Glasilo Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija Lapajnetova 19, 5280 Idrija Poštnina plačana pri pošti 5270 Ajdovščina tel: (05) 37 34 750, fax: (05) 37 34 754 OBVESTILA JANUAR 2019 AKTUALNO AKTUALNO REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV PROGRAM 2019 Koda 95 – redno usposabljanje voznikov Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira redno 7-urno usposabljanje za voznike z vpisano kodo 95 v vozniških dovoljenjih po programu za leto 2019 v soboto, 2. februarja 2019 ob 7. uri v Gimnaziji Jurija Vege Idrija Cena: 45€, brezplačen za člana zbornice s poravnano članarino, 15€ za zaposlene pri članu. Sofinancirano bo izključno redno usposabljanje, ki ga organizira Območna obrtno-podjetniška zbornica. Prijave: prijavnica je objavljena na spletni strani OOZ Idrija. Pošljite jo pošti, faksu na št. (05) 37 34 754 ali skenirano na e-naslov ivica.podgornik@ozs.si. POROČANJE O EMBALAŽI IN ODPADNI EMBALAŽI Tudi če ste imeli v letu 2018 samo 1 kg embalaže ali celo manj, ste morali o tem voditi evidenco, poročilo pa boste morali oddati do 31.3.2019. Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo določa od 1.1.2018 obveznosti vodenja evidenc ter obveznost poročanja o uporabljeni embalaži in plastičnih vrečah. Obveznost velja za embalerje, pridobitelje blaga in proizvajalce in pridobitelje servisne embalaže. Skladno z navedenim, v praksi velja obveznost vpisa, vodenja evidence in poročanja za večino poslovnih subjektov, ki prvič dajejo embalažo na trg Republike Slovenije. Vsi navedeni so se morali do 31.1.2018 vpisati v evidenco, vzpostavljeno pri ARSO, ter za leto 2018 voditi evidenco o dajanju embalaže v promet. Evidenca mora vsebovati podatke o masi embalaže, dane v pomet, ločeno po vrstah embalaže in embalažnemu materialu. O embalaži za leto 2018 je potrebno poročati na ARSO do 31.3.2019. Za nove zavezance je rok prijave v 30 dneh po pričetku opravljanja dejavnosti. Vpis v Evidenco se izvede v dveh korakih. Po registraciji na spletni strani, ARSO pošlje kodo, s katero se potrdi registracijo in izvede končni vpis v Evidenco. Seminar na temo Poročanje o embalaži in odpadni embalaži v IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA. PREGLED DOSEŽKOV IN AKTIVNOSTI OZS V LETU 2018 Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije je zadovoljna z rezultati svojega dela v letu 2018. V celotnem zborničnem sistemu smo opravili 16 tisoč individualnih svetovanj, organizirali smo več kot 160 izobraževanj, usposabljanj, dogodkov in strokovnih srečanj. V zbornico pa je samo v tem letu vstopilo kar tisoč novih članov. 1. ZASTOPANJE Dosegli smo, da je v Svet za socialno ekonomijo vključen en predstavnik delodajalskih organizacij (zakon o socialnem podjetništvu) ter da ni spodbud in olajšav za socialna podjetja 1.1. Delovnopravna, socialna in zdravstvena zakonodaja − Skupaj z ostalimi delodajalskimi organizacijami (OZS, GZS, TZS, ZDOPS, ZDS) smo dosegli, da se bodo dodatki izločili iz minimalne plače šele s 1.1.2020 (namesto kot je bilo predlagano, že s 1.1.2019) − V predlogu ZZVZZ-1 dosegli, da so črtali določbo, da mora delodajalec plačati nadomestilo, če delavcu ne zagotovi ustreznega delovnega mesta, po 3 mesečni bolniški − Preko portala je od 30. novembra 2018 možno oddati e-vlogo za pridobitev potrdila A1 še za voznike, monterje in serviserje, ki svoje delo običajno in v daljšem obdobju opravljajo v več državah. 1.2. Izboljšanje pogojev za posamezne dejavnosti − V predlogu Zakona o prevozih v cestnem prometu smo preprečili ureditev prevozov Uber oziroma nepošteno konkurenco, ki bi vplivala na varnost in kakovost javnega potniškega prometa − Poostren nadzor izdajateljev licenc nad pogoji za pridobitev licence za opravljanje prevozov − Podpis dogovora z ministrom za infrastrukturo v zvezi z izboljšanjem pogojev na področju avtoprevozniške dejavnosti − Rešena problematika lokalnega prometa na območju Ilirske Bistrice (znake je DRSI odstranila) − Uvedba rdečega telefona na OZS za pomoč prevoznikom v nujnih primerih − Rešena problematika napak v uradni evidenci motornih vozil ter strokovna pomoč za vložitev zahtevka za morebitno povračilo preplačanega zneska letne dajatve za uporabo cest − Preprečili liberalizacijo cestnih prevozov z Belorusijo − Sklenjena pogodba o poslovnem sodelovanju z italijansko odvetniško pisarno (brezplačno telefonsko svetovanje v zadevi prekrškovnih in kazenskih postopkov posameznega primera) − Zagotovljen je tudi naslov ugodnejšega parkiranja zaseženih motornih vozil v Italiji − Zagotovoitev sredstev za subvencioniranje nakupa vozil na plin ter ekonomičnejših pnevmatik − Na pobudo OZS smo dosegli, da so v Odredba o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela dodani poklici kuhar in elektromehanik − Sekcija vzdrževalcev tekstilij je izdala Priročnik za kemično čiščenje in pranje 2. SVETOVANJE V celotnem zborničnem sistemu smo opravili preko 16.000 individualnih svetovanj s področja gospodarskega, delovnega in civilnega prava, davčne zakonodaje, računovodstva, obračuna plač, financ, napotitve delavcev na delo v tujino, čezmejnega opravljanja storitev, varstva okolja, varstva in zdravja pri delu, sekcij ter drugih področij, ki pomembno vplivajo na poslovanje podjetij. 3. INFORMIRANJE − Pripravili in izdali skupaj 11 številk zbornične revije Obrtnik podjetnik, ki jo v začetku meseca prejmejo vsi člani OZS. V vseh revijah je izšla tudi tradicionalna svetovalna priloga Obrtnikov svetovalec, ki s pravnimi in davčnimi nasveti, vzorci poslovanja in številnimi odgovori na vprašanja članom pomaga pri njihovem poslovanju in korektnemu odnosu do poslovnega okolja. Reviji smo med letom dodali tudi prilogi SEJMI 2018 in MOS. − Televizijska oddaja IZZIVI – obrt in podjetništvo, katere partner je OZS, je s 1. 1. 2018 prešla na 2. program TV Slovenija. Ključni cilj je informiranje članov, obrtnikov in podjetnikov o pomembnih dogodkih, dobrih praksah, aktualnih problemih. − Pošiljanje eNovic OZS (splošnih, sekcijskih in esvetovalca) vsak teden na e-naslove članov − Vzpostavljena nova spletna stran za družinsko podjetništvo (www.druzinskopodjetnistvo.si) − Redno informiranje na družbenih omrežjih (Facebook, Twitter, Linedin, YouTube, novost v letu 2018 – Instagram) 4. IZOBRAŽEVANJE − Več kot 160 izobraževanj, usposabljanj, dogodkov, srečanj strokovnih sekcij, z več kot 2000 udeleženci; člani so se udeležili dogodkov brezplačno ali pod ugodnejšimi pogoji − Brezplačni pedagoško andragoški seminarji za mentorje dijakom in študentom višjih strokovnih šol s sodelovanjem OZS v dveh konzorcijskih partnerjih. V letu 2018 smo izvedli dve načrtovani izvedbi tri dnevnih usposabljanj (OOZ Ajdovščina, OZS) − Nadaljevanje prenove mojstrskih izpitov s pripravo poklicnih standardov ter izpitnih katalogov za nazive, ki so najbolj aktualni − Izvedenih je bilo pet Poslovodno-ekonomskih seminarjev (53 udeležencev) ter trije Pedagoško-andragoški seminarji (48 udeležencev) − K mojstrskemu izpitu je v letu 2018 v dveh pristopnih rokih na novo pristopilo 91 novih kandidatov za različne mojstrske nazive 5. DOGODKI − 16. Forum obrti in podjetništva - Zahteve slovenske obrti in podjetništva 2018 smo predstavili političnim prvakom – Program za razvoj malega gospodarstva (med njimi smo izpostavili dvajset ključnih zahtev). Dogodka se je udeležilo več kot 350 obrtnikov in podjetnikov − Slavnostna prireditev Obrtnik leta 2018, Podjetnik leta 2018, najstarejši obrtnik in podelitev mojstrskih diplom - razglasili smo Obrtnico leta, podelili priznanje Podjetnik leta, najstarejšega obrtnika in 38 mojstrskih diplom že 18. generaciji mojstric in mojstrov − Rekordna udeležba (preko 700) na Zimskem srečanju obrtnikov in podjetnikov z družinami na Kopah − Organizirali smo veliko strokovno in družabno srečanje prevoznikov in prevozniških družin Slovenije, ki se ga je udeležilo več kot 2000 prevoznikov in njihovih družin − Organizirali smo strokovno predstavitev novega elektronskega cestninjenja v Sloveniji (in pasti, ki bi znale slediti glede uporabe DARSGo naprave) − Soorganizirali smo 10. donatorsko akcijo obnove parketnih površin v vrtcu v Črnomlju, v kateri je sodelovalo 8 polagalcev parketa iz cele Slovenije − Organizirali smo 20. humanitarno akcijo slikopleskarjev, v osnovni šoli Nove Fužine v Ljubljani. Na delu je bilo 120 slikopleskarjev, od tega 38 tujih, vsi skupaj pa so prepleskali kar 5.000 kvadratnih metrov stenskih in stropnih površin. 6. MOZAIK PODJETNIH − Našo bonitetno shemo sestavlja preko 100 zunanjih ponudnikov ugodnosti ter več sto članov zbornice. − Z vsemi glavnimi partnerji smo obnovili pogodbe ter pridobili nekaj pomembnejših novih partnerjev (Hiveterminal, Goclick, Bisnode, Elementum). − Skupaj z Goclick smo na 51. MOS-u izpeljali večji izobraževalen dogodek s predavateljico, ki je prišla neposredno iz sedeža Googla. − Jeseni smo izdali osebno kartico Mozaik podjetnih, ki je namenjena ožjim družinskim članom in zaposlenim. − Prenovili smo spletno stran mozaikpodjetnih.si. 7. MOJ OBRTNIK − Več kot 1.500 članov si je uredilo svojo spletno predstavitev. − Več kot 140 članov se je naročilo na prejem povpraševanj. − Nad portalom so še posebej navdušeni člani mlajše generacije, kamor spadajo tudi novi člani. 