OS LtK Delavci v samoupravnih organizacijah in skupnostih ter delovni Ijudje in občani prek krajevnih skupnosti z območja občine LJUBLJANA — ŠIŠKA (uporabniki) ter delavci in člani gasilskih organizacij, ki izvajajo s tem planskim aktom določen program (izvajalci) skladno z zakonom o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije, organizirani v samoupravni interesni skupnosti za varstvo pred požarom sklenejo SAMOUPRAVNI SPORAZUM O TEMELJIH PLANOV POŽARNEGA VARSTVA NA OBMOČJU OBČINE UUBLJANA-ŠIŠKAIN NALOGAH SKUPNEGA POMENA ZA MESTO LJUBLJANA Lčlen Podpisniki so skupaj ocenili razvojne možnosti občine Ljubljana - Siška in mesta Ljubljana za obdobje 1981 - 1985 ter ugotovili na podlagi analize ogroženosti in varstva pred požari občin in mesta Ljubljane, da zaradi zaostajanja razvoja varstva pred požarom v preteklih planskih obdobjih potrebna stopnja požarne varnosti v Ljubljani ni zagotovljena, da organizacija in opremljenost operativnih služb za varstvo pred požarom in drugimi nezgodami ni zadovoljiva ter da preventivno vzgojno delo delovnih Ijudi in občanov ne odraža potrebne stopnje družbene samozaščite na tem področju. Zato bodo podpisniki tega sporazuma zagotovili pospešen in skladen razvoj v skladu z usmeritvami družbenih planskih aktov. Podpisniki so ocenili možen in sklajen razvoj ter skupne obveznosti do požarne varnosti v okviru planskih potreb Ijubljanskih občin in mesta. 2. člen Podpisniki bodo združevali sredstva za: 1. dejavnost teritorialnih gasilskih društev in gasilskih zvez, 2. normalno funkcioniranje, delovanje in razvoj poklicne gasilske brigade Ljubljana, 3. splošen razvoj požarnega varstva in funkcioniranje požarnih skupnosti. 3. člen Na območju občine deluje 24 teritorialnih gasilskih društev ter občinske in mestna gasilska zveza, katerih osnovna naloga je organizacija teritorialne represivne in preventivne službe varstva pred požarom, skrb za izboljšanje požarnovarnostne kulture občanov ter opravljanje nalog in nudenje strokovne pomoči enotam civilne zaščite v krajevnih skupnostih in občini. 4. člen Osnovna naloga Gasilske brigade je gašenje požarov ter reševanje Ijudi in premoženja, ki ga ogroža požar, naravna ali druga nesreča. Gasilsko brigado je treba organizirati ter kadrovsko in materialno opremiti tako, da bo vse te intervencije opravljala hitro in učinkovito. Za dosego tega cilja načrtujemo takojšnjo sanacijo obstoječega stanja z izboljšanjem kadrovske strukture, povečanjem števila zaposlenih delavcev in posodobitvijo opreme, za tem pa razvoj brigade z decentralizacijo opreme in delavcev na več dislociranih postaj (vsaj tri) v Ijubljanskem prostoru. To zahteva gradnjo ustreznih objektov, zaposlitev novih delavcev in nabavo dodatne opreme. Ob koncu tega srednjeročnega obdobje načrtujemo začetek obratovanja prve dislocirane postaje, začetek gradnje druge, nabavo potrebne opreme in povečanje števila delavcev od sedanjih 106 na 190 delavcev. 5. člen Splošen razvoj požarnega varstva na podlagi analize ogroženosti in varstva pred požarom v Ljubljani zahteva združevanje sredstev za skupna vlaganja v izgradnjo vodnih virov na ogroženih predelih mesta, za izgradnjo gasilskih domov in drugih požarnovarnostih objektov in naprav ter nabavo sodobne mehanizacije in opreme za poklicne gasilske enote in prostovoljna gasilska društva. 6. člen Podpisniki se sporazumevajo, da bo financiranje nalog požarnega varstva v občini (2. člen, točka 1 in 3) v tem srednjeročnem obdobju zajemalo sledeče namene in razpored sredstev: v 000 NAMEN/leto 1981 1982 1983 1984 1985 SKUPAJ 1"t?