Gradnja soseske Fužine je Ijubljanski program Na svoji 107. seji je izvršni svet sprejei v zvezi z gradnjo OŠ in VVZ Fužine stališča, ki jih ob-javljamo v celoti. Ob spremcmbi srednjeroč-nega načrta razvoja mesta Ljub-ljana, kjer je bila opredeljena gradnja soseskc Fužine le v nje-nem pripravljalnem delu in ne še v fizični gradnji, smo s samou-pravnim sporazumom o druž-beno usmerjeni izgradnji soseske MS 4,5 Fužine v prvi fazi gradnje te soseske kot nujen pogoj izpo-stavili tudi gradnjo osnovne šole in VVZ. Skladno s sporazumom smo sprejeli tudi ustrezne sklepe na skupščinah SIS in v družbe-nopolitični skupnosti. Gradnja OS in VVZ je bila vključena v dopolnila k samoupravnim spo-razumom o temeljih plana obeh samoupravnih interesnih skup-nosti na ravni mesta (Mestna skupnost otroškega varstva in mestna izobraževalna skupnost) in takrat zagotovljena 30-od-stotna lastna sredstva kot pogoj za najemanje kredita. Obe do-polnili k samoupravnima spora-zumom a o teme ljih planov nave -denih skupnosti sta veljavni. Da bi zagotovili terminsko skladno gradnjo stanovanjskih objektov pa VV/ in osnovne šole, smo predlagali tudi skleni-tev kreditnih pogodb z LB — Stanovanjsko-komunalno banko Ljubljana, investitorstvo prene-sli naskupnost II. samoprispevka (o čemer imamo ustrezen sklep) in skladno z določili skupnosti II. samoprispevka določili inženi-ring. Obe skupnosti sta sklenili ustrezne pogodbe za financiranje inžerniringa in izdelavo pro-jektne dokumentacije. Pro-jektna dokumentacija je v celoti izdelana in predložena uprav-nemu organu za pridobitev grad-benega dovoljenja, ki ga pa le-ta ne more izdati zaradi nezagotov-Ijenih finančnih sredstev. Vzgono-varsfveni zavod Skupnost II. satnoprispevka, ki je prevzela investitorstvo za VVZ in OŠ, je vlogo za kreditna sredstva vložila 13. decembra 1979. V postopku »dopolnjeva-nja vloge« je izvršni odbor mestne skupnosti otroškega var-stva ponovno sklepal o gradnji in 12. aprila letos ponovil prejšnje sklepe, izločil sredstva in tako (glede na že sprejeti dokument) izpolnil vse zahteve, ki jih je po-stavila LB — Stanovanjsko-ko-munalna banka Ljubljana. Dne 6. junija 1980 je skupščina mestne skupnosti otroškega var-stva ob sprejemanju bilance po-novno izpostavila gradnjo, inve-stor pa z dopolnjeno vlogo 19. junija 19K0 ponovno zahteval kreditna sredstva. Glede na sklep 10. seje izvrš-nega odbora LB — Stanovanj-sko-komunalne banke Ljublja-na, da bi sicer morali vložiti vse napore za čimhitrejšo realizaci-jo, hkrati ugotavlja, da lahko odobrava le kredite, ki so v skladu s poslovno politiko banke, je gradnja obeh objektov vprašljiva. V predlogu spre-memb poslovne politike LB — Stanoavanjsko-komunalne banke Ljubljana v letu 1980 je predvideno, naj bi se krediti za objekte druženega standarda, kjer so investirorji interesne skupnosti odobravali le izjemo-raa, in to praviloma le premosti-tvene kredite in garancije. I Zaradi nerešene problematike pri zagotavljanju sredstev za vra-čilo kreditov je izvršni odbor sklenil odložiti sklepanje o odo-britvi kreditov do pridobitve mnenj oziroma stališč skupščine mesta Ljubljana. Na pogovoru, ki ga je 25. sep-tembra 1980 sklicala LB — Sta-novanjsko-komunalna banka Ljubljana, je bita ponovno pred-stavljena situacija in bilo je ugo-tovljeno dejstvo, da se je možno selektivno lotevati gradnje ob-jektov in določiti prednost grad-nje, vendar pod pogoji 50-od-stotne lastne udeležbe in vračila kredita najkasneje v enem letu po zaključku gradnje. To pome-ni, da bi morala mestna skupnost otroškega varstva vrniti 50-od-stotna sredstva z obrstmi in opredeliti prednost gradnje med VVZ Fužine, VVZ M. Čestnik — dodatni program in VVZ I. Kavčič. Vse tri objekte pod ta-kimi pogiji MOV ni sposobna zgraditi. Možno je