8. NOVE POSLOVNE PRILOŽNOSTI − Zbornični sistem smo predstavili na 51. Mednarodnem sejmu obrti in podjetnosti (MOS) v Celju − Ulica obrti na 51. MOS: predstavitev 12 obrtnih poklicev, predstavitev domače in umetnostne obrti, rekordno števil otrok - 1700 otrok iz 40 šol iz cele Slovenije, vajeniška pisarna za podajanje informacij obiskovalcem o vajeništvu − Organizirali smo skupinske sejemske nastope slovenskih podjetij v Sloveniji in na mednarodnih sejmih v tujini, obiske strokovnih sejmov, strokovne obiske podjetij, poslovna srečanja doma in v tujini itd. 9. POGAJAMO SE ŠE ZA − Spremembe Zakona o delovnih razmerjih − Spremembe glede regresnih zahtevkov − Spremembe glede nadaljevanja dejavnosti upokojenih obrtnikov in podjetnikov − Spremembe zakona o čezmejnem izvajanju storitev − Pravilnik o poklicnih boleznih − Sprejetje Zakona o ohranjanju rokodelstva − Spremembe Zakona o prevozih v cestnem prometu − Spremembe Zakona o prevoznih pogodbah v cestnem prometu − Spremembe Zakona o cestah − Spremembe Zakona o cestninjenju ZAKONODAJA SPREMEMBA MINIMALNE PLAČE Minimalna plača od 1.1.2019 Zakon o minimalni plači, ki velja že od leta 2010, z novelo ZMinP-B določa novo višino zneska minimalne plače od 1.1.2019 in od 1.1.2020 izvzem vseh dodatkov iz minimalne plače (za posebne pogoje dela, delovna in poslovna uspešnost in dodatek za delovno dobo). Novela zakona o minimalni plači ZMinP-B določa tudi višjo minimalno plačo: − za plačilo dela od 1. januarja 2019 do 31. decembra 2019 na 886,63 € bruto. − za plačilo dela od 1. januarja 2020 do 31. decembra 2020 na 940,58 € bruto. Ponoven dvig bo sledil leta 2020, ko bodo iz minimalne plače izvzeti tudi dodatki, določeni z zakonom in drugimi predpisi ter kolektivnimi pogodbami, del plače za delovno uspešnost in plačilo za poslovno uspešnost, dogovorjeno s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi. Dodatek za delovno dobo po zakonu pripada vsakemu delavcu, zato bo največje povišanje plač ravno na račun tega dodatka. Iz tega izhaja, da bodo spet negativno diskriminirani starejši delavci, ki imajo višji dodatek za delovno dobo. Zaradi tega bodo še težje dobili zaposlitev, saj bodo stroški dela za delodajalca višji. Tudi pri dodatkih bo imela koristi država. Delavcu s 30-letno delovno dobo ob osnovni plači 600 € bruto pripada 90 € bruto dodatka za delovno dobo (15 %). Po novem predlogu bo sicer delavec iz naslova dodatka prejel višjo plačo (57,17 € neto več), vendar pa bo največjo korist zopet imela država, ki bo pobrala 36 % od bruto zneska dodatka (32,83 €). Strošek delodajalca (bruto II) bo zaradi izvzema dodatka iz minimalne plače višji za 9 %. Od 1. januarja 2021 dalje pa se bo minimalna neto plača določala vsako leto posebej, upoštevajo minimalne življenjske stroške. Zakon določa globe za kršenje tega zakona in sicer od 3.000 € do 20.000 €, za manjše delodajalce, ki zaposlujejo deset ali manj delavcev pa z globo od 1.500 € do 8.000 €. Odgovorna oseba delodajalca se lahko kaznuje z globo od 1.000 € do 2.000 €. DELO PREKO PODJEMNE, AVTORSKE POGODBE ALI S.P. Kdaj delavec ne sme biti "zaposlen" preko podjemne, avtorske pogodbe ali s.p.-ja? Podjetja pogosto "zaposlujejo" delavce preko avtorske ali podjemne pogodbe. Delavci pogosto opravljajo delo za delodajalca tudi preko lastnega s.p.-ja. Podjetja sicer lahko za opravljanje dela uporabljajo tovrstne pogodbe, razen če delo vsebuje elemente delovnega razmerja. V tem primeru je potrebno z delavcem skleniti pogodbo o zaposlitvi. V primeru kršitev na tem področju lahko delodajalca doleti kazen s strani inšpektorja in posledično obveza sklenitve delovnega razmerja za nedoločen čas z delavcem, ter plačilo davkov in prispevkov za nazaj. Elementi delovnega razmerja Kaj so elementi delovnega razmerja in kdaj delo delavca preko avtorske, podjemne pogodbe oz. lastnega s.p.-ja ni dopustno. Delo preko pogodbe civilnega prava, kot je podjemna pogodba ali avtorska pogodba je načeloma v podjetju dovoljena. Prav tako je dovoljeno, da samostojni podjetnik (s.p.) za podjetje opravlja delo za katero ima registrirano dejavnost in podjetju za to delo tudi izstavi račun. Nikakor pa to ni dovoljeno, ko gre za delo in obstajajo elementi delovnega razmerja. O obstoju elementov delovnega razmerja govorimo, ko gre za: − dlje časa trajajoče delo, ki ni opredeljeno z roki izpolnitve, − vzpostavitev podrejenosti med delavcem in delodajalcem (ki nastane, če npr. delavec konstantno dobiva delo in navodila le od enega delodajalca), − izvajanje del in nalog je vezano na določeno osebo, ki mora delo opraviti osebno, − delavec je vključen v točno določen delovni proces, običajno na sedežu delodajalca in v delovnem času, ki velja za ostale delavce (8 ur), − delavec uporablja delovno opremo in ostala delovna sredstva podjetja − … V primeru obstoja elementov delovnega razmerja, torej delavec ne sme opravljati dela preko pogodbe civilnega prava (podjemne, avtorske pogodbe) ali s.p.-ja. Tako je potrebno z delavcem skleniti pogodbo o zaposlitvi, oz. pogodbo o opravljanju začasnega dela (če gre za delo upokojenca). Inšpekcijski nadzor in uveljavljanje pravic na delovnem sodišču Nadzor na tem področju opravljaj FURS in inšpektorat za delo. V primeru ugotovitev elementov delovnega razmerja (in s tem posledično delovnega razmerja), pri delavcih "zaposlenih" preko avtorske, podjemne pogodbe ali s.p.-ja, delodajalca doleti plačilo globe, ki znaša od 1.500 do 20.000 €. Poleg plačila globe, se pogodbeno razmerje z delavcem spremeni v delovno razmerje za nedoločen čas, delodajalec pa mora za delavca plačati davke in prispevke za ves čas trajanja zaposlitve. Poleg tega lahko tudi delavec sam na pristojnem delovnem sodišču vloži tožbo proti delodajalcu in na podlagi obstoja elementov delovnega razmerja iztoži zaposlitev za nedoločen čas in plačilo davkov in prispevkov za nazaj. ZAPOSLOVANJE INVALIDOV Zakon o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov in Uredba o določitvi kvote za zaposlovanje invalidov določata uvedbo kvotnega sistema zaposlovanja invalidov. Kvotni sistem zaposlovanja invalidov pomeni obveznost delodajalcev, da od skupnega števila zaposlenih delavcev zaposlujejo predpisan odstotek invalidov, ki je predpisan z Uredbo o določitvi kvote za zaposlovanje invalidov (Ur. list 21/2014). Na podlagi Uredbe je zavezanec za izpolnjevanje kvote vsak delodajalec, ki zaposluje najmanj 20 oseb. Ta se določi različno po dejavnostih, in sicer glede na področja v skladu z Uredbo in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti in sicer od dva do šest odstotkov. Vzpodbude za zaposlovanje invalidov V kolikor delodajalec kljub temu, da ima delodajalec manj zaposlenih ter zaposli invalida lahko uveljavlja vzpodbude na podlagi Zakona o zaposlitveni rehabilitaciji in zaposlovanju invalidov kot so: oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, nagrado za preseganje kvote, in če zaposluje invalida v podporni zaposlitvi, še plačilo stroškov storitev v podpornem zaposlovanju, subvencijo plače invalida, zaposlenega v podporni zaposlitvi, če invalid kljub podpori ne dosega pričakovanih delovnih rezultatov in plačilo stroškov prilagoditve delovnega mesta. Delodajalec, ki zaposluje več invalidov, kot je določeno s kvoto in delodajalec, ki zaposluje manj kot 20 zaposlenih in zaposluje invalide, katerih invalidnost ni nastala zaradi poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri tem delodajalcu, je upravičen do nagrade v višini 20% od minimalne plače na mesec za vsakega zaposlenega invalida nad predpisano kvoto. Ta pravica velja največ 12 zaporednih mesecev. Po izteku pravice se vloga lahko spet odda. Na podlagi ZZRZI so delodajalci za invalide, ki jih zaposlujejo nad predpisano kvoto in katerih invalidnost ni posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri istem delodajalcu, na podlagi odločbe Sklada oproščeni plačila prispevkov za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Oprostitev velja tudi za delodajalce, ki zaposlujejo manj kot 20 delavcev in za samozaposlene invalide. Neizpolnjevanje kvote zaposlovanja invalidov V kolikor delodajalec ne bo zaposlili invalida lahko to zakonsko dolžnost izpolni z nadomestno izpolnitvijo kvote tako, da sklene pogodbo o ustreznem poslovnem sodelovanju z invalidskim podjetjem ali zaposlitvenim centrom, po kateri se priznajo stroški dela v višini najmanj 15 minimalnih plač letno za vsakega invalida, ki bi ga moral delodajalec zaposliti v okviru predpisane kvote. Nadomestno izpolnitev kvote mora napovedati prek spletnega mesta za elektronsko izmenjavo podatkov SVZI.net ter tam oddati vse priloge ter mesečno poročati o realizaciji pogodbe. Napoved mora biti oddana v 10 dneh od sklenitve pogodbe. Napoved se lahko odda za največ 12 mesecev koledarskega leta. V kolikor delodajalec ne izpolni kvote niti z nadomestno izpolnitvijo kvote, lahko to obveznost nadomesti s plačilom prispevka za vzpodbujanje zaposlovanja invalidov v višini 70 % minimalne plače za vsakega invalida, ki bi ga bil dolžan zaposliti za izpolnitev predpisane kvote, ki zapade na zadnji dan v mesecu za pretekli mesec. Globe zaradi neizpolnjevanja obveznosti delodajalcev v zvezi z izvajanjem kvotnega sistemadoloča 92. člena zakona. Podrobne informacije so objavljene na spletni strani Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad http://www.jpi-sklad.si/skladi/invalidski-sklad/. INFORMACIJE DELOVNI DNEVI 2018 Mesec januar februar marec april maj junij julij avgust september oktober november december Skupaj Delovniki dni (ur) 21 (168) 19 (152) 21 (168) 21 (168) 21 (168) 19 (152) 23 (184) 21 (168) 21 (168) 22 (176) 20 (160) 20 (160) 249 (1992) Prazniki dni (ur) 2 (16) 1 (8) 0 1 (8) 2 (16) 1 (8) 0 1 (8) 0 1 (8) 1 (8) 2 (16) 12 (196) Skupaj dni 23 20 21 22 23 20 23 22 21 23 21 22 261 Skupaj ur 184 160 168 176 184 160 184 176 168 184 168 176 2088 DOHODNINSKA LESTVICA IN OLAJŠAVE 2019 FURS je objavil lestvico za odmero dohodnine in olajšave, ki se uporablja za izplačila od 1.januarja 2019. Lestvica za odmero dohodnine 2019 Če znaša neto letna davčna osnova v € nad do 8.021,34 8.021,34 20.400,00 20.400,00 48.000,00 48.000,00 70.907,20 70.907,20 Znaša dohodnina v € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 16 % + 27 % nad 8.021,34 + 34 % nad 20.400,00 + 39 % nad 48.000,00 + 50 % nad 70.907,20 Pri izračunu akontacije dohodnine od dohodka iz zaposlitve, ki ga izplača glavni delodajalec, se za davčno leto 2019 uporabijo stopnje dohodnine in lestvica preračunana na 1/12 leta: Neto davčna mesečna osnova v€ nad do 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva: Znaša dohodnina v € 668,44 1.700,00 4.000,00 5.908,93 16 % +27 % nad 668,44 +34 % nad 1.700,00 +39 % nad 4.000,00 +50% nad 5.908,93 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 Splošna olajšava v letu 2019: Znaša splošna olajšava v € Če znaša skupni dohodek v € nad do 11.166,37 11.166,37 13.316,83 6.519,82 3.302,70 + (19.922,15-1,49601 x skupni dohodek) 13.316,83 3.302,70 1. Splošna olajšava 1.1. dodatna splošna olajšava za zavezance s skupnimi dohodki do 11.166,37€ 1.2. 