ŽitefaSil* 5>687 5#552 5'892 5'°7° 5*665 25.866 2. dejavnost obč. gasil. zveze 3. stroški dejav. obč. SIS 1.77o 1.996 2.122 2.331 2.599 I0.8I8 865 9o6 998 I.lo3 1.225 5.o97 SKDPAJ 8.322 8.454 9.ol2 8.5o4 7.489 41.78© i. člen 2 in 3) v tem srednjeročnem obdobju zajemalo sledeče namene in iodpisniki se sporazumejo, da bo financiranje nalog požarnega razpored sredstev: varstva, ki so skupnega pomena za mesto Ljubljana (2. člen, točka v vuu NAHEN 1981 1982 1985 1984 1985 SKIIPAJ A. GASIISKA BRIGADA - redna dejavnost - investicioe: v investicio.tehn.dokument. v opremo v zemljišča in objekte 57 ,o45 41.753 46.946 5oo 1.25o 1.25o 5 .7oo 5oo 8.I00 2o .ooo 25.000 25.000 53.5oo 56.589 255.615 lo.95o 3.470 5.000 26.7oo 70.000 S K U P A J A 61.245 68.485 81.296 64.25o 60.059 535.313 B. MESTNA GASIIfiKA ZVEZA - stroški dejavnosti 613 694 786 897 I.060 4.o5o 0. ZVEZA SKUPNOSTI IN DELOVNA SKUPNOST POŽARNIH SKUPNOSTI - stroški funkcionir. zveze skupnosti - stroški delovanja skupne službe požarne skupnosti 74o 1.456 74o 1.456 74o 1.456 74o 1.456 741 1.436 5.7ol 7.18o S K U P A J 2.176 2.176 2.176 2.176 2.177 I0.88I 5 f II P J .T a 4. ~r + n 64.0^54 71.553 84.258 67.3o5 63*296 35o.244 , 8. člen Podpisniki se sporazumejo, da bodo zagotavljali izvajanje nalog iz prejšnjega člena, ki omogočajo skladen in enakomeren razvoj varstva pred požarom v občinah in mestu Ljubljani ter v ta namen skupaj z drugimi podpisniki v Ijubljanskih občinah po načelih vzajemnosti in solidarnosti združili v tem obdobju 350.244.000 din. Sredstva za financiranje planskih nalog iz tega programa za Gasilsko brigado, Mestno gasilsko zvezo, Zvezo SIS z delovno skupnostjo in za dogovorjene skupne naložbe bodo s samoupravni-. mi sporazumi o združevanju sredstev med požarnimi skupnostmi občin in mesta Ljubljane združile občinske požarne skupnosti v okviru zveze skupnosti mesta. '. ' , •<"-¦¦.-¦> ., *~'. 9. člen Podpisniki se sporazumejo, da bodo za realizacijo srednje-ročnega plana požarnega varstva v občini (člen 6) in srednjeročnega plana nalog skupnega pomena za mesto Ljubljana (člen 7) združevali sredstva v občinski požarni skupnosti iz dohodka po prispevni stopnji 0,30 % ob brutto OD. * ¦ -'•¦'• .1 '-- 10. člen Srednjeročni plan razvoja požarnega varstva občine in mesta bo sofinanciran tudi iz sredstev zavarovalnih premij za premoženje, ki jih zavarovalne skupnosti plačujejo občinski požarni skupnosti po dogovoru v Zvezo SIS za varstvo pred požarom SR Slovenije in bodo znašale skupaj 8.505.- din. H.člen ' ' ¦ Podpisniki so soglasni, da bodo spoštovali določila in eljemente tega sporazuma in s samimi plani občinske požarne skupnosti in Zveze skupnosti mesta Ljubljane določili načine in realizacijo nalog iz tega samoupravnega sporazuma. PODPISNIKI: OBRAZLOŽITEV k Samoupravnemu požarnega varstva sporazumu o temeljih planov Samoupravni sporazum o temeljih planov požarnega varstva je pripravljen na osnovi analize stanja ogroženosti in varstva pred požarom v občinah in mestu Ljubljani ter ocene razvojnih možnosti in potreb varstva pred požarom v občini in mestu. V skladu s samoupravnimi sporazumi o ustanovitvi občinske požarne skupnosti ter Zveze skupnosti mesta Ljubljane in z njimi dogovorjene delitve nalog na področju varstva pred požarom v občini in mestu, predloženi sporazum vključuje naloge požamega varstva v občini ter naloge skupnega pomena na področju varstva pred požarom, ki jih občinske požarne skupnosti uresničujejo v mestu preko Zveze skupnosti in izvajalcev požamega varstva v mestu. Viri financiranja požarnega varstva v občini in skupnih nalog v mestu so enotni, sredstva pa se združujejo v občinski požarni skupnosti. Z zakonom o varstvu pred