AKCIJSKI PROGRAM SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA IN NJENIH ORGANOV SKUPŠClNA občine Ljubljana-Siška in njeni organi s tem akcijskim programom opredeljuje-jo svoje tekoče in dolgoročne naloge, ki jih mo-rajo opraviti, da bi se v okviru svojega delov-nega področja vsestransko in aktivno vključili v izvajanje nalog, ki izhajajo iz pisma predsed-nika Zveze komunistov in Izvršnega biroja pred-sedstva Zveze komunistov Jugoslavije, stališč in sklepov Centralnega komiteja zveze komuni-stov Slovenije, mestne konference ZKJ v Ljub-ljani in konference ZKJ občine Ljubljana-Šiška. Predsedstvo skupščine občine smatra, da je dolžnosti vseh odbornikov in članov organov skupščine ter vseh delavcev upravnega organa, da se pri opravljanju svojih dolžnosti in pravic dosledno zavzemajo za izvajanje politike in na-log, ki izhajajo iz teh dokumentov. Skupščina občine je že v preteklem letu sprejela akcijski načrt za uresničevanje nalog v zvezi s stabiliza-cijo in realizacijo družbenega načrta in prora-čuna občine. Letos pa je sprejela program za odpravljanje neopravičenih socialnih razlik in več nadaljnjih sklepov stabilizacijskega značaja. V vseh teh aktih je že začrtala smernice take politike, ki jo predlagani akcijski program sa-mo še dopolnjuje in utrjuje. Pismo zahteva učinkovito uveljavljanje spre-jetih sklepov in politike na vseh ravneh in na vseh področjih. Sklepi zadnje seje predsedstva zveze komunistov Jugoslavije pa jasno določa-jo bistvene naloge na ekonomskem področju. Smer naše politike opredeljujejo tudi sklepi III. seje zveze komunistov Slovenije o odpravljanju socialnega razlikovanja; ocene in sklepi pred-sedstva zveze komunistov Jugoslavije glede bo-ja proti nacionalizmu in naloge na področju mednarodnih odnosov in neuvrščenosti kot osnove naše zunanje politike; sklepi 29. in 30. seje CK zveze komunistov Slovenije ter reso-lucije 3. konference zveze komunistov Jugosla-vije. Sprejeta stališča nas obvezujejo, da z akcijo krenemo v doslednejši boj za socialistično sa-moupravljanje in odločujoč družbeni položaj de-lavcev v združenem delu. Revolucionarna seda-njost terja od nas vseh največjo mobilizacijo ustvarjalnih sil, da zagotovimo vodilno vlogo delavskega razreda in idejno, politično in akcij-sko enotnost, da bi še odločneje in učinkoviteje uresničevali samoupravne družbene odnose, sta-bilizirali gospodarstvo in uspešno uveljavljali vse elemente neuvrščene zunanje politike socia-listične Jugoslavije. Naloge so celovite in odgo-vorne ter bodo zahtevale od vseh nas dosledno in ustvarjalno delo. Akcijski program opredeljuje naloge skup-ščine občine, njenih svetov, komisij ter uprav-nih odborov skladov in njenih upravnih orga-nov. Obenem je akcijski program tudi osnova za sestavljanje akcijskih programov krajevnih skupnosti v občini. NALOGE Za konkretno vključitev skupščine občine in njenih organov v to akcijo na vseh področjih je potrebno poudariti zlasti naslednje naloge: 1. Spremljanje uresničevanja ustavnih amandmajev v gospodarskih organizacijah s po-sebnim poudarkom na ustanavljanju temeljnih organizacij združenega dela ter vključevanja v akcijo Mestne skupščine za dajanje konkretne pomoči delovnim organizacijam pri uresničeva-nju ustavnih amandmajev, tako da se bodo hi-treje uveljavljali samoupravni odnosi in da bo zagotovljeno odločanje neposrednih proizvajal-cev. Hkrati je potrebno zagotoviti dejansko od-ločanje proizvajalcev o vseh sredstvih, ki jih ustvarjajo, in njihov pliv na družbeno-ekonom-ske in politične odnose. Nosilci nalog: Svet za gospodarstvo in komisija ... - - : . za samoupravljanje. • - - - 2. V skladu s politiko stabilizacije gospodar-stva morajo biti sprejeti ukrepi, ki naj zagoto-vijo, da bodo skupna sredstva za splošno in skupno porabo rastla počasneje od rasti družba-nega proizvoda v občini. V organizacijah združenega dela in v vseh družbenih okoljih mora prevladati usmeritev v mobilizacijo notranjih moči, v dvig produktiv-nosti dela, za zmanjšanje materialnih stroškov in za povečanje dohodka, hkrati z okrepitvijo družbene in osebne odgovornpsti in delovne di-scipline. Zavzeti se je za to, da se bodo načela gospo-darske in družbene reforme trajno uresničevala v vseh ukrepih in odločitvah. Skupščina občine bo podpirala rast industrije kot temeljne gospodarske dejavnosti. Aktivno se bo vključevala v akcije za pospešitev inte-gracijskih procesov na podlagi takih tehnološ-kih, ekonomskih in tržnih pogojev, ki naj nepo-srednim proizvajalcem omogočijo večji delovni učinek in večji dohodek ter tako tudi dvig splošnega in osebnega standarda. Glede na nakazane naloge je potrebno izva-jati tako ekonomsko politiko, ki bo ustvarila pogoje za postopno stabilizacijo gospodarstva in s tem ustvarjanje pogojev za omejitev raznih oblik materialnega in finančnega neravnovesja. Za konkretno izpolnitev zastavljenih nalog bo potrebno v sodelovanju s samoupravnimi or-gani v organizacijah združenega dela, Službo družbenega knjigovodstva in organi pregona stalno spremljati poslovanje gospodarskih oiga-nizacij ter preprečevati razne oblike kršenja za-konitih predpisov. Posebej pa bo treba analizi- rati poslovanje tistih gospodarskih organizacij, ki poslabšujejo svoje poslovne rezultate ali iz-kazujejo poslovno izgubo. Nosilci nalog: Svet za gospodarstvo, svet za družbeni plan in finance. 3. Na podlagi zveznega zakona so morale družbeno-politične skupnosti izločiti nekatere dohodke iz naslova prispevkov, davkov in taks, ki so v letu 1972 dosegli nad 14-odstotni porast v primerjavi z realizacijo v letu 1971. Glede na znižano stopnjo prispevka (davka) iz osebnega dohodka, proračunski dohodki ne bodo presegli določenega liraita in izločanje v posebno rezer-vo ne pride v poštev. Pri tem pa je treba upoštevati, da je bila z odlokom o proračunu občine za leto 1972 že omejena proračunska potrošnja in sicer znatno pod zveznim limitom. Zato se bo del planiranih dohodkov izločil za intervencije v gospodarstvu, v čemer so zajeta tudi sredstva za nakup stavb-nih zemljišč. S temi sredstvi in sredstvi bivšega družbe-nega investicijskega sklada bo občina dodelje-vala kredite gospodarstvu z namenom, da se na-črtno usmerja njegov razvoj oziroma pospešuje gospodarska dejavnost. Delovnim organizacijam, ki poslujejo na me-ji rentabilnosti, naj bi se omogočala preusmeri-tev proizvodnje, podpirale pa zlasti take inte-gracije, ki povezujejo proizvodnjo s trgovino. Splošni cilj pri usmerjanju sredstev naj bi bil doseči višjo stopnjo produktivnosti dela in s tem višjo akumulativnost gospodarstva. Nosilci nalog: Svet za družbeni plan in finance, svet za gospodarstvo. ¦ - DELITEV 4. Na področju politike delitve dohodka in osebnih dohodkov se mora uveljaviti načelo, da smejo realni osebni dohodki naraščati počasneje od rasti produktivnosti dela. V okviru Ljubljane je potrebno skleniti spo-razume o najnižjih in najvišjih osebnih dohod-kih, da bi tako zmanjšali neupravičene razlike, ki nastajajo na posameznih območjih. Delovne organizacije naj bi določale stopnjo rasti tudi za osebno porabo. Ta naj bi bila manj-ša od stopnje rasti za delitev, ki se ugotavlja s samoupravnimi sporazumi, upoštevajoč pri tem izboljševanje sistema usmerjanja dohodka, zla-sti pa usklajevanje z ustavnimi amandmaji. Za spremljanje teh gibanj je treba izdelati analizo izvajanja samoupravnih sporazumov na področju gospodarstva in negospodarstva v ob-čini ter poskrbeti za sankcije proti kršilcem. Nosilci nalog: Svet za gospodarstvo in pristoj-ni sveti s področja družbenih de-javnosti. 5. Na področju kmetijske politike se bo skup-ščina zavzemala za dosledno izvajanje že spre-jetega akcijskega programa, ki temelji na skle-pih II. konference zveze komunistov Slovenije. Program, katerega cilj je doseči skladnejši razvoj kmetijske proizvodnje in s tem izboljša-nje ekonomskega in socialnega položaja kmetij-skih proizvajalcev, se že izvaja. Zato je še na-dalje potrebno z ustrezno davčno politiko in drugimi ukrepi, kot so kreditiranje in strokovna pomoč pri uvajanju sodobnih tehnoloških po-stopkov v živinorejski in poljedelski proizvod-nji ter pri urejanju kmečkega turizma, izboljše-vati gospodarski in socialni položaj kmetijskih proizvajalcev. Zavzeti se je treba tudi za smo-trnejše samuopravno gospodarjenje z gozdovi in v te oblike bolj aktivno vključiti tudi gozdne posestnike iz vrst kmetov. Hkrati pa naj se nada-ljuje že začeta politika reševanja osnovnih živ-ljenjskih vprašanj kmetijskih področij v občini, kot je finančna pomoč pri elektrifikaciji, uspo-sobitvi vodovodov in cest ter družbene pomoči na področju zdravstva in socialnega varstva, zlasti za ostarele kmete in kmete borce. Nosilci nalog: Svet za kmetijstvo in gozdarstvo, sklad za pospeševanje kmetijstva ter svet za turizem. 6. Na področju dejavnosti, ki temeljijo na osebnem delu občanov, si bo skupščina prizade-vala za dosledno izvajanje sklepov, ki jih je sprejela na sejah 25. 10. in 22. 11. 1972. Pospeše-vala bo predvsem storitvene obrtne dejavnosti, ki so namenjene neposredno zadovoljevanju po-treb občanov in gostinsko-turistično dejavnost v zvezi z rekreacijo občanov. Nosilci nalog: Svet za gospodarstvo in svet za turizem. (Nadaljevanje na 13. strani) (Nadaljevanje z 12. strani) DAVČNA POLITIKA 7. Skupščina občine in njeni organi morajo še posebej podvzeti ukrepe za takšno davčno politiko, ki bo prispevala k stabilizaciji in od-pravljanju neupravičenih socialnih razlik. Z do-govori med ljubljanskimi pa tudi drugimi sosed-njimi občinami je potrebno usklajevati davčno politiko, dogovore pa potem dosledno spoštova-ti, tako da bodo izraženi v dokumentih občin-skih skupščin ali pristojnih svetov. Ob sodelovanju z davčnimi upravami drugih občin je potrebno nadaljevati z akcijo za ugo-tavljanje vseh fiktivno preseljenih zavezancev in izvršiti odmero v krajevno pristojni občini. Zagotoviti je potrebno pregled nad zavezan-ci, ki so dolžni plačevati nov davek na določene premoženjske predmete (motorni čolni, delovne naprave, gozdovi) in zavezanci davka od stavb, ki so bili doslej tega oproščeni ter tudi v bodoče dosledno ugotavljati prometno vrednost pri pro-daji nepremičnin. Poostriti je kontrolo obrtnikov, ki delajo brez obrtnih dovoljenj, pri čemer mora davčna uprava sodelovati z inšpekcijskimi službami in krajevnimi skupnostmi. Prav tako mora davčna inšpekcija poostriti nadzor nad pregledom po-slovnih knjig in vse zavezance, ki jih ne vodijo, dosledno kaznovati. Izboljšati je potrebno kontrolo zavezancev v poklicih, ki so vezani na delo z občani, poostriti prisilno izterjavo vseh davkov in drugih obvez-nosti ter zaračunavati zamudne obresti, prav ta-ko pa tudi izvajati sankcije za prekrške in ob- vezno tudi vnaprej predlagati uvedbo kazenskih postopkov. Davčno upravo, posebno pa davčno inšpek-cijo, bo treba za izvajanje teh nalog kadrovsko okrepiti, zato mora skupščina občine zagotoviti tudi sredstva za štipendiranje teh kadrov. Nosilci nalog: Svet za družbeni plan in finan-ce, davčna uprava, kraj. skup-nosti, inšpekcijeske službe SML. 8. Komisija za ugotavljanje izvora premože-nja, katere osnovna naloga je izvajati posebni postopek za odmero davka od nenapovedanega dohodka, v katerem se raziskuje izvor sredstev oziroma premoženja, če občan razpolaga z znat-no večjimi sredstvi, kot so tista, ki so mu osta-la po plačilu davkov, je že na delu. Strokovne službe pa že izdelujejo pregled prometa z nepre-mičninami ter pregled prodaje avtomobilov, strojev in delovnih priprav, vse za dobo petih let. Še posebej pa je treba izdelati pregled pre-moženja v zvezi s črnimi gradnjami. Skupščina zavezuje komisijo, davčno upravo in druge strokovne službe, da pripravijo te pre-glede do konca leta 1972 in s tem omogočijo pregled premoženja občanov. V kolikor komisija pri odmeri davka od na-povedanega premoženja ugotovi, da je občan premoženje ali sredstva pridobil na način, ki ka-že na storitev kaznivega dejanja, gospodarskega prestopka ali kršitev družbenih in samouprav- nih norm, je dolžna o svoji ugotovitvi obvestiti organe pregona, SDK in samoupravne organe v organizaciji združenega dela. Glede vseh teh vpiašanj je treba doseči enot-ne kriterije za ljubljanske občine in za ostale sosedne občine. Nosilci nalog: Predsedstvo skupščine občine, svet za družbeni plan in finan- ce, svet za splošne in notranie zadeve, komisija za ugotavlja- ¦ nje izvora premoženja, davčna uprava, oddelek za gradbene in : ¦ ,, komunalne zadeve, oddelek za družbene službe in splošne za- deve, uprava za notranje zade- ve SML. 9. V akcije davčnih služb se morajo vključi-ti tudi vsi organi pregona, zlasti pa postaja mi-lice, inšpekcijške službe in sodniki za prekrške, ker brez njihovega sodelovanja normalno delo-vanje davčne uprave ter komisije za ugotavlja-nje premoženja ni mogoče. URBANISTIČNI NAČRT 10. Da bi zagotovili ustrezne prostorske po-goje tako za gradnjo gospodarskih objektov, ka-kor za stanovanjsko gradnjo, je potrebno pripra-viti podroben urbanistični načrt za območje ob-čine, kar naj poteka vzporedno z novelacijo ge-neralnega urbanističnega plana. Ljubljane. Po-trebe po površinah za gospodarske objekte in naselitvenih površinah so namreč že presegle možnosti, ki jih daje GUP. Skupščina občine bo podpirala usmerjeno stanovanjsko gradnjo in sodelovala z razpolož-ljivimi sredstvi tudi pri gradnji spremljajočih objektov, da bi dosegli zmanjšanje cen stano-vanj. Vendar pa bo skupščina omogočala tudi gradnjo za trg s sredstvi investitorjev, da bi do-gradili čim več stanovanjskih enot in s tem vpli-vali na ceno in izbiro stanovanj. Ob takšni stanovanjski politiki pa je potreb-no tudi nekaj površin za organizirano individu-alno gradnjo stanovanjskih hiš, zlasti za borce, ki bi radi prišli do svojin stanovanjskih objek-tov. Ob tem je potrebno trajno spremljati reali-zacijo že naročene urbanistične dokumentacije in izvajati tudi s pogodbami določene sankciie tako glede rokov, kakor tudi drugih obveznosti, ki omogačajo pravočasen začetek gradnje: ko-munalna oprema, priprava zemljišča, itd. Nosilci nalog: Svet za komunalne in stano-vanjske zadeve, svet za urbani-zem in upravni odbor sklada za komunalno urejanje zemljisč. 11. Med drugimi pogoji za smotrno stano-vanjsko in industrijsko gradnjo je potrebno za-gotoviti tudi zemljišča, pri čemer si je potrebno trajno prizadevati, da se zagotovijo po najugod-nejši ceni kompleksi zemljišč, na katerih je mo-goča usmerjena gradnja. V zvezi s pridobivanjem zemljišč je treba poskrbeti tudi za pripravo teh zemljišč za grad-njo in za njihovo komunalno opremljenost. V ta namen je treba doseči enotno zemljiško poli-tiko v Ljubljani ter v tem okviru skladno delo-vanje te politike na območju občine. Nosilci nalog: Predsedstvo skupščine, svet za urbanizem, svet za komunalne in stanovanjske naloge, uprav-ni odbor sklada za nakup stavb-nih zemljišč ter upravni odbor sklada za komunalno urejanje zemljišč. 12. Kot posebna naloga na področju urbaniz-ma je reševanje problematike »črnih gradenj«. Skupščina zavezuje oddelek za gradbene in ko-munalne zadeve, da nadaljuje z začeto akcijo popisa vseh črnih gradenj v sodelovanju z urba-nistično inšpekcijo in ljubljanskim urbanistič-nim zavodom, tako da bo mogoče v naslednjem letu v skladu s predpisi opredeliti status vseh nedovoljenih gradenj in ustrezno ukrepati bodi-si z izvršbo, bodisi z zaznambo v zemljiški knjigi. Ob izvajanju teh ukrepov pa je potrebno, da se vsi družbeni dejavniki zavzamejo za spošto-vanje zakonitosti in reda na tem področju zara-di zaščite nadaljnjega razvoja mesta kot celote. Zato je treba še posebej energično, hitro in učinkovito ukrepati proti vsem novim poskusom črnih gradenj. Nosilci nalog: Svet za urbanizem, inšpekcijske službe SML, oddelek za gradbe-ne in komunalne zadeve. 13. Na področju komunalnega gospodarstva, kjer so si skupščina občine in njeni organi že doslej prizadevali omogočiti tistim predelom občine, ki so komunalno slabo opremljeni, bolj-še življenjsko okolje, je potrebno nadaljevati s tako politiko. Obenem si je treba prizadevati, da bi združili vse delovne organizacije s pod-ročja komunalnih dejavnosti v Ljubljani v enot-no organizacijo združenega dela posebnega družbenega pomena. Glede na spremembe v načinu upravljanja občinskih cest je potrebno čimprej pregledali stanje vseh občinskih cest, opredeliti status no-vih cest in mestnih ulic, opraviti revizijo cestno prometne signalizacije in kategorizacijo javnih zelenih površin in vodotokov. Nosilec naloge: Predsedstvo skupščine, svet za komunalne in stanovanjske za-deve ter upravni odbor sklada za ceste v sodelovanju s KS in komunalnimi delovnimi organi-zacijami. SAMOUPRAVNI SPORAZUMI 14. Ob uveljavljanju samoupravnih sporazu-mov ter odlokov glede urejanja ekonomskih od-nosov v stanovanjsko gospodarstvo ob istočas-ni družbeni pomoči za občane z nižjimi osebni-mi dohodki je potrebno še v 1. trimesečju leta 1973 sprejeti tudi srednjeročni program stano-vanjske graditve v občini za razdobje 1972— 1976. Ta program mora vsebovati tudi določila o načrtni izgradnji vseh spremljajočih komunalnih objektov. Glede na zakon o stanarinah in zakon o ugo-tovitvi vrednosti stanovanjskih hiš in stanovanj, ki sta bila sprejeta pred kratkim, bo potrebno zagotoviti pravočasno pripravo in sprejem: • odloka o oblikovanju stanarin, • odloka o uporabi stanaiin, • odloka o ugotovitvi vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš. Nadaljevati je potrebno že sprejeto politiko organizirane in usmerjene gradnje, ki naj omo-goči delavcem stanovanja po kar najbolj do-stopni ceni, pri čemer bo moral biti solidarnost-ni sklad nosilec teh prizadevanj, hkrati pa po-enotiti tudi samoupravne akte o pogojih za do-deljevanje posojil v delovnih in drugih orga-nizacijah ter organih, da bi delavcem omogočili enake možnosti za rešitev stanovanjskih vpra-šanj. Nosilci nalog: Svet za komunalne in stanovanj-ske zadeve, svet za urbanizem in solidarnostni sklad. IZOBRAŽEVANJE IN VZGOJA 15. Socialistična vzgoja in marksistično izo-braževanje sta neodtujljivi pravici slehernega mladega človeka in sestavni ter izredno po-membrii del našega družbenega življenja. Taka vzgoja in izobraževanje sta tudi eden izmed te- (Nadaljevanje na 14. strani) (Nadaljevanje s 13. strani) meljnih pogojev pri oblikovanju enakih mož-nosti ljudi, zlasti otrok in mladine za pridobi-vanje ustreznega materialnega in družbenega položaja. Mreža osnovnih šol in vzgojno-varstvenih zavodov na območju občine ni zadovoljiva.za-to bo potrebno še veliko naporov, da dosežemo takšne pogoje, da se bo učno vzgojni proces od-vijal v skladu s sodobnimi načeli in da bo le-ta izenačil možnosti in položaj za vse otroke. Spri-čo tega skupščina občine v celoti podpira izva-janje akcijskega programa Temeljne izobraže-valne skupnosti, zlasti pa se obvezuje: • zagotoviti delovnim ljudem, ki delajo na področju vzgoje in izobraževanja enak družbe-no ekonomski položaj, kot ga imajo delovni ijudje v gospodarski dejavnosti; • dati poseben poudarek idejni in politični usmeritvi vzgojnega in pedagoškega osebja in pri tem izvajati tako kadrovsko politiko, ki bo onemogočala tuje ideološke in politične ter osta-le družbeno nesprejemljive vplive na mladino; • še bolj si prizadevati za pravočasno in celovito realizacijo programa izgradnje vzgojno varstvenih in osnovnošolskih objektov iz sred-stev samoprispevka in pravočasno pripraviti gradbena zemljišča ter lokacijsko dokumenta-cijo; • zagotoviti čimbolj neposredno povezavo samoupravmh skupnosti in neposredno zainte-resiranih orgaaizacij in občanov; • poglobiti sodelovanje med vzgojno-izobra-ževalnimi zavodi, krajevnimi skupnostmi in ob-čani. Še naprej se je potrebno zavzemati za ob-vezno obiskovanje male šole in vključevanje čim večjega števila šoloobveznih otrok v po-daljšano bivanje s posebnim poudaikom na ce-lovitem vključevanju socialno ogroženih otrok, skupaj s Temeljno izobraževalno skupnostjo pa nadaljevati akcijo za zagotovitev brezplačnih učbenikov. Nadaljevati je potrebno akcijo za orga.nizira-no družbeno prehrano šolskih in predšolskih otrok. Skupaj s krajevnimi skupnostmi je patrebno povesti javno razpravo med občani o kriterijih za sprejem v vzgojno varstvene zavode, o po-slovnem času zavodov, še posebej pa o diferen-ciranem plačevanju oskrbnin v zavodih. Strokovne službe (Zavod za socialno delo, šolski teami, patronažna in socialna služba v krajevnih skupnostih) so dolžne pravočasno nu-diti potrebno pomoč vsem prizadetim predšol-skim in šoloobveznim otrokom, zlasti še otro-kom iz socialno ogroženih družin, otrokom brez staršev, nadarjenim otrokom, ki zaradi socialnih razmer ne morejo nadaljevati šolanja in otro-kom, ki jim je zaradi socialne ogroženosti po-trebna individualna pomoč v šoli ter izven nje. Nosilci nalog: Svet za prosveto in kulturo, svet za zdravstvo, socialno varstvo in delo, osnovne šole, vzgojnovar-stveni zavodi, Temeljna izobra-ževalna skupnost, upravni in nadzorni odbor sklada za izgrad-njo šol in vrtcev, zavod z.a soci-alno delo, zveza društev prija-teljev mladine in krajevne skup-nosti. TELESNA KULTURA 16. Na področju telesne kulture se je po-trebno zavzeti za ustanovitev samoupravne in-teresne skupnosti v občini, prek katere bo skup-ščina občine podpirala razvoj množične telesne kulture in rekreacije med mladino in delovnimi Ijudmi. Obenem pa naj se za mesto Ljubljana oblikuje poseben organ, ki naj bo po delegat-skem principu koordinira skupne akcije tega področja. Nosilca