2. dodatna splošna olajšava za zavezance s skupnimi dohodki nad 11.166,37€ do 13.316,83€ osebne olajšave: – invalidu s 100% telesno okvaro Letna olajšava € Mesečna olajšava € 3.302,70 275,22 6.519,82 543,32 (3.302,70 + 3.217,12) 3.302,70 + 275,22 + (19.922,151,49601 x skupni dohodek) (1.660,18 1,49601 x bruto dohodek) 17.658,84 1.471,57 3. posebna osebna olajšava za rezidenta, ki se izobražuje in ima status dijaka ali študenta 3.302,70 4. posebna olajšava za prvega vzdrževanega otroka 2.436,92 203,08 5. posebna olajšava za vzdrževanega otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo 8.830,00 735,83 6. za vsakega nadaljnjega vzdrževanega otroka se olajšava za prvega vzdrževanega otroka oziroma olajšava za otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo poveča za: 2.649,24 220,77 − drugega otroka 212,32€ 4.418,54 368,21 − tretjega otroka 1.981,62€ 6.187,85 515,65 − četrtega otroka 3.750,93€ 7.975,14 663,09 − -petega otroka 5.520,22€ - vse nadaljnje vzdrževane otroke se višina olajšave poveča višino olajšave za 1.769,30€ ( 147,44€ mesečno) glede na predhodnega vzdrževanega otrok 7. 8. posebna olajšava za vsakega drugega vzdrževanega družinskega člana 2.436,92 Olajšava za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 2.819,09 905,53 € 905,53 € 1.047,57 € 1.047,57 € Znaša olajšava 543,32 € 368,22 € 275,22 € Če delojemalec ne želi, da se mu pri izračunu akontacije dohodnine upošteva splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 275,22€. NAPOTITEV NA DELO V TUJINO NOVOST Novost na portalu e-VEM tudi potrdilo A1 za voznike, monterje in serviserje Davčne olajšave 2019: olajšava Če znaša bruto dohodek iz delovnega razmerja nad do 203,08 Slovensko podjetje, ki želi v drugi državi članici EU, EGP ali Švicarske konfederacije izvajati storitve, mora za vsakega delavca, ki ga namerava napotiti, pridobiti potrdilo A1. S potrdilom delavec v tujini izkaže, da je tudi v času dela na območju druge države ostal vključen v obvezno zavarovanje v Republiki Sloveniji. Na portalu e-VEM je bila s 1. januarjem 2018 z uveljavitvijo Zakona o čezmejnem izvajanju storitev (ZČmIS), vzpostavljena elektronska vloga za pridobitev potrdila A1 za napotitev delavcev in samozaposlenih oseb (s.p.) na delo v tujino. Od 30.11.2018 dalje je na portalu e-VEM vzpostavljena tudi e-storitev za oddajo vloge in pridobitev potrdila A1 za delavce s področij izvajanja montaž in servisov ter opravljanja mednarodnega cestnega prometa (vozniki). Potrdilo za voznike, monterje in serviserje se lahko izda za obdobje do 12 mesecev. Preko portala e-VEM delodajalec lahko zahteva tudi predčasno razveljavitev potrdila A1. Pridobitev potrdila A1 Preko portala e-VEM za pridobitev ali predčasno prekinitev potrdila elektronsko vlogo odda zakoniti zastopnik poslovnega subjekta ali pooblaščena oseba za izvajanje postopkov portala e-VEM. − Potrdila A1 na podlagi člena 12 Uredbe ES št. 883/2004 in Zakona o čezmejnem izvajanju storitev (ZČmIS) - enkratna napotitev − Potrdila A1 na podlagi člena 13 Uredbe ES št. 883/2004 - sočasne zaposlitve za delavce, ki običajno sočasno opravljajo delo v več državah in le pri enem delodajalcu. Vlogo za potrdilo A1 je možno oddati za naslednje kategorije delavcev: voznike, serviserje in monterje. Oddaja vloge preko portala e-VEM Prek portala e-VEM je omogočena oddaja vloge za izdajo potrdila A1 samo za vnaprej, od dne oddaje vloge. Vloge ni možno oddati za nazaj. 1. Potrdila A1 - enkratna napotitev − Od 1. 1. 2018 se vlogo za pridobitev in predčasno prekinitev potrdila A1 lahko odda le prek portala e-VEM ( 9. členu Zakona o čezmejnem izvajanju storitev). − Delodajalec ali samozaposlena oseba lahko vloži vlogo za izdajo potrdila A1 največ 30 dni pred predvidenim začetkom čezmejnega izvajanja storitve. − Potrdilo A1 se lahko izda za predvideno trajanje napotitve za delo do 24 mesecev. 2. Potrdilo A1 – sočasne zaposlitve za voznike, serviserje in monterje − Od 30. 11. 2018 se preko portala e-VEM lahko odda tudi vloga za pridobitev in za predčasno prekinitev potrdila A1 po členu 13 Uredbe ES, za naslednje kategorije delavcev: voznike, serviserje in monterje. − Vloge za voznike, serviserje in monterje se lahko odda preko portala e-VEM ali se pošlje na enaslov ZZZS pravilno izpolnjeno Vlogo za izdajo obrazca A1 in sicer za serviserje in monterje na e-naslov: monterji.serviserji.A1@zzzs.si, za prevoze v mednarodnem cestnem prometu pa na e-naslov dolocanje.zakonodaje@zzzs.si. Zaradi hitrosti postopka se priporoča oddaja vloge preko portala e-VEM. − Potrdilo A1 na podlagi člena 13 Uredbe ES je mogoče pridobiti za obdobje naslednjih 12 mesecev. Neposredna oddaja vlog Vprašalnik za izdajo obrazca A1 pri ZZZS ali na e-naslov dolocanje.zakonodaje@zzzs.si je še vedno potrebna za ostale kategorije delavcev in za t. i. sočasne zaposlitve za delo pri dveh ali več delodajalcih v dveh ali več državah članicah v smislu člena 13 Uredbe. Spremljanje statusa vloge in prevzem potrdila A1 na portalu e-VEM Prek portala e-VEM lahko spremljate status oddane vloge. Obvestila glede sprememb statusov vloge vlagatelj dobi na elektronski naslov. Če je vloga pozitivno rešena morate prek portala izdano potrdilo tudi prevzeti. Natančen opis postopka oddaje vloge, iskanje že oddanih vlog, prevzemanje dokumentov in druge podrobne informacije v zvezi z e-postopkom, so na voljo v Navodilih za izpolnjevanje vloge za pridobitev potrdil A1 in predčasno prekinitev veljavnosti potrdila A1 prek portala. Na izdanih potrdilih A1 je vnesena QR koda za dostop do spletne strani ZZZS-ja kjer lahko preverite, ali je potrdilo A1 s tako QR kodo veljavno. Preverite lahko tudi potrdila A1, ki bodo začela veljati šele v bodoče. Veljavnost potrdila A1 lahko z vnosom zahtevanih podatkov preverite na spletni strani ZZZS. Predčasna prekinitev potrdila A1 Delodajalec in napoteni delavec sta po pridobitvi potrdila A1 dolžna ZZZS obvestiti o vseh spremembah, ki nastanejo med obdobjem napotitve. Vlogo za predčasno prekinitev je mogoče oddati samo za še veljavno potrdilo A1. Delodajalec mora ZZZS obvestiti o predčasni prekinitvi napotitve, če: − napotitev ni bila izvedena ali − je bila zaključena pred načrtovanim datumom zaključka. Potrdilo se lahko predčasno prekine z dnem oddaje vloge ali za zahtevane datume prekinitve do izteka veljavnosti potrdila. Razveljavitev potrdila za preteklo obdobje (za nazaj) preko portala e-VEM ni mogoča. Če hkrati oddate vlogo za predčasno prekinitev in vlogo za pridobitev novega potrdila A1, se vloga za predčasno prekinitev obravnava pred vlogo za novo potrdilo, saj ima delavec lahko v istem obdobju veljavno samo eno potrdilo A1. O vseh predčasno razveljavljenih potrdilih ZZZS obvesti tuje pristojne institucije. Pogoji za pridobitev potrdila A1 Več informacij o pogojih za pridobitev potrdila A1 lahko najdete na: − spletnih straneh ZZZS: − za čl. 12 Uredbe ES, − za čl. 13 Uredbe ES, − spletni strani napotenidelavci.si − na povezavi: Pogosta vprašanja in odgovori VPIS V IMENIK VODIJ DEL Gradbena zakonodaja, ki je začela veljati 1. junija 2018 določa postopke projektiranja, graditve, izpolnjevanje pogodbenih, tehničnih in izvedbenih pogojev pri graditvi objektov. Izvajalec mora za opravljanje dejavnosti gradbeništva izpolnjevati naslednje pogoje: − imeti mora zavarovano odgovornost za škodo v zvezi z opravljanjem svoje dejavnosti - vključevati mora odgovornost za škodo, ki bi nastala investitorju ali tretji osebi v zvezi z opravljanjem dejavnosti in mora kriti škodo zaradi malomarnosti, napake ali opustitve dolžnosti izvajalca in pri njem zaposlenih, pri čemer višina letne zavarovalne vsote ne sme biti nižja od 50.000 evrov, − imeti vodjo del, s katerim ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi Vpis v imenik vodij del Pogoj za vodjo del je izpolnjen, če zaposleni: − izpolnjuje pogoje za pooblaščenega inženirja, določene z Zakon o arhitekturni in inženirski dejavnosti (ZAID), − ima izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih najmanj ravni prve stopnje ali višješolsko strokovno izobrazbo tehnične smeri s področja graditve objektov ali srednješolsko izobrazbo tehnične smeri s področja graditve objektov, ima najmanj tri leta delovnih izkušenj na področju izvajanja gradenj, opravljen strokovni izpit za vodenje del pri Inženirski zbornici Slovenije in je vpisan v imenik vodij del pri Inženirski zbornici Slovenije (IZS), − izpolnjuje pogoje za mojstra s področja gradbeništva in je vpisan v imenik vodij del pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije ( rok za prijavo na mojstrski izpit je 22.2.2019) ali − izpolnjuje pogoje za delovodjo in je vpisan v imenik vodij del pri GZS. − ima nosilca dejavnosti vpisanega v imenik vodij del pri OZS ( nosilec obrtne dejavnosti). Mojstrski izpit Vlogo za pristop k mojstrskemu izpitu kandidati pošljejo na Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije, Celovška cesta 71, Ljubljana. Za prijavo na prvi pristopni rok v letu 2019, morajo kandidati oddati vlogo do 22. februarja 2019, za drugi pristopni rok pa do 27. septembra 2019. Informacije o mojstrskem izpitu in vloga so objavljene na spletni strani OZS Strokovni izpit Tehniki in inženirji se v imenik vodij del vpišejo na IZS vpišejo na osnovi opravljenega strokovnega izpita. Inženirska zbornica Slovenije (IZS) je objavila izpitne roke za leto 2019. Prvi pripravljalni seminarji (za gradbeništvo) se začnejo že začetek februarja. Za opravljanje strokovnega izpita je udeležba na pripravljalnem seminarju obvezna. Na spletni strani IZS so poleg izpitnih rokov objavljena tudi navodila ter obrazec za prijavo na strokovni izpit http://www.izs.si/strokovni-izpiti/namen-izpita-2/ MOBILNA APLIKACIJA eDavki Fizične osebe od januarja 2019 lahko eDavke uporabljajo tudi prek mobilnega telefona Mobilne aplikacija je namenjena fizičnim osebam in ponuja številne funkcionalnosti poslovanja s FURS. Za vstop je potrebna registracija ali prijava z davčno številko in geslom. Če ste se v eDavke v preteklosti že registrirali, se v mobilno aplikacijo zgolj prijavite s svojo davčno številko in geslom, ki ste ga uporabili pri registraciji na spletnem portalu eDavki. Poleg obrazcev, kontaktov in splošnih informacij, med drugim ponuja tudi personalizirani koledarček, preko katerega boste prejemali obvestila o svojih konkretnih obveznostih in pravicah (npr. obvestilo o izteku roka plačila določenega davka). FURS bo prijavljene v eDavke obvestil tudi, če delodajalec ne bo obračunaval in plačeval prispevkov za socialno varnost. Zavezancem, ki uveljavljajo olajšavo z vzdrževane družinske člane, je na voljo predizpolnjen obrazec s podatki iz njihove lanske vloge ( rok za oddajo je 5. 2. 