požarom sta določena dva vira sredstev: 1. prispevek, ki ga plačujejo delavci v temeljnih in drugih OZD ter v delovnih skupnostih in delavci, ki opravljajo delo s sredstvi v lasti občanov (v letu 1980 znaša prispevna stopnja 0,30 % od BOD - plačan iz dohodka) in 2. prispevek, ki ga občinskim požarnim skupnostim plačujejo zavarovalne skupnosti v odstotku od zavarovalne premije za premoženje (6% od zavarovanih premij). Glede na sistem združevanja sredstev za potarno varstvo v Ijubljanjskih občinah fpo sedežu TOZD oz. OZD) in glede na dogovorjene naloge skupnega pomena za mesto Ljubljana, je predloženi sporazum o temeljih p/anov požarnega varstva pripravljen enotno za vse Ijubljanske občine in ovrednoten tako, da je glede združevanja sredstev za področje požarnega varstva predlagana podpisnikom v vseh Ijubljanskih občinah enotna prispevna stopnja. Vrednostiprogramov požarnega varstva in ocena sredstev, kijih bodo podpisniki sporazuma združill po predlagani prispevni stopnji 0,30 % od B0D, upoštevajo prihodek požarnih skupnosti Ijubljanskih občin v letu 1980, preračunan z deflatorjem 117,9 in realno povečan za 4 % letno v obdobju 1981-85. Po teh elementih opravljen izračun kaže, da bodo sredstva za realizacijo programa požarnega varstva v Ijubljanskih občinah in nalog skupnega pomena za mesta Ljubljana v tem planskem obdobju znašaia: — iz prispevne stopnje 0,30 % od SOD 404 milijonov din — od zavarov. premij za premož (6 %) 46 milijonov din skupaj 450 milijonov din Razlika med vrednostjo nalog skupnega pomena za mesto Ljubljana (ki jih bodo obč. požarne skupnosti z vzajemnim in solidarnim združevanjem sredstev v celoti pokrile — 8. člen) in vrednostjo plana požarnega varstva v občini ter sredstvi obč. požarne skupnosti, zdrvženimi po tem sporazumu, je pokrito delno z že izločenimi sredstvi za nekatere naloge, ki niso bile realizirane in so iz prejšnjega prenešene v to plansko obdobje, za nekatere naloge pa je predvidena udeležba drugih soinvestitorjev tako, da je plan požarnega varstva v občini in skupnega pomena za mesto realno pokrit z materialnimi možnostmi, ki jih bo področje varstva pred požarom imelo v tem srednjeročnem obdobju. V planskem obdobju 1981-85 bo dana prednost uresničitvi tistih skupnih nalog za izbojšanje požarne varnosti v občinah in mestu Ljubljani, ki so vezane za razvoj poklicne Gasilske brigade, da bo lahko ob požarih in drugih nesrečah hitro in učinkovito intervenirala. Za te naloge je potrebno brigado organizacijsko, kadrovsko in tehnično okrepiti. Pri opravljanju osnovne dejavnbsti brigade ugotavljamo predvsem: — premajhno itevilo gasilcev ob večji intervenciji ali več istočasnih intervencijah, — neustrezna ali zastarela oprema za opravljanje nekaterih vrst intervencij, — predolgi časi voženj za uspešno intervencijo do nekaterih predelov mesta, — premajhna izurjenost gasilcev za nekatere vrste intervencij. Predvidene pa so tudi nove naloge: — intervencije pri razlitju nevarnih snovi, — manjše tehnične intervencije in nudenje pomoči, — praktično usposabljanje prostovoljnih gasilcev in gasilskih enot CZ. Za odpravo teh slabosti in uspešno opravljanje vseh nalog je v obdobju 1981-8 planirano: — povečanje števi/o delavcev od 106 na 190, kar predstavlja letno povečanje 10 - 12 %, — zamenjava teh. zastarele in nabava nove dodatne opreme, — gradnja dveh dislociranih postaj, od katerih bo ena pričela z delom v letu "*5. druga pa v naslednjem letu. Kadri in opreriM co planirani za intervencije iz ene centralne postaje do leta 1984. Povečano število delavcev bo omogočalo smoternejšo-organizacijo, boljšo izkoriščenost opreme in učinkovi-tejše