PREJELI SMO-A Nl HUMORESKA Soljenje cest - po komunalno V decembru smo v Dogovorih objavili poziv Zveze društev za varstvo okolja v Sloveniji za pre-nehanje posipanja cest s soljo. Zaradi objektiv-nega informiranja javnosti nas tokrat prosijo, da objavimo tudi odgovor Komunalnega podjetja Ljubljana; z veseljem objavljamo ta dopis v celoti in »nedotaknjen«, čeprav nam je šlo ob branju - na jok. Zakaj, dragi bralci, pa presodite sami... V mesecu novembru smo prejeli vaš dopis, kateri obravnava škodljive vlive soljenja v času zimskega ob-dobja na drevesa in ostalo vegetacijo ter vpliv soli na korozjjo vozil in mostov. Komunalno podjetje Ljub-Ijana, ki izvaja dela v zim-skem obdobju, obenem pa vzdržuje zelene površine in ceste. Si zaradi škodljivega vpliva soli stalno prizadeva soljenje cest omejiti, vendar se brez soljenja na vozilščih pojavlja ledena skorja, katje bilo kljub posipanju s pe-skom, od strani občanov in tiska okarakterizirano kot nepravočasna deia izvajalca ali pa »Izvajalec je zaspal«. Pripomniti moramo, da sol škodljivo vpliva tudi na asfaltno, tlakovano ali be-tonsko površino saj z odvze-mom toplote sol v času to-plenja snega površino pod-hladi, nihanje temperature pa povzroča krčenje in razte-zanje materiala ter nastaja-nje razpok, udorov in jam. Vsled tega smo tudi letoš-njo zimo v operativnem pla-nu predlagali posipanje s so-ljo le na voziščih, kjer pote-ka mestni potniški promet ali tranzit. Vse ostale ulice in ceste pa samo preplužimo, ter kasneje posipamo z agre-gati (peskom). V zapadni Evropi opušča-jo zaradi kvarnih vplivov na vegetacijo. in vozišče vsakrž-no posipanje - razen avto-cest. Za preprečevanje koro- zije uporabljajo kalijev klo-rid, ki je 7 x dražji od soli, ter se zaradi pomanjkanja deviz ne da uvoziti. Tudi ka-lijev klorid pa povzroča razpadanje vozišča zaradi odvzema toplote pri reakciji ' s snegom. Poleg lastnosti, da ne po-vzroča kalijev klorid škodo na vozilih in vegetaciji pa ima tudi to lastnost, da topi sneg do -9° C, dočim kuhinj-ska sol ali Natrijev klorid sa-mo do -3°C pod pogojem, da se preko posute površine odvija promet. Rešitve v zvezi z opušča-njem posipanja z soljo pa so v osveščanju občanov, nava-janju uporabe primerne opreme v času snega kot so verige, zimske gume, itd. na avtomobilih, kakor tudi oprema občanov predvsem primema obutev, ter gleda-nje na čas zimskega obdob-ja, kot na čas, v katerem ne moremo hoditi letno obuti. S tovariškim pozdravom! Pomoenik gl. dlrektorja: Vlktor Pirnat, ing.