2019). Za vstop je potrebna registracija ali prijava z davčno številko in geslom. Če ste se v eDavke v preteklosti že registrirali, se v mobilno aplikacijo zgolj prijavite s svojo davčno številko in geslom, ki ste ga uporabili pri registraciji na spletnem portalu eDavki. Z novo aplikacijo aplikacija je poenostavljeno izpolnjevanje davčnih obveznosti in uveljavljanje pravic. RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE SPODBUDE V LESARSTVU 20192020 Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavilo razpis Spodbude za MSP za razvoj in uvajanje novih produktov v lesarstvu 3.0 Namen razpisa je uvajanje novih ali izboljšanih izdelkov na področju predelave in obdelave lesa in lesnih tvoriv in je namenjen: − spodbujanju uvajanja novih ali dvig zahtevnosti izdelkov − ustvarjanju novih delovnih mest ali rasti dodane vrednosti na zaposlenega v MSP, − spodbujanju učinkovite rabe energije in obnovljivih virov energije ter izvedbi ukrepov za izboljšanje učinkovite rabe virov, ki bodo prispevali k prehodu Slovenije v krožno gospodarstvo. Cilji javnega razpisa so: − ustvarjanje novih delovnih mest in zaposlovanje ali povečanje dodane vrednosti na zaposlenega v MSP; − izvajanje operacij v podjetjih na področju rabe lesa, ki vključujejo učinkovito ravnanje z viri (material, voda, poraba energije, spodbujanje uporabe lesnih ostankov itd.). Predmet javnega razpisa je sofinanciranje operacij podjetij, ki bodo uvedla učinkovito ravnanje z viri, in katerih cilj oz. rezultat mora biti nov ali izboljšan izdelek na področju predelave ali obdelave lesa. Upravičeni stroški so: − stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev (nakup nove opreme, novih strojev, proizvodnih zgradb) − stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev (nakup tehnologije z nakupom patentnih pravic, licenc, blagovnih znamk, znanja ali nepatentiranega tehničnega znanja) do 20 % vrednosti celotnih upravičenih stroškov operacije, − stroški plač novo zaposlenih (nova zaposlitev povezana z izvedbo začetne investicije). Upravičeni stroški morajo biti neposredno povezani z operacijo. Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. Sofinanciranje je do 45%, odvisno od velikosti podjetja, višina nepovratnih sredstev: od 50.000 € do 500.000 €. Razpis je objavljen na spletni strani http://www.mgrt.gov.si/si/kako_do_sredstev/objavljeni_raz pisi/?tx_t3javnirazpis_pi1%5Bshow_single%5D=1164 Rok za oddajo vlog je 20.2.2019. SPODBUDE V LESARSTVU 20192020 Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je objavilo javni razpis za operacijo naložbe v pred industrijsko predelavo lesa iz PRP 2014-2020 za leto 2018 Predmet javnega razpisa so naložbe v dejavnost obdelave okroglega lesa pred industrijsko predelavo lesa in dejavnosti prve predelave lesa majhnega obsega, ki diverzificira proizvodnjo upravičencev. V obdelavo okroglega lesa pred industrijsko predelavo lesa ter prvo predelavo lesa majhnega obsega spadajo: žaganje lesa, skobljanje lesa in druga strojna obdelava okroglega lesa, profiliranje, iveriranje, proizvodnja lesenih železniških pragov, proizvodnja lesenih drogov, kolov, sekancev in iveri, sušenje lesa, impregnacija ali biocidna zaščita lesa z biocidnimi proizvodi ali drugimi materiali, modifikacija lesa, proizvodnja sekancev ter proizvodnja lesnih peletov, briketov ali drv za energetsko rabo. Majhen obseg predelave lesa pomeni: − do 10.000 m3 vhodne surovine za proizvodnjo žaganega lesa ali neimpregniranih pragov letno, če gre za žagarske obrate, − do 2.000 ton proizvodnje lesnih pelet ali briketov letno, če gre za proizvodnjo pelet ali briketov kot dodatno dejavnost v okviru žagarskih obratov, − do 6.000 nasutih m3 oziroma predelava 2.000 m3 okroglega lesa letno, če gre za proizvodnjo sekancev kot dodatna dejavnost v okviru žagarskih obratov, − do 25.000 nasutih m3 oziroma predelavi 7.500 m3 okroglega lesa letno, če gre za proizvodnjo lesnih sekancev v gozdu ali − do 10.000 nasutih m3 polen letno (ekvivalentno 5.000 m3 okroglega lesa), če gre za obrate za proizvodnjo drv. Naložbe so glede na velikost: − enostavna naložba je naložba do vključno 100.000 € skupne priznane vrednosti, − zahtevna naložba je naložba nad 100.000 € skupne priznane vrednosti. Na razpis se lahko prijavijo gospodarske družbe, zadruge in samostojne podjetnike posameznike in nosilce dopolnilne dejavnosti na kmetiji Rok za oddajo vloge: v elektronski sistem od 21. januarja 2019 do vključno 23. aprila 2019. POZIV DELODAJALCEM ZA ODDAJO POTREB PO KADROVSKIH ŠTIPENDISTIH Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je 14. decembra 2018 objavil Javni poziv delodajalcem za oddajo potreb po kadrovskih štipendistih za šolsko/študijsko leto 2019/2020. Namen javnega poziva je zbrati ponudbo kadrovskih štipendij v Republiki Sloveniji z namenom informiranja učencev, dijakov in študentov o vseh razpoložljivih kadrovskih štipendijah pred izbiro izobraževanja in s tem podporo njihovemu odločanju za izobraževanje glede na potrebe na trgu dela in ponuditi delodajalcem enotno oddajanje potreb po kadrovskih štipendistih in promocijo potreb med učenci, dijaki in študenti. Prijavo potreb po kadrovskih štipendistih za šolsko/študijsko leto 2019/2020 so, v skladu s 112. členom ZŠtip-1, dolžni oddati vsi delodajalci, ki želijo dijakom oziroma študentom podeliti kadrovsko štipendijo s šolskim/študijskim letom 2019/2020. Potrebe po kadrovskih štipendistih delodajalci oddajo preko spletne strani sklada www.sklad-kadri.si tako, da se prijavijo v spletni klub sklada in oddajo potrebe v okviru Izmenjevalnice. Navodila, kako oddati potrebo, dobite tukaj. Delodajalci, ki nameravajo sofinanciranje kadrovskih štipendij uveljavljati pri regionalnih razvojnih agencijah (RRA), lahko svoje potrebe prijavijo na spletnem obrazcu posameznega RRA. Delodajalci morajo tako oddati potrebe sami pri skladu ali preko RRA, ne pa na oba načina. Prijavo potreb je potrebno oddati do vključno 31. januarja 2019, saj bo sklad po tem datumu o prijavljenih potrebah po kadrovskih štipendistih obveščal ciljne skupine. Informacije: e-naslova kadrovske@sklad-kadri.si oziroma na telefonski številki 01 434 58 82 ali na razvojnih agencijah na povezavi RRA. Rok: do vključno 31. januarja 2019. SOFINANCIRANJE ŠOLNIN Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS je podaljšal razpis za sofinanciranje šolnin, s katerim želijo povečati vključenost v vseživljenjsko učenje odraslih. Pogoj za kandidiranje na razpisu je dvig izobrazbene ravni do V. stopnje. Predmet javnega razpisa je sofinanciranje stroškov izobraževanja posameznikom: − ki so pred programom, za katerega uveljavljajo šolnino na tem javnem razpisu, imeli zaključeno največ srednjo poklicno izobrazbo ali manj; − ki so pred oddajo vloge zaključili izobraževalni program (najkasneje do 30. 9. 2022); − ki so poravnali šolnino med 1. 1. 2014 in 30. 9. 2022 za: − šolska leta od 2014/2015 do 2021/2022 za programe nižjega in srednjega poklicnega, srednjega strokovnega oz. tehniškega izobraževanja, poklicno tehniškega izobraževanja, gimnazije, opravljanje splošne mature in maturitetni ter poklicni tečaj; − obdobje od 1. 1. 2014 do 2022 za mojstrski, delovodski in poslovodski izpiti. Višina sofinanciranja šolnine: do največ 2.500 €. Informacije in razpisna dokumentacija je objavljena na spletni strani zavoda. Informacije: e-pošta: dir@sklad-kadri.si, tel. 01 434 58 76. Odpiranje vlog bo potekalo vsak drugi torek v mesecu do 30.9.2022. Sodelujete lahko tudi vsi tisti, ki ste se od 1.1.2014 prijavili in uspešno zaključili mojstrski izpit ali druge zgoraj navedene izobraževalne programe. Pomoč pri oddaji vloge: Suzana Kljun, 01 58 305 74 ali suzana.kljun@ozs.si USPOSABLJANJE NA DELOVNEM MESTU Zavod za zaposlovanje RS je 3.12.2018 objavil novi javni povabili za usposabljanje na delovnem mestu pri delodajalcih. 1. Usposabljanje na delovnem mestu (UDM), kamor se lahko vključijo − brezposelni, starejši od 50 let, prijavljeni v evidenci brezposelnih najmanj 3 mesece, − brezposelni v starosti 30 let in več, ki so prijavljeni v evidenci brezposelnih najmanj 12 mesecev ali pa imajo končano največ osnovnošolsko izobrazbo (ISCED 2) in so prijavljeni v evidenci brezposelnih najmanj 3 mesece, − kot tudi tisti, ki se vključujejo na trg dela po zaključenem programu socialne aktivacije oziroma so v določenem obdobju v večjem delu zastopani v evidenci brezposelnih. 2. Usposabljanje na delovnem mestu za mlade (UDM – mladi) V UDM – mladi se lahko vključijo mlajši od 30 let, ki so najmanj 3 mesece prijavljeni v evidenci brezposelnih. Usposabljanje kandidatov lahko traja dva ali tri mesece, brez delovnega razmerja, pod vodstvom mentorja, ki ga zagotovi delodajalec. Delodajalcem za izvedeno usposabljanje Zavod povrne upravičene stroške. Za dvomesečno usposabljanje Zavod povrne 370 € in za trimesečno usposabljanje 493 € za udeleženca. Delodajalcem iz določenih sektorjev, opredeljenih v javnem povabilu, Zavod povrne dejanski strošek zdravniškega pregleda udeleženca. Rok: od 7. 12. 2018 do razdelitve sredstev oziroma najkasneje do 31. 5. 2019. Ponudbe za usposabljanje lahko oddajo elektronsko na portalu za delodajalce. Informacije: spletna stran zavoda OSTALI RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE 1. Spodbude za trajno zaposlovanje mladih Rok za prijavo: najpozneje do 31. 7. 2019 2. Javno povabilo Zaposli.me 2017/2019 Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najkasneje do 31. 7. 2019 Razpisna dokumentacija 3. Aktivni do upokojitve Rok za prijavo: do porabe sredstev oziroma najdlje do 30. 6. 