Naši kraji in ljudje MEDVODE NERAZUMEVANJE ŠOLE Pred dnevi je AMD - Med-vode priredilo svojo redno letno sejo, na kateri so pre-gledali delo v preteklem letu in seznaniii člane s težavami, s katerimi se srečujejo. V medvoško AMD je sedaj včlanjenih 127 članov in pet podjetij. Društvo prireja teča-je za voznike in izpite ter te-stira voznike, ki so že pred leti opravili vozniški izpit. Če-prav ne dobi nobenih dotacij, je društvo zelo aktivno. V svo-jem 15-letnem delovanju je želo že lepe uspehe na pod-ročju vzgoje in varnosti v pro-metu. Na seji so podelili najak-tivnejšim članom, ki so v dru-štvu že več kot deset let, spo-tninske plakete, številnim čla-nom in družbenim organiza-cijarn pa diplome za uspešno delo. Člani društva so načeli pe-reče vprašanje glede gradnje garcž in nakupa novega šol-skega avtomobila, ker dose-danji ne more več zadovolje-vati potreb iz dneva v dan večjega števila tečajnikov. Problem zase so osnovne šole. Čeprav si društvo zelo prizadeva, da bi tudi šolska mladina posvetila več časa prometni vzgoji, se osnovne šole za to ne zanimajo. Tako se n. pr. seje ni udeležil no-beden od povabljenih pro-svetnih delavcev. Delo AMD Medvode je vredno vse pohvale. Želimo jim tudi vnaprej mnogo uspe-hov. Anton KOPITAR Tovarna barv in lakov ,,Co-lor" iz Medvod je pred meseci začela med Vašami, Gori-čanami in železniško postajo graditi nov oddelek tovarne, ki bo predvidoma zgrajen do leta 1970. ,,Color" se je odlo-čil za gradnjo novega oddel-ka, ker so postali sedanji pro-stori pretesni. Železniško transportno pod-jetje, ki vzdržuje železniško progo med Ljubljano in Kra-njem, je obenem z moderni-zacijo in elektrifikacijo proge moralo na več mestih poskr-beti tudi za varnost pešcev na prehodih. Na cesti II. reda med Presko in Medvodami so na prehodu namestili nove za-pornice ter ogradili progo tako, da je prehod nemogoč, če so zapornice spuščene. A. K. Železniška postaja Medvo-de je poleg moderno ureje-nega prometnega urada sled-njič dobila tudi sanitarije, ki so bile nujno potrebne. Nova stavba je v sklopu postaje. Zgradilo jo je obrtno gradbeno podjetje iz Medvod. V letoš-njem poletju nameravajo zgraditi še novo poslopje za skladišče in modernizirati ne-katere manjše objekte. Tako bo medvoška postaja postala ena najmodemejših na Go-renjskem. AMD — Medvode namera- va v letošnjem letu narediti poleg krajevnega urada tudi avtopralnico in kanal za pod- mazivanje in popravljanje manjših okvar na avtomobi- lih. To je vsekakor nujno po- rebno, saj je v Medvodah iz dneva v dan več avtomobilov. A. K. Osnovna šola Franca Bu-kovca iz Preske je v počasti-tev dneva slovenskega kultur-nega praznika, osmega fe-bruarja, priredila v domu Svo-bode v Medvodah slavnostno akademijo, na kateri so na-stopili učenci šole z recitaci-jami, pevski zbor pa je zapel nekaj pesmi. A. K. Na krajevnem uradu v Medvodah je v polnem teku zamenjava starih osebnih iz-kaznic z novimi. Do sedaj je izkaznice zamenjalo že nad 1200 Medvoščanov in okoli-čanov, do konca meseca pa jih bo zamenjalo še kakih 1500. A. K. Medvoški TVD Partizan je začel na Osolniku graditi svojo planinsko kočo, ki bo v glavnem služila smučarjem. Z gradnjo bodo pričeli v polet-nih mesecih, za sedaj pa so postavili samo barako za orodje. Vsa dela bodo opra-vili s prostovoljnim delom. A. K. 4 MILIJONE ŠKODE Pred dnevi je pri domu medvoškega TVD Partizana izbruhnil požar, ki je delno uničil skladišče poleg doma. Komisija je ugotovila, da so požar zanetili otroci, ki so bili v baraki. Požar je uničil streho in okoli 120 žimnic, ki jih je uprava spravila pod streho. Poleg tega sta bili na podstrešju še dve jeklenki, napolnjeni z bbtanom, ki ju je ogenj popolnoma uničil, in nekaj športnega orodja.. Ško-da znaša okoli štiri milijone starih dinarjev. ŠENTVID 150 LET STARA LIPA PODRTA Pred dnevi so v Šentvidu podrli nad 150 let staro lipo. Več kot meter debela, pri-bližno 35 m visoka in zelo ko-šata lipa pred hišo 95 se je že pred leti začela sušiti. De-bele, težke veje so začele groziti, da se bodo odlomile in povzočile nesrečo. Zato je postalo nujno, da so drevo podrli. Ker je lipa rasla tik ceste in hiš, podiranje ni bilo lahko. Podjetje ,,Rast" iz Ljubljane se je s skupino de-lavcev znašlo pred zelo za-htevno nalogo, ki pa jo je uspešno opravilo. Podiranje je vodil Robert Krois, ki nam je nato povedal, kako so se lotili dela: ,,lzposodili smo si 25 m dolgo gasilsko lestev ter najprej odžagali vse večje veje in vrh. Ko je ostalo samo še kakih 16 m visoko deblo, smo ga prežagali na dva de-la in vrhnjega z vrvmi spustili na tla. drugi del pa smo pod-žagali. Padel je na cesto, zato smo morali za nekaj ča-sa ustaviti promet." A. K.