naloge: Svet za prosveto in kulturo, občinska zveza za telesno kul-turo. ZDRAVSTVENO VARSTVO 17. Na področju zdravstvenega varstva je največji problem pomanjkanje ambulantnih ka-pacitet. Poleg tega je na področju zdravstvene-nega in socialnega varstva opaziti določene po- javne oblike socialnega razlikovanja, čeprav manj kot na področju vzgoje in izobraževanja. Npr. zasebna zdravniška praksa, privilegirano obravnavanje nekaterih občanov, premajhne kapacitete domskega varstva starih ljudi ter po-časno odpravljanje vzrokov in posledic alkoho-lizma. V skladu z ustavnimi dopolnili je potrebno zagotoviti enotam zdravstvenega doma Ljublja-na v občini večje samoupravne pravice. Nada-lje je treba izdelati investicijske programe za tazsiritev zdravstvene dejavnosti in programe za izboljšanje dela osnovne zdravstvene siužbe ter si pnzadevati, da bo tudi čimveč delovnih orga-nizacij ustanovilo obratne ambulante, katerih pnmarna naloga mora biti izboljšanje preven-tivnega in zdravstvenega stanja zaposlenih. Nadalje je potrebno: • povečati obseg zdravstvene preventive in medicinske rehabilitacije za vse kategorije zdravstveno ogroženih otrok in čimbolj popol-no zajeti socialno ogrožene otroke v zimska in poletna počitniška letovanja; • še bolj širiti mrežo klubov zdravljenih al-koholikov zlasti pri delovnih organizacijah, klu-bom pa nuditi materialno in drugo pomoč; • ugotoviti življenjske razmere ostarelih. lju-di v občini, hkrati pa širiti in izpopolniti že vpe-ljano laično nego za pomoč na domu; • prizadevati si je potrebno, da bi čimprej zagotovili ustrezne lokacije hkrati s potrebno dokumentacijo, ki je potrebna za gradnjo vsaj enega doma za ostarele občane v občini. be nadalje je potrebno zagotavljati učinko-vito družbeno pomoč borcem NOB, ki so te po-moči potrebni. Nadaljevati je treba z revizijo družbenih po-moči, ki jih iz proračunskih sredstev prejemajo občani brez lastnih sredstev za preživljanje in le-te uskladiti z izhodišči družbenega dogovora o družbeno denarnih pomočeh. Nosilci nalog: Svet za zdravstvo, socialno var-stvo in delo, Zavod za socialno delo, Zveza prijateljev mladine, Društvo upokojencev, Zdravstve-ni dom Ljubljana, Komisija za vprašanja borcev in invalidov NOB, Občinski odbor RK. 18. Pri izvajanju proračunske politike je po-trebno dosledno izvajati izhodišča, na osnovi K.a-terih so sestavljeni proračun in finančni načrti skladov in ki zahtevajo poudarjeno odgovor-nost pri porabi proračunskih sredstev. Zato bo-do morali porabniki pri zahtevkih za leto 1973 obvezno podati poročilo o porabi sredstev v le-tu 1972 in sicer: za osebne dohodke in material-ne stroške, ki vključujejo potne stroške, dnev-mce, morebitno reprezentanco in podobno. Še posebej pa bo moral zahtevek temeljiti na po-drobnem programu dela za leto 1973. Nosilec naloge: Svet za družbeni plan in fi-nance. AKTIVNOST SKUPŠČINE 19. Skupščina občine zagotavlja z imenova-nji svojih predstavnikov v samoupravne organe delovnih organizacij posebnega družbenega po-mena in v organe samoupravnih interesnih skupnosti vpliv javnosti in občanov na delo teh organov. Aktivnost predstavnikov, ki jih je imenovala skupščina občine je treba stalno spremljati in neaktivne tudi zamenjati. Posebno skrb pa mora skupščina občine po-svetiti imenovanju upraviteljev oz. ravnateljev šol in vzgojno varstvenih zavodov. Ob vseh imenovanjih je potrebno posvečati posebno pozornost moralno političnim kvalite-tam kandidatov, pri čemer naj se komisija za volitve in imenovanja povezuje z družbeno-političnimi organizacijami. Skupščina občine pa bo