2020 Razpisna dokumentacija IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA 21. RAZPIS ZA VPIS NA MOJSTRSKE IZPITE Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije skladno s 7. členom Pravilnika o mojstrskih izpitih (Uradni list RS, št. 101/2004) objavlja razpis za opravljanje mojstrskega izpita. Pogoji za opravljanje mojstrskega izpita V skladu z določili 28. člena Obrtnega zakona (Uradni list RS, št. 40/2004 – UPB 102/07) ima pravico do opravljanje mojstrskega izpita, kdor: − je pridobil srednjo poklicno izobrazbo in ima vsaj tri leta izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, − je pridobil srednjo strokovno izobrazbo in ima vsaj dve leti izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, − ima najmanj višjo strokovno izobrazbo in vsaj eno leto izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit. Delovne izkušnje niso vezane na redno delovno razmerje, kandidat za pristop k mojstrskemu izpitu pa je dolžan obvezno k vlogi priložiti potrdilo delodajalca oziroma delodajalcev, iz katerega bo razvidno obdobje pridobivanja izkušenj ter dela in naloge, ki jih je kandidat pri njem opravljal. Mojstrski izpit je sestavljen iz štirih delov: − praktični del (I. del); − strokovno-teoretični del (II. del); − poslovodno-ekonomski del (III. del); − pedagoško-andragoški del (IV. del). Posamezni deli mojstrskega izpita so razdeljeni na posamezne izpitne enote v skladu z izpitnim katalogom, ki je določen za vsak del mojstrskega izpita in za vsak mojstrski naziv. Potek opravljanja mojstrskega izpita Potek opravljanja mojstrskega izpita določa Pravilnik o mojstrskih izpitih. Na mojstrskem izpitu mora kandidat dokazati tako praktična kot strokovno – teoretična znanja, znanja iz pedagogike in andragogike ter znanja, ki so nujno potrebna za vodenje podjetja. Vrstni red opravljanja posameznih delov mojstrskega izpita kandidat lahko poljubno izbira, praviloma pa mora pred opravljanjem praktičnega dela uspešno opraviti strokovno – teoretični del mojstrskega izpita. Pripravljalni seminarji za posamezne dele mojstrskega izpita Pripravljalni seminarji za opravljanje posameznih delov mojstrskega izpita za kandidate niso obvezni, vendar so za lažje opravljanje izpitov ter za pridobitev širših in uporabnih znanj priporočljivi. Pripravljalne seminarje za III. poslovodno –ekonomski del in IV. pedagoško - andragoški del mojstrskega izpita organizira Izobraževalni center pri Obrtno – podjetniški zbornici Slovenije. Vsebine, okvirni termini in cenik je kandidatom na voljo na spodnjih dveh naslovih (Poslovodno – ekonomski seminar, Pedagoško – andragoški seminar). Informacije o pripravljalnih seminarjih za I. praktični in II. strokovno – teoretični del mojstrskega izpita za posamezne nazive so kandidatom prav tako na voljo na spletni strani OZS. Prijava k opravljanju mojstrskega izpita Pisne prijave za pristop k opravljanju mojstrskega izpita kandidati pošljejo skupaj z dokazili o izpolnjevanju pogojev in ostalo zahtevano dokumentacijo na predpisanem obrazcu, ki ga dobijo na območnih obrtno-podjetniških zbornicah, Obrtnopodjetniški zbornici Slovenije ali na spletni strani OZS. Vlogo za pristop k mojstrskemu izpitu lahko kandidati od 7. januarja 2019 dalje pošljejo na Obrtnopodjetniško zbornico Slovenije, Celovška cesta 71, 1000 Ljubljana, s pripisom 'Mojstrski izpiti' ali jo prinesejo osebno. Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije najkasneje v tridesetih dneh po vložitvi popolne prijave obvesti kandidata o izpolnjevanju pogojev za pristop k mojstrskemu izpitu z določitvijo pristopnega roka. Prijavnina Kandidat mora ob vložitvi prijave na razpis za opravljanje mojstrskega izpita poravnati prijavnino za opravljanje mojstrskega izpita, ki znaša 381,30 €. Cenik mojstrskega izpita je za vsak naziv objavljen na spletni strani OZS ter na vseh območnih obrtnopodjetniških zbornicah. Pristopni roki V okviru 21. razpisa sta določena dva pristopna roka in sicer: − prvi pristopni rok je 05. marec 2019 (rok za oddajo popolnih vlog je do 22. februarja 2019) − drugi pristopni rok je 08. oktober 2019 (rok za oddajo popolnih vlog je do 27. septembra 2019). Dodatne informacije: Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Suzana Kljun, tel. 01 58 30 574, e-naslov: suzana.kljun@ozs.si. BREZPLAČNI PEDAGOŠKOANDRAGOŠKI SEMINAR V okviru razpisa Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport »Usposabljanje mentorjev za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom po izobraževalnih programih za pridobitev izobrazbe« OZS izvaja brezplačne pedagoško-andragoške seminarje, na katere so vabljeni: − kandidati, ki se pripravljajo na IV. pedagoškoandragoški del mojstrskega izpita, − kandidati za mentorje dijakom, − vsi posamezniki, ki želijo pridobiti čim več znanj za uspešno komuniciranje, motiviranje in usposabljanje tako zaposlenih, dijakov, kot bodočih kadrov. Namen javnega razpisa je krepitev usposobljenosti mentorjev v podjetjih oziroma v obratovalnicah za kakovostno izvajanje mentorstva dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom, in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično izobražujejo pri delodajalcih, ter ostalim udeležencem drugih oblik praktičnega usposabljanja oziroma izobraževanja (vajenci). Vsebinska področja so: psihološke osnove učenja, načrtovanje in izvajanje učnega procesa, metodika praktičnega izobraževanja in spremljanje in preverjanje učnih rezultatov. OZS bo tudi v letu 2019 izvajala brezplačne seminarje in sicer na naslednjih lokacijah: − OOZ Sežana, 4., 5. in 11. februar 2019 − OOZ Novo mesto, 4., 5. in 11. marec 2019 − OOZ Škofja Loka 8., 9. in 15. april 2019 − OOZ Maribor 6., 7 in 13. maj 2019 − OZS Ljubljana 9., 10. in 16.september 2019 OZS želi čim večjemu številu mentorjev in mojstrskim kandidatom želi OZS omogočiti pridobitev usposobljenosti, ki je eden od pogojev za verifikacijo učnega mesta in s tem za sodelovanje delodajalcev s praktičnim usposabljanjem in izobraževanjem v srednjem poklicnem, strokovnem in višjem strokovnem izobraževanju. Mojstrskim kandidatom s tem olajša opravljanje četrtega dela mojstrskega izpita. Med številnimi udeleženci OZS kot do sedaj pričakuje tako delodajalce kot njihove zaposlene in kandidate za mojstrski izpit, ki tako pridobe potrebno pedagoško andragoško usposobljenost za verifikacijo učnega mesta, prenos znanja na mlade in sodelavce, kandidati za mojstrski izpit pa so se brezplačno v veliki meri pripravili na 4.del mojstrskega izpita. Informacije: Suzana Kljun, tel.01 583 05 74 ali enaslov suzana.kljun@ozs.si Prijave: do zasedbe prostih mest na OZS, e-pošta: suzana.kljun@ozs.si ali na naslov: OZS, Celovška 71, 1000 Ljubljana. Prijavne obrazce dobite na OOZ Idrija ali na spletni strani OOZ Idrija prijavnice. Število mest na vsakem usposabljanju je omejeno, zato vabljeni, da se na brezplačne seminarje za mentorje prijavite čimprej. BREZPLAČNI TEČAJ ANGLEŠČINE Idrijsko-Cerkljanska razvojna agencija ICRA organizira 50-urni brezplačni začetni tečaj angleščine za zaposlene. Tečaj bo zajemal najpomembnejše osnove angleščine v govorjenem in pisnem sporazumevanju. Namenjen je začetnikom, pa tudi tistim, ki želite osnovno znanje tujega jezika sistematično obnoviti. Udeleženci bodo spoznali različne koristne vzorce pogovorov v službi, po telefonu in v drugih, tudi bolj sproščenih situacijah. Tečaj bo potekal na sproščenosti pri tvorjenju lastnih besedil, kar bo tečajnikom pomagalo pri lažji komunikaciji v tujem jeziku. Ciljna skupina: do 15 oseb, prednost pri vključitvi v program imajo zaposleni, ki so starejši od 45 let. V skupino lahko vključimo tudi mlajše osebe v kolikor so prosta mesta. Prvo srečanje bo v ponedeljek 7. januarja 2019, ob 17. uri v učilnici ICRUM na ICRA, Mestni trg 2, Idrija (2. nadstropje).Tečaj bo potekal ob ponedeljkih po tri andragoške ure skupaj. Informacije in prijava: tel. 05 37 43 913 ali enaslov izobrazevanje@icra.si. SEMINAR OBVEZNOSTI POROČANJA O EMBALAŽI OOZ Tolmin organizira seminar Obveznosti glede poročanja o embalaži dani na trg po Uredbi o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, ki bo v Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo je zelo kompleksna, težavo povzročajo tudi novo definirani pojmi, kategorije, v katere se more podjetje razvrstiti, vključuje pa vse dejavnosti, ki imajo opravka z embalažo. Na osnovi uredbe je bil potreben tudi vpis podjetij na Agencijo za okolje, najpozneje do 31.3.2019 pa bo treba oddati tudi poročilo. Vsebina seminarja: − Kdo je embaler, kdo je pridobitelj embaliranega blaga oz. servisne embalaže, kdo je proizvajalec oz. pridobitelj servisne embalaže, kdo so zavezanci za registracijo, vodenje evidenc in poročanje − Obveznosti registracije zavezancev ali vpisa v evidenco − Primarna embalaža, sekundarna, terciarna embalaža, kaj so nosilne vrečke in kaj ne − Praktični primeri iz posameznih dejavnosti − Priprava poročil o embalaži − Zahteve, ki jih morajo izpolnjevati povzročitelji odpadkov (vodenje evidenc, primeri evidenčnih tabel, izdelava potrebne dokumentacije, ločeno zbiranje, začasno shranjevanje, poročanje, pooblastila zbiralcem oz. predelovalcem za izpolnjevanje elektronskega evidenčnega lista − Predstavitev pogostih kršitev Predavateljica: mag. Katarino Železnik Logar, vodja Inštituta za varstvo pri delu in varstvo okolja. Cena: člani OZS 30€, ostali 45 € Prijave: na e-naslov: ivica.podgornik@ozs.si četrtek, 17.1.2019 ob 10.uri na OOZ Tolmun, Tumov drevored 5 SEKCIJE GRADBINCI, INSTALATERJIENERGETIKI, KLEPARJI KROVCI, SLIKOPLESKARJI Strokovno srečanje gradbincev, slikopleskarjev instalaterjev-energetikov in kleparjev krovcev Tradicionalno skupno strokovno srečanje gradbincev, instalaterjev-energetikov, kleparjev krovcev in slikopleskarjev bo v petek, 25.1. in soboto, 26.1.2019 v Grand hotelu Bernardin v Portorožu Predvidena vsebina strokovnih predavanj v skupnem delu srečanja, petek, 25.1.2019: 1. Kako zagotoviti usposobljen kader za izvajanje del na gradbenih objektih. 2. Obveznosti izvajalcev del glede na novo gradbeno zakonodajo 3. strokovna predavanja po sekcijah, − gradbinci (sodobne rešitve in možnosti tehnologije betona, celovita ponudba gradbenih rešitev Xella porobeton SI, predstavitev informativnega cenika in naprednih informacijskih rešitev v gradbeništvu, uporaba tekočih membran za preprečevanje puščanja) − instalaterji-energetiki (vzorci pogodb in obrazcev, trendi na področju TČ, izzivi pri obdelavi sistemske vode, vsebina tehnične dokumentacije za prvi pregled dimovodnih in kurilnih naprav, pravila stroke, obnovljivi viri, toplotne črpalke) − kleparji krovci (varno delo na soncu, BMI strešne kritine, tesnenje objektov in trajnost vgrajenih materialov) − slikopleskarji (predstavitev evropskih trendov sodelovanja v panogi – Erazmus+ projekt “Innovative WBL Painting Talents - IN PAINT” National Validation Workshop, strokovne predstavitve materiala, orodja ali opreme za slikopleskarje s poudarkom na pravilnem načinu uporabe in lastnostih. 