hnn in iitTrnjeva pot idealist*?. V zagovor naših vodilnih mož preroišljam dni, ki so bili. Študiral sem učiteljišče pnd vtiskom groznega potresa v Ljubljani. Begali smo po raznih skrivališčih, iskali zavetja kjerkolisibodi, lenarili, dtužili se največ sami med seboj. Nismo imeli ljudi, ki bi nas draniili in vzpcdbujali k narodnemu delu kot so delali pred izbruhom vojne starini na sestankih s pripravniki. Vendar nas je oživel rieposredtio »Učiteljski Tovariš", ki narn ga je pričelo brezplačno dehti upravništvo. Dobivali smo samo 1 izvod, ki je krožil iz roke v roko. S politiko satno se nismo bavili, ubud.li pa so v nas ideale do narodnega dela. Navzlic in kljub gmotnim neugodnostim sem si nabavljal knjig, javnih knjižnic nismo irneli, posegal sem po privatnih, pristopil sem skrivaj k tainburaškemu klubu BZvezda", rnarljivo obiskova! Glasbeno Matico, da se izvežbam v teoriji, harmoniji, pevovodstvu. Združili smo se pevci, prirejali sestanke, vadiii se vse leto za abiturjentsko slavje in koncert, ki smo ga priredili v Kamniku. Polni idealov srao brepeneli, da pridemo med »narod", a ne kot politiki, le vzgojitelji. Maturitetna naloga nam je bila: »Življenje naj ti bode ddaren dan". lzlil sem vsa svoja čuvstva na potrpežljivi papir, oddal dclo v roke g. K, ki je ravno nadzoroval to uro. Prečitavši moj spis, si ni mogel kaj, da je pristavil: »Pbpolnoma v duhu Učiteljskega Tovariša". Posvanl rne je ob zadnji svoji uri pred vsera razredom, ki se je možato zavzel za me. Nastavili so me v C. Moji nazori so jim bili tu že znani po g. K- Povcdom otvoritve razširjenega šulskega poslopja se je zbralo v C. nad 30 učiteljev. Obrazi neznani, resni. Oglasil sem se tudi jaz, skromno jih* proseč, naj nas sprejmejo med se kot nelzkušene sodelavce. Bratsko smo se zdiužili, shajali vcčkrat v tednu do rčzdalje 2 ur. Na domači šoli nas je bilo 5. B