I 66 Slovenščina v šoli I številka 1 I letnik XXIII I 2020 Dr. Boža Krakar Vogel Predstavitev knjige Didaktika književnosti pri pouku slovenščine K njiga Didaktika književnosti pri pouku slovenščine sistematično podaja razlago in argumentacijo te- meljnih književnodidaktičnih tem. Namenjena je vsem, ki si prizadevajo za kakovosten pouk književnosti: učiteljem, ki poučujejo književnost na pred- metni stopnji osnovne šole in v vseh programih srednjih šol, študentom, piscem učnih gradiv in učnih načrtov, sve- tovalcem in raziskovalcem. Prvi del, Iz teorije, obravnava književnodidaktična vpra- šanja, ki so izhodišče za delovanje v praksi: kako razumeti književnost pri pouku, kako je pri pouku dejaven učenec, ka- tere kompetence potrebuje učitelj, kateri so cilji književnega pouka nasploh in na določenih razvojnih stopnjah učen- cev, kako izbirati vsebine in metode pri pouku, katere tipe gradiv za pouk poznamo, kakšno je preverjanje oz. ocen- jevanje pri pouku, kako voditi pouk skozi faze metodičnega sistema šolske interpretacije. Osrednje besedilo pogosto dopolnjujejo povzetki v pregled- nicah, primeri iz prakse, vprašanja v rubriki Premislek in kratka izhodišča za ravnanje v praksi v rubriki Uporabna načela. Poglavitni pojmi so ponazorjeni še v miselnih vzor- cih. Drugi del knjige, Učiteljeva praksa, vsebuje zgled učiteljeve celotne priprave, zgled tematske priprave za obravnavo od- lomka ter nekaj metodičnih modelov za obravnavo zahtev- nejših vsebin, posebno starejših, klasičnih besedil v osnovni in srednjih šolah. V tretjem delu, Iz razprav, je nekaj člankov, ki so po l. 2010 izhajali v različnih publikacijah in predstavljajo razvoj so- dobne didaktike književnosti kot znanstvenoraziskovalne discipline. (Iz avtoričine beležnice, 26. 2. 2020)