4. Večerja in podelitev znakov odličnosti v gradbeništvu Program sobota 26.1.2018 − Nepovratna sredstva EKO sklada za podjetja in pogled glede nepovratnih sredstev za naprej − Požarna smernica SZPV 407 − Gradbeni odpadki − Joga smeha Na srečanju bodo dosegljive tudi vse informacije o vpisu v imenike vodij del, potrebni obrazci in informacije o prijavi k mojstrskemu izpiti ali strokovnemu izpitu. Dosegljivi bodo novi informativni ceniki za gradbeno in inštalacijsko področje in druga strokovna literatura. Vsak udeleženec prejme brezplačni izvod Priročnika za izvajalce del na gradbenih objektih Cena: za člane OZS in njihove zaposlene - dvodnevno srečanje 50€, en dan srečanja, brez večerje 30€, ostali udeleženci dvodnevno srečanje 150 € (DDV vključen). Prijave: na spletni strani OZS Program in prijave Informacije: Janko Rozman, sekretar sekcij: janko.rozman@ozs.si, tel. 01 58 30 540, 031 347 201, Igor Pipan (slikopleskarji): igor.pipan@ozs.si, tel. 01 58 30 568, 041 725 448 PREVOZNIKI Koda 95 – redno usposabljanje voznikov Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija organizira redno 7-urno usposabljanje za voznike z vpisano kodo 95 v vozniških dovoljenjih po programu za leto 2019 v soboto, 2. februarja 2019 ob 7. uri v Gimnaziji Jurija Vege Idrija Cena: 45€, brezplačen za člana zbornice s poravnano članarino, 15€ za zaposlene pri članu. Sofinancirano bo izključno redno usposabljanje, ki ga organizira Območna obrtno-podjetniška zbornica. Prijave: prijavnica je objavljena na spletni strani OOZ Idrija. Pošljite jo pošti, faksu na št. (05) 37 34 754 ali skenirano na e-naslov ivica.podgornik@ozs.si. Aktivnosti za povračilo preplačanih tovornih vozil Obrtno-podjetniška zbornic Slovenije (OZS), v sodelovanju z fundacijo Stichting Truck Claim (STC) iz Nizozemke nadaljuje aktivnosti za povračilo preplačanih tovornih vozil, ki so jih naša podjetja kupovala pri večini proizvajalcev, ki so se glede prodajnih cen teh vozil, v času med 1997 – 2011 med seboj kartelno dogovarjali. Na srečanju decembra 2018 je bil dan predlog STC, da bi OZS od slovenskih podjetij prejemala podpisana pooblastila za zastopanje v pravnih aktivnostih za ta povračila in dokumente oziroma dokazila o nakupu novih in rabljenih tovornih vozil znamk MAN, Volvo/Renault, Daimler – Mercedes Benz, Iveco, DAF in sedaj tudi Scania ter jih vnašala v program, ki omogoča zbiranje podatkov oziroma dokumentov ter pooblastil za zastopanje, ki so potrebni za to, da bodo s strani te fundacije vodili postopke za poravnavo ali sodno izterjavo zneskov za preveč plačana vozila. Ker je OZS v fazi dogovorov glede aktivnosti pri dodatnem vnosu dokumentov v podatkovno bazo predlagamo, da vsa podjetja, ki so kupovala ta vozila, začnejo pripravljati dokumente oz. dokazila o nakupih, ki jih bodo po prejemu obvestila skenirali in jih poslali po posebej določeni elektronski pošti. Nov pribitek na cestnino Prevozniki bodo od 1.1.2019 plačevali nov pribitek na cestnino Zakon o drugem tiru določa, da strošek gradnje nove infrastrukture pokrijejo uporabniki pristanišča, železnice in avtoceste. Vlada je decembra sprejela sklep o uvedbi pribitka k cestnini na najbolj obremenjenih odsekih avtocestnega omrežja, ki ga bodo po novem v okviru sistema DarsGo plačevali vozniki tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone. Pribitek za vozila prvega cestninskega razreda (R3) znaša 0,024169 eura, za vozila drugega cestninskega razreda (R4) 0,043291 eura za kilometer prevozne razdalje za uporabo cestninskih odsekov od Ljubljane po južni obvoznici in primorski avtocesti. Za cestninske odseke od Šentrupert–Vransko do Sneberje–LJ (Zadobrova) pa znaša za vozila prvega cestninskega razreda (R3) 0,008056 eura, za vozila drugega cestninskega razreda (R4) 0,014430 eura za kilometer prevozne razdalje. Denarja od pribitka ne bo zbirala družba za avtoceste (Dars), temveč 2TDK, uporabil pa se bo za odplačevanje kreditov, ki jih bo družba najela za financiranje drugega tira železniške proge Divača– Koper. Obljubljena subvencija Avtoprevozniki bodo tako plačevali pribitek za najbolj obremenjene cestninske odseke, in sicer med Koprom in Ljubljano ter med Ljubljano in Šentrupertom. Pribitek bo enak za vsa vozila, ne glede na njihov emisijski razred. na slovenskih avtocestah je Približno 80 % vozil tranzitnih, 20 % pa slovenskih. Višino cestnin vsako leto oblikuje Dars v medsebojnem dogovoru s sekcijo prevoznikov pri Obrtni ter Gospodarski zbornici, ki pa se o tem pribitku niso mogli pogajati, saj je bil pribitek določen že v zakonu o drugem tiru. So se pa dogovorili za nekakšen kompromis, da bi slovenskim prevoznikom država del zbranega denarja vrnila v obliki subvencij. Večino bremena bodo torej nosili tujci, del, ki bo odpadel na slovenske avtoprevoznike, pa naj bi se vrnil v obliki spodbud ob nakupu novih vozil na plin ali ob nakupu energetsko varčnih pnevmatik. Združeni do dodatnih ugodnosti pri nakupu goriva in pnevmatik Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS sta do 31. decembra 2018 zbirali ponudbe za nakup večje količine goriva in pnevmatik in na ta način prevoznikom omogočili nakup goriva z ugodnejšimi popusti. Vsi prevozniki so bili preko elektronske pošte pozvani, da izpolnijo in obrazec "Okvirna količina porabe goriva za leto 2019" in prilogi "Okvirna količina nabave pnevmatik za leto 2019". Odziv prevoznikov je bil zelo dober, zato bosta sekciji pristopili k pogajanju glede višine popusta, o čemer bodo prevozniki tudi obveščeni. Belgija V Belgiji že od leta 2007 velja splošna prepoved prehitevanja tovornih vozil v primeru deževnega vremena, vendar mnogi tuji vozniki tega pravila ne poznajo zato je med kršitelji tega pravila kar 90 % tujih voznikov. Zaradi napovedanega poostrenega nadzora nad spoštovanjem navedenega pravila, bodo v prvi polovici leta 2019 na državnih cestah namestili posebne kamere, ki se bodo aktivirale v primeru dežja in posnele kršitelje. Vir: The Brussles Times PRISPEVKI IN DAVKI PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Mesečna zavarovalna osnova je zavezancu določena glede na dosežen dobiček. Zavezanci, ki nimajo plač, plačujejo prispevke od osnove, od katere plačujejo prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, do 20. dne v mesecu za pretekli mesec. Do 15. dne v mesecu pa morajo preko sistema eDavki davčnemu organu predložiti obračun prispevkov na predpisanem obrazcu (OPSVZ), oziroma se obračun šteje za predložen na osnovi predizpolnjenega obrazca POPSV, ki ga pripravi FURS. Minimalna osnove za plačilo prispevkov Do konca leta 2017 je veljalo prehodno obdobje in je bila osnova za prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje PIZ, starševsko varstvo in zaposlovanje 919,10€ (58 % povprečne plače v Sloveniji 2016 x 1.584,66€). Osnova za vse prispevke za socialno varnost za leto 2018 je 60 % povprečne plače za leto 2017 je osnova 976,17 € (60 % povprečne plače v Sloveniji 2017 x 1.626,95€). Najnižji prispevki, ki jih samostojni podjetnika plačuje od februarja 2018 dalje so v višini 372,91€, najvišji pa 2.175,23€ (osnova je 3,5 kratnik PP 2017 = 3,5 x 1.626,95€). Če želi samozaposleni zavezanec plačevati prispevke od višje zavarovalne osnove, kot je tista, ki mu je določena na podlagi doseženega dobička, to stori tako, da v obračunu prispevkov – OPSVZ obrazcu, v polju 110 vpiše znesek tiste zavarovalne osnove, od katere želi prispevke plačevati. Posebno obvestilo davčnega organa o zvišanju zavarovalne osnove ni potrebno. Zasebniki plačajo prispevke na prehodni račun: − akontacijo dohodnine do 10. v mesecu, − prispevke do 20. v mesecu za pretekli mesec, − dajatve za zaposlene na dan izplačila plač, Obrazec obračun prispevkov Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vroči zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI Pavšalni prispevki za zdravstveno, pokojninsko in invalidsko zavarovanje za popoldanski s.p. Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (popoldanci), morajo biti obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti (PIZ) in za poškodbo pri delu in poklicno bolezen (ZZ). Popoldanci plačujejo pavšalni prispevek za zdravstveno zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. 1. Od 1.1.2018 je višina pavšalnega prispevka za zdravstveno zavarovanje v višini 34,37€ in sicer 8,59€ (povprečna plača oktober 2017 = 1.621,46€ x 0,53%) in dodaten prispevek v višini 25,78€ (25% povprečne plače oktober 2017 = 1.621,46€ x 6,36%). Zavezanci plačajo prispevek za ZZ ne glede na število dni opravljanja dejavnosti v posameznem mesecu. 2. Od 1.4.2018 dalje je pavšalni prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 33,90€. V primeru, da zavezanec v posameznem mesecu začne na novo opravljati dejavnost ali preneha opravljati dejavnosti in jo opravlja dejavnost manj kot 15 dni, plača polovičen znesek prispevka PIZ. Skupni pavšalni prispevki so 68,27€ (33,90€ + 34,37€), ki se jih plača na prehodni račun do 20. v mesecu za pretekli mesec. Primer plačila – 1. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Prispevki PIZ DPD - ZPIZ 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 44008 33,90€ od 1.4.2018 Prispevki ZZV DPD - ZZZS 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 45004 34,37€ od 1.1.2018 Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek: Akontacija dohodnine od dohodka iz dejavnosti DPD 0110 0888 1000 030 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA - 40002 X,XX€ Primer plačila – 2. Način (obrtniki popoldanci): Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Namen Prejemnik: TRR: Sklic: Znesek : Prispevki PIZ DPD 0110 0888 2000 003 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 33,90€ od 1.4.2018 Prispevek ZZV DPD 0110 0888 3000 073 SI19 VAŠA DAVČNA ŠTEVILKA -99996 34,37€ od 1.1.2018 Obračun prispevkov – oddaja obrazca v eDavke Obračun prispevkov za socialno varnost za osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic, so morali zavezanci (popoldanci) prvič oddati za januar 2018. Zavezanec mora oddati obračun do 15. v mesecu za pretekli mesec, če FURS do 10. v mesecu v sistem eDavkov ne odloži predizpolnjenega obračuna oz. je ta obračun napačen. PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE Zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za družbenike, ki so poslovodne osebe (zavarovalna podlaga 040) je bila za januarja 2018 najmanj 1.267,73 € (80% povprečne letne plače za leto 2016 - PP 2016 je 1.584,66€), od februarja dalje pa je najnižja zavarovalna osnova 1.301,56€ (80% povprečne letne plače za leto 2017 - PP 2016 je 1.626,95€). Zavezanec plača prispevke za socialno varnost od za februar in naslednje mesece najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec in sicer najmanj v višini 497,19€ ( 80% povprečne plače 2017) in največ v višini 2.175,23€ (osnova je 3,5 kratnik PP 2017 = 3,5 x 1.626,95€). Davčni organ sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVL najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE Nova zavarovalna osnova za plačilo prispevkov Od leta 2015 dalje so najnižje osnove za plačilo prispevkov za socialno varnost za zavarovance iz delovnega razmerja vezane na znesek zadnje znane povprečne letne plače v RS, preračunane na mesec. Za izplačila od 1. 