POROČILO o delu odbora podpisnikov družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji v mandatnem obdobju 1982—1984 Odbor podpisnikov družbenega dogovora o načinu upo-rabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji je predložil po-ročilo o delu odbora podpisnikov družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji v mandatnem obdobju 1982—1984. Iz poročila je razvidno, da je odbor odobril solidarnostna sredstva v: letu 1982 din SO Laško — neurja in poplave 5,605.200 letu 1983 SO Idrija — poplave , 10,321.500 SO Šmarje — neurje in poplave 7,012.495 SO Maribor-Pesnica — neurje in poplave 6,066.000 SO Ptuj — neurje in poplave 15,673.000 SO Lenart — neurje in poplave 783.000 SO Metlika — neurje in poplave 5,088.000 SO Šentjur pri Celju 1,822.720 SO Šmarje pri Jelšah 10,637.980 SO Sevnica 14,638.064 SO llirska Bistrica, Sežana in Postojna — biološka sanacija v Brkinih 41,520.000 letu 1984 SO Tržič — orkanski veter . 33,589.000 SO Radovljica — orkanski veter 37,563.171 SO Tolmin — orkanski veter 33,544.800 SO šentjur pri Celju — suša 1983 6,240.000 SO Sežana — suša 1983 7,852.000 SO Sevnica — neurje 78,981.380 SO Laško — neurje 35,921.000 SO Trebnje — neurje 38,936.000 SO Šmarje pri Jelšah — neurje 13,838.000 SO Ptuj — neurje 58,794.000 SO Maribor-Pesnica — neurje W 17,417.000 SO Krško — potres 1984 13,760.000 SO Nova Gorica — neurje in poplava 102,145.600 SO llirska Bistrica — neurje 18,861.600 SO Piran — neurje ' ¦ 10,509.000 SO Izola — neurje .. * : 65,545.000 SO Koper — neurje 96,894.000 SO Kranj — orkanski veter 59,722.000 V navedenem mandatnem obdobju so naravne nesreče v SR Sloveniji povzročile škodo v višini 9.637,461.903 din, za kar je bila prizadetim občinam odobrena uporaba so-lidarnostnih sredstev v višini 993,736.502,60 din. Obveznost SR Slovenije do kritja škode zaradi naravnih nesreč v drugih republikah in pokrajini Kosovo je dolo-čena z razporedom obveznosti republik in AP za posa-mezno leto na podlagi sprejetega dogovora o oblikovanju sredstev solidarnosti za odpravo posledic potresa v SR BiH v letu 1981, za odpravo posledic potresa v SR Hrvat-ski v letu 1979 in posledic potresa in poplav v SAP Ko-sovo v letu 1980. V letu 1984 so bile plačane obveznosti s strani SR Sio-venije v višini 442,668.000 din, za leto 1985 pa znaša ta obveznost 439,401.500 din. V fazi sprejemanja je tudi pred-log dogovora o zagotavljanju solidarnostnih sredstev za odpravljanje posledic potresa, ki je bi| leta 1983 na Kopa-oniku, v Socialistični republiki Srbiji, izven ozemlja SAP ter o zagotavljanju solidarnostnih sredstev za odpravljanje posledic potresa in poplav v letu 1983 v SAP Kosovo. V avgustu 1984 je občina Tolmin prejela še zadnjo letno anuiteto, ki jo je prejela v skladu s sklepi podpisnikov DD, šestkrat v znesku po 12,844.200 din od posojila Bosan-ski Krajini. V skladu s sklepom odbora podpisnikov družbenega dogovora je bil v letu 1984 pripravljen osnutek sprememb in dopolnitev družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti, ki je bi| 15. 3. 