Velika odgovornost komunista Prav na predvečer 9. kongresa ZKS so po krajši slovesnosti, pope-streni s kulturnim programom v pri-sotnosti najvišjih predstavnikov OK ZKS na gimnaziji pedagoške smeri na Resljevi cesti spre/e/f v zvezo komunistov enajst mladih: devet di-jakov in dva profesorja. Stari člani so jih sprejeli prisrčno In slovesno hkrati in opazovalcu se je zazdelo, da mladi komunisti skoraj brez izje-me občutijo veličino trenutka, ko se odločajo za pristopitev k organiza-ciji, kotje zveza komunistov. To pri-naša predvsem veliko odgovomost za njihova dejanja, nove obvezno-sti, pa nobenih osebnih koristi, prej nasprotno. Po f ormalnem delu smo še malo po-sedeli in se pogovorili z novo sprejeti-mi člani. Zakaj so se vključili v ZKS? Kdo jih je predlagal? Kako si pred-stavljajo lik komunista? Kaj menijo o idealizmu mladih in oportunizmu sta-rejših? Bojana Mišič, 4. b: »Zivim in delam pretežno v domači krajevni skupnosti. Hotela sem se vključiti v ZK že na terenu, pa so bili zapleti zaradi obisko-vanja seminarja za novo sprejete čla- ne, ker sem preveč zaposlena z učnimi obveznostmi na šoli. Mislim, da bom ostala povezana v osnovni organizaciji ZKS na šoli, kasneje pa na akademiji. Ena od obveznosti, ki jih imam na šoli, je tudi, da sem delegatka mladine v svetu k>le.« Zvezda Peharovič, 3. e: »Da sem stopila v ZK, sem imela najbrž že ,dru-žinske' predispozicije. Oba starša sta člana in seveda sta tudi mene vzgajala v naprednem duhu. Opravljam več funkcij., Tako sem tajnica razredne skupnosti, aktivna pripadnica terito-rialne obrambe, pa delegatka SIS za družbene dejavnosti.« Irena Maselj, 3. a: »Sprejem v ZKS mi seveda veliko pomeni. Menim, da bo zdaj vsakdo izmed nas bolj zainte-resiran za dogajanje okoli sebe, bolj aktivno se bo ppvsod vključeval, mo-ral pa bo sprejeti tudi marsikatero no-vo dolžnost in odgovornost.« Mojca Hrenko, 4. f: »Da sem se odlo-čila za prošnjo za sprejem v članstvo ZK, je ,krivo' več stvari, od vzgoje, ki jo imam doma, pa do razredne skup-nosti, ki je nadvse aktivna.« Branko Lovrenčič, 3. c: »Zame je bil sprejem v ZK nadvse srečen trenutek in obljubljam, da bom dal kar največ od sebe. Politično do sedaj nisem bil posebno aktiven, bolj pa družbeno. Med drugim sem namestnik načelnika Planinskega društva PTT in se trenut-no pripravljam na mladinsko šolo.« Nives Počkar, 3. d: »Komunist bi moral biti po mojem mnenju vsestran-sko razgledan človek. Nedvomno bi moral biti prepričan v to, zaradi česar je stopil v ZK. Biti mora povsod druž-beno in politično aktiven. V razredu mora biti za zgled, to pa je tudi odgo-vornost.« Barbara Udovč, 3. f: »Kar poznam mladih komunistov na šoli, nam res lahko služijo za zgled. Komunist bi moral imeti kot človek humane odno-se do soljudi. Vzeti bi si moral čas, da se s človekom pogovori, da ga skuša razumeti in da mu pomaga.« Marjana Flis,*3. f: »Za sprejem me je predlagala mladinska organizacija, saj sem bila v ZSMS precej aktivna. Tako sem na žoli v predsedstvu ZSMS, sem pa tudi članica OK ZSMS.« Alenka Učakar, 4. f: »Vsak mlad ko-munist, ki vstopa v ZK, mora biti v sebi prepričan, zakaj vstopa, saj mora kot član sprejeti veliko odgovornost za vsako dogajanje, kjer je prisoten. Na mojo odločitev je vplivala tudi usmer-jenost mojih domačih, saj so domala vsi v ZK. Velikokrat imamo doma za-nimive pogovore o političnem položa-ju v svetu, veliko debatiramo o politiki sploh. Veliko sem do sedaj delovala na sportnem področju in sem tudi refe-rentka za šport. Menim, da marsikateri komunist ne deluje tako, kot bi moral in da nekateri vstopijo v partijo tudi zato, ker si obetajo boljše delovno me-sto.« Milena Mašera: »Menim, da stopajo mladi v ZK z velikim navdušenjem, krepko verjamejo v tisto, kar delajo, v srednjih letih pa so že rnalce razočara-ni nad življenjem in je v njih manj idealizma.« Aleš Omahen: »Ljudje se različno pozno vključujejo v ZK, vzroki za to so različni. Menim, da je eden najmočnej-ših ^pliv okolja in staršev. Mnogo je mladih Ijudi, ki so s srcem in zavestjo za program ZKS, pa si ne upajo aktiv-no vključiti v ZK, ker se bojijo reakcije staršev, ki jih vzdržujejo, pa so morda starokopitni ali ne razumejo dogaja-nja.«