OBRAZLOŽITEV sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine občine Ljubljana-Šiška Spremembe in dopolnitve statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št.31/81) in statut občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 2/81) sta statutarna podlaga za izdajo sprememb fn dopolnitev poslovnika skupščine občine Ljubljana-Šiška. Skupščina občine Ljubljana-Šiška je na skupnem zase-danju zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 4. decembra 1978. leta spre-jela poslovnik skupščine občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 29/78) ter 25. marca 1980. leta odlok o spre-membah in dopolnitvah poslovnika skupščine občine Lju-bljana-Šiška za nov 76. a člen (Uradni list SRS, št. 10/80). Statutarna komisija, ki je predlagatelj sprememb in do-polnitev poslovnika, je na podlagi določil sprememb in dopolnitev statuta občine, predlogov, mnenj in pripomb, danih na sejah delovnih teles skupščine in zborov, pobud in predlogov drugih organov, organizacij in družbenopoli-tičnih organizacij, pripravila predlog sprememb in dopol-nitev poslovnika občinske skupščine. Cilj predlaganih sprememb in dopolnitev je, da se v de-lovanju skupščine, njenih zborov, delovnih teles in skupne strokovne službe širše in bolj dosledno uporabljajo v do-sedanjem delu že uveljavljene oblike in metode dela, ki so se doslej pokazale kot uspešne, ter da se določene določbe uskladijo z zakoni ali drugimi predpisi, ki so se spremenili ali sprejeli v času od sprejetja poslovnika. S predlaganimi spremembami in dopolnitvami se želi tudi doseči, da se do sedaj uveljavljena načela za delo skupščine čim bolj konkretizirajo v procesu skupščinske-ga odločanja. Predlog vsebuje predvsem naslednje bistvene spre-membe in dopolnitve: 1. Splošne določbe V poglavju o splošnih določbah se želi konkretneje opredeliti razmerje med skupščino in izvršnim svetom v skladu s statutom, spremembami in dopolnitvami sta-tuta, poslovnikom skupščine in poslovnikom izvršnega sveta. Menimo, da dosedaj niso bila dovolj konkretna določila, kdaj in kako se vključuje skupščina in delovna telesa v delo širših družbenopolitičnih skupnosti, sosednjih občin itd. Glede javnosti dela smo konkretneje opredelili, na kak-šen način to načelo izvaja. Določilo glede letnega odmora je bilo potrebno prilago-diti trenutnim potrebam in nalogam dela skupščine in omogočiti, da v skladu s programom dela skupščine ozi-roma zbori sami določijo čas letnega odmora. 2. Pravice in dolžnosti delegatov Določila členov v poglavju smo dopolnili, tako da v njih prihaja bolj do izraza vloga SZDL kot fronte vseh organizi-ranih socialističnih sil in urejuje način informiranja o delu občinske skupščine. 3. Enakopravno odločanje skupščin samoupravnih inte-resnih skupnosti za območje občine s pristojnimi zbori skupščine Dopolnitev tega poglavja se nanaša na odnos samo-upravnih interesnih skupnosti z območja občine pri odlo-čanju skupaj z zbori občinske skupščine. Pomanjkljivosti, ki so se pojavile v dosedanjem delu, narekujejo potrebo po boljšem programiranju dela skup-ščine občine. Zato se predlaga, da se v programu dela točno dolo-čijo odloki in drugi splošni akti, katere enakopravno spre-jemajo. 4. Seje zborov Glede sklicevanj sej zborov se predlaga, da predsed-niki zbora skličejo sejo zbora predvsem po periodičnem delovnem načrtu in na podlagi drugih zahtev. 5. Predsednik in podpredsednik skupščine, predsednlki zborov in vodje skupne strokovne službe V tem poglavju se spremembe nanašajo na odnos pred-sednik—podpredsednik skupščine (prej sta bila dva pod-predsednika), način nadomeščanja in odnos predsednik skupščine—predsedniki zborov. Določila o mandatu funkcionarjev skupščine so oprede-Ijena v spremembah in dopolnitvah statuta. 17 6. Delovna telesa skupščine !n zborov Dopolnitve v tem poglavju se nanašajo predvsem na določitev mandata predsednika delovnega telesa in čla-nov. Pomembna novost je, da se v skupno delovno telo zbo-rov, ki se ustanavlja s sklepi zborov (tak sklep ni potrebno objavljati v Uradnem listu), določita sestava delovnega telesa, tako da je obvezna prisotnost enega delegata zbora. 7. Program dela zborov skupščine Bistvena novost v programiranju dela je v tem, da se program dela skupščine opredeljuje kot program družbe-nopolitične aktivnosti vseh družbenih dejavnikov v občini. Poslovnik bi moral opredeliti tiste subjekte, ki so se dolž-ni vključevati v nastajanje programa, katerega nosilci pa so zbori občinske skupščine (samoupravne organizacije in skupnosti družbenopolitičnih organizacij, delegacije ...). Dosedanja praksa, da k programu dela posredujejo svo-je predloge zainteresirani, se mora prenehati. S spremem-bami in dopolnitvami se želi dati programu dela skupščine tisto mesto, ki mu pripada v skladu z načelom demokra-tičnosti, odprtosti in usklajenosti programa dela. Podrobneje se opredeljuje tudi periodični delovni načrt kotčasovna opredelitev obravnave nalog. Statutarna komisija je na svoji 24. seji dne 14.januarja obravnavala osnutek sprememb in dopolnitev poslovnika skupščine občine Ljubljana-Šiška ter sklenila, da so spre-membe in dopolnitve posledica uskladitve poslovnika z zakoni oziroma drugimi akti, ki so bili sprejeti oziroma spremenjeni v času od sprejetja poslovnika. Statutarna komisija skupščine občine Ljubljana-Šiška predlaga delegatom skupščine občine, da na osnovi 290. člena poslovnika skupščine občine Ljubljana-Šiška sprej-mejo spremembe in dopolnitve poslovninka skupščine obči-ne Ljubljana-Šiška po enofaznem postopku. Statutarna komisija