Spodbudna pisma. VI.*) Pismo. Polja obdelovati ne zaa vsak. Priserčni prijatelj! Mnogokrat pretnišljujem, kako bivsvojem imenitaem stanu več storil in koristil človeštvu. Velikrat mi je zavoljo tega prav tesno pri sercu, kajti bojim se, da bi me enkrat ne pekla vest, da sem svojo učiteljsko službo preslabo opravljal. Zdi se mi, da ne toliko zavoljo tega, da bi bil ravno prevnemaren, ampak Ie bolj za to, ker svojega važnega posla ne znam dobro in prav vspešno opravljati. Ko hodim po polji, vidim, kako na tej pa uni njivi vse lepše raste, boJje rodi in donaša, kakor na sosedovi na ravno tistem kraji, na ravno tisti zemlji. Vidim, da je naj več pri tem, kako kdo svoje polje obdeluje. Tako je tudi pri učiteljskera stanu. So učitelji, akoravno jih je malo, da so sami za se precej izobraženi, kajti imajo iz doveršenih *) V zadnjem listu stoji itev. IV. namesto V. P%$. šol in tudi iz pripravniške šole naj boljša spričala; vendar nekteri iz med teh v šoli pri podučevanji niso srečni; podobni so kmetovavcu, ki ima dobro zemljo in tudi dobro pripravo za obdelovanje, pa mu vendar polje slabše rodi, kakor njegovemu manj zmožnemu sosedu. Polja obdelovati ne zna vsak. Tudi podučevati, še manj pa mladino prav odgajati ne zna vsak, ki misli, da je sam že izobražen, in se zanaša na svojo prebrisanost, na svoja izverstna spričala itd. Jaz sem sedaj terdno sklenil, da se bom pri tem, ko se bom splošno izobraževal, posebno še bistril za svoj stan, ker spoznam, da je vse na tem, kako kdo mladino podučuje in ob enem odgaja. Kolikor bolj si pa prizadevam, da kolikor morem vestno spolnujem svoje dolžnosti, toliko bolj spoznavain, kako malo še vem in tedaj morem svojo imenitno nalogo prav izverševati. Da se bom za svoj slan bolje izobraževal, bom sedaj še vse raji in prav premišljeno bral pedagogične knjige in časopise, in se bom o tem rad pogovarjal s svojimi niodrejšimi in bolj skušenimi tovarši. Po takih in enakih dobrib vodilih se boin potem ravnal pri podučevanji in sploh pri vzrejevanji nase mladine. Ljubeznjivi moj! vidiš, lo je sedaj moja terdna volja — potem, ko sem že mnogo bral in prebiral in se tudi že precej pripravljal za učiteljski stan. Prevdarjaj tudi ti nekoliko to raojo raisel, — in nadjam se, da boš o tem posnemal svojega zvestega prijatelja lv. Zarnika.