graditi le en objekt. Za objekt VVZ Fužine v predračunski vrednosti 47.317.244 din je MOV že izlo-čila 50-odstotna sredstva kot lastna sredstva, kreditna sredstva pa bi morala vrniti v 24 mesecih (12 mesecev je predviden rok gradnje in eno leto kot skrajni rok za vračilo kreditov). Skladno s terminskim planom VVŽ Fužine je bil izbran naju-godnejši izvajalec GP Megrad, ki bi objekt moral pričeti graditi 1. septembra 1980 in mu je torej že potekla opcija. S pripravljalnimf deli se financer mestna skupnost otroškega varstva ne strinja. OŠ Fužine Pogoji za pridobivanje kredita za gradnjo OŠ Fužine so prav taki kot za gradnjo VVZ Fužine. Mestna izobraževalna skupnost bi morala torej vrniti kreditna sredstva z obrestmi (predra-čunska vrednost objekta 110.885.350 din) v 30 mesecih, glede na to, da je predvidena gradnja OŠ 18 mesecev in največ leto dni po končani gradnji je za-htevano vračilo kreditov. Mestna izobraževalna skup-nost je v dopoinilih k samou-pravnemu sporauzumu o teme-Ijih plana zagotovila 30-odstotna sredstva v tedanji investicijski vrednosti in sklenila ustrezno pogodbo z inženiringom ter no- silcem projektnedokumentacije, vendar je ta sredstva porabila v druge namene (za realizacijo OD). Zato je družbenopolitična skupnost z dodatkom k spora-zumu o cenah stanovanj in na osnovi samoupravnega spora-zuma o gradnji soseske Fužine zagotovila 50-odstotna lastna šredstva kot pogoj za pridobiva-nje kredita. lzvršni odbor mestne izobra-ževalne skupnosti je opozoril, da predloženo združevanje sredstev v posameznih oblikah samou-pravnih sporazumov o temeljih planov sledi določilom osnutkov dogovorov o temeljih družbenih planov občine. Le-ti, pa, razen osnutkov dogovorov Most in Viča, ne vključujejo izenačevanje osnovnošolskega standarda — predvidevajo le solidarnostno združevanje sredstev za skupne naloge. S tem pa ni dana osnova za zmanjšanje razlik, ker je zanj pogoj diferencirana rast sred-stev. Le tako bi omogočili hitrejši napredek občin, ki zaostajajo. Neusklajenost v osnutkih do-govorov o temeljih družbenega plana razvoja Ijubljanskih občin tudi ne daje možnosti, da bi mestna izobraževalna skupnost na osnovi združenih sredstev za-prosila za kreditna sredstva pod novimi pogoji. Izvršoi svet ugotavlja 1. Glede na samoupravni spo-razum in sprejete naloge v okviru družbene gradnje soseske Fužine iter potreb otroškega varstva, ni mogoče preložiti gradnje VVZ Fužine, kar istočasno pomenja tudi izdatno družbeno in mate-rialno škodo. Zaradi zakasnitve gradnje OŠ Fužine pa bo treba 1. septembra 1981 za 760 učencev zagotoviti osnovnošolsko vzgojo in izobra-ževanje v osnovnih šolah drugih ljubljanskih občin, kar seveda pomenja zniževanje ravni osnovnega šolstva tudi v drugih ljubljanskih občinah. 2. Zaostreni pogoji LB — Sta-novanjsko-komunalne banke Ljubljana, ki jih narekuje nji-hova poslovna politika, onemo-gočajo gradnjo objektov. Prav tako ni osnove /a zahtevo po za-varovanju vračila kreditov s po-roštveno pogodbo ustrezne družbenopolitične skupnosti. Glede na to, da je gradnja sose-ske Fužine ljubljanski program, tudi ni osnove za zahtevo, da na-stopa kot investitor ustrezna ob-činska samoupravna interesna skupnost. Takšni pogoji za na-prej izključujejo možnost pri-četka gradnje. idejnih projektov so podpisane. Mrežni plan je podpisala samo Soseska. Emona — tozd Mato-prodaja podpis zavrača, ker sodi, da ne more prevzeti finančnih obveznosti pred izdajo gradbe-nega dovoljenja. Ker mrežnega plana Emona ni podpisala, je komisiji onemogo-čeno nadaljnje delo. Komisija predlaga, da izvršni svet skliče sestanek s podpisnikom Emona — tozd Maloprodaja in se dogo-vori glede podpisa mrežnega plana. Delovna skupina za pospešitev gradnje trgovine Emona — cen-ter v Novih Jaršah