izvajanje nalog. Leta 1985 bo izvedena decentralizacija opreme in delavcev na dve postaji, leta 1986 pa na tri postaje. Vsaka od dislociranih' postaj bo v začetku imela tri osnovna vozila (dva kombinirana vozila in avtomobilsko lestev) in ustrezno posadko na teh vozilih (skupno 12 gasilcev v vsaki izmeni). Tako planirani razvoj Gasilske brigade zahteva povečana materialna sredstva namenjena brigar>: /endar dosedanja dolgolet-na stagnacija alicelo nazadovanje tei :.Jtrebe varstva predpožarom in drugimi nesrečami v občinah in mestu Ljubljani zahtevajo takšno usmeritev v tem planskem obdobju. Samoupravni sporazum o temeljih planov požarnega varstva in naloge skupnega pomena za mesto Ljubljana je obravnavala in sprejela Skupščina zveze skupnosti za varstvo pred požarom mesta Ljubljane na svoji seji 26. 6. 1980, naloge požarnega varstva v občini pa skupščina občinske požarne skupnosti. r........ OBRAZLOŽITEV k Samoupravnemu sporazumu o temeljih planov po-žarnega varstva Srednjeročni plan 1981 - 1985 Samoupravne interesne skup-nosti za varstvo pred požarom občine Ljubljana — Šiška je sestavljen na osnovi potreb študije požarne ogroženosti občine, izhajajoč iz možnosti zagotovljenih sredstev 0,3 % prispevka brutto osebnega dohodka zaposlenih na področju občine, ter 6 % premije zavarovalnine, ki jih zavarovalnica izdvaja iz požarnega zavarovanja. Pripominjamo, da so sredstva za vse potrebe skromna, ter da se v nobenem primeru stopnja prispevka nebi smela spreminjati. V načrtu so predvidena sredstva za investicije, nabavo mehani-zacije, vzdrževanje in sofinanciranje poklicne gasilske brigade, Mestne gasilske zveze Ljubljana, Občinske gasilske zveze Ljubljana — Šiška, Zveze SIS mesta Ljubljana in Zveze SIS SR Slovenije. Da ta finančna sredstva zbrana iz navedenih virov resnično niso zadostna potrjuje sprejeti sklep Skupščine SIS občine Ljubljana -Šiška, da se investicije t. j. gradnje domov, adaptacije in gradnje bazenov fitiancirajo iz teh zbranih sredstev le v višini 50 % predračunske vrednosti medtem, ko se za nabavo mehanizacije prispeva 80 % nabavne vrednosti, razen z izjemo nabave avto-cisteren, ki pa se financirajo 100 %. Tako ugotovljena višina finančnih sredstev je tudi vnešena v srednjeročni p!an. Na ta način še vedno odpade na samoudeležbo posameznih organizacij-društev pri investicijah 50 % in mehanizaciji 20 % investiranja. Seveda bo potrebno pri tem nujno spremeniti ta odnos, ker praktično prispevek društev 50 % pri investicijah ni več mogoč. Posebno velik izdatek v planu predstavlja sofinanciranje Ga-silske brigade in sicer skora/ 65 % celotnega dohodka SlS-a. Vsa sofinanciranja se vrše na podlagi sklenjenih sporazumov in ključa, ki se določa na območju mesta Ljubljane za posamezne SIS občine. Postavljeni srednjeročni plan 1981 — 1985 nam bo služil kot osnova tega obdobja, ki pa ga bo potrebno vskladiti z pravkar sprejeto študijo požarne ogroženosti občine in mesta Ljubljane kot urbane celote, ter prilagoditi vsa investicijska vlaganja in nabavo mehanizacije ugotovitvam študije. Predvsem pa bo realizacijo sre-dnjeročnega plana potrebno vskladiti z potrebami in nabavami organizacije Civilne zaščite na tistih sličnih področjih, kjer je vprašanje požarne in pitne vode za potrebe prebivalstva v občini. Smatramo, da je s strani Samoupravne interesne skupnosti za varstvo pred požarom občine Ljubljana — Šiška storjeno vse, da je v srednjeročnem planu 1981 — 1985 zajeto najnujnejše, za dosego zadovoljive požarne zaščite, da pa bo tudi v bodoče vse sile osredotočiti v pridobivanju še potrebnih sredstev za izpolnitev postavljenih nalog. BELF2KE: