Samoprispevek za bogatejšo Ljubljano Javna razprava je obogatila program samoprispevka -zgradlll bomo 36 novlh objektov, za štiri pa bomo pripravili dokumentacljo Že po prvem krogu javne razprave o razpisu refe-renduma za uvedbo samoprispevka III na območju Ijubljanskih občin, lahko ugotovimo. da je bila v celoti podrta odločitev SZDL, ki je oblikovala pred-log, na osnovi katerega bi zaradi zaostrenih pogojev gospodarjenja in investicijske politike delovni Ijudje in občani Ljubijane sami združevali sredstva za iz-gradnjo objektov na področju družbenih dejavnosti Iz številnih pripomb lahko sktepamo, da je o pred-laganem programu razpravljala velika večina delav-cev in občanov. " V predlogu sklepa o razpisu referenduma za uved-bo III. samoprispevka na območju mesta Ljubljane je upoštevanih več kot 90 % pripomb javne razprave. To pomeni, da javna razprava ni bila samo vsebinsko bogata, ampak je tudi v celoti sooblikovala predlog sklepa za razpis referenduma. SEENA SOLA, EN VRTEC INStiRJ lj|QKUMENTAC>JE ______________________ Na področju otroškega varstva so bile v okviru materialnih možnosti upoštevane in usklajene pri-pombe za povečanje vzgojno-varstvenih zmogljivosti tako, da je v program vključena priprava celotne dokumentacije za WO Tomačevo, VVO Boris Ziherl in WO Gunclje. Na podlagi predlogaso se zmanjšale kapacite VVO Viško Polje za 80 mest. na ta račun pa je v programu novogradnja VVO z 80 mesti v KS Brdo Na področju osnovnega šolstva je upoštevan pred-log izgradnje osnovne šole z osmimi učilnicami vZg. Kašlju; v progrann je vključena priprava celotne do-kumentacije za izgradnjo prizidka k osnovni šoli Hin-ko Smrekar To se pravi, da smo po razpravi obogatili program za eno VVO. 1 osnovno šolo in pripravo štirih doku-mentacij za kasnejšo gradnjo. LUTKE IN GLASBA - TEMEU KULTURNE VZGOJE?__________________________________ V zvezi z obnovo Mestnega doma je bilo precej pripomb, ki se nanašajo na reševanje prostorskih možnosti za delovanje Lutkovnega gledališča. V raz-pravi pa je bila jasna podpora predlogu. da se reši nemoteno delovanje Lutkovnega gledališča. Cankar-jev dom daje gledališč^m vse možnosti nastopanja. ne pa domicila, kakor je opredeljeno tudi v program-skih izhodiščih Cankarjevega doma, torej taka reši-tev ni možna. Lutkovno gledališče v tem trenutku potrebuje pro-store za va]e, delavnice. hrambo rekvizi*ov in garde-robe - torej pogoje za delo, ker so ti sedaj nevzdržni. Tega Lu.tkovnemu gledališču ne more dati noben od, obstoječih kulturnih domov. Zato se v adaptacijo Mestnega doma za potrebe delovanja Lutkovnega gledališča vključi samoprispevek III s 36,0 mio din, ostali soinvestitorji, to so Kulturnaskupnost^loveni-je z 38,5 milijona in Ljubljanska kulturna sl«ipnost z 7,55 milijona dinarjev. Glasbena šola Vič deluje v prostorih, ki so po mnenju strokovnih delavcev Instituta za gozdno in lesno gospodarstvo Biotehnične fakultete nevarni za življenje učenoev in pedagogov. Novogradnja \z scedstev samoprispevka III bt nadomestila obstoječe prostore. S svojo dejavnostjo šola zagotavlja kar najširšo osnovo kadrov za nadaljne usmerjeno izo-braževanje na srednji glasbeni šoli in še naprej na Akademiji za glasbo. SOS NA PODROČJU ZDRAVSTVA: UKREPAJMO!! Pripombe na racionalnost projekiiranja objektov osnovnega zdravstvenega varstva so v celoti upošte-vane Ob sodelovanju delavcev zdravstvenega doma Ljubljana se je površina objektov zmanjšala za 2481 m? neto, ne da bi bila s tem prizadetadejavnost. dogovorjena s planskimi dokumenti, pa tudi ne stro-kovnost zdravstvenih opravil Z novogradnjo porodnišnice bomo rešili nemogoče razmere v stari porodnišnici in zagotovili enake po-goje za rojstvo otrok vsem ženskam S sredstvi sa-moprispevka III bomo pomagali zgraditi prvo fazo te prepolrebne institucije in pridobili 6360 mJ površin za prostore, ki so za sodobno porodništvo najpo-membneiši: dva porodna bloka s 16 porodniškimi posteljami. 