Racionalnost Ljubljana, in seveda z njo tudi šišenska občina kot sestavni del tega mesta, se ubadata z neštetimi težavami — tako kot vsa hitro se razvijajoča in rastoča mesta. Stanovanjski ob-jekti nenehno rastejo. vendar še zmerom pre-počasi. Središče mesta, pa tudi vpadnice. so polne avtomobilov, ki se včasih pomikajo prav po polžje, ceste so preozke, ubadamo se s problemom premajhnega števila telefonskih priključkov, plinovodno omrežje je večji del zastarelo in dotrajano in tudi s kanalizacijo je kar naprej nekaj narobe ... Vse te pomanjkljivosti skušamo odpraviti, ali pa zmanjšati na kar najmanjšo možno mejo. In zato popravljamo ceste, gradimo no-ve vpadnice, polagamo nove telefonske kable, vgrajujemo plastične plinovodne cevi namesto železnih, popravl;amo kanalizacijo. Kar na-prej gradimo. prekopavamo. Komaj odidejo cestarji. pridejo poštarji, za njimi delavci pli-narne, pa tisti od komunalnega podjetja. Vrstni red je včasih resda spremenjen. To sploh ni pomembno. Pomembnejše ie, da vsak pride, razkoplje cesto, opravi svo^e in gre. Ko pride spet drugi, se vse ponovi. Seveda vse to ni zastonj in vsak laik lahko ugotovi, da tako zmečemo v prazno precejš-nje vsote denarja. Pa saj vendar nismo tako bogati. da bi si to lahko privoščili! Seveda je najlaže izrekati take pateticne, pa tudi malce pikre ugotovitve, veliko teže pa je kaj konkretno spremeniti. Najlaže bi bilo reči: toliko govorimo o do-govarjanju, toda kje so te visoko doneče be-sede v takih primerih? So obležale zapisane v takšnih in drugačnih papirjih v predalih pi-sarniških miz? Pa i'endar, tudi na tem področju se je po-ložaj počasi začel obračati na bolje. Dovolj zgovoren dokaz za tako trditev je podpis po-godbe med SIS za izgradnjo cest v Ljubljani in skladom za komunalno urejanje zemljišč. lci ga zastopa Standard-invest, o sofinanciraniu gradnje nove Vodnikove ceste in servisne ce-ste v višini šestih milijonov dinarjev, ki jih je SIS namenila skladu, da bo ta nekoliko hitreje, kot pa je bilo predvideno, zgradil Vodnikovo in. servisno cesto. Prav po teh dveh cestah pa bo potekal obvoz v času gradnje drugega dela Celovške ceste. Koristi od te pogodbe bosta imeli obe stra-ni. SIS si bo zagotovila nemoteno gradnjo Celovške ceste in varno potekanje prometa, sklad pa bo z dodeljenim denarjem lahko po-spešil gradnjo. Ena lastovka še ne prinese pomladi, pravi pregovor. Prav gotovo pa je ta plodni dogo-vod svetel vzgled, kaj vse se da narediti s plodnim dogovarjanjem. hkrati pa je to tudi lep dokaz izredno racionalne porabe družbe-nih sredstev pri odpravljanju takšnih težav, kot je posodobitev cestnega omrežja. • France Kmetič