usmerjala kadrovsko politiko tudi v delovnih organizacijah v občini, in sicer: • Poskrbela bo za izpopolnitev evidence stro-kovnih in vodilnih kadrov delovnih organizacij v občini in v stalnem sodelovanju z delovnimi organizacijami to tudi dopolnjevala. • Zavzela se bo, da bodo delovne organiza-cije v občini v čimvečjem številu pristopile k podpisu družbenega dogovora o štipendiranju in kreditiranju na območju ljubljanske regije. S tem bo pripomogla k odpravljanju razlik med učenci in študenti štipendisti posameznih občin oziroma gospodarskih organizacij ter panog v tej regiji. • Prav tako se bo s sprejetjem družbenega dogovora o kadrovski politiki na območju ljub-ljanskih občin zavzela za enotno ureditev ka-drovske politike v tem prostoru in spremljala pristope k podpisu in izvajanju le-tega v delov-nih organizacijah občine. • Preko svojih organov bo še v večji meri sodelovala z delovnimi organizacijami ob izved-bi razpisov za vodilna in vodstvena delovna me-sta, kakor tudi ob reševanju ostale kadrovske politike posamezne delovne organizacije. Tudi tu bo posvečala posebno pozornost moralno-političnim kvalitetam kandidatov. Da bo v zvezi s tem v referatu za kadrovske zadeve, KS in informativno službo mogoče spro-ti opraviti vsa administrativno-tehnična in stro-kovna dela, je potrebno ta referat takoj številč-no in kadrovsko okrepiti. Nosiiec nalog: Komisija za volitve in imeno-vanja. 20. Skupščina občine bo še nadalje posve-čala vso pozornost pripravam za organizacijo splošnega ljudskega odpora. V povezavi s Sve-tom za narodno obrambo in upravo za narodno obrambo pri SML ter s krajevnimi skupnostmi bo preko svoje komisije za splošni ljudski od-por skrbela za materialno, organizacijsko in ka-drovsko krepitev štabov za splošni ljudski od-por pri krajevnih skupnostih ter koordinirala njihovo delo v občini. Nosilec nalog: Komisija za splošni ljudski od-por. STATUT OBČINE 21. Ena izmed najpomembnejših nalog v prvi polovici prihodnjega leta je priprava novega statuta občine, ki mora čim bolj upoštevati na-čela delegatskega sistema. Vzporedno s pripra-vami za sprejem statuta občine pa morajo po-tekati tudi priprave za uveljavitev novih ustav-nih določil v statutih krajevne skupnosti in TOZD. Zato bo skupščina občine skupaj z družbeno političnimi organizacijami ustanovila posebno skupino, ki naj vzporedno s pripravami za sta-tut občine koordinira delo pri pripravi statutov KS, pri čemer je potrebno zlasti posvetiti po-zornost okrepitvi vloge in položaja KS, kot sa-moupravne interesne skupnosti. Nosilci nalog: Predsedstvo skupščine v sode-lovanju z družbeno-političnirai organizacijami, komisija za ko-ordinacijo dela med skupščino občine in KS, komisija za pre-gled samoupravnih aktov v de-lovnih organizacijah. 22. Da bi zagotovili večjo uspešnost vseh in-špekcijskih služb, se skupščina občine zavzema za kadrovsko krepitev uprave inšpekcijskih služb SML, ki pa naj pri posebnih akcijah tudi deluje disciplinirano na območju posameznih občin. Nosilec naloge: Predsedstvo skupščine občine. 23. Skupščina občine zavezuje svoje politič-no izvršilne in upravne organe, da v skladu s tem akcijskim programom pripravijo do 20. I. 1973 vse operativne in strokovne naloge, za ka-tere so zadolženi. Nosilec naloge: Predsedstvo skupščine, sveti in ostali politično izvršilni organi, tajnik skupščine in upravni or-gani. Ta akcijski program je sprejela skupščina občine Ljubljana-Šiška na 44. seji obeh zborov z ločenim glasovanjem dne 13. decembra 1972. Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Danilo SBRIZAJ 1. r.