1 operacijski blok za porodniške operaci-je, 60 postelj za navadno in intenzivno nego otrošnic, 80 posteljic za navadno in intenzivno nego novoro-jencev, ordinacijo za nadzor ogroženih in bolnih nosečnic z ustreznimi funkcionalno - diagnosttčnimi prostori, hišno lekarniško postajo ter splošne in po-možne prostore Ob sredstvih samoprispevka bo v izgradnji prispevala Medobčinska zdravstvena skup-nost liublianske regije 455 milijonov dinarjev Mladinsko klimatsko okrevališče Rakitna (v lavni razpravi je bila izražena zahteva po podrobnejši obrazložitvi, kako so bila potrošena dosedaj vložena sredstva) je bilo zaprto v avgustu 1978 zaradi oporeč-ne vode in neurejenih prostorov Po takratnih pre- dračunih izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik bi bilo treba za nujno sanacijo zbrati 17 milijonov dinarjev, kar pa IS ni uspelo Ob tem so se pojavljali tudi neurejeni notranji odnosi. ki so hromili uspešnost racionalnega opravljanja z zdraviliščem. zato je občinski IS predlagal občinski skupščini. da sprejme sklep o začasnem ukrepu družbenega var-stva na Rakitni z namenom, da začasni kolegijski poslovodni organ odpravi vse nastale pomanjkl|ivo-sti in pripomore k pripravi in realizaciji programa za ponovnodelovanjezdravilišča Kolegijski poslovodni organ se je takoj lotil priprave programa. da bi v prvi fazi objekt adaptirali tako, da bi lahko sprejeli vsaj 80 otrok rn tako zaposlili delavce, ki že od avgusta 1978 niso imeli dela in so prejemali zajamčene osebne dohodke V drugi fazi bi bilo treba opraviti celovito adatpacijo in modernizacijo Ob znanih restrikciiah na področju splošne in skupne porabe kolegi|skemu poslovodnemu organu ni uspelo zbrati polrebnih sredstev za sanacijo in adaptacijo ter usposobitev objektov. Zato je predlagal izvršnemu svetu skupščine obči-ne Vič-Rudnik, da ta prične postopek redne likvidaci-je klimatskega zdravilišča Rakitna ter ukine ukrep družbenega varstva v zdravilišču Sklep o likvidaciji je skupščina sprejela 16 7 1980 Po zaključku ste-čajnega postopka je bil pri SDK odprt žiro račun. na katerega je bil po sklepu temel|nega sodišča v L|ub-Ijani izvršen prenos sredstev z računa MKZ Rakitna v skupnem znesku 4831,016,20 din Ta sredstva se uporabljajo za najnujnejše vzdrževanje objekta Sal-do na tem računu z dne 14. 9 1981 |e 4 258 000.15 din. Ves čas postopka je bilo izraženo mnenje o potrebi za povečano skrb za zdravstveno stanje otrok irt dejavnosti, ki jo upravlja ta ustanova Zato je izvršni svet skupščine občine imenoval komisijo. ki je pri-pravila vsebinsko zasnovo programa adaptacije in sanacije, ki je vključena v predloženi program samo-prispevka III. Povedati je treba. da je v srednjeročnih planih občine Vič-Rudnik predvidena tudi uredrtev vodovoda. ki |e prav tako pogoj za normalno delova-nje doma na Rakitni Tam je bila pred kratkim zgraje-na manjša osnovna šola. ki jo bodo lahko obiskovali bolni otroci v času rehabilitacije in ne bo potrebno organizirati pouka v okrevališču. SMO HUMANA PRUŽBA______________________ Humanosl vsake družbe se ocenjuje po tem, kako poskrbi za svoje manj sposobne člane Žato bomo na že pridobljenem zemljišču s sredstvi samoprispevka III zgradili Varstveno delovni center za duševno pri-zadete občane. s sredstvi pa se bodo v gradnjo vključile tudi Medobčinska zdravstvena skupnost s 17 600,000 din. Samoupravna stanovanjska skupnost s 27,900 000 din. Skupnost invalidsko pokojmnskega zavarovanja s 32.700.000 din. Skupnost za zaposlo-vanje Ljubljane s 8.300,000 din Da bi spoznania znanosti in stroke, ki že razpolaga z možnostmi in sredstvi za rehabilitacijp slušno in govorno prizadetih otrok