Srednješolski vestnik. ** Osebna vest. Profesor II. drž. gimnazije v Ljubljani, Ivan M a c b e r , je dobil dopust za šolsko leto 1908/9, da more prevzeti Todstvo ljubljanske višje dekliške šole, oziroma ¦dskliškega liceja. ** Olajšava matnre na Hrvaškem. Hrvaška vlada je odredila, da se tudi po hrvaškib srednjib šolah uvede olajšava mature, in sicer po avstrijskera vzorcu. ** Italijansko dijaško podporno drnštvo v Pazinu je imelo leta 1907. dohodkov 22.219 E 41 h in izdatkov 21.861 K. Marljivost tega nasprotniškega društva je res vredna posnemanja v slovanskih krogib. ** Celjsko gimnazijsko rprašanje. Eakor smo že poročali zadnjič, so bili na Dunaju pri ministrskem predsedniku Becku dr. Kukovec, dr. Hrašovee, dr. Ploj, dr. Benkovič in dr. Eorošee ter so se posvetovali o zadevi slovenske gimnazije v Oelju. Pogajanja so se razbila, ker je Beck izjavil, da ne more obljubiti nič več kakor dosedaj, posebno ne slov. v i š j e gimnazije, češ, da bi v to Nemci nikdar ne privolli Nemški časopisi to Beckovo izjavo z veseljem ponatiskujejo. Torej : peščica 40.000 Nemcev na Sp. Štajerskem ima tri nemške cele gimnazije (Oelje, Ptuj, Maribor), ¦eno realko, eno učiteljišče itd., 400.000 Slo•vencev, torej desetkrat toliko kot Neraeev, nima nobene cele gimnazije, nobene realke, nobenega učiteljišea — in vendar jim vlada tega ne da, ker peščiea Nemcev ne privoli. Kaj zato, da 400.000 Slovencev z a h t e v a svoje šole, 40.000 nemškutarjev ne privoli, in vlada jim je slepo pokorna. Sicer pa bi štajerski Slovenci lahko na drug način prišli do srednje šole. * * Prepovedan dijaški izlet. Gojenci trgovske šole v Osijeku so nameravali o Veliki noči prirediti izlet v Zagreb, na Beko in v Trst. Hrvaška vlada je izlet prepovedala, ker se je letošnje šolsko leto pričelo osem tednov pozneje kakor bi se bilo moralo. * * Položaj na goriškl realki postaja, kakor piše »Edinosf, dannadan neznosnejši. Erščanskosoeialni pangermauski profesorji, ki ne znajo nobenega deželnega jezika, dočim ¦870JO blaženo materinščino govore v takem narečju, ki je niti sami Nemci ne umejo, ti profesorji so veduo oholejši ter zahtevajo od dijakov sploh nemožne stvari. Ako bi že razlagali predmete v umljivem, bodisi tudi nemškem jeziku, bi si dijaki kolikortoliko pomagali; ker pa tega ne delajo, so njib zahteve enostavno nesmiselne. Pravi vzor vsenemškega naduteža je pa suplent Brechler, o katerem se je objavilo že neštevilno, več nego opravičenih pritožb. Ta domišljavec predava že samnasebi •enega najtežjih predmetov, opisovalno geometrijo. Zahteva vse, razlaga pa nič. Najpridnejši dijak ne more zmagovati tega predmeta brez pomoei, on se pa za vse to nič ne meni, marveč deli dvojke in trojke na vse strani. To se je zgodilo tudi pri prvi konferenci v drugem polletju. Eer so pri ravnatelju v tem oziru vse pritožbe bob ob steno, je dolžnost deželnib poslancev, da govore o prvi priliki, določno besedo z ravnateljem in njegovimi krščanskosocialnimi pangermani. ** Noto nemško učiteljišče na Štajerskem. Na Zg. Štajerskem zabtevajo Nemci nemško moško učiteljišče. Potemtakem bi imeli Nemei v deželi tri svoja učiteljišča, namreč v Gradcu, Mariboru in sedaj še tretje ; Slovenci pa — nobenega.v Potem pa še pravijo, da se Slovencem na Štajerskera ne godi krivica! Državni poslanei pa podpirajo Becka ! ** Strelne Taje na gimnazijah. V nekaterib avstrijskib deželah namerava učna uprava za poizkus uvesti strelne vaje v obeh višjih razredib gimnazije. Na Tirolskem ia Predarlskem se že vrše strelne vaje na gimnazijah. Čemu je to dobro, ne vemo.