STABILIZACIJSKA PRIZADEVANJA HOTELA TURIST Kuharji so odhajali v banke V GHT GP Turlst, tozd Restavracija hotel Turist, Dalmatlnova 18 združuje delo 145 delavk in delavcev. Okrog 90 jlh je vposlovni enoti hotel, preostali delpa v poslovnih enotah gostUne Dalmacija, restavraclja Turist na Gospodarskem razstavišču In bife Turlst. Med zaposleniml prevladujejo ženske in mlajša de-lovna sila. Pred leti so imeli nad 50 od-stotkov fluktuacije. Najmoč-nejša je bila med delavkami brez kvalifikacije. Sedaj se je fluktuacija zaustavila na 7 do 10 odstotkih. Za fluktuacijo sta bila dva vzroka: razmeroma nizki osebni dohodki in delovni čas, ki ne pozna nedelj in praznikov. Zaradi tega so tudi iz hotelske restavracije redno odhajali kuharji. Delo so našli v bankah in strokovnih služ-bah SIS. Zelo težko pa je do-biti nov usposobljeni kader. Lani so v temeljni organiza-ciji dosegli 108 milijonov pri-hodka, 48 milijonov dohodka in 4,8 milijona čistega dohod-ka. Cisti dohodek je tako maj-hen zaradi obnove bištroja, za katerega so namenili 9,2 mili-jona lastnih sredstev. Tako je postal bistro sodoben lokal, v katerem se dnevno izmenja kar okrog 1500 gostov. V hotelu so kupili dvajset francoskih postelj. Namestili so jih v prostorne enopostelj-ne sobe. S tem so povečali zmogljivost hotela, ki ima od 260 do 300 ležišč. Izkoriščen je povprečno 86-odstotno. Letos bodo jeseni obnovili bife Turist ekspres na Trgu OF. V tozdu restavracija hote-la Turist na Dalmatinovi se zavedajo, da bodo lahko obdr-žali sedanje goste in pridobili nove le z boljšo postrežbo in ponudbo. Zato so uvedli tudi nekatere občasne prireditve, na katerih so gostom pokaza-li, kaj zmorejo. Dnevi doma-čih jedi in kolin, gorenjski, dolenjski, štajerski večer in še druge stalne prireditve so do-kazale, da je med Ljubljanča-ni za tovrstno veselo in gur-mansko preživljanje večerov veliko zanimanje. Ce bi imeli v Turistu večjo restavracijo, bi bil tudi finančni uspeh teh prireditev boljši. Problematika cen ima dve plati. Gostinstvo caplja za po-dražitvami surovin, gostje pa tudi niso pripravljeni plačeva-ti kakršnekoli cene. Zato je uresničevanje protiinflacij-skega programa v tozdu resta-vracija hotela Turist ena od osnovnih nalog kolektiva. S prerazporejanjem delavcev in boljšo organizacijo so na pri-mer v prvein četrtletju zmanj-šali šte^ilo nadur za skoraj dve tretjini. Pravijo pa, da bi program lahko uresničevali še hitreje, če ne bi bilo zuna-njih ovir. Zapisali smo, davje njihova osnovna skrb boljša ponudba. Kljub mnogim zapletom v do-bavi živil skušajo storiti vse, da bi imeli na voljo vedno vse, kar si želijo gostje. Odločili so se, da bodo v recepciji uvedli tudi prodajo izvirnih ljubljan-skih in slovenskih spomin-kov. V tozdu restavracija hotel Turist sta zelo delavni osnov-ni organizaciji sindikata in zveze komunistov, pa tudi mladinska organizacija je marljiva. Razmeroma dobro imajo urejeno družbeno pre-hrano. V okviru denarnih možnosti rešujejo tudi stano-vanjsko problematiko, žal pa jim zmanjkuje denarja za or-ganizirano letovanje v lastnih prikolicah ali domu. Izplačali pa so regres za letovanje v raz-ponu od 4.100 do 5.500 dinar-jev. Samoupravni organi, druž-benopolitične organizacije, poslovni delavci in vsi zapo-sleni vedo, da si bodo morali vsak dan še bolj prizadevati, da bodo prebili čas zaostrenih gospodarskih razmer. Stane Jesenovec