1. do vključno 28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delovnega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače preteklega leta. Najnižja osnova za obračun prispevkov za delavce v delovnem razmerju je 60 % zadnje znane povprečne letne plače v Sloveniji, preračunane na mesec (144.člen ZPIZ-2). Če je izplačana plača oziroma nadomestilo plače nižje od minimalne osnove, se od razlike do minimalne osnove obračunajo in plačajo vsi prispevki. Minimalna osnova za prispevke se uvaja postopoma (410. člen ZPIZ-2) in je v prehodnem obdobju od 2015 do vključno 2017 znašala 52 % povprečne plače, v letu 2018 je bila osnova 54 % povprečne plače, v letu 2019 pa je 56% povprečne plače. Od 1.1.2019 do objave povprečne plače za 2018 je najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem razmerju 911,09 € (56% x 1.626,95€) in velja na datum izplačila in ne glede na obdobje, na katerega se nanaša plača in nadomestilo plače. PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO Kratkotrajno delo je brezplačno opravljanje dela v mikrodružbi ali zavodu z najmanj enim in največ desetimi zaposlenimi ali pri samozaposleni osebi z največ desetimi zaposlenimi, opravlja pa ga lahko: − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − zakonec ali zunajzakonski partner ali partner v registrirani istospolni skupnosti enega od staršev lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe, − oseba, s katero je lastnik ali solastnik mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe v sorodu v ravni vrsti do prvega kolena, − starši in otroci zakonca ali zunajzakonskega partnerja ali partnerja v registrirani istospolni skupnosti lastnika ali solastnika mikrodružbe ali zavoda ali samozaposlene osebe. Zgoraj navedene osebe lahko opravljajo pomoč v podjetju v obsegu največ 40 ur mesečno in za to ne prejmejo plačila. Delodajalec mora voditi evidenco o opravljenem kratkotrajnem delu (ime, naslov in davčno številko osebe, ki opravlja kratkotrajno delo, uro začetka in zaključka opravljanja kratkotrajnega dela, skupno mesečno število ur opravljenega kratkotrajnega dela). Delodajalec mora osebo, ki opravlja kratkotrajno delo, zavarovati za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12) in za čas opravljanja dela preko eDavkov oddajati REK-2 (vrsti dohodka 1509). Znesek za zavarovanje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni je od 1. 2. 2018 v višini 4,86 € (0,30% PP 2017 = 0,3% x 1.626,95€) se plača na TRR: SI56 0110 0888 3000 073, sklic: SI19 davčna številka 45004. PODATKI O PLAČAH Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Sloveniji za oktober 2018 je znašala 1.676,88€, neto plača pa 1.086,80€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar – oktober 2018 je znašala 1.657,92€, neto 1.076,08€. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje avgust oktober 2018 je znašala 1.659,61€, neto 1.077,25€. MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in občasnih del (Ur.l.17/2018 z dne 16.3.2018) določa minimalno bruto urno postavka za študentsko delo v višini 4,73 € od 1. aprila 2018 dalje. Od zneska na študentski napotnici se plačujejo prispevki za PIZ v višini 15,5%, delodajalec pa na znesek na napotnici plača: prispevek za PIZ v višini 8,85%, prispevek za zdravstveno zavarovanje 6,36%, prispevek za poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 0,53%, koncesijsko dajatev v višini 16% in dodatno koncesijsko dajatev v višini 2,00%. STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE Člani Območne obrtno-podjetniške zbornice Idrija lahko koristijo članske ugodnosti - svetovanje na davčnem, knjigovodskem, računovodskem področju, gospodarsko pravnem in delovno pravnem področju (davek od dobička pravnih oseb, davčni postopek, dohodnina, DDV,…). Ob prijavi na svetovanje boste predstavili svoje vprašanje ali problem, s katerim se ukvarjate. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si PRAVNO SVETOVANJE Območna obrtno-podjetniška zbornica Idrija svojim članom nudi možnost pridobitve pravnih nasvetov odvetnika. Naročilnico za svetovanje dobite na zbornici, kjer boste dobili tudi termin glede dneva in ure storitve. Ugodnost za člane: prvo svetovanje (do ene ure) je za člane brezplačno. Prijave: OOZ Idrija, tel. 37 34 750, E-pošta: ivica.podgornik@ozs.si UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA MOZAIK PODJETNIH Kartica Mozaik podjetnih, kartica tisočerih ugodnosti za člane OZS. S kartico Mozaik podjetnih zlahka prihranite letno članarino. Uporabite svojo kartico Mozaik podjetnih in prihranite! Partnerji Mozaika podjetnih: preverite in izkoristite ugodnosti, ki ga članom OZS, imetnikom kartice Mozaik podjetnih nudijo partnerji projekta. http://www.mozaikpodjetnih.si/partnerji Preverite aktualni seznam partnerjev in njihovih ugodnosti. MOJ OBRTNIK Članom Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, portal Moj Obrtnik nudi: brezplačno spletno predstavitev vašega podjetja, 90 dnevno brezplačno prejemanje povpraševanj, ugodnejši prejem povpraševanj, brezplačen prejem SOS povpraševanj in ugodnejše sodelovanje pri groših. MojObrtnik.com vam omogoča da: − hkrati pridobite več ponudb − najdete izvajalca, ko potrebujete hitro popravilo − podarite obrtniški groš 24/7 − plačate obročno − pridobite ugodno financiranje − izberete izvajalca z dobrimi ocenami https://www.mojobrtnik.com/ ZIMSKO SREČANJE OBRTNIKOV IN PODJETNIKOV 2019 Zimsko srečanje obrtnikov in podjetnikov z družinami 2019 bo v soboto 19. 1. 2018 na Kopah Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije v sodelovanju z območnimi obrtno-podjetniškimi zbornicami (OOZ) organizira v soboto 19. 1. 2018 na Kopah zimsko srečanje s tekmovanjem v veleslalomu. Poleg smučanja, sankanja, deskanja in teka nas smučeh, bo organizirano še tekmovanje v pripravi praženega krompirja, animacija za otroke, šola smučanja (v primeru interesa in proti doplačilu) in druge družabne igre. Tekmovanje v veleslalomu: Tekmuje se na dveh vzporednih smučarskih progah v disciplini Alpsko smučanje – veleslalomska disciplina. Prijave: obvezna za vse udeležence na OOZ Idrija. Kotizacija: vključuje dva topla obroka (praženi krompir, večerja), celodnevni voden program (družabne igre ipd.), v kotizacijo tekmovalcev v smučanju je zajeta tudi štartnina in celodnevna smučarska karta: − Nečlan (družinski člani in zaposleni): 45 € − Nečlan (družinski člani in zaposleni), ki ne tekmuje v smučanju: 35 € − Član OZS (družinski člani ter zaposleni): 25 € − Član OZS (družinski člani ter zaposleni), ki ne tekmujejo v smučanju: 20 € − Otroci stari od vključno 4 do vključno 14 let: 7 € − Otroci stari do vključno 3 leta: brezplačno IZ URADNEGA LISTA 78 78 79 79 80 81 81 81 81 82 82 82 82 83 83 83 84 84 84 4.12. 4.12. 7.12. 7.12. 7.12. 14.12. 14.12. 14.12. 14.12. 21.12. 21.12. 21.12. 21.12. 24.12. 24.12. 24.12. 28.12. 28.12. 28.12. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o vsebini in obliki obračuna davčnih odtegljajev ter o načinu predložitve davčnemu organu o spremembah Pravilnika o obrazcih za obračun prispevkov za socialno varnost Pravilnik Zakon o spremembi in dopolnitvah Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2P) Pravilnik o spremembi Pravilnika o obrazcih za napovedi za odmero akontacije dohodnine ter obrazcih za napovedi za odmero dohodnine od dohodka kapitala inpogodbi dohodka oddajanjadejavnost premoženja v najem Aneks št. 3 hizKolektivni zaizgozdarsko – tarifni del Sklep o uvedbi pribitka k cestnini na določenih odsekih cestninskih cest Pojasnilo 1 k Slovenskemu računovodskemu standardu 11 (2016) – Računovodsko izkazovanje žetonov začetne ponudbe Spremembe slovenskih računovodskih standardov 2016 IDRIJA - Sklep o začasnem financiranju Občine Idrija v obdobju januar–marec 2019 Uredba o spremembi Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže Odredba o spremembi Odredbe o določitvi poklicev, v katerih zaposlitev tujca ni vezana na trg dela CERKNO - Sklep o začasnem financiranju Občine Cerkno v obdobju januar–marec 2019 IDRIJA - Ugotovitvena odločba Zakon o spremembah Zakona o minimalni plači (ZMinP-B) Pravilnik o gozdnogospodarskem načrtu gozdnogospodarske enote Idrija II (2018–2027) Pravilnik o valorizaciji zneskov za odmero davkov po zakonu o davkih občanov za leto 2019 Uredba o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne električne in elektronske opreme ter odpadnih prenosnih baterij in oakumulatorjev Pravilnik spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost Poročilo o gibanju plač za oktober 2018 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI DECEMBER 2018 PRISPEVKI ZASEBNIKA in DRUŽBENIKA najnižji ZASEBNIK 976,17€ (60% PP 2017=60% X 1.626,95€) Bruto zavarovalna osnova v EUR prispevek PIZ - SI56 0110 0888 2000 003 ZZ - SI56 0110 0888 3000 073 Starš. var. - SI56 0110 0888 1000 030 Zaposl. - SI56 0110 0888 1000 030 stopnja 24,35% referenca SI19 DŠ-44008 13,45% SI19 DŠ-45004 0,20% SI19 DŠ-43001 0,20% SI19 DŠ-42005 najnižji DRUŽBENIK 1.301,56€ 5.693,33€ (80% PP 2017=80% X 1.626,95€) (3,5 kratnik PP 2017) 237,70 131,29 1,96 1,96 372,91 PRISPEVKI SKUPAJ najvišji 316,93 175,06 2,60 2,60 497,19 1.386,57 765,89 11,38 11,39 2.175,23 DOLOČITEV ZAVAROVALNE OSNOVE - individualno osnova 1. ZASEBNIK: Najnižja osnova za prispevke = 60% PP leto 2017 (PP za 2017 je 1.626,95€), prispevki skupaj 372,91€ 976,17 € 2. ZASEBNIK: Osnova za prispevke = dobiček, povečan za obračunane prispevke, preračunan na mesec in znižan za 25%, vendar najmanj do višine 60% PP za leto 2017 (60% x 1.626,95€ = 976,17€) 3. DRUŽBENIK: Najnižja osnova za prispevke družbenika = 80% PP za leto 2017 (80% x 1.626,95€=1.301,56€), prispevki skupaj: 497,19€ 4. ZASEBNIK IN DRUŽBENIK: Najvišja zavarovalna osnova = 3,5 x povprečna letna plača 2017 (3,5 x 1.626,95€), prispevki skupaj: 2.175,23€ individualno 1.301,56€ 5.694,33 € OLAJŠAVE 1. Splošna olajšava letni dohodek do 