične nagrade, bi bilo obdarc vanih mnogo organov javne oblasti, ki l nastopali zoper surovo in nesramno prt klinjevanje.