1984 po-sredovan vsem podpisnikom v obravnavo. Ker obravnava po poteku enega leta še vedno ni bila zaključena, so bili v aprilu 1985 organizirani regijski po-sveti z namenom, da se uskladijo pripombe k osnutku in pristopi k pripravi predloga. Še vedno stališča posa-meznih regij oziroma občin do naravnih nesreč in cen-zusa niso enotna. Ob obravnavi vlog je odbor podpisnikov ugotovil, da so občinske komisije premalo usposobljene za svoje delo ter da se za to pojavljajo naslednje težave: — pri zahtevkih za pomoč pri odpravi posledic naravnih nesreč je še vedno pogost pojav, da so zahteve zelo okvir-ne in brez predpisane potrebne dokumentacije, kar one-mogoča verifikacijo s strani republiških upravnih organov; — roki za pripravo poročil so še predolgi, kar onemo-goča osnovni namen uporabe sredstev solidarnosti, to je uporabo sredstev za zavarovanje življenja in zdravja Ijudi ter premoženja in za preprečitev nadaljnje škode; — da se dosledno ne izvaja določilo 3. točke 4. člena družbenega dogovora, ki govori o prepovedi uporabe sredstev solidarnosti. Navedeno določilo onemogoča upo-rabo sredstev solidarnosti za pomoč za odpravo škod za-radi naravnih nesreč, zaradi katere bi se po pogojih in predpisih o zavarovanju premoženja in oseb lahko opra-vilo zavarovanje pri zavarovalnih skupnostih, pa to ni bilo storjeno; — odbor je ugotovil, da prizadete občine šele po več-kratnih urgencah pripravijo zaključno poročilo o porabi sredstev; — da bi bilo potrebno večje sodelovanje republiških upravnih organov pri izvajanju sanacijskih ukrepov v smi-slu strokovnega navodila ter pri namenski uporabi sred-stev v smislu strokovnejšega družbenega nadzora. Odbor je svoje delo opravljal javno in odprto. Vse pred-lagane sklepe so obravnavali delegati v občinskih skup-ščinah in drugi ustrezni organi v okviru svojih pristojnosti. Vloge, ki so jih dostavile občine, ki jih je prizadela na-ravna nesreča, je odbor obravnaval tekoče, ob upošteva-nju podanih stališč in predlogov pristojnih upravnih orga-nov in organizacij ter podpisnikov družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji. Glede na pogostost naravnih nesreč v SR Sloveniji v letih 1983 in 1984 in glede uresničevanja stabilizacijskih ukrepov je bil velLk pritisk na odbor za dodelitev sredstev solidarnosti SR Slovenije za odpravo posledic naravnih nesreč, zato se je odbor zavzemal pri obravnavi vlog za enakopraven odnos vseh občin. Odbor je zavračal vloge občin, katerih družbeni proizvod ni presegel 3 % oziroma 1,5 % od povzrpčene škode. Prav tako pa odbor ugotavlja, da poteka potrjevanje predlogov sklepa odbora pri vseh podpisnikih vse prepo-časi in ponovno apelira na pristojne organe podpisnikov, da obravnavajo na svojih sejah v najkrajšem času in o svojih sklepih takoj obveščajo odbor. Zavedati se je, da le na ta način sredstva solidarnosti uresničujejo osnovno načelo in namen solidarnosti. Predlog sklepa Izvršni svet je na 204. seji dne 14. 10. 1985 sprejel »Po-ročilo o delu odbora podpisnikov družbenega dogovora o načinu uporabe in upravljanja s sredstvi solidarnosti za odpravljanje posledic naravnih nesreč v SR Sloveniji«. Izvršni svet zahteva od odbora podpisnikov DD, da se postopek sprejemanja sprememb in dopolnitev DD pospeši in končado31. 12. 1985. Izvršni svet predlaga delegatski skupščini, da poročilo sprejme. Zaradi hitrejšega postopka sprejemanja predlo-ga sklepov odbora podpisnikov predlagamo, da skupščina pooblasti izvršni svet za potrjevanje predlogov sklepov od-bora podpisnikov družbenega dogovora. Izvršnl svet