lahkovnesli vnašodelovno-prakso, bomo s sredstvi samoprispevka III v višini 37 600,000 din zgradili najpotrebnejši avdiologoped-ski oddelek v sklopu izgradnie Centra za korekci)o slušno in govorno prizadetih otrok. SKUPAJ: 36 OBJEKTOV IN 4 DOKUMENTACIJE Tako se je dosedanji program na podlagi pripomb občanov razširil od 34 na 36 objektov, za 4 objekte pa bodo pripravili dokumentacijo za nadaljnjo gradnjo. V času od izdaje osnutka sklepa o razpisu referen-duma III do oblikovanja predloga programa za obrav-navo in sprejem v občinskih In mestni skupščini sp bili številni razgovori v občinskih in mestnem opera-tivnem štabu za samoprispevek III o možnostih racio-nalizacije posameznih programov porodnišnica. ostali zdravstveni objekti, Varstveno delovni center, itd), predvsem glede potrebne velikosti objektov Sočasno je bila pripravljena tudi terminska dinamika dotoka sredstev, v katero so časovno vpeti posamez-ni objekti Pri pokrivaniu priliva sredstev in časovno dinamiko graditve objektov smo morali nekatere ob-jekte časovno prilagoditi razpoložljivim sredstvom Pri vseh objektih so ponovno pregledani stroški urejanja zeml|išč in komunalne opreme. izvršeni pre-miki pričetka del v skladu s finančnimi možnostmi ter poenoteni kriterijj časa graditve Posledica teh ukre-pov so popravljene ocenjene končne vrednosti ob-lektov KOLIKO BOMO ZBRALI_______________________ Skupna investicijska vrednost objektov po tako opredeljenem programu znaša skupaj 4 698.000 000 din Od tega zneska bomo z 1.5% samoprispevkom zbrali 3.731,500. 000 din. 966.500.000 din bodo pri-spevale samoupravne interesne skupnosti v skladu z njihovimi srednjeročnimi programi, v katere so vgra-dile tudi sredstva za kasnejše funkcioniranje objek-tov. zgrajenih s samopnspevkom S tako zasnovanim in finančno ovrednotenim pro-gramom so vsa sredstva. zbrana s samoprispevkom ter obogatena s sredstvi samoupravnih interesnih skupnosti. porazdeljena na ob|ekte CENZUS BO 8000 DINARJEV Z ozirom na pripombe občanov glede prenizko postavljenega cenzusa ie bil sprejet predlog, da sa-moprispevka ne bodo plačevali delovni Ijudje in ob-čani, katerih čisti osebni dohodek ali pokojnine ne presegajo 8000 din mesečno (pre) 7000) oztroma. če dohodek na družinskega člana ne presega 4000. (prej 3500) din mesečno, kar se vsako leto uskladi z rasljo osebnih dohodkov v Ljubljani. Plačevanja sa-moprispevka so oproščeni tudi kmetje, katerih kme-tije so uvrščene v četrto davčno kategorijo in so tudi oproščeni plačevanja davka od zemlje, in, kot je bilo zapisano že v osnutku predloga. delovni Ijudje in občani, ki imaio osebne dohodke iz kmetijske dejav-nosti. vendar njihov letni katastrski dohodek negoz-dnih zemljišč ne presega 11.500,00 din na gospodar-stvo Z ozirom na povišanje cenzusa se bo s sredstvi samoprispevka III zbralo približno 75 500 000 din manj, kot je bilo prvotno predvideno. vendar pa se je zaradi racionalizacije in ponovne ocene potrebne velikosti posameznih objektov končna investiciiska vrednost (skladno s tem bodo tudi SIS prispevale manj. kot je bilo prvotno predvideno) zmanjšala za 139.600 000 din Z zvišanjem cenzusa bodo plačevanja samopri-spevka oproščeni vsi tisti, ki so tega dejansko upravi-čeni Ker ]e samoprispevek solidarnostni vir združe-vanja sredstev in zaraai povišanja cenzusa ni potreb-no in možno uvajati diferencirane stopnje V javni razpravi |e bilo izraženo vprašanje. zakaj začasno prijavljeni delavci ne plačuiejo samopri-spevka Takšna je zakonska opredelitev. ki pa ne zapira možnosti. da tudi začasno pri|avljeni (predv-sem tisti, ki žive v Ljubljani že dalj časa). ne bi prispevali prostovoljno in z osebnim izjavljanjem sredstva v sklad samopnspevka O takih možnostih bo potrebno razmisliti ob sprejemanju odloka o uvedbi samoprispevka III v Liubliani