11.166,37 € letni dohodek nad 11.166,37€ do 13.316,83 € letni dohodek nad 13.316,83 € 2. Posebna olajšava: 1. otrok 2. otrok 3. otrok 3. za druge vzdrževane družinske člane 4. za rezidenta, ki se izobražuje (dijaka ali študenta) 5. za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje 6. za dohodke iz delovnega razmerja: a) mesečni bruto dohodek do 930,53€ b) mesečni bruto dohodek od 930,53€ do 1.109,74€ c) mesečni bruto dohodek nad 1.109,74€ PODATKI O PLAČAH Povprečna plača JANUAR - OKTOBER 2018 Povprečna plača AVGUST - OKTOBER 2018 Povprečna bruto plača (PP) 2017 Minimalna plača od 1.1.2017 Minimalna plača od 1.1.2018 Zajamčena plača letna olajšava € 6.519,82 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 203,08 220,77 368,21 203,08 203,08 3.302,70 + (19.922,15-1,49601 x skupni dohodek) 3.302,70 2.436,92 2.649,24 4.418,54 2.436,92 3.302,70 2.819,09 Če delojemalec ne želi, da se mu upošteva povečana splošna olajšava, se davčna osnova zmanjša za 275,22€ 543,32 275,22 + (1.660,18-1,49601 x bruto dohodek) 275,22 bruto € Povprečna plača OKTOBER 2018 mesečna olajšava € 543,32 neto € 1.676,38 € 1.657,92€ 1.659,61 € 1.626,95 € € 804,96 842,79 € 237,73 € STOPNJE PRISPEVKOV 1.086,80 1.076,08 1.077,25 1.062,00 PRISPEVEK SI19 DŠ-44008 6,36% 6,56% + 0,53% SI19 DŠ-45004 Starševsko varstvo 0,10% 0,10% SI19 DŠ-43001 Zaposlovanje, starševsko varstvo 0,14% 0,06% SI19 DŠ-42005 22,10% 16,10% Dohodnina prehodni račun sklic SI56 0110 0888 1000 030 SI19 DŠ 40002 PIZ nesreče pri delu SI56 0110 0888 2000 003 SI19 DŠ 44008 ZZV pavšalni prispevek SI56 0110 0888 3000 073 SI19 DŠ 45004 SKUPAJ KONTO 8,85% SKUPAJ: akontacija davka na dejavnost DELODAJALEC 15,50% OBRTNIKI - POPOLDANCI namen DELAVEC Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zdravstveno zavarovanje Znesek € LESTVICA SI19 DŠ-40002 DELOVNI DNEVI DEJANSKI PRAZNIKI DELOVNI DNEVI DECEMBER 2018 19 152 2 16 OBRAČUN UR SKUPAJ 21 168 33,90 34,37 68,27 POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM Vrsta izplačila Neobdavčeni znesek za prehrano (na dan prisotnosti, najmanj 4 ure dela), prisotnost na delu nad 10 ur - za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur + 0,76€ Terenski dodatek Prevoz na delo (neobdavčeno po uredbi od 1.8.2008) Kilometrina za službeno potovanje (neobdavčeno po uredbi) Regres za letni dopust KP za obrt in podjetništvo najmanj v višini min. plače +1% po Uredbi - najvišji znesek od katerega se ne obračuna prispevke je 70% PP za predpretekli mesec) Dnevnice za službeno pot v Sloveniji 6-8 ur 8-12 ur nad 12 ur LETNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 neto davčna osnova do € 8.021,34 20.400,00 48.000,00 70.907,20 znesek dohodnine € 1.283,41 4.625,65 14.009,65 22.943,46 SKUPAJ 16% + 27% nad € +8.021,34 34% nad 20.400,00 € + 39% nad 48.000,00 € + 50% nad 70.907,20 € Kolektivna pogodba za obrt in podjetništvo Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja 4,90 € 4,00 € 0,18 € 0,37 € 6,12 € + 0,76 € 4,49 € 0,18 € 0,37 € 851,22 € 1.173,47 € 6,20 € 8,50 € 17,00 € 7,45 € 10,68 € 21,39 € MESEČNI OBRAČUN AKONTACIJE DOHODNINE neto davčna osnova nad € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 neto davčna osnova do € 668,45 1.700,00 4.000,00 5.908,93 znesek dohodnine € 106,95 385,47 1.167,47 1.911,96 SKUPAJ 16% + 27% nad 668,45 € + 34% nad 1.700,00 € + 39% nad 4.000,00 € + 50% nad 5.908,93 € VSEBINA AKTUALNO ............................................................................................................................................................................ 1 REDNO USPOSABLJANJE VOZNIKOV PROGRAM 2019 ....................................................................................................... 1 POROČANJE O EMBALAŽI IN ODPADNI EMBALAŽI ........................................................................................................... 1 PREGLED DOSEŽKOV IN AKTIVNOSTI OZS V LETU 2018 .................................................................................................. 1 ZAKONODAJA........................................................................................................................................................................ 3 SPREMEMBA MINIMALNE PLAČE...................................................................................................................................... 3 DELO PREKO PODJEMNE, AVTORSKE POGODBE ALI S.P. .................................................................................................. 4 ZAPOSLOVANJE INVALIDOV ............................................................................................................................................ 4 INFORMACIJE ....................................................................................................................................................................... 5 DELOVNI DNEVI 2018..................................................................................................................................................... 5 DOHODNINSKA LESTVICA IN OLAJŠAVE 2019.................................................................................................................. 5 NAPOTITEV NA DELO V TUJINO - NOVOST ..................................................................................................................... 6 VPIS V IMENIK VODIJ DEL .............................................................................................................................................. 7 MOBILNA APLIKACIJA eDavki .......................................................................................................................................... 8 RAZPISI - SPODBUDE - OLAJŠAVE ....................................................................................................................................... 8 SPODBUDE V LESARSTVU 2019-2020 .............................................................................................................................. 8 SPODBUDE V LESARSTVU 2019-2020 .............................................................................................................................. 9 POZIV DELODAJALCEM ZA ODDAJO POTREB PO KADROVSKIH ŠTIPENDISTIH .................................................................. 9 SOFINANCIRANJE ŠOLNIN .............................................................................................................................................. 9 USPOSABLJANJE NA DELOVNEM MESTU ........................................................................................................................ 10 OSTALI RAZPISI ZAVODA ZA ZAPOSLOVANJE ................................................................................................................ 10 IZOBRAŽEVANJE – SEMINARJI – POSLOVNA SREČANJA ................................................................................................... 10 21. RAZPIS ZA VPIS NA MOJSTRSKE IZPITE .................................................................................................................. 10 BREZPLAČNI PEDAGOŠKO-ANDRAGOŠKI SEMINAR ........................................................................................................ 11 BREZPLAČNI TEČAJ ANGLEŠČINE .................................................................................................................................. 12 SEMINAR OBVEZNOSTI POROČANJA O EMBALAŽI .......................................................................................................... 12 SEKCIJE .............................................................................................................................................................................. 12 GRADBINCI, INSTALATERJI-ENERGETIKI, KLEPARJI KROVCI, SLIKOPLESKARJI ............................................................... 12 PREVOZNIKI................................................................................................................................................................. 13 PRISPEVKI IN DAVKI .......................................................................................................................................................... 14 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA ..................................................................................................................... 14 PRISPEVKI SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA - POPOLDANCI .............................................................................................. 14 PRISPEVKI DRUŽBENIKA – POSLOVODNE OSEBE ........................................................................................................... 15 PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE OSEBE ................................................................................................................................. 15 PRISPEVEK KRATKOTRAJNO DELO ................................................................................................................................ 15 PODATKI O PLAČAH ..................................................................................................................................................... 16 MINIMALNA URNA POSTAVKA ZA ŠTUDENTSKO DELO ................................................................................................... 16 STORITVE ZA ČLANE OOZ IDRIJA...................................................................................................................................... 16 DAVČNO IN RAČUNOVODSKO SVETOVANJE ................................................................................................................... 16 PRAVNO SVETOVANJE .................................................................................................................................................. 16 UGODNOSTI ZA ČLANE OOZ IDRIJA .................................................................................................................................. 16 IZ URADNEGA LISTA .......................................................................................................................................................... 17 PRISPEVKI - OBVEZNOSTI DECEMBER 2018 ..................................................................................................................... 18