NOVE CENE V LJUBLJANSKEM POTNIŠKEM PROMETU Dedek Mraz na avtobusih Vozovnica za mestni avtobus bo kaj kmalu 5 din, za žeton pa bo treba plačati 4,5 din -50 par od te podražitve bo namenjenih za nakup novih avtobusov - 11 mesecev bo trajalo, preden bomo v Ljubtjani dobili nova vozila Cene v Ijubljanskem potnlškem prometu nismo spre-menili že nekako leto dni. Seveda je Viator TOZD Mastnl potnlški promet opozarjala, da 8 sedajprfzna-nlml cenaml v Ljubljani ne ustvarjamo niti dinarja za razšlrjeno reprodukcijo, ki pa je med osnovnimi po-goji za bolj soliden prevoz. Čeprav nobena podražitev nl simpatlčna, pa je treba vseeno povedatl, da bomo v LJublJanl podražili vozovnice v mestnem potniškem prometu takoj po sklepu Zveze komunalnih skupnosti LJublJana. Nove cene pa naj bi začele veljati že prve dnl novega leta. Za plačevanje v gotovini bo treba po novem odšteti 5 din, za žeton pa 4,50 dinarjev. Da bi sredstva dejansko namenili za razširjeno reprodukcijo, kar seveda pomeni nakup no-vih avtobusov, se bo 50 par od cene enkratne vozovnice, od 15 do 60 din od mesečnih vo-zovnic ter 500 din od letnih vozovnic namensko zbiralo na posebnem žiro računu. Pri TOZD MPP so izračunali, da bodo tako v prihodnjem letu nabrali 33,579.500 dinarjev. Zivljenjska doba avtobusa v mestnem prometu, če jo raču-namo po minimalni amor-tizaciji, je nekako sedem let. TOZD MPP ima trenutno 201 avtobus, s skupno 5947 sedi-šči in 21.548 stojišči. Žal je med njimi kar 72 avtobusov takšnih, ki so že prevozili prek 400.000 kilometrov, nji-hovo življenjsko dobo pa po-daljšujemo z dragimi popravi-li. Za normalen prevoz v seda-njih zimskih mesecih bi v Ljubljani potrebovali 241 av-tobusov, saj se dotrajanost mestnih avtobusov kaže tudi v tem, da dnevno kar po 40 vozil čaka na mehanikovo ro-ko. Ker za tramvajem Ljub-Ijančani lahko le jokamo, ker se mu je dalo ob gneči eno-stavno priklopiti prikolico ali dve, nam mora biti tudi jasno, da bo letošnjo zimo v mestnih avtobusih še bolj tesno. V prvih šestih mesecih se je z ljubljanskimi »zelenčki« pe- Ijalo 49,963.000 potnikov. Ce-prav nenehno govorimo o prednostih javnega prevoza, pa se je število potnikov v prvem polletju v primerjavi z enakim obdobjem lani pove-čalo za komaj 0,4 odstotka. Šele parni torki in neparni če-trtki bodo v drugi polovici le-ta povečali število prevoženih potnikov za okoli 7 odstotkov. Zal tudi to pričakovano pove-čanje potnikov še vedno po-meni, da od skupno devet-najst prog mestnega prometa kar 12 med njimi ustvarja iz-gubo. Kljub vsemu pa je sklep Zveznega izvršnega sveta, da se dieselsko gorivo za mest-ne avtobuse ne podraži (to gorivo ima oznako D 2), pri-nesel nekaj pozitivnega v po-slovanje. V polletju so ze-lenčki naredili 5,598.503 kilo-metre po Ljubljani. Prihodki od vozovnic so znašali nekaj več kot 124,6 milijonov din, izdatki pa tudi nekaj čez 120,6 milijonov din. Seveda pa tudi tistih 4 milijone din ne more rešiti kdo ve koliko. Po napovedih se bo TOZD MPP na koncu leta spet znaš-la celo na robu izgube. Tudi mini avtobusi v Ljubljani? Poleg 17 zglobnih vozil, ki naj bi okrepila vozni park mestnega prometa v dnevih prepovedi vožnje z osebnimi avtomobili, občani izražajo zahtevo še po dodatnih 34 zglobnih in navadnih avtobu-sov. Le toliko novih avtobu-sov namreč omogoči, da se obstoječe proge nekoliko po-daljšajo in da na nekaterih začnejo voziti avtobusi bolj pogosto. Seveda pa to ni vsa tako imenovana razširjena repro-dukcija. V plan za prihodnje leto je vsekakor treba vključi-ti tudi izgradnjo nadstreškov na 45 najbolj frekventnih po-stajah (to bi stalo okoli 6,3 mi-lijone din), na obstoječih obračališčih pa bi bil že zadnji čas, da bi postavili sanitarne objekte (okoli 472.000 din bi to veljalo). Dodajmo k temu še to, da je potrebno 70 avto-busov opremiti z radijskimi sprejemniki, 15 prenosnih primopredajnikov pa naj bi dobili prometniki, ki urejajo promet v različnih točkah omrežja mestnega potniškega prometa (to bi veljalo nekaj prek dva miliiona din). Končno so tudi pri TOZD MPP začeli razmišljati o vpe-ljavi manjših avtobusov, ki bi povezovali predvsem manjša naselja v bližini Ljubljane. V prihodnjem letu naj bi kupili 5 mini-avtobusov, kar seveda pomeni le poizkus ali se takš-ne usluge sploh izplačajo. Če se bodo odločili za nakup Za- stavinega mestnega minibu-sa, bo treba za vsakega odšteti po 530.000 dinarjev. Čeprav v TOZD MPP ime-nujejo ta program razširjene reprodukcije minimalen, pa v skupnem znesku vseeno do-seže 94,308.000 dinarjev. S ti-stimi 50 parami od podraži-tve, ki bodo namenjena razšir-jeni reprodukciji bomo pri-hodnje leto zbrali le okoli tret-jino potrebnih sredstev. Silvo Matelič