Obrambni vestnik. | Natolceranje! Po Ijubljanskih javnih mestnih šolah je semintje še precej učiteljev, ki so se navzeli strupenega ozračja, prepojenega z vzduhom svobodne šole. — Vendar je zelo koristno, če se tudi v tej frakciji včasih pokliče v spomin § 1. držarnega zak. o lj. š., da ne bodo vedno In pri vsaki ipriliki zvračali krlvde nevspehov prl vzgoji na roditelje in gospodarje. — Znan je sicer vsakemu šolniku omenjeni § 1., toda s tem se še ne more reči, da se učitelj ravna po njem, a k o naravnost sicer nič ne počne zoper versk o-nr avno vzgojo. Šola potrebuje pozitivnega dela, mladino je treba nvesti v versko-nravno življenje, d a j a t i j i 1 e p zgled; storiti mora vsakdo sam kar od otrok zahteva: nNihče pa ne more dati, česar sam nima !" — Tako piše med drugim nSlovenaki Učitelj". — Brez dokazor, brez resnice bije nSloyenski Učitelj" po ljubljanakem učiteljstvu. No, vemo, od kod to prihajal Da se ravuo ljubljanskemu učiteljstvu ne more tega očitati, kar ae mu očita, to priča dejstvo, da se je c. kr. okrajni šolski nadzornik Maier pohvalno izrazil pri voditeljski konferenci o Ijubljanskem učiteljstvu, da se mu glede § I. in versko-nravne vzgoje ničesar ne more OČitati! Ear se tiče npozitiynega dela", je morebiti dopisua mneaja, da naj učitelj odvzame katehetu še onih par ur verouka, da bo tako npozitivno delal", katehet ae pa od lenobe debelil. Gospodje! Ali ni8O yse naše knjige pisane v versko-nravnem duhu? Ali niso rsi učni načrti sestavljeni r versko-nravnem duhu ? Ali niso vse učne slike sestavljene v verakonraynem duhu? Ali nam ni odmerjena vsaka stopnja, vsak korak, ki ga moremo z ozirom na učno postopanje celo zapisati po nadzornikovih predpisih. Ironija! In vi pravite, da učiteljstvo ne deluje Bpozitivno" v yersko-nraynem dnhu. Ear se pa tiče uspehov, naj navedemo tu besede moža, ki že nad 40 let službuje pri učiteljstvu, je zyest avojemu verskemu čuvstvovanju in pravi: nJaz ne bi bil zmožen danea poučerati v višjih razredih, ko se vam toliko predpisuje in se vaa vedno bolj oklepa. Toliko pisarijIZato pa tudini tiatih u s p e h o v, kakor smo jih imeli nekdaj — koje bilo vse bolj prosto!" Oksimeron bi pa zvali nfiguro", ki jo je napravil pisec s tem, da ob takih razmerab. govori o — svobodni šoli. — Gospodje! Grozili ste nam nekoč z bojkotom našega glasila! Niste imeli poroda in bodla vas je v oči le resnica in zahteva pravice, Nismo se spustili na tako nizkoten nivo kakor nSloveriec" tedaj ko je omenjeno glasilo prinašalo najgnusnejše laži o nas. Ostajali amo zmerni in pripiaovali vso krivdo ,Sloyenčevim" urednikom, toda sedaj yidimo, da je pričel BSlov. Učitelj" še na kožljivejši in grši na&in osumljati napredno učiteljstvo. No, t Ljubljani ne bo ničesar opravil; zna si izvojevati le to, da liata, ki s podllim natolcevanjem, brez dokazov blati učiteljstvo — ue bo naše u6iteljstvo priporočalo in podpirala. — Le rajši pošteno! * Inkrlzlcija! S Primorakega: No, se pač vidi, da sodijo in pišejo naši goapodje po kranjskem kopitu. PomilovaDJa so vredni kranjaki tovariši in tovarišice, zakaj ujih goapodarji so tako naduti in domišljavi, da celo našo duhovščino ščujejo proti učiteljstvu. Ha, kar ob službo ali pa ob glavo bi nas radi apravili. Zadnji BSloy. Učitelj" ae zaganja v neko našo učiteljico. Eranjsko učiteljstvo ne glej nas Primorcev, da se ne pohujšašl Boš rajše potem gledalo ko nas pridejo tvoji gospodje peč na grmadi. — Naj le pazi BSlov. Učitelj", da mu ne podkurimo tu in ga ne preženemo s Primorske!